Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakjan:

Köp ALDRIG bmw vad än gör...
Köpte en helt NY bmw för att "slippa allt krångel" jämfört med begagnatköp...
Det var inget annat än krångel från dag 1, och mitt dummaste köp, någonsin.
Kostade en hel förmögenhet, och var väl lite kul i början, men absolut inte värt det.
Lånebilar som ska ingå under servicar, som ska motsvara bilen du har, byts till såna små fula vita hantverkarskåpbilar.
Frågar du om att få en bil som faktiskt motsvarar din svindyra 3-5 serie bil (som ska ingå), så finns det såklart inga lediga (samma under 3års tid).
Gillar du att sitta och vänta trots att bilen skulle vart klar, ja då har du kommit rätt.
Efter en timmes väntan höra dom säga i verkstan "Men kom igen nu, han sitter ju och väntar" känns väl sådär, när den skulle varit klar en timme tidigare.
Dryga och otrevliga.
Hade med mig en kollega vid ett tillfälle vid en service och frågade honom efteråt vad hans första tanke var.
Jodå. "Dryga och otrevliga".
Dum som jag var behöll jag bilen ett år till efter 3års leasingen gått ut, vilket blev svindyrt när motorn och växellådan rasade.
Kända fel som att motor och växellåda går sönder efter ett par år, trots att bilen bara gått ett par tre tusen mil.
Det här var på Bilia Group Segeltorp Stockholm.
Andra kan säkert haft tur och haft bättre erfarenheter. Men tvivlar på det.
Såg vid ett par tillfällen folk som blev helt tokiga och började skrika på personalen medan jag satt och väntade på att servicen skulle bli klar.
Köp vad som helst, men aldrig bmw, och aldrig en bil från bilia group segeltorp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Köp ALDRIG bmw vad än gör...
Köpte en helt NY bmw för att "slippa allt krångel" jämfört med begagnatköp...
Det var inget annat än krångel från dag 1, och mitt dummaste köp, någonsin.
Kostade en hel förmögenhet, och var väl lite kul i början, men absolut inte värt det.
Lånebilar som ska ingå under servicar, som ska motsvara bilen du har, byts till såna små fula vita hantverkarskåpbilar.
Frågar du om att få en bil som faktiskt motsvarar din svindyra 3-5 serie bil (som ska ingå), så finns det såklart inga lediga (samma under 3års tid).
Gillar du att sitta och vänta trots att bilen skulle vart klar, ja då har du kommit rätt.
Efter en timmes väntan höra dom säga i verkstan "Men kom igen nu, han sitter ju och väntar" känns väl sådär, när den skulle varit klar en timme tidigare.
Dryga och otrevliga.
Hade med mig en kollega vid ett tillfälle vid en service och frågade honom efteråt vad hans första tanke var.
Jodå. "Dryga och otrevliga".
Dum som jag var behöll jag bilen ett år till efter 3års leasingen gått ut, vilket blev svindyrt när motorn och växellådan rasade.
Kända fel som att motor och växellåda går sönder efter ett par år, trots att bilen bara gått ett par tre tusen mil.
Det här var på Bilia Group Segeltorp Stockholm.
Andra kan säkert haft tur och haft bättre erfarenheter. Men tvivlar på det.
Såg vid ett par tillfällen folk som blev helt tokiga och började skrika på personalen medan jag satt och väntade på att servicen skulle bli klar.
Köp vad som helst, men aldrig bmw, och aldrig en bil från bilia group segeltorp.

Maskinskadegaranti? Borde inte kostat dig mer än ett antal tusenlappar att få detta åtgärdat när bilen var så ny? Känns som att du inte berättar hela historien här.

BMW gör inte dåliga bilar, de krånglar vanligen något mindre än medelbilen. Visst har de, precis som nästan alla tillverkare, haft problem med vissa modeller. På 00-talet fram till 2011, eller nåt sånt, kunde 4-cyl motorerna rasa pga kamkedja. Det är väl det mest kända.
Sen är det relativt dyra att äga och serva en bmw, det har du rätt i. Där jag servar får man ingen lånebil utan man får hyra, snålt som fan. De bjussar dock på kaffe och frallor 😄

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?