Godfall använder 12 GB grafikminne i 4K-upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Har varvat detta själlösa spelet på ultra allt 1440p och siffrorna du länkar stämmer med verkligheten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Har varvat detta själlösa spelet på ultra allt 1440p och siffrorna du länkar stämmer med verkligheten!

Är det värt att spela igenom? Hade inte faktiskt tänkt spela vidare mycket mer då jag kände redan i förväg att det nog inte var min typ av lir, men combat kändes ändå rätt bra.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Är det värt att spela igenom? Hade inte faktiskt tänkt spela vidare mycket mer då jag kände redan i förväg att det nog inte var min typ av lir, men combat kändes ändå rätt bra.

Combaten är mycket bra i spelet, grafiken helt ok (mycket bloom). Lite content och väldigt upprepande.
Coolt spel men inget jag spelar om!

Vill du spela ett spel likt dark souls/remnant så funkar detta.
Dock vill ja poängtera att dark souls är MYCKET svårare spel än detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Combaten är mycket bra i spelet, grafiken helt ok (mycket bloom). Lite content och väldigt upprepande.
Coolt spel men inget jag spelar om!

Vill du spela ett spel likt dark souls/remnant så funkar detta.
Dock vill ja poängtera att dark souls är MYCKET svårare spel än detta

Jo jag drog ner Bloom till minsta och körde med HDR av. Testade inte med RT off men antar att om de inte gjort ett stort jobba med att ersätta RT reflektioner med SS så lär det se rätt platt ut, de har ju designade miljöerna för att maximera reflektioner överallt.

Combat är snabbare än jag är van vid och mer linjära animationer än dark souls (och ja, jag vill verkligen verkligen spela fler spel i stil med dark souls men det är få som verkligen håller måttet), betydligt lättare. Weapon arts eller vad det nu hette var rätt intressant dock.

Håller fortfarande på att komma ner från Mortal Shell- bästa souls like-spelet jag stött på som inte är gjort av From. Plöjt igenom hälften av ds3 för att fylla tomheten därefter för någon vecka sedan för ca 20e gången. Inget nytt om elden ring på år och dagar :'(

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200