Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Vad jag ser gäller det där bara Rift/Rift S och inte Quest. Jag tog en paus från VR nu så jag har inte testat lösningen jag postade tidigare, men det går nog

Ja, du måste köra den jag länkade till mha Virtual Desktop eller Link-kabel, inte direkt i headsetet.

Permalänk
Medlem

Körde precis igenom Vader Immortal.
Wow. Vilket spel!. Helt fantastiskt, men alldeles för kort tyvärr
Höll på att luta mig mot inredningen i ett rymdskepp i början Tur man kom på sig själv

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Körde precis igenom Vader Immortal.
Wow. Vilket spel!. Helt fantastiskt, men alldeles för kort tyvärr
Höll på att luta mig mot inredningen i ett rymdskepp i början Tur man kom på sig själv

är den inte typ 4 delar?

Permalänk
Medlem

Spelat Echo VR för första gången i kväll, körs direkt i Questen. Jäklar vad roligt det var! Ett slags futuristiskt frisbeespel i tyngdlöshet. Multiplayer online 5v5, flyg fram med boosters, grabba tag i motståndarna, knocka dem eller blockera deras slag med din sköld. Ta frisbeen och kasta den i målet. Oerhört roligt, gratis dessutom! Hojta gärna till om det är fler här som spelar så kan vi fixa ihop ett lag

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Badmondy:

är den inte typ 4 delar?

3
"The third and final episode of Vader Immortal: A Star Wars VR Series will be released on November 21, 2019, on Oculus Quest and Rift headsets and will allow players to have a lightsaber duel with Darth Vader himself. ... You even have a run-in with a familiar foe from a previous episode"

Bara kört 1an så skaffar de 2 andra under typ black friday eller om det blir en Halloween sale.
Mycket bättre upplevelse än de senaste filmerna + prequels

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Spelat Echo VR för första gången i kväll, körs direkt i Questen. Jäklar vad roligt det var! Ett slags futuristiskt frisbeespel i tyngdlöshet. Multiplayer online 5v5, flyg fram med boosters, grabba tag i motståndarna, knocka dem eller blockera deras slag med din sköld. Ta frisbeen och kasta den i målet. Oerhört roligt, gratis dessutom! Hojta gärna till om det är fler här som spelar så kan vi fixa ihop ett lag

4vs4
Jag spelar en del, nu har jag inte kört på ett tag men jag tror jag är nått mellan lvl 15-20 nånstans.
Är gärna med och teamar Up

Edit tyckte man fick bättre sikte med Quest 2 och 90hz, kan vara placebo

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badmondy:

är den inte typ 4 delar?

Jo, det är 3 delar. Men alldeles för kort var att det gick väldigt fort att spela igenom del 1.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av CubaCola:

Fick du ingen garanti när du köpte den?

edit . vad dum jag är, tänkte inte på om man tappar den i golvet
men det borde väl ingå i lösöre på hemförsäkringen?

Ingen koll på sånt alls

Vet att en polares handkontroll när han tappa den i marken, ingick inte i hemförsäkringen alls, men vet inte om han hade drulletillägg

Permalänk
Medlem

Quest 2 har USB C kabel då man kopplar den till en dator med kabel. Har ingen USB C uttag på datorn, funkar det med en C till A adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilAF:

Quest 2 har USB C kabel då man kopplar den till en dator med kabel. Har ingen USB C uttag på datorn, funkar det med en C till A adapter?

Japp, eller en C-A-kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilAF:

Quest 2 har USB C kabel då man kopplar den till en dator med kabel. Har ingen USB C uttag på datorn, funkar det med en C till A adapter?

Japp

Permalänk

Någon mer som har en fet dum näsa som ligger en halv milimeter från att nudda skyddet hela tiden och därmed orsakar olidligt kittlande stup i kvart??
Blir galen!

Är det vrcover som gäller när dom släpper sina? Eller finns det något ute på marknaden _nu_?

Hatar verkligen det skumgummit, det blir väldigt påfrestande för ansiktet, efter kanske 20 minuters användning har jag en fet röd linje runt ansiktet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Någon mer som har en fet dum näsa som ligger en halv milimeter från att nudda skyddet hela tiden och därmed orsakar olidligt kittlande stup i kvart??
Blir galen!

Är det vrcover som gäller när dom släpper sina? Eller finns det något ute på marknaden _nu_?

Hatar verkligen det skumgummit, det blir väldigt påfrestande för ansiktet, efter kanske 20 minuters användning har jag en fet röd linje runt ansiktet...

Nja, har inte en "fet dum näsa" men har dock en riktigt svettig panna, vilket gör så att efter en lång session av Beat Saber så har tyget på ansiktsdelen sugit upp såpass mycket att jag i princip måste klämma ut det... Och har också samma problem med att jag får en fet röd linje runt ansiktet. Den är dock inte lika fet som när jag hade standard strapet, men den finns fortfarande där! Jag kommer iallafall att vänta på att vrcover släpper sin ansiktsdel!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

oja jag håller med dig skulle aldrig byta mot trådbunden VR

Om du inte får det att fungera med den där routern och inte kan byta ut den så går det ju att köra en enkom router enbart kopplad till datorn för Virtual Desktop, det måste inte vara "internet routern".

Hade fullt upp i veckan men igår fick jag lite tid att pyssla med detta. Med Virtual desktop installerat på Questen + sideloadad patch + Virtual Desktop Streamer på datorn fick jag det hela att snurra riktigt bra. Enligt Streamer appen låg jag på ca 20-22 ms latency (testade att vandra runt allt mellan 1-4 meter från routern). Spelade lite Space Pirate Trainer och det var nästan identisk upplevelse som att köra spelet native i termer av latensy.
Trodde aldrig hemmaroutern Technicolor TG789vac skulle klara att leverera men visar sig fungera långt över förväntan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Så man gör detta via SideQuest?

Jag kan tipsa om följande klipp som visar alla nödvändiga steg från början till slut för att få igång trådlöst PCVR med Virtual Desktop + sidequest: https://youtu.be/qdlj5yRq_JA

Det steg som kan kännas lite udda är grejen med att registrera sig som utvecklare hos Oculus och slå på developer mode i Questen. Ett krav för att kunna sideloada mjukvara. Annars var det inga konstigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag fattar inte riktigt hur Sidequest och Virtual Desktop hänger ihop. Måste man fortfarande ha Sidequest?

Jag ställde i princip samma fråga i en separat tråd och fick ett väldigt bra svar som jag följde och fick allt att fungera, se:

Få igång virtual desktop från pc

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Är hyfsat nöjd med min OQ2 upplevelse. När man startar OQ2 så kommer Oculus upp med vit bakgrund och där ser man otroligt mycket Godrays är det normalt?
Tycker linserna får fläckar på sig när man sätter på VR headsetet (nuddar vid min panna) hur gör ni?
Hur gör man rent linserna har torkat med handduk - kan linserna bli förstörda då? Måste man köpa speciella mikrofiber handdukar - det finns så många sorter - vilka gäller?
I spelet Thrill of the Fight behöver skyddsområde vara så stort att jag inte har plats i huset. Funderar på att vara utomhus så jag kan använda hela rinken att röra mig på - någon som prövat utomhus.
När jag försöker streama till mobilen för att titta på vad min dotter gör så avslutar Oculus appen och det fungerar inte - någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Är hyfsat nöjd med min OQ2 upplevelse. När man startar OQ2 så kommer Oculus upp med vit bakgrund och där ser man otroligt mycket Godrays är det normalt?
Tycker linserna får fläckar på sig när man sätter på VR headsetet (nuddar vid min panna) hur gör ni?
Hur gör man rent linserna har torkat med handduk - kan linserna bli förstörda då? Måste man köpa speciella mikrofiber handdukar - det finns så många sorter - vilka gäller?
I spelet Thrill of the Fight behöver skyddsområde vara så stort att jag inte har plats i huset. Funderar på att vara utomhus så jag kan använda hela rinken att röra mig på - någon som prövat utomhus.
När jag försöker streama till mobilen för att titta på vad min dotter gör så avslutar Oculus appen och det fungerar inte - någon som har en lösning?

- God rays beror på flera saker, men syns mest i högkontrastscenarion. Det kan förvärras om man är för nära linserna eller om IPD:n är lite off så att dina pupiller inte är centrerade med linsen. Du kan laborera med olika IPD-lägen eller att försöka ha linserna mittemellan 2 inställningar. För vissa hjälper det också att sätta i glasögondistansen, även om du inte har glasögon.

- Se till att ha strapen lös innan du tar på dig den så att du kan hålla bort headsetet från pannan. Sen när den är framför ögonen spänner du åt. Och motsatt när du tar av den.

- Microfiberduk rekommenderas, har för mig det ingick en till Q1 men kan minnas fel. Ta en som ser slät ut snarare än frottéaktig.

- Utomhus funkar inte om det är soligt, trackingen ballar ur. Krävs skugga eller gryning/skymning. Dessutom får du se upp så att solen inte kommer åt linserna för då grillar du displayen.

- Har aldrig streamat så vet inte, uppdatera appen och starta om headset och mobil kanske.

Permalänk
Medlem

Vilken är den billigaste kabeln till oculus quest2 som gör att man kan spela VR spel från datorn? LINK kabeln kostar ju 1000spänn.

Gärna en kabel jag kan gå och hämta upp på typ clas ohlson eller elgiganten etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Vilken är den billigaste kabeln till oculus quest2 som gör att man kan spela VR spel från datorn? LINK kabeln kostar ju 1000spänn.

Gärna en kabel jag kan gå och hämta upp på typ clas ohlson eller elgiganten etc.

Det mesta fungerar, pris beror på längd. Med USB 3 är du begränsad till 3 meter, den officiella är fiberoptisk för att hantera 5 meter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det mesta fungerar, pris beror på längd. Med USB 3 är du begränsad till 3 meter, den officiella är fiberoptisk för att hantera 5 meter.

Vad händer om man köper en som är längre än 5 meter med USB3?

Jag har inga USB-C uttag på mitt mobo (3.1 gen1 bara), så om jag vill koppla mitt quest2 till datorn och spela hur löser jag det billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Vad händer om man köper en som är längre än 5 meter med USB3?

Jag har inga USB-C uttag på mitt mobo (3.1 gen1 bara), så om jag vill koppla mitt quest2 till datorn och spela hur löser jag det billigast?

Står en hel del här: http://www.yourcablestore.com/USB-Cable-Length-Limitations-An...

Antagligen är det billigaste en C-A-kabel med USB 2-spec. Eller en C-A-adapter till en C-C-kabel.

Eller Virtual Desktop om din router är hyfsad så skippar du sladden helt.

Edit: 3m C-A https://www.amazon.de/-/en/Anker-Powerline-USB-3-0-Cable/dp/B...

5m C-A https://www.amazon.de/-/en/Oculus-Dethinton-Transfer-Charging...

https://www.amazon.de/-/en/Amavasion-Transfer-Charging-Compat...

Osv. Gissar att recensionerna backar upp att dom funkar.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

- God rays beror på flera saker, men syns mest i högkontrastscenarion. Det kan förvärras om man är för nära linserna eller om IPD:n är lite off så att dina pupiller inte är centrerade med linsen. Du kan laborera med olika IPD-lägen eller att försöka ha linserna mittemellan 2 inställningar. För vissa hjälper det också att sätta i glasögondistansen, även om du inte har glasögon.

- Se till att ha strapen lös innan du tar på dig den så att du kan hålla bort headsetet från pannan. Sen när den är framför ögonen spänner du åt. Och motsatt när du tar av den.

- Microfiberduk rekommenderas, har för mig det ingick en till Q1 men kan minnas fel. Ta en som ser slät ut snarare än frottéaktig.

- Utomhus funkar inte om det är soligt, trackingen ballar ur. Krävs skugga eller gryning/skymning. Dessutom får du se upp så att solen inte kommer åt linserna för då grillar du displayen.

- Har aldrig streamat så vet inte, uppdatera appen och starta om headset och mobil kanske.

Tack för svaren, jag ska testa senare.

Permalänk
Medlem

Jag körde denna kombon till Q1. Fungerade perfekt och blir sex meter.

https://www.amazon.de/gp/r.html?C=3ILR4VQSVD3HI&K=2FY6R2SLKAH...

https://www.amazon.de/gp/r.html?C=3ILR4VQSVD3HI&K=2FY6R2SLKAH...

Dock inget du kan gå och handla lokalt i butik.

Permalänk
Medlem

Känner nån till om Walking Dead Saints and Sinners har cloud saves some funkar på både Quest och Link? Så att man alltså kan spela på PC och sen på Quest native och fortsätta på samma save game?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Någon som vet någon sida som ganereactor som recenserar vr spel? Tycker allt de är lite snålt med bra titlar änså länge 😮:0 eller så hittar jag inte dem;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Vilken är den billigaste kabeln till oculus quest2 som gör att man kan spela VR spel från datorn? LINK kabeln kostar ju 1000spänn.

Gärna en kabel jag kan gå och hämta upp på typ clas ohlson eller elgiganten etc.

Om du har en trådlös router med minst 802.11ac stöd (5Ghz) i närheten där du ska spela hade jag definitivt rekommenderat att i alla fall testa trådlös PCVR istället. Utvärdera wifi trafiken med typ Wifi Analyzer (Android) för att säkra att det inte är tjockt sen följer du bara guiderna som tagits upp i svar tidigare idag.

I bästa fall kommer du undan gratis om du kör ALVR, annars runt 180:- för Virtual Desktop som fungerar klockrent.

Permalänk
Medlem

Funderar på en Oculus Quest 2 som mitt första VR headset, och vill på sikt testa att spela Half-life Alyx.

Om man nu har en ganska bra gaming PC samt ca 1000:- extra att lägga utöver Quest 2 - vad är smartast ?

En Quest Link 2 för 999:- eller en TP-Link Wifi 6 repeater för samma pris.

Jag förstår att Link-kabeln antagligen är snabbare och stabilare, men samtidigt är det ju mycket mer bekvämt med en trådlös uppkoppling ?

Ganska dålig koll på detta ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Funderar på en Oculus Quest 2 som mitt första VR headset, och vill på sikt testa att spela Half-life Alyx.

Om man nu har en ganska bra gaming PC samt ca 1000:- extra att lägga utöver Quest 2 - vad är smartast ?

En Quest Link 2 för 999:- eller en TP-Link Wifi 6 repeater för samma pris.

Jag förstår att Link-kabeln antagligen är snabbare och stabilare, men samtidigt är det ju mycket mer bekvämt med en trådlös uppkoppling ?

Ganska dålig koll på detta ännu

Som någon som har den officiella sladden så hade jag nog valt antingen tredjeparts (finns för ca 200-500kr, se tidigare inlägg) eller trådlöst. Trådlöst är mycket skönare men kan vara tekniskt struligt om man har otur, helst ska du ha sladd mellan dator och router. Du kan i teorin skaffa en router som bara används för Quest men då får du hålla på att växla WiFi-nät varje gång du ska spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densvenske:

Någon som vet någon sida som ganereactor som recenserar vr spel? Tycker allt de är lite snålt med bra titlar änså länge 😮:0 eller så hittar jag inte dem;)

Uploadvr.com och roadtovr.com har en hel del. Sen finns det massvist på Youtube. Själv brukar jag hålla koll på virtual reality oasis, nathie, Tested, Thrillseeker och lite andra.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum