Tv på avbetalning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sINsen:

Exakt så. Alla får göra som dom vill, men alla har inte möjligheten att spara flera tusen i månaden, men kanske vill ha "grejen" ändå. Då är det väl jättebra att avbetalning finns så dom slipper spara i 3 år innan dom kan köpa det, och kanske tycker det är mer värt att betala lite i månaden istället och även ta extra avgiften för vad det kostar.
Tro det eller ej, men alla sitter inte med en lön på 30+k i månaden. Vi som har den turen är de ju skönt för, men många har inte den möjligheten, det är så jag menar.

Jag tror att jag har köpt alla dyrare grejer jag har på avbetalning trots att jag har hög lön.

TV, nästa TV, soffor, säng, datorer. Aldrig haft nå problem att betala och ser man till att inte stacka massa saker och betala av de så fort som möjligt är det inget problem alls enligt mig.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Har du råd med avbetalning så har du råd att köpa prylen. Vi lever trots allt i en fejkekonomi så det kostar inte särskilt mycket att låna pengar....

Skillnaden mellan att ta lån och inte ta lån är nog främst psykologisk och den är både en "output" och "input" för din förmåga och kapacitet som människa vad gäller delayed gratification. Fenomenelogiskt är det ett otroligt viktigt koncept för allt det vi människor har uppnått och skapat. Både i det lilla personliga och det långa kollektiva perspektivet.

Kulturen vi lever i nu är otroligt destruktiv vad gäller detta och det gör mig snudd på arg när jag tänker på normaliseringen av idiotiska konsumtionslån som gör kaoz med mindre bemedlade (både intellektuellt och ekonomiskt) personers kognition.

Permalänk
Medlem

Folk får göra som de själva vill men jag tänker själv att har jag inte råd att köpa något nu varför skulle jag få mer pengar i framtiden? Har man inte haft råd att spara för sina inköp i 3 år, varför skulle man då få råd att betala det som lån i 3 år? Särskilt om man har det knapert ställt så kanske man istället kan ta en funderare på om man verkligen behöver en ny TV eller kan man klara sig med en begagnad eller kanske vara utan TV? Det är ju inte så att man slipper betala det man köper.

Permalänk
Master of Overkill

Tar mycket på avbetalning men max 6-12 månader.
Ökad kostand ofast är 10k kontant /klarna 200kr mer över 1 års tid.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Folk får göra som de själva vill men jag tänker själv att har jag inte råd att köpa något nu varför skulle jag få mer pengar i framtiden? Har man inte haft råd att spara för sina inköp i 3 år, varför skulle man då få råd att betala det som lån i 3 år? Särskilt om man har det knapert ställt så kanske man istället kan ta en funderare på om man verkligen behöver en ny TV eller kan man klara sig med en begagnad eller kanske vara utan TV? Det är ju inte så att man slipper betala det man köper.

Vem fan köper TV på avbetalning i 3 år? xD

Ingen pratar om att köpa på avbetalning när man redan lever knapert. Vi pratar om att köpa på avbetalning när man VET att man klarar den ökade månadskostnaden utan problem.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vem fan köper TV på avbetalning i 3 år? xD

Ingen pratar om att köpa på avbetalning när man redan lever knapert. Vi pratar om att köpa på avbetalning när man VET att man klarar den ökade månadskostnaden utan problem.

sINsen verkar göra det
Glömde citera honom.

Skrivet av sINsen:

Exakt så. Alla får göra som dom vill, men alla har inte möjligheten att spara flera tusen i månaden, men kanske vill ha "grejen" ändå. Då är det väl jättebra att avbetalning finns så dom slipper spara i 3 år innan dom kan köpa det, och kanske tycker det är mer värt att betala lite i månaden istället och även ta extra avgiften för vad det kostar.
Tro det eller ej, men alla sitter inte med en lön på 30+k i månaden. Vi som har den turen är de ju skönt för, men många har inte den möjligheten, det är så jag menar.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur pass mycket vi konsumerar i världen så tror jag att dom flesta köper på kredit nuförtiden.

Jag har gjort så hela mitt liv men jag brukar betala tillbaka inom max ett år.
Tycker att de är bekvämt, man kan dela upp kostnaden i 12 delar istället för att betala allt direkt och de är nog så dom flesta har råd att köpa nya saker hela tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

sINsen verkar göra det
Glömde citera honom.

Ah det var kanske lite väl länge för min smak.

Jag kör 3-12 mån, enda undantaget var en säng men då var vi två som köpte varav hon var student så vill minnas att det var två års avbetalning på den.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vem fan köper TV på avbetalning i 3 år? xD

Ingen pratar om att köpa på avbetalning när man redan lever knapert. Vi pratar om att köpa på avbetalning när man VET att man klarar den ökade månadskostnaden utan problem.

Precis så jag menar, tack haha.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vi pratar om att köpa på avbetalning när man VET att man klarar den ökade månadskostnaden utan problem.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Jag jobbar själv som chefsjurist på ett företag som bland annat tillhandahåller konsumtionskrediter, och som även har en inkassobyrå (inte i Sverige). Jag skulle aldrig köpa en TV på avbetalning.

Det är inte för att villkoren på krediterna inte är bra, utan för att det är ett enkelt sätt att skuldsätta sig. Om du har 100 000kr i aktier, fonder eller på banken så kan du kanske köpa en TV på avbetalning för att du helt enkelt vill använda dina likvida medel till annat. Då är det helt okej. Men det är knappt någon som gör det, bland annat för att man inte orkar hålla på och betala av i 12 månader eller liknande.

De flesta som köper på avbetalning är människor som vill köpa något som kräver kanske 12 månaders sparande, men som inte orkar vänta. I sig är tanken inte dum, men det funkar ofta inte bra när verkligheten kommer mot. Du kanske blir arbetslös i någon månad, glömmer bort nån betalning, skiljer dig eller får andra problem. Då är det lätt hänt att krediten förfaller i sin helhet, med ökande kostnader och kreditanmärkningar som följd. Många "löser" då problemen genom kredit för att betala av krediten, och du är i en ond spiral.

Paradoxen är att konsumentkrediter bara är vettiga om du inte behöver dem. Om du inte har råd med en ny TV idag, så har du inte heller råd att köpa på avbetalning. Avbetalning är bra för vissa oundvikliga utgifter (typ att bilen plötsligt behöver repareras) som man inte kan vänta på, men annars ska de undvikas.

Sen så borde man inte köpa en TV för 20 000kr om man inte kan köpa den kontant. Du får en helt okej TV för 3000-4000kr i dagens läge.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Bara för att du inte skulle klara av det betyder det inte att det gäller alla. Det kallas eget ansvar och är inte så svårt att greppa.

Jag har inte haft några problem alls och köpt diverse saker på avbetalning till och från sen jag flyttade hemifrån för 10 år sedan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Paradoxen är att konsumentkrediter bara är vettiga om du inte behöver dem. Om du inte har råd med en ny TV idag, så har du inte heller råd att köpa på avbetalning. Avbetalning är bra för vissa oundvikliga utgifter (typ att bilen plötsligt behöver repareras) som man inte kan vänta på, men annars ska de undvikas.

Det är där jag inte håller med för 5 öre. Med din logik hade jag varit pank och hemlös för längesen.

Men alla får göra som de vill

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Bara för att du inte skulle klara av det betyder det inte att det gäller alla. Det kallas eget ansvar och är inte så svårt att greppa.

Jag har inte haft några problem alls och köpt diverse saker på avbetalning till och från sen jag flyttade hemifrån för 10 år sedan.

Förutsätt inte att du förstår vad för historik någon har med sig. Jag klarar av det och levde så ett antal år, men sen fick jag reda på att man bör ha en buffert, fördelarna/nackdelarna med ränta-på-ränta o.s.v. Jag fick det inte med mig hemifrån eftersom jag växte upp med en fattig mor. Jag _önskar_ att någon hade informerat mig tidigare om dylikt (och att jag hade tagit det till mig), då hade jag haft mycket mer pengar idag! (som i sin tur hade genererat större avkastning och ännu mer pengar till mig)

...och återigen, eget ansvar och alla får förstås göra som de vill! (och en del kommer att koka sig själva på vägen )

Visa signatur

Apple

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

...och återigen, eget ansvar och alla får förstås göra som de vill! (och en del kommer att koka sig själva på vägen )

Absolut. Men med er logik skulle ingen dricka alkohol för de kanske blir alkolister.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Absolut. Men med er logik skulle ingen dricka alkohol för de kanske blir alkolister.

Jämförelsen blir snarare någon som är på gränsen till för full borde inte dricka mer alkohol just då, helt rätt. Att behöva köpa en TV på kredit, ja, då lever man antagligen lite för nära gränsen. D.v.s. en enda utebliven lön kommer direkt generera problem.

Har man det utrymmet/bufferten så man klarar dylika störningar, ja, då kan man förstås köpa TVn på kredit (men det vet både du och jag att då gör man det antagligen inte).

Läs gärna @sando inlägg och begrunda hans åsikt trots att han arbetar i branschen.

Visa signatur

Apple

Permalänk

Skulle aldrig låna till något annat än utbildning, bostad och eventuellt bil om ens livssituation krävde det. All form av underhållning får vänta tills det finns en buffert och pengar på kontot.

Visa signatur

bajs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

Jämförelsen blir snarare någon som är på gränsen till för full borde inte dricka mer alkohol just då, helt rätt. Att behöva köpa en TV på kredit, ja, då lever man antagligen lite för nära gränsen. D.v.s. en enda utebliven lön kommer direkt generera problem.

Har man det utrymmet/bufferten så man klarar dylika störningar, ja, då kan man förstås köpa TVn på kredit (men det vet både du och jag att då gör man det antagligen inte).

Jag köper saker på avbetalning ibland även om jag har råd att casha det. Bara för att jag föredrar att dra ut på det några månader istället för att ta en klumpsumma direkt

Vet inte vad man jobbar med där man helt plötsligt kan bli utan lön Jag gjorde illa handen för några år sen och var sjukskriven till och från i 6 månader. Det var dyrt men jag hade råd ändå med allt, nätt och jämnt.

Men jag håller med er att om man lever precis på gränsen så är det dumt med kreditköp. Men då anser jag inte heller att man faller under kategorin "vet att man har råd"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

sINsen verkar göra det
Glömde citera honom.

Jag gör inte det nej. Så det var helt fel spekulerat av dig.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hej.

Anledningen till denna diskussion är för att jag och en kompis hamnade i en likadan diskussion, så skulle vilja veta vad ni tänker och tycker kring detta.

Jag tänkte bara kolla här, rent generellt. Vad tycker du om att ta en TV på avbetalning?
Jag förstår att det råder delade meningar om detta.
Men nu är utgångspunkten att vi säger att personen i fråga har fast jobb, inga betalningsanmärkningar och skulle vilja uppgradera sin tv helt enkelt.

Skrivet av sINsen:

Det var så jag sa till min kompis också. Så länge du har råd så är det inga problem. En TV har man generellt i kanske 10 år.

Skrivet av sINsen:

Säg att en tv kostar 20.000, säg att du betalar av den på 24 månader, din totala kostnad för den är 21.500:- du betalar säg 900;-/mån i 24 månader, mer om du vill.
du kan spara ihop 20.000 men leva på mindre pengar varje månad och att du får vänta på köp.
För vissa kan det vara värt att få produkten, i detta fallet TVn direkt, och leva med 1500:- påslag för att slippa vänta månader för att köpa TVn. SÅVIDA du har RÅD att ha avbetalningen.

Jag väljer att citera dessa tre inlägg för att redogöra en sak. Om man är en person med fast jobb, utan betalningsanmärkningar och är av uppfattningen att en TV håller i 10 år. Varför i allsin dar har man då inte råd med 20.000kr var tionde år? Det är här det går väldigt snett i min värld.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är där jag inte håller med för 5 öre. Med din logik hade jag varit pank och hemlös för längesen.

Men alla får göra som de vill

Nej det är ju bara inse att alla tycker olika, Detta var från början en diskussion mellan mig och min kompis, ingen har tagit avbetalning, det var en ren diskussion.
Men av detta att döma, så är de som är emot avbetalning, de personerna hörs högre än de som skulle kunna ta en avbetalning.
Alla har ju som sagt egna erfarenheter, jag har använt avbetalning förut, men då har jag betalat av det innan tidsperioden, oftast efter 6 månader. Och det har alltid funkat för mig, men så vet jag också om att jag inte kommer att bli arbetslös då jag inte jobbar i privat sektor.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag köper saker på avbetalning ibland även om jag har råd att casha det. Bara för att jag föredrar att dra ut på det några månader istället för att ta en klumpsumma direkt

Vet inte vad man jobbar med där man helt plötsligt kan bli utan lön Jag gjorde illa handen för några år sen och var sjukskriven till och från i 6 månader. Det var dyrt men jag hade råd ändå med allt, nätt och jämnt.

Men jag håller med er att om man lever precis på gränsen så är det dumt med kreditköp. Men då anser jag inte heller att man faller under kategorin "vet att man har råd"

Top-of-mind så arbetsgivaren hamnar på obestånd så löneutbetalning upphör. Det tar en stund att få ut lönegarantin... Säger inte att det är jättesannolikt, sen var det säkert en hel del som tyckte att de hade trygga anställningar som numer är arbetssökande som följd av corona. A-kassorna har uppemot två månaders handläggning, så då behöver man alltså ha två månadslöner som man klarar sig bra utan tills nya pengar rullar in.

Du tar ju själv upp ett bra exempel, bara för att man blir sjukskriven i sex månader så ska man kanske inte bara klara sig "nätt och jämnt" utan känna att det ekonomiska är i alla fall inget problem, så nu kan jag fokusera på att bli frisk utan oro över ekonomin.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Är generellt emot alla lån som inte går till hus eller bil, samt andra stora köp som en typisk person inte har råd att lägga ut för i ett svep och som man har faktiskt behov av (båt om man bor på en ö, div maskiner för att underhåll om man är markägare, sjukhusräkningar eller behandlingskostnader som kanske inte är så relevant i Sverige). Möjligen också e.g. MC eller andra fordon som är mer för skojs skull.

För en saker som en TV skulle jag definitivt aldrig köpa något jag inte har kapital att betala, och jag förstår inte heller de som gör det. Sparhorisonten kan knappast vara lång (är den det kanske man ska tänka om i vilket fall), och orka dras med massa extra avbetalningar varje månad.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Brukar ibland köra avbetalning även på mindre köp om jag känner att jag måste ha en buffert och inte vill lägga ut hela summan på en gång.

Alla avbetalningar har jag betalat bort inom några månader, att vara skuldsatt är en stressfaktor man inte mår bra av.

Spara kan man göra tills man dör, när det väl händer så spelar det ju ingen roll att man sparade däremot kanske du hade något nöje för pengarna om du körde avbetalning på det du ville köpa istället.

Skillnaden är att avbetalning/lån är förutsägbart, när man dör är inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag köper saker på avbetalning ibland även om jag har råd att casha det. Bara för att jag föredrar att dra ut på det några månader istället för att ta en klumpsumma direkt

Vet inte vad man jobbar med där man helt plötsligt kan bli utan lön Jag gjorde illa handen för några år sen och var sjukskriven till och från i 6 månader. Det var dyrt men jag hade råd ändå med allt, nätt och jämnt.

Men jag håller med er att om man lever precis på gränsen så är det dumt med kreditköp. Men då anser jag inte heller att man faller under kategorin "vet att man har råd"

Vem som helst kan bli utan lön. Jag kunde ge dig en hel lista på bekanta som har förlorat sin inkomst under en lång tid, även under goda ekonomiska tider. Och det är inte heller människor utan utbildning eller god bakgrund.

Bara för att ge nåt exempel så känner jag läkare som har gått in i väggen och blivit långtidssjuka på grund av depression. Jag känner VD:n som kommit in i bolag med god lön för att räta upp skutan, men det har gått oturligt och de har fått lämna positionen. Sen är det svårt att hitta nytt. Jag känner ingenjörer på fabriker som har utlokaliserat till Asien, och som sen tävlar med hundratals andra i samma position. Jag känner lärare som bara får snuttjobb.

Enda gången du har råd att köpa något icke-nödvändigt på avbetalning är om du har tillräckligt med pengar i likvida medel för att betala dina utgifter i ett halvår eller mera.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag gör inte det nej. Så det var helt fel spekulerat av dig.

OK, ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Att låna pengar för att köpa saker som man egentligen inte behöver är helt uteslutet för min del. Börja spara istället, ha som mål att spara ihop till den där TVn inom ett antal månader, mycket roligare att handla då

Men men, kanske bara jag som är old school, har ju endå precis passerat 40-sträcket lol

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Hamnat hos fogden för att dom köpt en grej på avbetalning och ändå har fast jobb? ursäkta, men enligt mig är dom då rätt usla människor.

Du verkar ha en låg ribba för vad som är "usla människor". Personen kanske har psykiska problem eller missbruksproblem. Om man till exempel har bipolär sjukdom och hamnar i en manisk period kan det ofta resultera i att man shoppar loss långt över sin plånboks kapacitet vilket i sin tur kan leda till att det skiter sig och man hamnar hos fogden. Är man en usel människa för det?

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heatmix:

Som många andra tycker jag man bör köpa saker som TV kontant. Personligen skulle jag nog prioritera en buffert först innan man sparar till konsumentköp.

https://www.svd.se/svenska-lontagare-lever-fran-dag-till-dag

Ja alltså, om man inte har en buffert stor nog att köpa en TV ... så bör man nog tänka på den istället för att köpa en TV.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Jag jobbar själv som chefsjurist på ett företag som bland annat tillhandahåller konsumtionskrediter, och som även har en inkassobyrå (inte i Sverige). Jag skulle aldrig köpa en TV på avbetalning.

Det är inte för att villkoren på krediterna inte är bra, utan för att det är ett enkelt sätt att skuldsätta sig. Om du har 100 000kr i aktier, fonder eller på banken så kan du kanske köpa en TV på avbetalning för att du helt enkelt vill använda dina likvida medel till annat. Då är det helt okej. Men det är knappt någon som gör det, bland annat för att man inte orkar hålla på och betala av i 12 månader eller liknande.

De flesta som köper på avbetalning är människor som vill köpa något som kräver kanske 12 månaders sparande, men som inte orkar vänta. I sig är tanken inte dum, men det funkar ofta inte bra när verkligheten kommer mot. Du kanske blir arbetslös i någon månad, glömmer bort nån betalning, skiljer dig eller får andra problem. Då är det lätt hänt att krediten förfaller i sin helhet, med ökande kostnader och kreditanmärkningar som följd. Många "löser" då problemen genom kredit för att betala av krediten, och du är i en ond spiral.

Paradoxen är att konsumentkrediter bara är vettiga om du inte behöver dem. Om du inte har råd med en ny TV idag, så har du inte heller råd att köpa på avbetalning. Avbetalning är bra för vissa oundvikliga utgifter (typ att bilen plötsligt behöver repareras) som man inte kan vänta på, men annars ska de undvikas.

Sen så borde man inte köpa en TV för 20 000kr om man inte kan köpa den kontant. Du får en helt okej TV för 3000-4000kr i dagens läge.

Bra skrivet och håller med dig till fullo, +1 på den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10