Alla vi som ska köpa 3070 Rtx, vad uppgraderar ni ifrån? Och vilken upplösning ska ni köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

OK
Edit: Den försvann som en avlöning hahaha
Får bli köp efter jul, får la prioritera ungarna nu innan jul då för f'''n...

hehehe

Snäll pappa!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Fick också ett mejl som står att det förväntas komma imorgon till utlämningsställe. Asus dual OC 3070. Hade hört någonstans att det bara fanns OC-kort och det kostade 200kr extra så jag vågade inte chansa. Asus dual är iallafall 3.5cm kortare än mitt nuvarande Strix, så även om det fanns mindre så är jag väldigt nöjd.

Edit 15.40 - Fick sms nu att ordern packas.

Edit 16.10 - Ordern är packad och registrerad hos posten. Fick mejl att en speditör(?) ska hämta den.

Edit 17.44 - Ordern är iallafall bekräftad hos postnord och jag har ett fungerande kolli-id. Bör väl inte vara något som kan gå fel nu.
Förutom om covid-utbrottet stänger ner postnord dvs.

Edit 19.54 - Postnords tracking har just uppdaterat att min order nu lämnat inet och är i en närliggande stad. Ordern är beräknad om 1 dag. Verkar ha gått vägen detta!

Verkar inte ha varit så högt tryck på 3070 eller så har nvidia faktiskt inte ljugit och väntade till 29e istället så dom kunde skeppa mer kort. Det uppskattas iallafall!

Tog bort det om att jag skulle velat ha ett annat kort. Det spelar ingen roll då jag tror att zotac och asus dual är rätt lika varandra.
Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexpallex:

Hann plocka ett ASUS STRIX GAMING 3070 OC vad det ser ut som. Fick igenom ordern på några minuter, 45 i lager när jag började, 25 kvar när min order var klar. Fått bekräftelse och förväntat till utlämningsställe imorgon. Hoppas...

Kortet får kramas med min i7-4770k @ 4.3ghz i väntan på systemet jag tänkt uppgradera under 2021.
Sitter nu på ett ASUS 980 Ti som presterar bra, men det märks att man är bakom i tiden...kör i 1080p men ögnar på 1440/4k.

Är så förbannat exalterad. Eller nä, jag e fanimig sådär boyish excited med pirr o fjärilsfjanteri o allt! Har inte haft annat än begagnat och "hålla-vid-liv"-köp de senaste 5-7 åren. Det här blir det första klivet till dagens verklighet.

Hoppas ni där fått tag i det ni vill - jäkla rolig höst/vinter framöver! Må väl nörd-vänner!

Kommer flaskas hårt i 1080p med den CPUn.

Prestandan du kommer få ut kommer vara typ 2070 nivå

Skaffa en 1440p skärm där kommer det inte flaska lika mycket.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Vart är founders edition korten? Bara undrar, ser ju bara kort från andra tillverkare.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexpallex:

Hann plocka ett ASUS STRIX GAMING 3070 OC vad det ser ut som. Fick igenom ordern på några minuter, 45 i lager när jag började, 25 kvar när min order var klar. Fått bekräftelse och förväntat till utlämningsställe imorgon. Hoppas...

Kortet får kramas med min i7-4770k @ 4.3ghz i väntan på systemet jag tänkt uppgradera under 2021.
Sitter nu på ett ASUS 980 Ti som presterar bra, men det märks att man är bakom i tiden...kör i 1080p men ögnar på 1440/4k.

Är så förbannat exalterad. Eller nä, jag e fanimig sådär boyish excited med pirr o fjärilsfjanteri o allt! Har inte haft annat än begagnat och "hålla-vid-liv"-köp de senaste 5-7 åren. Det här blir det första klivet till dagens verklighet.

Hoppas ni där fått tag i det ni vill - jäkla rolig höst/vinter framöver! Må väl nörd-vänner!

fan va kul

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Kommer flaskas hårt i 1080p med den CPUn.

Prestandan du kommer få ut kommer vara typ 2070 nivå

Skaffa en 1440p skärm där kommer det inte flaska lika mycket.

Mycket möjligt, därav framtida planering! Tänkte ta en i7-10700K nu också men det är för nära inpå ny release.
Tankegång/fråga: Köra uppskalat till 1440p på min 1080p under tiden? Fördelas det inte lite mer kräm mot GPU:n då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Snäll pappa!

Hehehe, ibland så
men kommer sätta den på bevakning till klapparna är köpta, tack för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nope hehe

Permalänk
Medlem

Uppdatering.

Fick tydligen inget 3070...

Enligt Inets chatt "inget grafikkort allokerat till ordern".

Så länkar han en version för 7500 till mig och stänger chatten så man inte kan svara.

Tror nog detta kan bli en början av att sluta handla på inet...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nope hehe

To late buddy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dizzö:

Uppdatering.

Fick tydligen inget 3070...

Enligt Inets chatt "inget grafikkort allokerat till ordern".

Så länkar han en version för 7500 till mig och stänger chatten så man inte kan svara.

Tror nog detta kan bli en början av att sluta handla på inet...

@inet detta låter illa, vad är er kommentar på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Uppdatering.

Fick tydligen inget 3070...

Enligt Inets chatt "inget grafikkort allokerat till ordern".

Så länkar han en version för 7500 till mig och stänger chatten så man inte kan svara.

Tror nog detta kan bli en början av att sluta handla på inet...

Jag beställde på komplett. Satt och CTRL + F5 och direkt när Eagle OC kom upp la jag det i kundkorgen och betala inom 10 sekudner med swish. Nu står det reserverat (i lager) på min beställning så antar att jag faktiskt fått ett den här gången.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Sitter i valet och kvalet om det är värt att vänta på 3080 eller istället köra 3070.
Prestandaökningen med 3070 (OC) mot stock 1080Ti verkar ju vara ca 40% och ytterligare ~15% för stock 3080 (som för övrigt i Swecs tester OCade dåligt). Prisskillnaden verkar ju bli ~7825kr då jag väntar på kort sedan lanseringen vs. 6-7k beroende på 3070-kort. Knepigt val.
Den lägre värmeutvecklingen på 3070 lockar lite iom Mini ITX-låda också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Uppdatering.

Fick tydligen inget 3070...

Enligt Inets chatt "inget grafikkort allokerat till ordern".

Så länkar han en version för 7500 till mig och stänger chatten så man inte kan svara.

Tror nog detta kan bli en början av att sluta handla på inet...

Illa. Kanske är samma för mig då.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Illa. Kanske är samma för mig då.

Yes fick orderbekräftelse via mail.

Stod ska skickas imorgon.

Så ruttet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Yes fick orderbekräftelse via mail.

Stod ska skickas imorgon.

Så ruttet.

Samma här! men vad är det man brukar säga, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Inet
Skrivet av Dizzö:

Uppdatering.

Fick tydligen inget 3070...

Enligt Inets chatt "inget grafikkort allokerat till ordern".

Så länkar han en version för 7500 till mig och stänger chatten så man inte kan svara.

Tror nog detta kan bli en början av att sluta handla på inet...

Hej!

Det är tyvärr svårt för oss att ta ställning till exakt hur din konversation med en av kollegorna på chatten har gått till, men det är tråkigt att höra att du inte har fått den upplevelsen som du förväntar dig samt som vi önskar att du får när du är i kontakt med oss. Återkom gärna i ett PM med vilken mejladress du angav så kikar vi självklart vidare på detta tillsammans.

Vad gäller lagersaldot så ser jag att vår eminente inköpare tyvärr hade missat att få med varningstexten på produktsidorna som vi hade på RTX 3080 samt RTX 3090 lanseringarna. Lagersaldona på hemsidan uppdateras i intervaller om 30-90 sekunder, när det är tillfällen som dessa där flera hundra personer lägger beställningar under några få sekunder så kommer tyvärr lagersaldot stundtals att vara missvisande och detta helt enkelt för att systemet inte hinner uppdatera saldot i tid. Vi ber såklart om ursäkt för att informationen missades att läggas till.

Skulle det vara något som du behöver hjälp med är du annars varmt välkommen att kontakta vår Kundservice.

Med vänlig hälsning,

Shahin, Teamleader Kundservice

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det är tyvärr svårt för oss att ta ställning till exakt hur din konversation med en av kollegorna på chatten har gått till, men det är tråkigt att höra att du inte har fått den upplevelsen som du förväntar dig samt som vi önskar att du får när du är i kontakt med oss. Återkom gärna i ett PM med vilken mejladress du angav så kikar vi självklart vidare på detta tillsammans.

Vad gäller lagersaldot så ser jag att vår eminente inköpare tyvärr hade missat att få med varningstexten på produktsidorna som vi hade på RTX 3080 samt RTX 3090 lanseringarna. Lagersaldona på hemsidan uppdateras i intervaller om 30-90 sekunder, när det är tillfällen som dessa där flera hundra personer lägger beställningar under några få sekunder så kommer tyvärr lagersaldot stundtals att vara missvisande och detta helt enkelt för att systemet inte hinner uppdatera saldot i tid. Vi ber såklart om ursäkt för att informationen missades att läggas till.

Skulle det vara något som du behöver hjälp med är du annars varmt välkommen att kontakta vår Kundservice.

Med vänlig hälsning,

Shahin, Teamleader Kundservice

Jag har en bekräftelse på 3070 eagle på 5625kr. Priset har nu dock höjts rejält. Om det är så att jag inte får det fören i t.ex december kommer fakturan vara kvar på 5625kr? För vill inte ha det om det ska öka till 6790kr som det kostar nu.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Sitter i valet och kvalet om det är värt att vänta på 3080 eller istället köra 3070.
Prestandaökningen med 3070 (OC) mot stock 1080Ti verkar ju vara ca 40% och ytterligare ~15% för stock 3080 (som för övrigt i Swecs tester OCade dåligt). Prisskillnaden verkar ju bli ~7825kr då jag väntar på kort sedan lanseringen vs. 6-7k beroende på 3070-kort. Knepigt val.
Den lägre värmeutvecklingen på 3070 lockar lite iom Mini ITX-låda också...

Jag har känslan efter att ha läst testet sweclockers gjorde igår att det är ett enkelt val om man spelar i lägre än 4k, och om man spelar i 4k så känns det rätt självklart att köpa ett 3080. Jag kan definitivt missat något då jag är rätt ny!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Inet
Skrivet av dagas:

Jag har en bekräftelse på 3070 eagle på 5625kr. Priset har nu dock höjts rejält. Om det är så att jag inte får det fören i t.ex december kommer fakturan vara kvar på 5625kr? För vill inte ha det om det ska öka till 6790kr som det kostar nu.

Hej!

Det var ett begränsat antal som kunde säljas för ett lägre pris, om du har hunnit få en orderbekräftelse på det priset så är det det som gäller vad gäller Eagle korten. I normalfall så reserverar vi dock oss för eventuella prisförändringar från leverantör/dist på ej lagerförda varor.

Skulle det vara fler frågor som ni kära Swec medlemmar sitter på som gäller era specifika ordrar så får jag vänligen hänvisa er till att kontakta vår kundservice då vi ogärna diskuterar kundspecifika ärenden på forumet. Kontaktuppgifterna finner nu här: https://www.inet.se/info/175/kundservice .

Ha en fin kväll!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Det var ett begränsat antal som kunde säljas för ett lägre pris, om du har hunnit få en orderbekräftelse på det priset så är det det som gäller vad gäller Eagle korten. I normalfall så reserverar vi dock oss för eventuella prisförändringar från leverantör/dist på ej lagerförda varor.

Skulle det vara fler frågor som ni kära Swec medlemmar sitter på som gäller era specifika ordrar så får jag vänligen hänvisa er till att kontakta vår kundservice då vi ogärna diskuterar kundspecifika ärenden på forumet. Kontaktuppgifterna finner nu här: https://www.inet.se/info/175/kundservice .

Ha en fin kväll!

Skulle vara bättre om ni slutade sälja korten någon timme när priset justeras. Helt orimligt att klicka köp på en pryl som sedan bytt pris i varukorgen. Då var varan helt enkelt slut, sedan justerades priset, sedan kommer en ny batch med ett annat pris. Inte bra alls att göra så och hoppas att folk ska missa eller vara tillräckligt desperata att köpa ändå för att inte riskera att bli utan...

Jag tänker mest på ert rykte som ofta är så gott, detta känns inte som rätt väg att gå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag har känslan efter att ha läst testet sweclockers gjorde igår att det är ett enkelt val om man spelar i lägre än 4k, och om man spelar i 4k så känns det rätt självklart att köpa ett 3080. Jag kan definitivt missat något då jag är rätt ny!

Lite åt det hållet är det nog ja. Dessvärre spelar jag själv i ”ingenmansland”, dvs 3440x1440, så det gör det hela lite knivigare. Men det får nog bli ett 3070 främst pga värmen tbh! Synd man inre satt med fingret redo kl 14 bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Lite åt det hållet är det nog ja. Dessvärre spelar jag själv i ”ingenmansland”, dvs 3440x1440, så det gör det hela lite knivigare. Men det får nog bli ett 3070 främst pga värmen tbh! Synd man inre satt med fingret redo kl 14 bara...

Jamen dom kommer nog att släppas lite då och då den närmsta tiden då jag förstått att vissa märken inte var inne idag!

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Har en order på ett Gigabyte Eagle (none OC) för 6790:-
Tittat runt lite och börjar tveka på om jag skall behålla den, har ingen direkt panik eftersom mitt 1070 ger mig runt 100 fps i 1440.
Egentligen vill jag ha ett 3070/3080 FE alternativt vänta på 3070Ti och undrar om inte RTX korten kommer bli billigare framöver nu när AMD släppt sina .

Permalänk
Medlem

Min order uppdaterades nyss på postnords hemsida. GPUn har lämnat inet och är i en närliggande stad och väntas komma om 1 dag!
Jag får ändå känslan att det var enklare att få tag i dessa än 3080 var.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Kommer inte ihåg om jag skrivit här, men går från GTX770. Får se om jag får tag i ett bara, annars blir de kanske avbokning och köpa ett AMD när de kommer istället (om de finns mer i lager).

Kollade på inet vad jag betalade för mitt GTX770 - 2 789 kr vs 5999 kr för RTX3070.
Hänt rätt mycket i pris genom åren för "samma" prestanda modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Min order uppdaterades nyss på postnords hemsida. GPUn har lämnat inet och är i en närliggande stad och väntas komma om 1 dag!
Jag får ändå känslan att det var enklare att få tag i dessa än 3080 var.

Enklare skulle jag inte säga. Kanske för dyrare kort då få vill betala nästan vad 3080 kostar. Jag lade ordern i stort sett sekunden på enda kortet som fanns för riktpriset på 5625kr det gick men verkar inte få något på ett tag. Får vara glad att man han lägga det innan priset höjdes men har inte fått något om att de skickats även om jag fick bekräftelse på leverans imorgon så gissar att jag lär få vänta till nästa batch kommer in i december.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Uppdatering.

Fick tydligen inget 3070...

Enligt Inets chatt "inget grafikkort allokerat till ordern".

Så länkar han en version för 7500 till mig och stänger chatten så man inte kan svara.

Tror nog detta kan bli en början av att sluta handla på inet...

De stängde förvisso inte chatten för mig, men för övrigt råkade jag ut för samma sak. Beställde fort som sjutton men fick ändå inte kortet jag beställt, pratar med support eftersom jag fick e-mail att beställningen var klar ändå. Då fick jag veta att korten var slut och så erbjöd de ett kort över sju tusen. Det kändes ju inte helt hundra kan man säga.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

De stängde förvisso inte chatten för mig, men för övrigt råkade jag ut för samma sak. Beställde fort som sjutton men fick ändå inte kortet jag beställt, pratar med support eftersom jag fick e-mail att beställningen var klar ändå. Då fick jag veta att korten var slut och så erbjöd de ett kort över sju tusen. Det kändes ju inte helt hundra kan man säga.

Mitt står också som delvis bokat. Så antar att jag inte heller får något. Beräknad leverans på måndag står det men det är ju som sagt delvis bokad bara.

Tycker att Inet har skött detta lite dåligt.