Western Digital-tävling under SweClockers Live

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Western Digital-tävling under SweClockers Live

Delta i tävlingen med Western Digitals WD_BLACK-serie genom att skriva kort i den här forumtråden om varför just du bör vinna priserna som visas upp under sändningen. Sikta på cirka två till tre meningar – humor och lustigheter premieras! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613630-western-digita...

Vinnarna meddelas under SweClockers Live, samt här i tråden efter avslutad tävling.

1:a Pris: WD_BLACK SN850 M.2-SSD 500GB + WD_BLACK D10 8TB
2:a Pris: WD_BLACK SN850 M.2-SSD 500GB + WD_BLACK P10 2TB
3:e Pris: WD_BLACK P50 USB-SSD 500GB

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

När jag spelar Dead By Daylight på min vanliga HDD och ska utföra så kallade "skill checks" så segladdar HDD:n i bland och resulterar i att jag missar en skill check och informerar mördaren vart jag är och säkrar min död och ett dunk i bordet av frustration som i sin tur sätter skräck i tjejen och katten!

Rädda mig Western Digital Black, ni är mitt enda hopp.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Kör på en gammal Seagate från 2013 och det börjar bli tråkigt att pulsa ut i snön och veva igång den. Mycket diesel drar den också, behöver något modernare.

Permalänk
Administrativ avgift

Detta år har redaktionen varit riktigt elaka mot mig och särskilt @Jacob som väckt mig i tid och otid med sitt konstiga taggande i sweclockers discord, däremot har jag varit extremt snäll iår och hjälpt folk överallt med både hårdvara och mjukvara. Så hjälp mig nu att både få sömn och även bättre laddningstider i PUBG!

#intebannaandra94

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Har alldeles för mycket bilder på körv. Behöver mer minne för körv.

Edit: Nu menar jag ju självklart matig korv såsom falukorv etc... F*n

Permalänk
Medlem

Jag gillar data

Permalänk
Medlem

Jag kör fyra stycken 2TB hårddiskar i software raid.
Jag bara väntar på att dom ska dö...

Rädda mig!!

Permalänk
Medlem

Vännen min ska bygga sin första stationära dator och SSD är något som hen känner är överskattat. Motbevisa, kordinera och swisha förbi loadingscreen så att hen tappar haken, det är vad jag vill göra. WD black kommer göra detta galant, och få mig att lysa. Perfekt kontrast, i all hast!

Permalänk
Medlem

Jag vill vinna bara för att känslan av att vinna något någon gång är så j*vla skön. Har typ aldrig hänt dock, förutom i fotboll när jag var 11 år. En gång vann jag dock en "gissa antal karameller-tävling på Jam Jam", det var kul - tyckte karius och baktus i min mun.

Okej. En bild säger mer än 1000 ord. Min NAS förtjänar bättre efter 8 års arbete..

Så låt mig få vinna något, någon gång.

Lade till bild
Permalänk
Medlem

Behöver mer lagring eftersom min bitbucket är full.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt prova modern warfare men jag är inte säker om 500gb räcker, tror ni jag kan lagra mp på m2 disken och sp på den externa?

Permalänk
Medlem

Man får ju sitta här och ha kul när man varken får tag i en rtx3080 eller en 5800x så man kunde bygga sin rtx8880x dator.
För att få tag i ett 6800xt om en vecka lär var lika svårt som att vinna på lotto.
Så en trevlig SSD som man kan använda till den nya datorn man fått övriga delar till bygget vore trevligt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Jag har nyss uppgraderat mina ungars laptops med en varsin SSD och nu är dom mega kaxiga och säger att deras små sketna laptops startar lika snabbt som min stora dator. Detta slår hårt mot min image som

Hjälp mig sätta dom på plats med en snabb M.2 SSD.

Permalänk
Medlem

Försöker bli Media-Mästare!

Har försökt omskola mig till mediabranschen efter massa år som plit. Covid har gjort detta smått omöjligt så jag kanske måste tillbaka om jag inte lyckas bli media-mästare privat.
Snäll, rädda mig från fängelset och låt mig vinna utrustning så jag får fortsätta vara fri!

Permalänk
Medlem

När jag bygde min dator tänkte jag att en 500GB-disk skulle räcka gott och väl, så mycket skulle jag väl aldrig kunna fylla? Sen kom pandemin. Till en början var det hanterbart, med lagom mängd distansstudier. Men min studiediciplin dalade i samma takt som smittan ökade, jag var helt oförberedd på mängden memes som skulle komma att fylla min hårddisk. Efter amerikanska valet var det kört och jag tror diskarna exploderar snart.

Hjälp

Permalänk
Medlem

Jag behöver nytt modermodem til hårddisken jeg har på skrivbordet. Det börjar bli lite slitsamt att behöva skriva ner all mikrokod på papper och ladda inn den med tangentbordet när jag vil köra programvara. Western digital har säkert nånting som kan lagra nån flera nollar och ettor enn mina A4-papper.

Visa signatur

R9 5950X / 240mm Custom loop | 32 GB 3600 CL16 | x570 C8I |970 EVO 2TB & 870 QVO 1 TB |
RX 6900xt |

Permalänk
Medlem

Sitter idag med en väldigt gammal HDD-disk, som resulterar att jag i spelen får smisk.
Den knackar, gnisslar och låter, men utan kills mitt team mig inte förlåter.
Hjälp snälla WD att vinna min ära åter, för nu sitter jag här framför skärmen och gråter.

Permalänk
Medlem

Alla gillar väl snabbhet. Alla förutom flickvännen kanske. Sålde precis en äldre dator och nu enbart har mobil till hands. Vinner jag så blir det en bra början till ett nytt bygge.

Permalänk

Äsch, har bara en Samsung SSD. Western Digital är bättre?

Permalänk
Medlem

Modermodemet sjunger på sista versen. Jag behöver ha ett nytt hjärta i hårddisken, och jag vill ha ett svart!

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk

Som en fattig student, så har jag såklart ett vrålåk som verkligen kan dra iväg och köra 180 i vänsterfilen, problemet är att min stackars hårddisk jag köpte på min knappa budget knappt kommer upp i 60 på en 100 väg, min dator är bakom den och vill verkligen köra om den, men hur mycket den tutar eller kryper upp i arslet på den så viker den sig inte.
Skulle verkligen behöva en SSD att lägga lite mer krävande saker på så att min hårddisk KAN HOPPA IN I HÖGERFILEN SOM HAN SKA DEN JÄV- *TUUUT TUUUT TUUT*

Visa signatur

dags att tänka två gånger.

Permalänk
Medlem

Att köra med en långsam HDD känns som en gammal bil som börjar låta konstigt, men en WD SSD känns som en snabb 4WD bil! (hoppas jag hehe)

Permalänk
Medlem

Då min moln-baserade lagring nyligen försvann i det blå, så behöver jag skapa en egen molnlösning i lägenheten.

Om jag vinner, så lovar jag att köpa ett kilo bomull och hänga upp hårddisken i taket med hjälp av fisketråd!

Hjälp mig att få tillbaka förtroendet för "molnet" igen!

Permalänk
Medlem

För att jag har tydligen en sketen PCIe 3.0 *urk* NVMe SSD i mitt bygge medan jag gått (suttit) runt i ett år nu och trott att jag har kört med en legendarisk PCIe 4.0 NVMe SSD. Otroligt pinsamt att vara en #PCMasterRace veteran och skrutit på diverse forum om 2500 MB/s läshastigheter i ett år nu...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Blir alltid utskrattad av mina vänner av att alltid komma in sist på Red Dead 2 Online eftersom min lastgamla 5400 RPM HDD snart snurrat sina sista varv känns det som. Och att dessutom sitta med sunkig luftburet 4G bidrar inte till olustgheten.
Det skulle vara fantastiskt att kunna ge långnäsa åt dem med en supersnabb ssd! 😁 Och åtminstone kunna starta spelet absolut snabbast av oss! Haha!

Permalänk
Medlem

Som en Ninja, kommer jag in i tråden, siktar på vinsten, behöver en WD när jag spelar MW med full RT, jag Ropar WD Black till The last Black Ninja.

WD Black, Black Drives Matter.

Permalänk
Medlem

Självklart stödjer jag Black disks matter rörelsen. Tycker det allt för ofta är en negativ ton om dessa diskar. hoppas de inte börjar tjafsa med mina befintliga diskar.

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Medlem

Är under processen att köpa komponenter till en ny låda, och bra lagring som detta vore en gudagåva!
Då är det ju så att WD Black skulle sitta som ett smack. Tack!

Permalänk
Medlem

För det gör så stor skillnad i en 10 år gammal pc med LGA1366

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är lite sorgligt när ens backupdisk är en snurrdisk från en död laptop. Det här med att ta en kopp kaffe under tiden det kopierar, stämmer väl om "att ta en kopp kaffe" motsvarar att hämta en bild på Bamse valfri katt via 56k modem.

Hjälp mig WD med lite mer modern extern backup, så att jag slipper dricka kaffe!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?