Windows vägrar installera torrent-program

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Själv gick jag över till Tixati som är mitt guldkorn när det kommer till Torrent-klienter. Prestandasnålt och lättöverskådligt.

Win 10 säger filen är ett hot men antar det inte är så, alla torrent installers är hot verkar det som.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Win 10 säger filen är ett hot men antar det inte är så, alla torrent installers är hot verkar det som.

Du bör kunna trycka på "Mer info" och sedan "kör ändå".

Har du ställt in extremt hög säkerhet på Windows Defender?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

haft samma sak. Du får stänga av antiviruset i windows. Riktigt trash är det!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Bara att undanta filen. Behöver inte stänga av skyddet helt.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Bara att undanta filen. Behöver inte stänga av skyddet helt.

Mig har det inte hjälpt. windows tvingade fram sig och raderade ändå.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Jag trodde att man sa MY torrent

Vad jag förstått var väl själva idén anspela på något litet och då använda tecknet som används för att beteckna mikro (grekiska bokstaven µ).

Tecknet heter ju dock inte mikro, utan heter då t.ex. på svenska "my" och på engelska "mu".
Sedan tycker vissa att µ ser ut ungefär som ett u och kallar det rakt av för "u" istället.

"Mytorrent" blir iaf en konstig blandning i ett namn, "my"-delen är svenska för µ men "torrent" känns inte som svenska.
Jag skulle dessutom om jag såg det i skrift nog luras att tro att "my" var engelska och uttala det på engelska, det blir ju isf fullständigt kaos eftersom tecknet inte utläses så på varken svenska eller engelska.

Personligen tror jag "microtorrent" förmodligen är närmast den ursprungliga avsikten.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304