Häng med FZ när Sony pratar Playstation

Permalänk
Medlem

Demons soul var ju riktigt vackert!

Permalänk
Inaktiv

499 euro, 19 november.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

499 euro, 19 november.

Och 399€ för Digital Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oh Geesus:

Och €399 för Digital Edition

Vad hamnar det i svenska priser, 4500 respektive 5500kr eller så? Inte så farligt, med tanke på konkurrensen.

Permalänk
Medlem

RIP Xbox!

Permalänk
Medlem

Nytt GoW teasades om jag inte såg fel. Kul!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Digital Edition it is!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Överkomligt pris! Mycket intressanta spel och titlar. God of War, Demons Souls.

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

"Sony anger dock inte när spelkonsolerna lanseras, och datumet är alltså fortsatt julsäsongen år 2020."

Detta stämmer ju inte, usa, japan, kanada, mexiko, australien, nya zealand och sydkorea får konsolen 12:e november, medan resten av världen får konsolen den 19:e (stort bu för mig att behöva vänta ytterligare en vecka än usa t.ex. men det är väl pga logistiska problem eller brist på själva konsoler)

Permalänk
Medlem

God of War Ragnarök! Kan bli lite nordisk mytologi vilket jag ser fram emot. Får se om jag lägger tusenlappen extra för skivläsare.

Permalänk
Medlem

2 nya spel eller...? sicket skämt.

Permalänk
Medlem

Nu får butikerna uppdatera priserna så jag kan pynta asap!

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Posten för gow ragnarök är ute

Permalänk
Medlem

Sjuka priser sett till hårdvaran.

Lanseringstitlarna känns ju meh, men jäklar. Även med alla våra banala straffavgifter och skatter så blir priset betydligt lägre för next-gen än vad jag förväntade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

God of War Ragnarök! Kan bli lite nordisk mytologi vilket jag ser fram emot. Vår se om jag lägger tusenlappen extra för skivläsare.

Förra GoW var också nordisk mytologi

Permalänk
Medlem

Har redan bokat två sen en tid tillbaka. Det har dock inte visats ett enda spel som jag är intresserad av. Så är det ju typ alltid vid launch dock.

Blir en dyr höst med ett 3080 och ett 3070 plus 2st Ps5 men räknar man med att man för ut flera timmars nöje per dag i typ 5års tid så blir det inte mkt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

RIP PS5

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

"Matchar Xbox"? $299 vs $399?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Förra GoW var också nordisk mytologi

Aha är inte så inne i God of War, köpte nyss förra men ej fått in det än. Ska bli kul att komma in i serien för har hört mycket positivt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karate Taco:

GoW Ragnarök borde bli kul! Även RE8 samt Demon Souls remake såg riktigt bra ut. Det blir nog ett köp av denna konsol vid launch. Trevligt med en hel bunt PS4-spel som man kan ladda ned direkt vid launch, oklart om dessa kostade pengar eller var freebies. Typ GoW och Last of Us Remastered skulle jag vilja spela då jag inte äger ett PS4.

Du behöver någon form av abonnemang, verkade inte vara någon av de befintliga utan en ny, såvida inte någon befintlig döps om. Playstation Plus tror jag det stod, men fladdrade förbi snabbt.

Skrivet av phanto:

2 nya spel eller...? sicket skämt.

Hogwarts och nya God of War? Hade kunnat vara värre, en ny Knack 3 som ingen ville ha.

Permalänk
Medlem

Vad man får för priset med PS5 och Series X får 3070 att se dyrt ut i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Next gen har aldrig känts så lite next gen trots att prestandan i maskinerna är bra.

Känns inte som jag sett någonting som inte skulle kunna rulla på min 4 år gamla PC. (..eller t.o.m på Ps4?)

Annat var det när t ex MGS2 visades första gången..

Men det var ju ett bra pris iaf, alltid något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn:

Sett till livslängden mellan ps3 och ps4, och nu ps5, är det 8år till det blir RIP.

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du behöver någon form av abonnemang, verkade inte vara någon av de befintliga utan en ny, såvida inte någon befintlig döps om. Playstation Plus tror jag det stod, men fladdrade förbi snabbt.

Hogwarts och nya God of War? Hade kunnat vara värre, en ny Knack 3 som ingen ville ha.

Det var väl det vanliga Playstation Plus?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av meanh:

Vad man får för priset med PS5 och Series X får 3070 att se dyrt ut i jämförelse.

3080s raytracingprestanda var verkligen inte imponerande så måste faktiskt hålla med. Lite så man undrar om de riktiga resultaten dyker upp imorrn kl 15:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Next gen har aldrig känts så lite next gen trots att prestandan i maskinerna är bra.

Känns inte som jag sett någonting som inte skulle kunna rulla på min 4 år gamla PC. (..eller t.o.m på Ps4?)

Annat var det när t ex MGS2 visades första gången..

Men det var ju ett bra pris iaf, alltid något!

Håller med, har inte fått någon wow-känsla alls av ”next-gen”. Det kommer ju garanterat bra spel framöver men man blev inte alls imponerad av det visuella i nåt av spelen.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Next gen har aldrig känts så lite next gen trots att prestandan i maskinerna är bra.

Känns inte som jag sett någonting som inte skulle kunna rulla på min 4 år gamla PC. (..eller t.o.m på Ps4?)

Annat var det när t ex MGS2 visades första gången..

Men det var ju ett bra pris iaf, alltid något!

Vi har sett saker som absolut inte kan rulla på en PS4, och just PS4-generationen var ju helt klart svagare mot PC vid lansering än detta. Speciellt eftersom vi har andra intressanta lösningar än bara ren grafikprestanda, där SSD-lösningen sticker ut mest. Dock kommer det självklart dröja innan vi ser spel som utnyttjar konsolerna riktigt bra, precis som tidigare.

Permalänk
Medlem

Innan ni jublar för mycket..

Observera att det rör sig om "låst" hårdvara, dvs. något man inte kan använda "som man vill".
Att SONY väljer att sälja PS5 "billigt" beror på att de tänker "gungor och karuseller":

En liknelse jag har i skallen just nu är Viasats "HDTV-boxar med inspelningsfunktion". Var populärare förr, för kanske 10 år sedan. Boxen "såldes billigt" för några tusen, av Viasat, men fungerar enbart så länge man har (dyrt) abonnemang. Utan abonnemang är den bara en "tegelsten"/paperweight. Så jubla inte för mycket över PS5. Väldigt låst hårdvara som jag misstänker blir en "paperweight" i framtiden..

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte "mörkare" JRPGs, får väl hoppas på en lite färggladare Dragon Quest. Inte ett spel jag är intresserad av tyvärr. FF XVI kommer jag kanske spela men då på PC, CoD blir på Series X, kommer dock ändå köpa en digital edition, för man måste ha en PS5'a. Ser klart blekt ut på spelfronten men bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

"Matchar Xbox"? $299 vs $399?

XBOX SERIES S är en mycket enklare maskin än PS5 All Digital. ca 1/3 av GPU-prestandan, ca 1/2 lagring med 1/2 prestanda, ca 2/3 så lite minne.

XBOX SERIES X får du jämföra med.