Radeon Vega 56 Ref. (sålt) samt oanvänt vattenblock för vega.

Permalänk
Medlem

Radeon Vega 56 Ref. (sålt) samt oanvänt vattenblock för vega.

Edit: Gpu såld, vattenblocket är kvar. (Det finns i gamlestan förövrigt, dvs ej i kallebäck.)

Hej!
Säljer en gpu som blivit över åt en vän.
Det är ett Radeon Vega 56 8gb med referenskylare.
Det är köpt 8/9-2017.
Kvitto finns, dock saknas kartong, men har en semi-hel antistat-påse

Vattenblocket är ett "EK-FC Radeon Vega -Nickel", köptes 2018-02-15 för 1200kr men är aldrig använt.

Då förpackningsmöjligheterna är begränsade föredrar jag att man hämtar kortet här i Göteborg, men kan i värsta fall skicka, även om jag har svart bälte i packa å sälja datordelar på distans tar jag inget ansvar för resultatet i det här fallet.

Sett att bud gått uppåt 1800kr så tänker att jag går 100kr under det och lägger priset på 1700kr för GPUn och 600kr för blocket.

100kr rabatt till om man köper båda, 2200kr + ev. frakt.
Om det mot förmodan skickas ska det betalas i förskott och köparen står för frakten.

Har massa referenser etc.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett Vega 64 och det skulle kunna vara intressant om det passar.
// J

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk

Vet du hur temperaturerna varit på kortet, och ifall det undervoltats med bra resultat? Letar efter en blower att peta in i ett itx-chassi nämligen

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Har ett Vega 64 och det skulle kunna vara intressant om det passar.
// J

Hej, nej tack, han jag hjälper sälja kortet har inget behov av det tyvärr.

Skrivet av aggrocult:

Vet du hur temperaturerna varit på kortet, och ifall det undervoltats med bra resultat? Letar efter en blower att peta in i ett itx-chassi nämligen

Jag har ju kört kortet i ett par dagar på lån å det idlar på 24-25 i mitt nr200p-chassi å ligger runt 60-65 grader vid belastning, så kylaren är överraskande bra men låter ju en del tyvärr, som alla ref-kylare från amd från den perioden.

Permalänk
Skrivet av Celphish:

Hej, nej tack, han jag hjälper sälja kortet har inget behov av det tyvärr.

Jag har ju kört kortet i ett par dagar på lån å det idlar på 24-25 i mitt nr200p-chassi å ligger runt 60-65 grader vid belastning, så kylaren är överraskande bra men låter ju en del tyvärr, som alla ref-kylare från amd från den perioden.

Jajjemen! Det är som sagt förvånansvärt bra resultat. Är det undervoltat vid den tempen?

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Jajjemen! Det är som sagt förvånansvärt bra resultat. Är det undervoltat vid den tempen?

Du kan köra in valfri 64 bios på denna och finslipa dessa siffror själv?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggrocult:

Jajjemen! Det är som sagt förvånansvärt bra resultat. Är det undervoltat vid den tempen?

Nä, bara pluggat i det å kört

Skrivet av Niivpzi:

Du kan köra in valfri 64 bios på denna och finslipa dessa siffror själv?

Fått intresse på pm oxå.

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

Du kan köra in valfri 64 bios på denna och finslipa dessa siffror själv?

Poängen är stock för att få lägsta temp möjligt eftersom det är itx, att flasha den med törstigare bios skulle nästan garanterat leda till motsatsen.

Visa signatur

Fractal Meshify-C DTG, ASUS PRIME X370-PRO, Ryzen 5 1600(4.0GHz) + be quiet! Dark Rock Pro 3, Ballistix Sport LT 16 GB DDR4 3000 MHz, Palit RTX 2060 Super Jetstream 8GB, Crucial MX500 2TB 2,5'' SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Hej, nej tack, han jag hjälper sälja kortet har inget behov av det tyvärr.

Jag har ju kört kortet i ett par dagar på lån å det idlar på 24-25 i mitt nr200p-chassi å ligger runt 60-65 grader vid belastning, så kylaren är överraskande bra men låter ju en del tyvärr, som alla ref-kylare från amd från den perioden.

Nu menade jag att köpa vattenblocket om det passar mitt Vega 64, ursäkta mitt apslarviga svar.
//J

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brackemannen:

Nu menade jag att köpa vattenblocket om det passar mitt Vega 64, ursäkta mitt apslarviga svar.
//J

Ahaaa, hehehe, det tror jag nog, kolla här:
https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3830046994325

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är reserverat åt @erssn's kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Grafikkortet är reserverat åt @erssn's kompis.

Strålande, han kommer bli supernöjd!!

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Strålande, han kommer bli supernöjd!!

Kortet sålt å blocket är kvar.