3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Sådär ja. Jag sålde ett 3080 till en vän för ett kompispris.
Hans väntan är slut i och med det.
https://i.postimg.cc/GpjCWCLb/166477604-493335135172475-4120477597707089966-n.jpg

Det är trevligt att det gick till en gamer/god vän.

Sålde du kattens grafikkort? Ser ju väldigt till freds ut med ett 3080 så nu är den säkert upprörd

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Har ett Ncase M1 som resedator, och det är inte många RTX 3080 som får plats utan att man måste ta bort frontpanelen.
Är i stort sett bara Tuf 3080 samt EVGA XC3 korten, och känns lite som att det är som som är svårast att få tag på just nu ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Sålde du kattens grafikkort? Ser ju väldigt till freds ut med ett 3080 så nu är den säkert upprörd

😂
Jag kan nog muta honom med ett eller två ägg så blir han till freds igen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ekhyddan:

Sådär ja. Jag sålde ett 3080 till en vän för ett kompispris.
Hans väntan är slut i och med det.
https://i.postimg.cc/GpjCWCLb/166477604-493335135172475-4120477597707089966-n.jpg

Det är trevligt att det gick till en gamer/god vän.

Hade lätt valt den vänstra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Hade lätt valt den vänstra.

Caesar tackar för komplimangen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk

@Webhallen Några uppdateringar på Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro?`

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Sålde du kattens grafikkort? Ser ju väldigt till freds ut med ett 3080 så nu är den säkert upprörd

Det är ju katten som är kompisen, han ska såklart spela stray

https://www.youtube.com/watch?v=mX4vkhQUC3g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Jag fick förklarat för mig när jag skulle köpa en fyndvara att dessa ej fyllda ordnar försvinner ur systemet efter 14 dagar.

Det där låter som något som gäller enbart för fyndvaror. Har haft andra beställnignar som legat i flera veckor eftersom produkten inte fanns i lager. Vet inte ens om de lagligen kan göra så för ordinarie varor hur som helst.

Skrivet av eriksson850:

Det har jag ingen koll på, trodde det var som för folk som stått i kö sedan i höstas och nu börjar få leverans?

(Är själv inte på jakt efter ett kort men tyckte det var trevligt att se 3080 i lager).

Tveksamt att det stämmer annat än för fyndvaror. Mitt kort som jag beställde i slutet av september levererades av Webhallen förra veckan utan problem. Alla andra som beställt dessa kort har också sin beställning kvar, om de inte själv avbeställer.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Känns som att jag legat på köplats 32 hur länge som helst nu, förhoppningsvis skickar evga ut batchar till grupper av länder på något round Robin-aktigt vis och det snart blir Sveriges tur igen...

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det där låter som något som gäller enbart för fyndvaror. Har haft andra beställnignar som legat i flera veckor eftersom produkten inte fanns i lager. Vet inte ens om de lagligen kan göra så för ordinarie varor hur som helst.

Tveksamt att det stämmer annat än för fyndvaror. Mitt kort som jag beställde i slutet av september levererades av Webhallen förra veckan utan problem. Alla andra som beställt dessa kort har också sin beställning kvar, om de inte själv avbeställer.

Jag tänker så också. Låter ju fullständigt orimligt med tanke på dessa långa köer.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Jag tänker så också. Låter ju fullständigt orimligt med tanke på dessa långa köer.

Det gäller garanterat inte med dessa köer. För fyndvaror är det dock rimligt i och med att de troligen då och då hamnar i ett läge där flera lyckas beställa samma exemplar och Webhallen därmed inte har någon möjlighet att leverera till de som inte var först. Har varit med om att andra butiker gör likadant för demo/fyndvaror, vilket gör det ännu troligare att det var en policy just för sådana.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eken:

Det jag sa från början är att folk är desperata. 3090 såldes inte ut i september fanns i lager i flera veckor för 15k och nu helst plötsligt köper alla 3090 för 26k sekunden de får ögat på den.

Låter bara dumt att köpa ett kort för 26k oavsett hur mycket pengar man har, för vad för 10% mer prestanda i 1080p

Jag har bara en sketen laptop just nu och måste köpa en helt ny dator från scratch. Poängen med mitt köp kommer vara att skaffa exempelvis HP Reverb G2 och/eller kommande VR headsets man kan köra i hög upplösning för att få ut den bästa VR upplevelsen. Även Bhaptic Tactsuit X40 ligger på min wishlist. Vad tycker du att jag ska göra?

Spela Bloons TD och liknande i ett år till och samla pengar på hög? Håll i och håll ut. Nej, jag vill uppleva Half-Life Alyx, och det på bästa sätt. En månadslön mindre kvar på banken gör inte så mycket. Jag kan inte göra något annat kul med pengarna nu ändå.

Tillägg
Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eken:

Det jag sa från början är att folk är desperata. 3090 såldes inte ut i september fanns i lager i flera veckor för 15k och nu helst plötsligt köper alla 3090 för 26k sekunden de får ögat på den.

Låter bara dumt att köpa ett kort för 26k oavsett hur mycket pengar man har, för vad för 10% mer prestanda i 1080p

Fast då levde också många på drömmen om att få ett 3080 för MSRP - som var på 699 USD. Det fanns då ingen logik i att betala dubbla priset för 10 % mer prestanda. Ingen kunde då föreställa sig den situation som nu uppstått. Folk har nu antingen gett upp helt eller valt att spendera extra $$$ för att kunna spela sina spel.

Konsekvensen av att scalpers, miners och desperata gamers nu betalar nästan vad som helst för sina kort kommer inte bara ha förstört marknaden för PC-entusiaster detta året, utan troligen flera år framöver. GPU-tillverkare har sett att smärtgränsen är hög vad gäller prisnivåer. Visst, mining-boomen bidrar en hel del, men ändå - många gamers betalade!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hur får man reda på sin köplats på webhallen? Kundsupport kunde inte säga något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Fast då levde också många på drömmen om att få ett 3080 för MSRP - som var på 699 USD. Det fanns då ingen logik i att betala dubbla priset för 10 % mer prestanda. Ingen kunde då föreställa sig den situation som nu uppstått. Folk har nu antingen gett upp helt eller valt att spendera extra $$$ för att kunna spela sina spel.

Konsekvensen av att scalpers, miners och desperata gamers nu betalar nästan vad som helst för sina kort kommer inte bara ha förstört marknaden för PC-entusiaster detta året, utan troligen flera år framöver. GPU-tillverkare har sett att smärtgränsen är hög vad gäller prisnivåer. Visst, mining-boomen bidrar en hel del, men ändå - många gamers betalade!

Det går bara nu för att det inte finns alternativ. När man kan gå på bio, konserter, åka utomlands och allt annat på normalt sätt så kommer det inte att fungera med sånna här priser. Det är för mycket annat som konkurerar. Dessutom var ju just denna GPU generationens kort onormalt mycket bättre än föregående. Jag tror inte att det här blir något bestående.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BrytaPlanka:

Det går bara nu för att det inte finns alternativ. När man kan gå på bio, konserter, åka utomlands och allt annat på normalt sätt så kommer det inte att fungera med sånna här priser. Det är för mycket annat som konkurerar. Dessutom var ju just denna GPU generationens kort onormalt mycket bättre än föregående. Jag tror inte att det här blir något bestående.

Absolut. "We do live in strange times" som man säger. Visst kommer marknaden att stabilisera sig och bli mer "normal" - frågan är bara hur lång tid det tar. Att halva 2020 och hela 2021 är förlorade år är dock säkert.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag väntar fortfarande på 5st 3080 som jag beställde för 7825:- och tre andra mellan 8-9k.
~9 mån leveranstid är trevligt.

Det vore dumt att avbryta beställningen med tanke på hur mycket man tjänar via mining på dom, man får ju runt 2500:- per månad.

Fast hade alla ni som beställer i dessa volymer istället nöjt er att beställa endast ett kort hade nog alla köer minskats en hel del. Just saying..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultima:

Fast hade alla ni som beställer i dessa volymer istället nöjt er att beställa endast ett kort hade nog alla köer minskats en hel del. Just saying..

Alternativt hade butikerna begränsat varje enskild kund att enbart få köpa ett kort från Nvidias 3000 serie och AMDs 6000 serie tills det inte hade varit någon brist på grafikkort så hade alla tjänat på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Hur får man reda på sin köplats på webhallen? Kundsupport kunde inte säga något.

Det har man aldrig fått. Du kan få ett hum om din köplats genom att titta på produktsidorna för respektive kort.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Det har man aldrig fått. Du kan få ett hum om din köplats genom att titta på produktsidorna för respektive kort.

Aah okej, men den har inte varit uppdaterad sen 4 Mars. Men det hade kommit in kort igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Aah okej, men den har inte varit uppdaterad sen 4 Mars. Men det hade kommit in kort igår.

Den har uppdaterats mer frekvent förrut när Patrik, webhallen gjorde det på "sin egen tid"
Nu har han annan tjänst och det uppdateras allt mer sällan.

Skulle gissa att det tar några dagar efter att kort kommit in, innan det uppdaterats på hemsidan. Så var det på 3080 stric oc-korten i alla fall.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grafikkort ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

Orderdatum 2020-09-22

Butik inet.se

Köplats 4 idag

Nu barjar det äntligen närma sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

Grafikkort ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

Orderdatum 2020-09-22

Butik inet.se

Köplats 4 idag

Nu barjar det äntligen närma sig

Vad pröjsa du för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Vad pröjsa du för den?

Kostnaden blir 7 999 kr

Permalänk
Medlem

Var det verkligen 45st i lager? 7st nu, sjukt att dom säljer så fort till den priset under en halvtimme.

edit: 5st när jag skrivit klart, så jag antar att dom säljer så snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Var det verkligen 45st i lager? 7st nu, sjukt att dom säljer så fort till den priset under en halvtimme.

Kom ihåg att Komplett säljer till hela Norden och Tyskland + kanske något mer land.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Ha, såldes slut på 30 minuter, 45 styckna 3090.
Herre gud vad folk är desperata!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Ha, såldes slut på 30 minuter, 45 styckna 3090.
Herre gud vad folk är desperata!

Norrmännen är täta. Ett RTX 3090 för dom är väl som en Bigmac o co för oss.

Jag hade ett vitt RTX 3090 ROG Strix reserverat på webhallen för 24k förra veckan men släppte tillbaka det på grund av lågt intresse. Istället går folk lös på 26k+ på komplett, haha.

Får jag gissa är det nog många som köper med delbetalning hos komplett och inte vill pynta ut 25k direkt.