Teknikstund: Input lag på LG:s och Samsungs spel-TV

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av D.:

Formatet är en sak ja, som nog kan vara både och.
Antar att de flesta vill ha skärm som funkar någorlunda för det mesta, knappast någon som bara spelar på sin dator.

Sen det att dela upp bilden på något bra sätt är det väl något sämre med, man skulle ju vilja kunna få programmen att köras i "helskärm" på 1/4 el 1/2 (dvs motsvarande 1 el 2 1080p).

Jag provade lite på min skärm på jobbet som är en 32" UHD/4K, hur det skulle vara att köra i 3840x1600. Installerade även ett tillägg till Chrome för att kunna köra video i "helskärm" i fönstret, men eftersom det mesta av materialet är i 16:9-format blir det ju inte bra med mer höjd.

Har själv länge funderat på att skaffa en 38" 3840x1600, men alltmer börjat överväga 65-75" UHD/4K istället. I så fall skulle den placeras på separat bord/stativ en bit ifrån skrivbordet.

@Tvelander:
Körs något slags "lapboard" el hur löser du det med bord och ergonomi så?

Typ en sån kör jag!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Haha, sant. Är det inte dessutom så att man ändå blir begränsad till 64 bilder per sekund på valves servrar, även vid 144 hz, eller hur fungerar det i praktiken om tick-rate mot servern är 64 ticks per sekund jämfört med 128 som på t.ex. FACEIT?

Rent spontant tänker jag att man inte kan få data snabbare än vad servern hinner leverera och därför blir varje uppdaterad bild.. dubbletter? Eller tänker jag fel?

Hur kan man ha så många fel på så lite text?
För det första är din framerate inte kopplad till servern. BF3 har jag för mig hade 15hz, så hade allt över 15 fps varit bortkastat?
Sen dyker informationen upp från servern när den känner för det, så har du en skärm på 60hz kan du ha oturen att du ser information först på skärmen efter 17 millisekunder (1/60) istället för 7 millisekunder på en 144hz skärm (1/144)
Samma ska gäller om du spelar på en 60hz skärm utan freesync/etc och GPUn pumpar ut fps när den känner för det. Att det kan ta 17 millisekunder mellan att GPUn skickar den nya bilden till att du har den på skärmen, så att ligga över skärmens Hz minskar också latenzen.

Är iallafall grunden.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Jag har spanat lite på LG OLED65B9S (notera S:et på slutet). Den enda skillnaden jag kan hitta (på Prisjakt) jämfört med den utan S är att den verkar ha Adaptive Sync. Har du någon koll på om detta är kompatibelt med Freesync så att jag kan köra nya Xbox med Freesync på denna?

Verkar annars vara ett riktigt klipp i mina ögon, speciellt om den har Freesync support

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

@D.:
Det enda TV inte erbjuder (eller ja, extremt nishe) är ultrawideformat. Skärm är inte endast gaming idag utan även arbete etc. Många, inklusive jag, vill gärna ha en alltiallo skärm snarare än att köpa flera. Är dock inte kräsen nog att kräva 360Hz och grejer utan något högre än idag som fungerar för arbetet men även kickar igång bra för att köra några games när man vill det.

Har själv funderat på CX48 men den kanske blir aningen för stor + att de, vad jag vet, inte har avdelningsmöjligheter så det blir bra. Skulle vilja testa köra 4k och köra 4-delning på fönster för att sen jämföra med en ultrawide där man snappar på bredden istället. Detta endast för att få en känsla av hur arbete skulle fungera på de olika typerna.

I övrigt så är inga TV idag över 120Hz så är man väldigt kräsen och sitter med en 240Hz eller högre så kanske man inte vill "byta ner sig". Så där har du något vissa

Fast då kan du ju göra som tillverkarna och ta fram sågen och kapa höjden på TVn så blir den ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

@Laxpudding Jag har spanat lite på LG OLED65B9S (notera S:et på slutet). Den enda skillnaden jag kan hitta (på Prisjakt) jämfört med den utan S är att den verkar ha Adaptive Sync. Har du någon koll på om detta är kompatibelt med Freesync så att jag kan köra nya Xbox med Freesync på denna?

Verkar annars vara ett riktigt klipp i mina ögon, speciellt om den har Freesync support

Föreställer mig att det snarare handlar om att det är nån svensk/nordisk version, prisjakts uppgifter om egenskaper ska man nog ta med en nypa salt. Har dock för mig att ingen 2019 modell får FreeSync, däremot GSync, kan minnas fel dock.

Permalänk

Tacksam att vi har Ytterberg, är det måhända Sweclockers som har bäst täckning av alla techkanaler vad gäller tv-apparaters spelegenskaper?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Hur kan man ha så många fel på så lite text?
För det första är din framerate inte kopplad till servern. BF3 har jag för mig hade 15hz, så hade allt över 15 fps varit bortkastat?
Sen dyker informationen upp från servern när den känner för det, så har du en skärm på 60hz kan du ha oturen att du ser information först på skärmen efter 17 millisekunder (1/60) istället för 7 millisekunder på en 144hz skärm (1/144)
Samma ska gäller om du spelar på en 60hz skärm utan freesync/etc och GPUn pumpar ut fps när den känner för det. Att det kan ta 17 millisekunder mellan att GPUn skickar den nya bilden till att du har den på skärmen, så att ligga över skärmens Hz minskar också latenzen.

Är iallafall grunden.

Ja, det var ju inte lite slarvigt jag formulerade mig. Förstår att bilden inte hämtas ifrån servern utan bilderna som visas, framerate, på skärmen uppdateras ju såklart från GPUn men syftade på hur det påverkar om informationen ifrån att en server uppdateras beroende på ifall det är 15, 64 eller 128 tick per sekund.

Även om du har en skärm med uppdateringsfrekvens på 144hz och att bilden uppdateras med 1/144=7ms och spelar på en server som bara uppdaterar med en tick rate på 15 eller 1/15=66,7ms så bör väl serverns uppdateringsfrekvens bli flaskhals till vad du kan exempelvis skjuta på och träffa i större utsträckning än en 60hz skärm på en 64 tick server? Med tanke på att bilden kommer uppdateras fortare än vad hitboxens placering hinner uppdateras från servern.

Eller är jag ute och cyklar på riktigt nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Föreställer mig att det snarare handlar om att det är nån svensk/nordisk version, prisjakts uppgifter om egenskaper ska man nog ta med en nypa salt. Har dock för mig att ingen 2019 modell får FreeSync, däremot GSync, kan minnas fel dock.

Ok, tack för infon. Better safe than sorry antar jag. Får vänta på nya BX och se vad den kommer kosta. Har mailat LG och frågat, men min erfaranhet om att maila storföretag är väl att det tar 3-6 månader att få svar och det är hej kom och hjälp mig som svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Ja, det var ju inte lite slarvigt jag formulerade mig. Förstår att bilden inte hämtas ifrån servern utan bilderna som visas, framerate, på skärmen uppdateras ju såklart från GPUn men syftade på hur det påverkar om informationen ifrån att en server uppdateras beroende på ifall det är 15, 64 eller 128 tick per sekund.

Även om du har en skärm med uppdateringsfrekvens på 144hz och att bilden uppdateras med 1/144=7ms och spelar på en server som bara uppdaterar med en tick rate på 15 eller 1/15=66,7ms så bör väl serverns uppdateringsfrekvens bli flaskhals till vad du kan exempelvis skjuta på och träffa i större utsträckning än en 60hz skärm på en 64 tick server? Med tanke på att bilden kommer uppdateras fortare än vad hitboxens placering hinner uppdateras från servern.

Eller är jag ute och cyklar på riktigt nu?

Ja, du kan inte ta dig runt de fysiska lagarna även om Google tror det med Stadia.
Så skillnaden är 17ms vs 7ms, som du kan minska ytterligare något med att ligga över skärmens Hz, vilket är orsaken CS-spelare vill ha typ 300fps för att tjäna nån ms till.
Sen har högre fps och Hz på skärmen andra fördelar än latenz som är minst lika viktiga i ett Fps-spel.
Är inget expert på området.

Permalänk
Avstängd

@improwise: Litar inte på att jag sågar 100% rakt. Vill inte ha bezel på olika pixelhöjd

Permalänk
Medlem

@Laxpudding
Ni har inte fått tag på, eller kommer få tag på samma verktyg som Linus Tech Tips fått från nvidia?
Känns ändå som ett väldigt bra verktyg för att prova spellatens, även om den mäter hela kedjan och inte är direkt kopplad.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Kan man ändra bildkvalité på spelläge? Alltså via tvns inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Iochmed att tv:n blivit snabbare och även kommit ner i storlek börjar fler fundera kring att välja en tv som skärm. Har ju tidigare varit större skillnader mellan dem.

Då är egentligen frågan vad man får och vad man tappar om man väljer att ha en tv som skärm?
Visst ger storleken lägre punkttäthet (ppi) och därmed något mindre skärpa, men vad mer?

Det vore intressant med en artikel som jämför och klargör.
Då snackar vi inte bara om skillnaden i antalet Hz, utan i övrigt både för spel och arbete/kontorsanvändning.

Nackspärr.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Intressant video och alltid lika informativt av dig Thomas!

Hoppas att man får störa och ställa en fråga till dig.
Har köpt mig en samsung qled qe65q95t och om jag förstått det rätt så har den 120hz @ 1080p och 1440p men bara 60hz @ 4k.

Och kollar man wiki kring HDMI så skall en kabel med 18.6Gbps klara att köra just specsen ovan eller i alla fall så som jag förstår det. eller rekommenderar du att jag bör skaffa mig en ultra highspeed med upp till 48 Gbps?
Tänker inte snåla på en kabel när man inhandlat denna TV. Kollade även din video angående DP och HDMI kablar och tyckte den var fantastisk. Och då kom jag fram till slutsatsen att köpa 18.6Gbps kablar om informationen kring Hz via HDMI på Wiki stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Nackspärr.

Det kan man få om man har en för stor skärm på bordet. Det snackas om att 48" passar på skrivbordet, men även 43" (16:9) blir oftast för hög.
Finns väl rekommendationer gällande ergonomi att man med vilsam och naturlig ställning på huvud och ögon, då ska ha fokuspunkten relativt högt på skärmen (2/3 el mer, upp från nedre skärmkanten). Även om det kan gå bra en tid med fel ställning så finns risken att utveckla otrevliga belastningsskador (hört det av personer som drabbats).
För större skärmar krävs att an tar noga hänsyn till storleken vid montering och placering.

Permalänk
Medlem

@laxpudding

Nu fick kanske DIVA lite dåligt rykte vad gäller latensmätning. Men den har andra kvaliteter t.ex amblight som du nämnde, kunna plocka ut en atmos signal ihop med deras arcania till tex en Sonos Arc om tv:n saknar stöd för earc och nu även att kunna uppleva dynamiken från Dolby vision material på hdr10 skärmar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Printscreen:

Jag kan m.a.o. fortsätta mitt korståg om att OLED är bäst på allt, perfekt, kommer använda den här artikeln massor!

Eyes closed, head first, can't lose!

Haha, där finns ju nyanser och en stor oro är ju det med inbränning. Det fick jag klart för mig efter min senaste testpilot. Dock verkar problemet vara lite uppblåst även om det bevisligen kan bli ett problem om man är riktigt extrem med statiska bilder.

I övrigt är jag böjd att hålla med. Innan jag fick in LG CX48 som testpilot så hade jag hört gott om teknikens svärta men jag var inte beredd på den bilden som produceras. Det var som att ta ett kliv in i en annan värld för mig. Det jag inte var helt medveten om heller är hur snabb den var. Med deras Motion-läge på (BFI) så upplevs bilden nästan som ryckig eftersom den inte producerar några som helst eftersläp vilket kan fungera lite som en motion blur effekt på traditionella paneler.

Fantastiskt. Jag hoppas att LG släpper gaming-skärmar framöver baserad på deras OLED-teknik. 48" på skrivbordet kräver en del yta. ^^

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Hade du datorikonen inställd vid test av OLED? LGs apparater når absolut lägsta latensnivåer enbart vid datorikon på HDMI-ingången. Otroligt konstigt, men så är det.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av hakd:

Om jag inte har fel så stänger Samsung av samtliga bild-förbättringar i spelläge.

Samsung 2019 och 2020 har Interpolering aktivt som default i spelläget. Även dynamisk justering av skuggtoner är aktivt från början. Dessa funktioner måste stängas av manuellt i en meny som är separerad från Bild-menyn. Tar upp det i artikeln och video ett par gånger.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Marquzz:

@Laxpudding Jag har spanat lite på LG OLED65B9S (notera S:et på slutet). Den enda skillnaden jag kan hitta (på Prisjakt) jämfört med den utan S är att den verkar ha Adaptive Sync.

Som så ofta med dessa "nya" eller "extra" TV-modeller – det är beteckningen som skiljer sig, inte produkten. Modellen heter OLED B9 och det är samma hårdvara.

S är ett tillägg som kommer från distributionskanalen, vilket märks på vilka butiker som säljer modellen med S-beteckningen. Information på prisjakt är tyvärr sällan helt tillförlitlig och tenderar att skapa mer förvirring.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av obbeluff:

Har köpt mig en samsung qled qe65q95t och om jag förstått det rätt så har den 120hz @ 1080p och 1440p men bara 60hz @ 4k.

Q95T är en 2020-modell och ska så långt samsung har berättat (från Q80T och uppåt) klara av 48 Gbps FRL för bland annat 4K/120.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av zOlid:

@Laxpudding
Ni har inte fått tag på, eller kommer få tag på samma verktyg som Linus Tech Tips fått från nvidia?

Yes - vi har alltså frågat Nvidia om detta. Tror Nvidia har underskattat intresset och värdet i en sådan produkt som kommersiellt tillgänglig.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av grahnen:

Nu fick kanske DIVA lite dåligt rykte vad gäller latensmätning. Men den har andra kvaliteter t.ex amblight som du nämnde, kunna plocka ut en atmos signal ihop med deras arcania till tex en Sonos Arc om tv:n saknar stöd för earc och nu även att kunna uppleva dynamiken från Dolby vision material på hdr10 skärmar.

Yes - Diva har många funktioner som är av intresse för många (teknisk kapabla) användare. Men latensmätaren är prutt.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av XFTality:

@Laxpudding Hade du datorikonen inställd vid test av OLED? LGs apparater når absolut lägsta latensnivåer enbart vid datorikon på HDMI-ingången. Otroligt konstigt, men så är det.

Ska kolla datorläget vid senare tillfälle. Risken med datorlägen är att de stänger av funktioner man kanske ändå vill åt. Plus att någon mindre millisekund gör vare sig till eller ifrån när de totala systemlatenserna är så mycket högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ska kolla datorläget vid senare tillfälle. Risken med datorlägen är att de stänger av funktioner man kanske ändå vill åt. Plus att någon mindre millisekund gör vare sig till eller ifrån när de totala systemlatenserna är så mycket högre.

Faktum är att skillnaden är extremt märkbar, jag kan inte ens använda datormusen med icke-datorläge på. Värt att testa!

Det som stängs av är bildinterpolering, några dynamiska färgfunktioner som ändå inte är så jättekul för upplevelsen, plus "HDR Effect"-bildläget som gör att hela bilden drar åt det blåa hållet.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Största problemet är väl snarare att typ alla spel på konsol är 30FPS.

Tycker du är lite väl orättvis nu.

Några spel på PS4 som rullar i eller runt 60 FPS:

Overwatch
Wipeout
Rocketleague
Last of Us 2 Remastered
Titanfall 2
Alla 2D-plattformsspel som exempelvis Rayman?
God of War-spelen
Shadow of the Colossus Remastered
Apex Legends
Star Wars Battlefront 2
Doom-spelen.
Call of Duty-spelen.

Med flera.

Visst, det är inte som på en PC med bildfrekvensen, men det finns en hel del spel som rullar i mer än 30 FPS på konsolerna.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Tycker du är lite väl orättvis nu.

Några spel på PS4 som rullar i eller runt 60 FPS:

Overwatch
Wipeout
Rocketleague
Last of Us 2 Remastered
Titanfall 2
Alla 2D-plattformsspel som exempelvis Rayman?
God of War-spelen
Shadow of the Colossus Remastered
Apex Legends
Star Wars Battlefront 2
Doom-spelen.
Call of Duty-spelen.

Med flera.

Visst, det är inte som på en PC med bildfrekvensen, men det finns en hel del spel som rullar i mer än 30 FPS på konsolerna.

Jag har för mig att det fanns några banor på Gran Turismo 3 på PS2 som kördes i 60FPS. Om jag minns rätt så var det ett speciellt läge där de drog ner på detaljnivån en aning för att nå dit. Det var lite av en preview av hur spelen skulle se ut i framtiden tror jag.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av XFTality:

Faktum är att skillnaden är extremt märkbar, jag kan inte ens använda datormusen med icke-datorläge på. Värt att testa!

Det som stängs av är bildinterpolering, några dynamiska färgfunktioner som ändå inte är så jättekul för upplevelsen, plus "HDR Effect"-bildläget som gör att hela bilden drar åt det blåa hållet.

Ah, då jämför du datorläge med någon form av förinställning, typ Eco-läget. Då är det såklart enorm skillnad. Spelläget och Datorläget lär inte skilja sig mycket. Brukar handla om att datorläget stänger av ytterligare färginställningar samt ändrar TV:ns EDID så att den identifierar sig likt en bildskärm.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av kaptengrek:

Ja, det var ju inte lite slarvigt jag formulerade mig. Förstår att bilden inte hämtas ifrån servern utan bilderna som visas, framerate, på skärmen uppdateras ju såklart från GPUn men syftade på hur det påverkar om informationen ifrån att en server uppdateras beroende på ifall det är 15, 64 eller 128 tick per sekund.

Även om du har en skärm med uppdateringsfrekvens på 144hz och att bilden uppdateras med 1/144=7ms och spelar på en server som bara uppdaterar med en tick rate på 15 eller 1/15=66,7ms så bör väl serverns uppdateringsfrekvens bli flaskhals till vad du kan exempelvis skjuta på och träffa i större utsträckning än en 60hz skärm på en 64 tick server? Med tanke på att bilden kommer uppdateras fortare än vad hitboxens placering hinner uppdateras från servern.

Eller är jag ute och cyklar på riktigt nu?

Ja, du är någonstans i mitten av Vätternrundan.

Jag är inte tillräckligt insatt i spelutveckling för att kunna bidra med någon detaljerad teknisk förklaring, men att man skulle se samma bildruta flera gånger eller liknande, bara för att serverns tickrate är lägre än skärmens uppdateringsfrekvens, är helt felaktigt. Spel (CS:GO) fungerar helt enkelt inte så.

Exakt hur de faktiskt fungerar är mycket mer komplext än ditt inlägg ger intryck av att du tänker dig, och som sagt inget jag är insatt nog att kunna förklara. Men frameraten är inte kopplad till eller bunden av tickraten iallafall.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ah, då jämför du datorläge med någon form av förinställning, typ Eco-läget. Då är det såklart enorm skillnad. Spelläget och Datorläget lär inte skilja sig mycket. Brukar handla om att datorläget stänger av ytterligare färginställningar samt ändrar TV:ns EDID så att den identifierar sig likt en bildskärm.

Kör faktiskt eco-läget med datorikonen på och får fortfarande minimal input lag. Datorläge fungerar bra mycket bättre än konsoll-läge då interpolering bibehålls där, men ej i datorläge.

Ett tillägg som jag glömde nämna - Efter lite testande på en B8:a så kom jag fram till att det enda sättet att få bort eftersläpningen (avstängning av interpolering?) var, just datorläget. Oavsett vad man gör med inställningarna eller bildläge vid default-ikon eller andra på utgången så får man aldrig lika låg input lag som med datorikonen inställd. Definitivt värt att testa, med andra ord!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |