5 gamla servrar + Ultrium-backup

Permalänk
Medlem

5 gamla servrar + Ultrium-backup

Hej!

En "garderobsrensning" fast på jobbet, så snarare en "gamla serverrummet-rensning". Har clearat med serveransvarig att det är ok att skänka dessa. De skulle annars åka i elektronikskroten men jag tänker att det kanske finns nån fellow nerd som är intresserad.

Alla hårddiskar är borttagna. Jag har inte testat om något funkar överhuvudtaget. De har inte varit inkopplade på... åtminstone 6-8 år skulle jag gissa. Hittade även en Ultrium-kassettbackup (LTO-2) med några tillhörande oöppnade kassetter.

  • hp ProLiant DL360

  • hp ProLiant ML370

  • 3 st hp ProLiant ML350

  • hp StorageWorks Ultrium 448

  • 5 st Ultrium cleaning cartridge (lär behövas )

  • några Ultrium-kassetter (3 st 200 GB, 5 st 80 GB, 1 st 40 GB)

Allt avhämtas på plats i Norrköping (en arbetsplats nära hamnen). Orkar inte hålla på med flera personer "i dessa tider" så den som vill hämta det mesta "vinner", resten kastar jag. Hämtning sker på arbetstid så det inte ser suspekt ut att vi bär ut saker från jobbet på kvällen. Jag är julledig till 4 januari och har inte bråttom med hämtning så vi kommer överens om nån lämplig tid längre fram.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hoardern i mig säger att jag vill ha allt...

Permalänk

Vet av erfarenhet att dessa servrar är TUNGA 😅 Önskar lycka till åt den som känner sig manad!

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem

Kan du skicka ett PM med mer exakt vart det finns så jag kan kolla lite på avstånd etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Vet av erfarenhet att dessa servrar är TUNGA 😅 Önskar lycka till åt den som känner sig manad!

Hah, ja de väger en del. Man lyfter inte mer än en i taget så att säga. Jag har pirra på jobbet och vi hjälps åt att lyfta in dem i en bil.

Skrivet av Tobitheo:

Kan du skicka ett PM med mer exakt vart det finns så jag kan kolla lite på avstånd etc

Yes.

Permalänk

Halloj! Om ingen kommit och hämtat servrarna än kan jag tänka mig att göra det när tillfälle finns .

Bytte ut inget med ingen
Visa signatur

R.I.P. Dimebag Darrell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabbefusk:

Halloj! Om ingen kommit och hämtat servrarna än kan jag tänka mig att göra det när tillfälle finns .

Halloj! Jag låter Tobitheo fundera först, och kul att även du är intresserad.

Permalänk
Skrivet av adamxyz:

Halloj! Jag låter Tobitheo fundera först, och kul att även du är intresserad.

Det låter bra

Visa signatur

R.I.P. Dimebag Darrell

Permalänk
Medlem

@slabbefusk kan ta dom. Lyckas tyvärr inte få bärhjälp och får inte använda högerhanden på sex veckor. Eller ja jag ska inte göra några rörelser som gör ont och det lär nog att bära sånt göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabbefusk:

Det låter bra

Jag skickar PM till dig @Slabbefusk