Kommer ni ta covid-19 vaccin när det kommer?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megaman9:

Kan man vaccinera sig i annat län än man bor i?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbr...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aleves:

Jag befinner mig mellan hammaren och städet när det gäller sprutor. Jag har egentligen inga speciella åsikter kring självaste innehållet i alla dessa vaccin, däremot nålar/sprutor (och knivar, vassa föremål överlag) som sticks in i kroppen är rena mardrömmen för mig då jag har en extrem fobi för sådant. Räcker att jag ens råkar tänka på sprutor så kryper det i hela kroppen och blir lätt svag/yr/illamående, som nu typ.

Visst, jag vantrivs-ish med att ta blodprov då jag har varit tvungen att hålla koll på ett visst värde under åren efter att ha haft HSP en sväng, men det blir aldrig mindre obehagligt för det. Anledningen till varför just det har gått skapligt är för att den nålen som används då är väldigt kort och sticks in längre bort från huvudet då det tas från armvecket istället för överarmen.

Får se hur jag gör, är sinnessjukt introvert (har en mildare variant av ASD och lider av livslång medelsvår depression) och har aldrig fått någon riktigt tjusning av att vara utomhus och resa runt. Har oftast funnit ro i min ensamhet, även om jag kan uppskatta närheten av familj och vänner emellanåt, så i mitt fall så har denna pandemi inte varit något utöver det vanliga gällande min levnadsstil.

Detta blev lite väl långt kanske, men jag kände för mig att få skriva av mig lite från mitt perspektiv då tankarna runt dessa vaccin har stressat mig något. Känns liksom så där att bli klassad som anti-vax/flat-earther/anti-5G osvosvosv bara för att jag inte är helt hundra om jag vill ta dessa nuvarande sprutor just precis nu eller kanske istället försöka se om utvecklingen hinner förbättras så att man i bästa fall bara behöver ta minimalt antal sprutor. Antar att inga sprutor alls i form av tabletter eller dylikt är nog rent önsketänkande dessvärre hur man än långt fram i tiden kikar

Nån form av igenkänningsfaktor kring olusten kring nålar. Själv var jag i total förnekelse tills jag skulle ta nån vaccination för ca 20 år sedan. Hade fjärilar i magen och var nervig hela dagen vilket kulminerade precis när man skulle få sprutan. Och ja, då insåg jag att det var ju obehag för nålarna ;). Satt långt inne att erkänna haha.

Nu var jag tämligen präktig i det fallet och bestämde mig för att inte styras av känslan så jag satte mig själv på hemmasnickrad KBT och började donera blod för att få bort obehagskänslan och det fungerade. Yeye. I know. Präktigt värre i sammanhanget.
Men poängen är väl att man faktiskt kan slippa den där onödigt hämmande känslan.
Det här kan tränas bort med KBT.
I pandemitider är det rätt så skönt att inte ha hjärnspöken som står i vägen för valet om att vaccinera sig.
Som just nu exempelvis.
Det är ju trots allt relevanta val det handlar om här.

Aja.
Det är bara ett tips i all välmening.

Nå vaccin mot covid i tablettform har jag inte hört om. Däremot är det väl på igång en del hämmande läkemedel som kan vingklippa effekten om man väl insjuknar.
https://www.dn.se/sverige/tablett-mot-covid-19-pa-gang-kan-bl...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Skitsnack... Du kan träffa din familj. Förbudet gäller allmän sammankomst. Sluta trolla nu...

Jag citerar mitt första inlägg i den här tråden och jag förstår om det är flera som missat det och det är helt mitt fel att jag inte förtydligat det.
"Jag bor i Norge, Trondheim och har en syster som bor i Sverige, Åre.
Jag tappar 15k i lön om jag tar en tur över gränsen."

Jag har ingen familj i Norge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zyy:

Jag citerar mitt första inlägg i den här tråden och jag förstår om det är flera som missat det och det är helt mitt fel att jag inte förtydligat det.
"Jag bor i Norge, Trondheim och har en syster som bor i Sverige, Åre.
Jag tappar 15k i lön om jag tar en tur över gränsen."

Jag har ingen familj i Norge.

Har fortfarande inget med vaccin att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Att tappa lukt- och smaksinnet låter mer som en effekt av att man har covid snarare än något man får av vaccinet, har faktiskt inte hört talas om det som en biverkning av vaccinet tidigare alls. För mig låter det i så fall troligare att det faktiskt haft covid i samband med att de blev vaccinerade. Eller finns det några rapporter om just tappat luktsinne som biverkning av vaccinet?

Det är mestadels smak jag fått höra tex att personen i fråga inte kan äta vissa saker längre pga det smakar sk*t.

Men ja personen har även sagt lukten är sämre, spekulativt såklart då det inte går att bekräfta.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Det är mestadels smak jag fått höra tex att personen i fråga inte kan äta vissa saker längre pga det smakar sk*t.

Men ja personen har även sagt lukten är sämre, spekulativt såklart då det inte går att bekräfta.

Poängen var att det låter som en effekt av covid-infektion, inte en effekt av vaccin. Om jag får spekulera lite fritt så tänker jag mig att dessa personer blev infekterade med covid innan/medans/straxt efter dom blev vaccinerade och att det var infektionen som gjorde att de tappade smak- och luktsinne.

Jag har i alla fall inte hört några rapporter om att vaccinet skulle ge denna typ av bieffekter, samtidigt är det fullt rimligt att ett antal personer faktiskt råkar ut för en infektion i närtid kring vaccinationen vilket då kan ge denna typ av effekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Vi är mitt i en pandemi, jag anser inte att en person har rätt att valfritt bidra till att sprida smittan vidare vilket i förlängningen tar livet av andra individer som ej ännu är vaccinerade/tillhör riskgrupper. Biverkningarna finns alltid, men nyttan står över den potentiella risk som finns (folk överdriver gravt risken för biverkningar).

Poängen med mitt inlägg var att det är en skyldighet att inte smitta andra, väljer man aktivt att inte vaccinera sig så ska det givetvis ge konsekvenser. Eftersom självdisciplin bevisningen inte fungerar är husarrest/böter en form av möjliga åtgärder (inget önskvärt givetvis).

Smittan kan fortfarande spridas vidare även om du är vaccinerad och vaccinet garanterar heller ingen immunitet, av ren nyfikenhet undrar jag när du anser att folk har gjort sin "skyldighet att inte smitta andra"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Har fortfarande inget med vaccin att göra.

Nej det är klart att det inte har så länge man inte går tillbaks och läser mina tidigare inlägg..
Men om man inte kan bemöda sig att göra det så tror jag vi sätter punkt här och så kan du fortsätta spekulera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Nej det är klart att det inte har så länge man inte går tillbaks och läser mina tidigare inlägg..
Men om man inte kan bemöda sig att göra det så tror jag vi sätter punkt här och så kan du fortsätta spekulera.

Det här är en tråd om vaccin, du ondgör dig över restriktioner utifrån sjukdomen och raljerar över att sjukdomens allvarlighet överskattas.

Vad är det du vill säga? Om det handlar om restriktionerna i relation till vaccin så borde du väl driva att alla ska vaccinera sig snabbt så att du slipper "betala 15000:-"?

Eller vill du raljera över att du anser att covid är en mild snuva så finns det redan en annan tråd där det hör hemma, inte här.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tråkigt att antivaxxers uppgår till 19% i mätningen. Enl. olika källor så behöver varje samhälle minst 70-90% (olika källor) vaccinerad befolkning för att få flockimmunitet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tveka att vaccinera mig, när det kommer igång i min åldersgrupp. Jag har dock haft Covid och har dålig koll på vad som gäller med vaccination då, någon som vet mer?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag skulle inte tveka att vaccinera mig, när det kommer igång i min åldersgrupp. Jag har dock haft Covid och har dålig koll på vad som gäller med vaccination då, någon som vet mer?

/hulle.

Det är bara att vaccinera sig

Jag tar vilket vaccin som!

Permalänk

J.A

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jink:

Tråkigt att antivaxxers uppgår till 19% i mätningen. Enl. olika källor så behöver varje samhälle minst 70-90% (olika källor) vaccinerad befolkning för att få flockimmunitet.

Inte samma effektivitetsnivå med alla vaccin.

Man tror inte på flock immunitet i USA längre eftersom det är alltför många som är vaccinskeptiska, speciellt "södern".

Reaching ‘Herd Immunity’ Is Unlikely in the U.S., Experts Now Believe

Widely circulating coronavirus variants and persistent hesitancy about vaccines will keep the goal out of reach.
https://www.nytimes.com/2021/05/03/health/covid-herd-immunity...

Man ska alltid ge sjukdomar en chans. Tydligen.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hulle:

Jag skulle inte tveka att vaccinera mig, när det kommer igång i min åldersgrupp. Jag har dock haft Covid och har dålig koll på vad som gäller med vaccination då, någon som vet mer?

/hulle.

Vaccination kan fortfarande ge ett förbättrat skydd så det rekommenderas att man ändå vaccinerar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Inte samma effektivitetsnivå med alla vaccin.

Man tror inte på flock immunitet i USA längre eftersom det är alltför många som är vaccinskeptiska, speciellt "södern".

Reaching ‘Herd Immunity’ Is Unlikely in the U.S., Experts Now Believe

Widely circulating coronavirus variants and persistent hesitancy about vaccines will keep the goal out of reach.
https://www.nytimes.com/2021/05/03/health/covid-herd-immunity...

Man ska alltid ge sjukdomar en chans. Tydligen.

Yes, har läst detsamma. Många som är helt anti, medan en ytterligare en stor del av befolkningen känner sig osäker och vill vänta. Rätt kört för dem, vad gäller flockimmunitet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Avstängd

Sambon fick brev igår och ska vaccineras på torsdag, hon är 44 år och jag är 47 år. Vet inte riktigt vad de gått på eftersom hon fått tid men de har inte så mycke koll här i Västmanland.
Hon skulle få Pfizers spruta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Borde inte vara ett val. Alla ska ta vaccin, förutom om man av medicinska skäl inte kan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det här är en tråd om vaccin, du ondgör dig över restriktioner utifrån sjukdomen och raljerar över att sjukdomens allvarlighet överskattas.

Vad är det du vill säga? Om det handlar om restriktionerna i relation till vaccin så borde du väl driva att alla ska vaccinera sig snabbt så att du slipper "betala 15000:-"?

Eller vill du raljera över att du anser att covid är en mild snuva så finns det redan en annan tråd där det hör hemma, inte här.

Först frågade jag hur jag som inte vill ha något vaccin bär sig åt för att vaccinera sig. Ljug blev svaret.
Sen klagade jag lite på att det i dagsläget inte spelar någon roll om man vaccinerar sig eller inte då samma restriktioner fortfarande gäller.
Efter det så blev jag missförstådd av somliga som inte bemödade sig läsa tidigare inlägg och nu har vi styrt off topic.

Om den Norska och den Svenska regeringen för exempel skulle gå ut med att vi återgår till normalläge när 90% är vaccinerade så skulle jag heja på och även jag skulle motvilligt vaccinera mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Först frågade jag hur jag som inte vill ha något vaccin bär sig åt för att vaccinera sig. Ljug blev svaret.
Sen klagade jag lite på att det i dagsläget inte spelar någon roll om man vaccinerar sig eller inte då samma restriktioner fortfarande gäller.
Efter det så blev jag missförstådd av somliga som inte bemödade sig läsa tidigare inlägg och nu har vi styrt off topic.

Om den Norska och den Svenska regeringen för exempel skulle gå ut med att vi återgår till normalläge när 90% är vaccinerade så skulle jag heja på och även jag skulle motvilligt vaccinera mig.

1. Det är enkelt, boka en tid för vaccinering. Ingen kommer stå och fråga; "vill du verkligen det här?".

2. Om 90% av befolkningen blir vaccinerad kan jag garantera att restriktionerna kommer att lätta, så var så god, heja på!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zyy:

Nej det är klart att det inte har så länge man inte går tillbaks och läser mina tidigare inlägg..
Men om man inte kan bemöda sig att göra det så tror jag vi sätter punkt här och så kan du fortsätta spekulera.

Om du inte förstod det så är alltså ditt raljerande off topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag skulle inte tveka att vaccinera mig, när det kommer igång i min åldersgrupp. Jag har dock haft Covid och har dålig koll på vad som gäller med vaccination då, någon som vet mer?

/hulle.

Jag har precis haft infektionen så tänker inte ta injektionen. Har inget emot vaccin men ser det som totalt onödigt om man redan varit infekterad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Borde inte vara ett val. Alla ska ta vaccin, förutom om man av medicinska skäl inte kan.

Jag håller med dig men tyvärr så går det inte att tvinga folk då vissa tror att de aldrig kommer bli sjuka. En möjlighet är att gå hårdare med vaccinationspasset, folk som inte har detta får inte göra vissa saker närmaste åren.

Med tanke på att de som nu är vaccinerade till stor del tillhör en riskgrupp och/eller är äldre så är detta bra siffror tycker jag.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/faa-allvarliga-cov...

Det förekommer att personer smittas av covid-19 trots vaccineringen men de allvarliga fallen är få, enligt Folkhälsomyndigheten. Vaccinationen minskar kraftigt risken för svår sjukdom och död i covid-19. Det skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

– Inget vaccin kan undanröja risken att bli smittas helt. Men de allvarliga fallen är få sett till den höga smittspridning vi haft och hur många som är vaccinerade, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog

Av 2 miljoner personer i Sverige som har fått minst en dos av vaccin har 5 942 personer, det vill säga, 0,3 procent konstaterats med covid-19 minst tre veckor efter vaccineringen. Av dem har 20 personer fått intensivvård och 187 personer har avlidit med covid-19.

Av 700 000 personer som är fullvaccinerade med två doser har 1 624 personer, det vill säga, 0,2 procent konstaterats med covid-19. Sex personer av dessa har fått intensivvård och 67 personer har avlidit med covid-19.

Enligt data som Folkhälsomyndigheten hänvisar till är risken att behöva intensivvård och att avlida mindre för den som blir sjuk och är vaccinerad jämfört med den som är ovaccinerad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Kommer ta det. Är dock ung, frisk och icke utsatt så väldigt lågprioriterad. Hade det funnits vaccin till alla hade jag inte haft något emot att ta det idag (eller tidigare).

Skrivet av brillorm:

Jag har precis haft infektionen så tänker inte ta injektionen. Har inget emot vaccin men ser det som totalt onödigt om man redan varit infekterad.

Varken tidigare infektion eller vaccin ger väl dock 100% skydd dock, särskillt inte när en viss tid passerat.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jink:

Tråkigt att antivaxxers uppgår till 19% i mätningen. Enl. olika källor så behöver varje samhälle minst 70-90% (olika källor) vaccinerad befolkning för att få flockimmunitet.

Så är det, dock är det väldigt många konservativa män på SweClockers, som visat sig ha en tendens att av någon märklig anledning vara själviska, höger populistiska (enligt undersökningar från SIFO) och konspiratoriska. En märklig blandning. (Nej, inte alla givetvis, nån lär hugga på det.)

Man kan inte utgå från statistik från en så homogen grupp människor, det blir missvisande.

MSB undersökte saken och kom fram till att 90% vill vaccinera sig, vi får väl se. Jag är inte superorolig för det men det är trist att antivaxxers får så mycket utrymme, när man gemensamt kan ignorera dom bara så deras budskap ej sprids.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag håller med dig men tyvärr så går det inte att tvinga folk då vissa tror att de aldrig kommer bli sjuka. En möjlighet är att gå hårdare med vaccinationspasset, folk som inte har detta får inte göra vissa saker närmaste åren.

Med tanke på att de som nu är vaccinerade till stor del tillhör en riskgrupp och/eller är äldre så är detta bra siffror tycker jag.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/faa-allvarliga-cov...

Det förekommer att personer smittas av covid-19 trots vaccineringen men de allvarliga fallen är få, enligt Folkhälsomyndigheten. Vaccinationen minskar kraftigt risken för svår sjukdom och död i covid-19. Det skriver myndigheten i ett pressmeddelande.

– Inget vaccin kan undanröja risken att bli smittas helt. Men de allvarliga fallen är få sett till den höga smittspridning vi haft och hur många som är vaccinerade, säger Anders Tegnell, statsepidemiolog

Av 2 miljoner personer i Sverige som har fått minst en dos av vaccin har 5 942 personer, det vill säga, 0,3 procent konstaterats med covid-19 minst tre veckor efter vaccineringen. Av dem har 20 personer fått intensivvård och 187 personer har avlidit med covid-19.

Av 700 000 personer som är fullvaccinerade med två doser har 1 624 personer, det vill säga, 0,2 procent konstaterats med covid-19. Sex personer av dessa har fått intensivvård och 67 personer har avlidit med covid-19.

Enligt data som Folkhälsomyndigheten hänvisar till är risken att behöva intensivvård och att avlida mindre för den som blir sjuk och är vaccinerad jämfört med den som är ovaccinerad.

Vore intressant o veta hur de olika drabbade har rört sig? Om de träffat många olika eller hållit sig mer isolerade.

Sedan alla andra faktorer att ta hänsyn till för att det ska bli en någorlunda representativ jämförelse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Galvanizer:

Vore intressant o veta hur de olika drabbade har rört sig? Om de träffat många olika eller hållit sig mer isolerade.

Sedan alla andra faktorer att ta hänsyn till för att det ska bli en någorlunda representativ jämförelse.

Jag gissar att många av de som vaccinerat sig redan efter första sprutan börjar röra sig mera fritt och säkerligen utsatt sig själva och andra för större risker än innan.
Kommer det sen också ett "vaccinpass" som gör att de som har detta kan göra både A och B som man inte fått gjort på drygt ett år så ska du se att det kommer bli lite mera fart igen på smittan. Förhoppningsvis så är så många som möjligt vaccinerade då och smittan inte kommer få samma grepp som den haft under senaste tiden.

Jag ser bara på mina grannar som för ett tag sen hade covid och nu är utomlands pga att de räknar sig själva som odödliga både för dig själva och andra. Jag har själv också haft covid men försöker hålla mig lite isolerad och springer inte runt och kramar folk för det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Självklart. Särskilt jag som jobbar i skola löper stor risk för att sprida smittan vidare till extremt många.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att ca 70-75 procent av befolkningen har vaccinerats när massvaccineringen är klar. Unga som inte har godkända vaccin att ta, gravida, folk med diverse sjukdomar och andra medicinska hinder kommer att begränsa täckningen. Lägg till kanske 5-8 procent som antingen inte vågar (spruträdsla, vaccinskräck, m m) eller vill (konspirationstroende eller vaccinskeptiska), så blir det en bra bit kvar. Dessutom kommer kanske 15-25 procent av de vaccinerade eller de som haft sjukdomen i viss mån vara mottagliga och kunna smitta i viss grad.

Nån flockimmunitet kommer vi aldrig att få. Restriktionerna måste vara kvar i viss mån under många, många år framöver.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Första dosen för två timmar sedan. Allt väl än så länge, har inte muterat till en ödla eller liknande.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz