Troligen lurad av Swec medlem..

Permalänk
Avstängd

Troligen lurad av Swec medlem..

Köpte minnen och SSD från sweclockers marknad, allt fungerade fint. Såg att personen i fråga säljer mycket på swec's plattform och frågade om hen hade en ryzen 3600 att sälja en månad senare genom PM på eran site. Hen sa att den hade det och jag swishade över 1500:- en månad senare efter kontakt då hen bekräftade att den fortfarande fanns till salu och skulle postas nästkommande dag.Personen i fråga haft olika mer eller mindre trovärdiga invändningar om varför processorn inte skickats de första dagarna men nu svarar inte personen i fråga längre på Swec PM.
Är jag lurad eller något jag jag göra? Ska denna person vara tillåten at sälja grejor på swec i fortsättningen? En person som varit ganska aktiv i marknaden. Ska jag skriva ut nickname och riktigt namn, vill sweclockers ledning veta vem det berör?

Permalänk
Avstängd

Skicka det till ledningen i alla fall så de kan stänga av användaren tills det är löst, är min spontana tanke

Skriv en referens här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311-sweclockers-ma...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Köpte minnen och SSD från sweclockers marknad, allt fungerade fint. Såg att personen i fråga säljer mycket på swec's plattform och frågade om hen hade en ryzen 3600 att sälja en månad senare genom PM på eran site. Hen sa att den hade det och jag swishade över 1500:- en månad senare efter kontakt då hen bekräftade att den fortfarande fanns till salu och skulle postas nästkommande dag.Personen i fråga haft olika mer eller mindre trovärdiga invändningar om varför processorn inte skickats de första dagarna men nu svarar inte personen i fråga längre på Swec PM.
Är jag lurad eller något jag jag göra? Ska denna person vara tillåten at sälja grejor på swec i fortsättningen? En person som varit ganska aktiv i marknaden. Ska jag skriva ut nickname och riktigt namn, vill sweclockers ledning veta vem det berör?

Dom vill nog absolut veta vem det gäller, men det får du nog inte skriva rakt ut i en tråd tyvärr, utan det får man ta i PM eller med mail kanske med dom.

Det låter absolut som du har blivit lurad.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Tack!

Skrivet av Lagerlöf:

Skicka det till ledningen i alla fall så de kan stänga av användaren tills det är löst, är min spontana tanke

Skriv en referens här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311-sweclockers-ma...

Skrivet av BM-Mods:

Dom vill nog absolut veta vem det gäller, men det får du nog inte skriva rakt ut i en tråd tyvärr, utan det får man ta i PM eller med mail kanske med dom.

Det låter absolut som du har blivit lurad.

Kommer vänta några timmar, PM'at länken till denna tråden till hen.
Händer inget, återbetalning eller varan skickad så kommer jag definitivt ta till ytterligare åtgärder.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har du blivit lurad skall du ALLTID polisanmäla.

Eftersom detta har hänt på SweClockers så är det bra om kontakta oss moderatorer, antagligen genom att skicka ett PM till någon av oss eller via vårt kontaktformulär, https://www.sweclockers.com/kontakt

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av retro123:

Köpte minnen och SSD från sweclockers marknad, allt fungerade fint. Såg att personen i fråga säljer mycket på swec's plattform och frågade om hen hade en ryzen 3600 att sälja en månad senare genom PM på eran site. Hen sa att den hade det och jag swishade över 1500:- en månad senare efter kontakt då hen bekräftade att den fortfarande fanns till salu och skulle postas nästkommande dag.Personen i fråga haft olika mer eller mindre trovärdiga invändningar om varför processorn inte skickats de första dagarna men nu svarar inte personen i fråga längre på Swec PM.
Är jag lurad eller något jag jag göra? Ska denna person vara tillåten at sälja grejor på swec i fortsättningen? En person som varit ganska aktiv i marknaden. Ska jag skriva ut nickname och riktigt namn, vill sweclockers ledning veta vem det berör?

Det är givetvis inte tillåtet att bedra andra eller sköta affärer dåligt. Vi har dock ingen insyn i PM-trådar utan du får använda dig av kontaktformuläret och "anmäl" i din PM-tråd till användaren.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Drygt att bli lurad av en medlem här på Sweclockers. Speciellt i fråga om hen har många affärer här. Man måste ju ändå bekräfta med bankid för att få lägga upp själva annonsen här med idkoll liksom.

Aha.. det var ingen annons, utan att det ett PM sälj med andra ord. Skittråkigt iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Drygt att bli lurad av en medlem här på Sweclockers. Speciellt i fråga om hen har många affärer här. Man måste ju ändå bekräfta med bankid för att få lägga upp själva annonsen här med idkoll liksom.

Aha.. det var ingen annons, utan att det ett PM sälj med andra ord. Skittråkigt iaf.

Jepp var ett "PM sälj" då köp genom marknaden fungerat hur bra som helst några veckor innan..kanske lurar personen ifråga inte medlemmar när det är upplagt på marknaden men ändå så har det gått genom swec's plattform?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är givetvis inte tillåtet att bedra andra eller sköta affärer dåligt. Vi har dock ingen insyn i PM-trådar utan du får använda dig av kontaktformuläret och "anmäl" i din PM-tråd till användaren.

Har anmält PM-tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad samt låst*

Tagit bort uppmaningar till uthängning då sådant ej är tillåtet (även om vi förstår tanken), det är ganska enkelt bättre att låta oss sköta ärendet och förhoppningsvis hitta en lösning. Jag har även vald att låsa tråden då vi nu har uppmärksammats på ärendet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...