3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Snart får vi non OC:are som beställt Asus på lanseringsdagen fira 4 månader utan kort.
Inte. Alls. Grinig.

Jobbigt.. när jag fick höra att de satsade på oc kom hoppet fram.. men beställde man 16 minuter efter 15:00 så tar det tid.. undrar när de börjar skeppa mer.. beställde du TUF eller Strix?

Permalänk
Skrivet av Spidercat12:

Jobbigt.. när jag fick höra att de satsade på oc kom hoppet fram.. men beställde man 16 minuter efter 15:00 så tar det tid.. undrar när de börjar skeppa mer.. beställde du TUF eller Strix?

TUF. :/

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Kan ju ännu säga att min beställning av Tuf non oc gjord på komplett 14:57 på lanseringsdagen ännu inte hörts något av annat än att den skjutits upp ett antal gånger. Rekommenderar nog er med sena tider efter 15.10 att byta till oc om ni får av er ÅF.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FortuN:

Kan ju ännu säga att min beställning av Tuf non oc gjord på komplett 14:57 på lanseringsdagen ännu inte hörts något av annat än att den skjutits upp ett antal gånger. Rekommenderar nog er med sena tider efter 15.10 att byta till oc om ni får av er ÅF.

The fact that Amazon (TUF) and NoN (Strix) recently took preorders for non-OC cards gives hope that there will be delivery soon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Kan tillägga att amazon just ändrade priset på EVGA FTW3 Ultra från 9099.47 till 10 299,00 kr.

Det gjorde nyss mitt val lite svårare men hoppas de levererar den snart med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Snart får vi non OC:are som beställt Asus på lanseringsdagen fira 4 månader utan kort.
Inte. Alls. Grinig.

Samma för Asus Strix 3080 OC, näää jag är inte sur

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

The fact that Amazon (TUF) and NoN (Strix) recently took preorders for non-OC cards gives hope that there will be delivery soon.

Knappast, Asus brukar ju inte sälja så mycket non-OC i Sverige, så därför levererar de knappt några sådana. De tycks behöva minst ytterligare ett par kvartal för att kunna ompröva det beslutet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Nu gav jag upp och köpte ett Asus 3080 TUF OC på Tradera. Behåller min Strix non-OC beställning och säljer det sen för att få tillbaka pengarna skalparen på Tradera tog av mig :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Nu gav jag upp och köpte ett Asus 3080 TUF OC på Tradera. Behåller min Strix non-OC beställning och säljer det sen för att få tillbaka pengarna skalparen på Tradera tog av mig :).

Hur mycket för? 3080s är svårsålda nu, det går att hitta för 10500 kr.

Tveksamt du sen kan gå i vinst när ditt kort väl kommer.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Hur mycket för? 3080s är svårsålda nu, det går att hitta för 10500 kr.

Tveksamt du sen kan gå i vinst när ditt kort väl kommer.

Jag kan ju även avbeställa det om det dröjer för länge. Eller så kan frugan behöva en uppgradering. Hon ska ju ärva min burk med ett 1080 i.
Vill inte uppge vad jag betalade, men jag har råd :).

Jag ligger tidigt i kön så om det är folk som absolut vill ha ett sånt kort så får jag det nog sålt, om det så skall bli utan vinst.

Permalänk
Medlem

@webhallen Något nytt om vanliga 3080 TUF korten? Ser ni ska få leverans 8/1 antar man inte ens har en chans att komma med i den batchen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Snart får vi non OC:are som beställt Asus på lanseringsdagen fira 4 månader utan kort.
Inte. Alls. Grinig.

Såg att Webhallen hade uppdaterad att nästa leverans är 8e.
Men ja, d är lite halvsegt faktiskt.. Nu när Ti/Super rykten kommer fram.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Jag kan ju även avbeställa det om det dröjer för länge. Eller så kan frugan behöva en uppgradering. Hon ska ju ärva min burk med ett 1080 i.
Vill inte uppge vad jag betalade, men jag har råd :).

Jag ligger tidigt i kön så om det är folk som absolut vill ha ett sånt kort så får jag det nog sålt, om det så skall bli utan vinst.

11/11,2 verkar det som.

Ok, hoppas det går bra!

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en tråd för alla som har ett 3080/3090, så när ni får hem erat kort får ni gärna gå med i denna tråden (även innan) och skriva lite om kortet osv, så andra kan ta del av erfarenheten och de bra/mindre bra i erat tycke med kortet

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1621450-traden-for-oss...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Öppna mitt Zotac AMP Holo redan imorgon eller vänta och se om Amazon skickar EVGA-kortet om 1-2 dagar? :/ Då är det ingen helgdag och EVGA-kortet kanske finns då.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TKD_1337:

Öppna mitt Zotac AMP Holo redan imorgon eller vänta och se om Amazon skickar EVGA-kortet om 1-2 dagar? :/ Då är det ingen helgdag och EVGA-kortet kanske finns då.

Varför skulle du vänta med att öppna? Det är ju bara att skicka tillbaka om det är så att EVGA-kortet kommer och du hellre vill ha det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

@webhallen Något nytt om vanliga 3080 TUF korten? Ser ni ska få leverans 8/1 antar man inte ens har en chans att komma med i den batchen?

Skrivet av Webhallens senaste inlägg om TUF-leverans:

***ASUS TUF RTX 3080 icke OC***

Leverans beräknad till 8e januari
fram till och på 15:09 ska ha tilldelning

Så ligger du inom den tiden så finns ju chansen i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Någon som fått uppdatering från Amazon på 3080 kort?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Så ligger du inom den tiden så finns ju chansen i alla fall

jahapp.. då får man vänta ett tag till då..! xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING
Beställd, förväntas i lager 2 januari 2021, 1 st.

Komplett.se - om jag inte är helt dum i huvet så är det den 3'e januari, så vart är mitt kort. hmmmmmmmmmmmmmmmm
undrar vadfan dem pysslar med, dem har folk som är anställda för att prata med leverantörer? ändå så skjuter dem leveransdatum, skjuter upp, skjuter upp igen, och igen, och igen, och igen, någon som tror att jag får mitt grafikkort innan 2023?

Beställt 24/09/2020 15:17
Ordern senast uppdaterad: 30/10/2020 09:36

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Någon som fått uppdatering från Amazon på 3080 kort?

Står fortfarande 25:e januari på mit Gigabyte 3080 Gaming OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Varför skulle du vänta med att öppna? Det är ju bara att skicka tillbaka om det är så att EVGA-kortet kommer och du hellre vill ha det?

Det är köpt med presentkort och jag kommer väl få de tillbaka på det sättet då, vilket jag inte vill, men jag kan säkert hitta en köpare ändå.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TKD_1337:

Det är köpt med presentkort och kommer väl få de tillbaka på det sättet då, vilket jag inte vill, men jag kan säkert hitta en köpare i så fall.

Det gör ju ingen skillnad om det är köpt med presentkort, du kan ju fortfarande öppna och använda kortet, visar det sig att det är episkt så är det ju bara att behålla det. Om inte så har du ju ångerrätten (förutsätter att du köpt på nätet med tanke på att det gäller ett 3080 ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

jahapp.. då får man vänta ett tag till då..! xD

Du är inte ensam i alla fall, ligger på 18:42, så det är nog några månader bort.. :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING
Beställd, förväntas i lager 2 januari 2021, 1 st.

Komplett.se - om jag inte är helt dum i huvet så är det den 3'e januari, så vart är mitt kort. hmmmmmmmmmmmmmmmm
undrar vadfan dem pysslar med, dem har folk som är anställda för att prata med leverantörer? ändå så skjuter dem leveransdatum, skjuter upp, skjuter upp igen, och igen, och igen, och igen, någon som tror att jag får mitt grafikkort innan 2023?

Beställt 24/09/2020 15:17
Ordern senast uppdaterad: 30/10/2020 09:36

Det är hittepå-datum men enligt Komplett är det seriösa datum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det gör ju ingen skillnad om det är köpt med presentkort, du kan ju fortfarande öppna och använda kortet, visar det sig att det är episkt så är det ju bara att behålla det. Om inte så har du ju ångerrätten (förutsätter att du köpt på nätet med tanke på att det gäller ett 3080 ).

Ja, men då får jag tillbaka pengarna som ett tillgodokvitto och det vill jag inte. Jag tror jag öppnar den nu direkt. Jag har varit utan ett grafikkort i två dagar nu.

Köpt hos Webhallen, hämtat i en butik. Jag har haft sån extrem tur hos dem.

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Någon som fått uppdatering från Amazon på 3080 kort?

Några som har leverans 8/1. Jag själv och några andra har 11/1 och vissa 25/1. Gäller nog främst Gigabyte Gaming OC och Eagle OC. Några EVGA kort också

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av TKD_1337:

Ja, men då får jag tillbaka pengarna som ett tillgodokvitto och det vill jag inte. Jag tror jag öppnar den nu direkt. Jag har varit utan ett grafikkort i två dagar nu.

Köpt hos Webhallen, hämtat i en butik. Jag har haft sån extrem tur hos dem.

Jag skulle öppnat direkt. Det är ju inte såååå stor skillnad på 3080 kort trots allt. Och har du köpt med presentkort och ändå ska ha ett 3080 så är det ju en nobrainer, kör hårt!

Permalänk

12 Jan har jag fått som datum på GAMING OC @ Amazon nu. Ingenting på andra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappkossa5000:

12 Jan har jag fått som datum på GAMING OC @ Amazon nu. Ingenting på andra kort.

När beställde du?