Permalänk
Medlem

Vem vinner USA valet?

Nu i sista stunden:
Vem tror ni vinner president valet i USA?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Bara jag som tror på Biden än så länge? Blir spännande oavsett vad!

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns nån chans att en vettig person vinner. Biden är väl bättre än Trump i mina ögon, men tror ändå Trump vinner. Biden ser ju ut att kunna trilla av pinn när som..

Permalänk
Medlem

Om Biden vinner lär herr Trump vara mindre road. Troligtvis hävda val fusk mm kommer bli en turbulent situation om det blir utfallet.

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Medlem

Herr Bidén tror jag. Men förväntar mig rikligt med drama oavsett under natten och morgonen.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag vet vem som inte vinner: den idealiserade bilden av demokratin.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Trump tar hem detta. Problemet med alla opinionsundersökningar som görs är att, precis som i sverige, att folk inte vågar säga vad man röstar på. Ringer någon upp folk i USA så vågar dom inte säga Trump för det är laddat och man får massa följdfrågor. Exakt samma i Sverige om man röstar SD, folk vågar inte säga det utan säger S eller M för att slippa följdfrågor.

Permalänk
Medlem

Det amerikanska folket 🙃

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Risken är att ingen vinner.
Båda sidorna har en arme av advokater som kommer ifrågasätta precis ALLT angående valet.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd

(Låsa denna tråd imorgon när det "officiella" valet är över antar jag?)

Skrivet av ZecretW:

Risken är att ingen vinner.
Båda sidorna har en arme av advokater som kommer ifrågasätta precis ALLT angående valet.

Ja, i och med de fyra gångna åren så har grunden för att inte lita på demokrati i USA gett mycket grogrunder för det.

I princip blir inte ikväll intressant utan de kommande dagarna. Då får vi se hur många som verkligen vill upprätthålla demokrati och inte vill det.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Den som ser till att all världens saknade Ampere kort finns på hyllorna senast fredag, han får min röst!

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Trump tar hem detta. Problemet med alla opinionsundersökningar som görs är att, precis som i sverige, att folk inte vågar säga vad man röstar på. Ringer någon upp folk i USA så vågar dom inte säga Trump för det är laddat och man får massa följdfrågor. Exakt samma i Sverige om man röstar SD, folk vågar inte säga det utan säger S eller M för att slippa följdfrågor.

Köper den tanken men tror inte att det stämmer det här valet. SD fick inte mer röster än vad opinionen sa senaste valet då SD blivit normaliserat. Samma sak borde gälla med Trump efter 4 år som president.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Köper den tanken men tror inte att det stämmer det här valet. SD fick inte mer röster än vad opinionen sa senaste valet då SD blivit normaliserat. Samma sak borde gälla med Trump efter 4 år som president.

Ja vi får hoppas att det är så. Förra USA valet hejade jag faktiskt på trump. Jag tyckte han kunde röra om i grytan eftersom att han är affärsman och inte politiker, men jösses vad fel jag haft... Karln är ju fullständigt galen :s

Permalänk
Medlem

Förra valet var jag 100% säker på att Trump skulle vinna men detta är lite mer osäkert enligt mig. Inte riktigt samma "buzz" runt det hela, tror Trump tar det igen men Biden har definitivt stor chans att vinna också.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Inaktiv

Förra valet hoppades jag på att Trump skulle förlora. Denna gång hoppas jag att han vinner. Inte för att han är bra utan för att han står mellan Kapitalism och Kommunism.

Permalänk

Har 100kr på trump för fick bra odds. Tror på trump men vem vet, blir spännande att se

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon15480:

Förra valet hoppades jag på att Trump skulle förlora. Denna gång hoppas jag att han vinner. Inte för att han är bra utan för att han står mellan Kapitalism och Kommunism.

Jag är beredd att hålla med om att Trump står mellan saker. Han förstår sig inte på världsliga ting som politiska och ekonomiska system utan det enda av relevans i hans värld är han själv.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag tror Biden vinner valet, Trump vinner presidentskapet. Hur exakt det går till väga vet jag inte. Valfusk, supreme court, vägra lämna över, fake victory news. Något sätt blir det Trump oavsett.

Permalänk
Medlem

Ingen, det lär bli upplopp och inbördeskrig. Hela världen kommer förlora på det tyvärr. Själv hoppas jag på Kanye West 2020 och sedan Tulsi Gabbard 2024.

Edit: @Calisthenics https://www.svd.se/trump-kan-sitta-kvar--trots-valforlust

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Calisthenics:

Jag tror Biden vinner valet, Trump vinner presidentskapet. Hur exakt det går till väga vet jag inte. Valfusk, supreme court, vägra lämna över, fake victory news. Något sätt blir det Trump oavsett.

Jag tror visserligen samma sak -- alltså att han försöker, men att han faktiskt på riktigt sitter kvar in i Februari 2021 tror jag inte alls.
Lagarna är väl rätt tydliga på att den som vann valet är president 20 Januari (eller är det 21?) oavsett vad. Efter det datumet är det väl upp till secret service att få in valets vinnare i vita huset.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Trump tror jag. Det finns hur många som helst outbildade och dumma amerikaner som endast förstår och röstar 'murica! Många, många fler än utbildade, kritiskt tänkande medborgare.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollese:

Trump tror jag. Det finns hur många som helst outbildade och dumma amerikaner som endast förstår och röstar 'murica! Många, många fler än utbildade, kritiskt tänkande medborgare.

Röstar på Trump = dum, är ingen vidare nyanserad analys. För att vara någon som förespråkar kritiskt tänkande förväntar jag mig mer, eller gäller bara kritiskt tänkande för andra än dig själv?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Folk kan hoppas på Biden, men ingen som är insatt i ämnet kan på riktigt tro på honom. Republikanerna i USA är samma som sossarna här, har inte demokraterna/högern i Sverige något extra att komma med så kommer de andra vinna som vanligt. Clinton va nära, Biden är det inte.

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Inaktiv

efter allt trump gjort vore det helt galet om biden har minsta chans .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Jag är beredd att hålla med om att Trump står mellan saker. Han förstår sig inte på världsliga ting som politiska och ekonomiska system utan det enda av relevans i hans värld är han själv.

ja det är nog därför han slutar krig , talar tom med norkorea putin mfl , nu mäklar fred med israel , sätter dit kinas monopol , jagar iran mfl , usas ekonomi är den bästa på evigheter även gällande jobb mm mm mm ........ herregud man baxnar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Röstar på Trump = dum, är ingen vidare nyanserad analys. För att vara någon som förespråkar kritiskt tänkande förväntar jag mig mer, eller gäller bara kritiskt tänkande för andra än dig själv?

Jag sa aldrig röst på Trump = dum Det finns säkert många smarta, utbildade och kritiskt tänkande människor som röstar på Trump. Det är dock ett faktum att det finns många delstater som består till stor del av outbildade "hillbillies" som röstar "Team Red" oavsett vad. Det var min poäng.

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Men vad är det som lockar socialbidragstagare att rösta på Trump?
Det är väl snarare Biden som borde få de rösterna?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

ja det är nog därför han slutar krig , talar tom med norkorea putin mfl , nu mäklar fred med israel , sätter dit kinas monopol , jagar iran mfl , usas ekonomi är den bästa på evigheter även gällande jobb mm mm mm ........ herregud man baxnar

Osäker på om du är sarkastisk eller inte men inget har väl egentligen blivit bättre i USA under hans tid? inte ens ekonomin...

https://www.rawstory.com/2020/08/these-are-donald-trumps-40-b...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kul att det är ändå ganska jämnt här på forumet.
Själv vill jag nog att Trump ska vinna.
Ja han ljuger, men det gör alla politiker, speciellt i USA.
Trump är mer inställd på arbete, ekonomi medan demokraterna lockar med höjda skatter, bidrag, legalisering av braj mm. Perfekt för lata hippies.
Intressant att Biden vill legalisera gräs när hans son lider av narkotika missbruk. Hallå liksom.

Sedan får man komma ihåg att valet är igdntligen mellan Trump och Kamala. Biden lär inte orka 4 år. Och Kamala är ju betydligt mera radikal än Biden.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Avstängd

Förhoppningsvis kan tråden finnas kvar tills imorgon - som enda undantaget på 4 år - när preliminära delen av valet är över då det hela INTE passar enligt regler på forumet.

Skrivet av anon322047:

ja det är nog därför han slutar krig , talar tom med norkorea putin mfl , nu mäklar fred med israel , sätter dit kinas monopol , jagar iran mfl , usas ekonomi är den bästa på evigheter även gällande jobb mm mm mm ........ herregud man baxnar

Faktumet att han förnekar saker som klimathotet (vetenskap) och även COVID-19 (vetenskap) gör han inte lämplig för långsiktigt styrande eftersom världen bara kommer att kunna förbättras och räddas av just det: vetenskap.

Sedan tror jag att det är mer att han inte sabbat processerna som fredsavtal, att ekonomin rullar på (den var redan bra när Obama lämnade och Trump har inte sabbat den helt enkelt).

Däremot är jag förbluffad över att han inte bara sa, "Aight vetenskapspersoner, lös COVID-19 åt mig" precis som han bad Mr. Kushner att lösa freden i Mellanöstern. Istället verkar han vilja sopa COVID-19 under mattan. Han hade ju enkelt bara kunna låtit experter få lösa biten åt honom och sedan ta åt sig äran - och lättare än någonsin vunnit omval.

Istället drabbades han själv av COVID-19 vilket måste ta priset på att ha hanterat pandemin dåligt. Återigen trodde han att han bara kunde prata bort pandemin (som med all annan kritik och diverse skandaler) men där krockade verkligheten genom att folk faktiskt har dött.

Jag kan bara säga som så att knappast någon vetenskapsbejakande president hade själv drabbats av viruset. Det visar bara på att självförnekelse bara kommer så långt tills att det krockar med verkligheten. Som jag läste någonstans, "Verkligheten är vad du krockar med när du faktiskt har fel."

Som sagt undrar jag hur mycket han faktiskt har åstadkommit med sin personliga kompetens och hur mycket som arbete som har utförts av expert, rådgivare, med flera, bakom stängda dörrar medan han själv tagit åt sig äran. Jag skulle kunna tippa rätt bra på att Mr. Trump är inte lika välutbildad eller välslipad i sin allmänbildning som Mr. Obama eller Mr. Biden är.

Visst, båda är gamla gubbar som egentligen inte borde ha något att säga till om hur ett land, som nu skall tas över av en majoritet av 18-30+ åriga personer om några år, skall styras. Hursomhelst lär det ta ett par dagar innan det verkligen dyker fram något.

Spekulationer är att Mr. Trump kommer att (någon kombination av nedanstående):
a) ta ut segern i förskott.
b) ta det till Högsta domstolen som kommer att döma till hans fördel då majoriteten är republikaner.
c) försöka övertala republikanska elektorer att påstå att han vann i viktiga delstater.
d) försöka stoppa räkningen av postomröstningar vilket torde tolkas som antidemokratisk handling?
e) eventuellt sätta in militären och/eller hans mest lojala beväpnade supportrar.

Den sista punkten vore definitionen av att ha förvandlat landet till en diktatur men till och med jag är rätt skeptisk till att det skulle inträffa. Men jag skulle varken bli chockerad eller förvånad om det inträffade dock!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |