Crysis Remastered får trailer och lanseringsdatum

Permalänk
Medlem

Trehundra spänn för glansigare vatten och ändrad vidbalans blir nog en svårsåld historia. Samtidigt kostar det väl dom inte många minuter att polera fram, så varför inte...?! Undrar däremot om det kommer med någon form av optimeringar rent prestandamässigt? Nu spelade jag förvisso igenom det för typ 2 år sen så det lär dröja innan jag ger mig på det igen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Detta är en Special Edition utgåva, sa det mest som ett skämt men hade ju varit något om Crytek gav en liten rabatt
https://i.imgur.com/vNngKPU.jpg

Det var nog Crysis Maximum Edition som jag kom ihåg som verkar finnas på Steam,verkar dock inte vara en remake. Hade något vagt minne av att det gjordes nån konsolversion som då fick vissa uppdateringar och som sen letade sig tillbaka till PC.

Permalänk
Musikälskare

Blir lätt ett köp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Har spelat Crysis 1 (bästa spelet i hela serien) lite då och då sen det släpptes, jag kommer nog köpa Crysis remastered

Tvåan var väl ok men långt ifrån ettan, trean har jag spelat kanske 25% av innan jag tröttnade.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Precis, ganska snabbt tar "fantasin" slut och då blir det snabbt leta blommor och sy ryggsäckar och annat som jag personligen avskyr även om jag vet att andra verkar gilla det.

"HOST" Far Cry

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Jag har redan köpt spelet en gång. Om SkillUp och levelcap ger det bra betyg så kanske jag köper det för att ge skaparna valuta för tiden dom lagt ner

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Det blir ett garanterat köp. Jag hade ett 9800GX2 när jag körde det sist, så det ska bli kul att testa det igen nu när det har passerat ett antal grafikkorts generationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Kanske nVidia ligger lite bakom hela idén och betalar för att de ska stödja deras RT HW.

Det fiffiga var ju annars att Cryengine har RT stöd som stödjer alla moderna GPUer och inte är nVidia-specifika.
https://www.cryengine.com/news/view/crytek-releases-neon-noir...

Skrivet av bopp:

Förmodligen för att AMD inte har fått ut sina kort på marknaden än, precis som BF V optimerades för RTX, fast det i botten använder DXR. En pengapåse från Nvidia är troligen också inblandad som någon skrev, eftersom spelet lär vara ute på banan samtidigt med de nya RTX-korten. För lite märkligt är det annars att de inte använder den generella eftersom "For those of you who are familiar with the VK_NV_ray_tracing extension, you will notice that this provides the same functionality". Blir väl "search and replace" senare i år för Crytek. Vi vill ju inte ha någon "Batman: Arkham Asylum"-liknande situation igen...

Det är också lite märkligt att meddelandet om den här generella Vulkan-raytracingen inte ens blev en nyhet på Sweclockers när den kom i våras, trots att det är Vulkans motsvarighet till DXR. Generell raytracing i Vulkan borde väl vara lika intressant som i DirectX?

Tydligen är inte specifikationen helt spikad ännu... konstigt med tanke på att det är 5 månader sedan de släppte den uppdateringen jag länkade till. Får väl bli copy paste då.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Klarspråkarn:

Jag tycker att deras store är ok. Tror nog att de flesta som använder den tycker detsamma. Det enda jag saknar är en varukorg för att köpa flera spel på en gång.

Jag vet att det är en hel del personer som ogillar Epic Store väldigt mycket pga hur de tagit sig in på marknaden, men när jag pratar med gamers i alla möjliga åldrar är det få som vägrar Epic pga det eller pga att vissa features saknas.

Precis. Det är en store liksom. Man loggar in, browsar spel, kanske köper ett spel. Man installerar spel man äger, spelar dem, inte svårare än så.

Jag tror folk "hatar" epic bara för att det är epic. Om något så är ju Uplay,Origin och Epic en renare upplevelse än steam. Jag skiter fullständigt i att levla upp, hantera trading cards, köpa fina ramar till profilbilden etc etc, jag vill bara ha en affär där jag kan köpa spelen digitalt till bra priser.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vart kan man boka spelet? Vill ha DVD.

Skrivet av ExcZist:

Detta är en Special Edition utgåva, sa det mest som ett skämt men hade ju varit något om Crytek gav en liten rabatt
https://i.imgur.com/vNngKPU.jpg

Crysis 4 bokning som aldrig bliv av.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Peh... jag gillar Crysis (omän Warhead är bättre), men jag spelar hellre gamla varianten från skiva än att ge ett enda öre till Epic, så det får bli att vänta på bättre plattform eller skita i det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Och 2030 kan vi göra en remaster på remastern....... tycker det vore vettigare om man släppte nya titlar eller gjorde remasters på spel som faktiskt behöver det, där kompabilitetsproblem med modern mjukvara finns eller liknande.

Eller riktict gamla spel där det mesta var steck gubbar eller värre.
Händer idag med filmer också. Reebots som inte behövs. Men ibland kan dom lyckas också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosteed:

2007 versionen är faktiskt fortfarande ganska snygg

Klart snyggare än vissa 2020 lanseringar.

Permalänk
Medlem

@superegg: Blir nog ingen skiva på Remastered.
Får köpa det på Epic Store om du ska ha det.
https://www.pcgamer.com/crysis-remastered-will-be-an-epic-sto...

Permalänk
Medlem

Vore mycket roligare om de gjorde "Far Cry Remastered" istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

@superegg: Blir nog ingen skiva på Remastered.
Får köpa det på Epic Store om du ska ha det.
https://www.pcgamer.com/crysis-remastered-will-be-an-epic-sto...

Fy fan vad dåligt om det inte händer, kommer inte köpa från Epic skit måste ha DVD.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Vi får väl nyansera diskussionen lite:
Fy vad gött att det hamnar på Epic store så utvecklarna får mer pengar och jag inte behöver betala lika mycket!
Speciellt när det gäller ett spel där jag inte behöver alla extra funktioner som Steam tillhandahåller (självklart för det obligatoriskt större påslaget på priset).

Remastern i sig känns ok... Är sugen på att dra om spelet men är väldigt säker på att man inte blir lika hänförd av grafiken denna gång.
En trailer säger ganska lite så hoppas det kommer mer info!

Permalänk
Medlem

Edit:@bosteed:
Så dålig grafiskt som de visar spelet är den inte. Kör de medium eller en xbox 360 som referens???

Lekte ganska hårt i Nvidia Profile Inspector sist iofs.

On:
EA klantade till allt för ett tag sedan. Så man får manuelt patcha crysis med filer från warhead gör att få spelet att starta och verifieringsservrana är nere. Så ha inte samma spel på steam och origin access samtidigt. =(

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

kommer köpas. hoppas att dom har gått djupare och fixat cpu bottle neck med fler trådar som kan användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

The PC version will additionally support NVIDIA® DLSS technology and hardware-based ray tracing using NVIDIA’s VKRay Vulkan extension, for NVIDIA® GeForce® RTX GPU.

Varför inte använda den generella?

Nvidia kanske sponsrar en del.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Precis. Det är en store liksom. Man loggar in, browsar spel, kanske köper ett spel. Man installerar spel man äger, spelar dem, inte svårare än så.

Jag tror folk "hatar" epic bara för att det är epic. Om något så är ju Uplay,Origin och Epic en renare upplevelse än steam. Jag skiter fullständigt i att levla upp, hantera trading cards, köpa fina ramar till profilbilden etc etc, jag vill bara ha en affär där jag kan köpa spelen digitalt till bra priser.

För att inte nämna DRM-fritt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

För att inte nämna DRM-fritt.

Klart bättre att ha ett spel som går att ladda hem i 100+ Mbit/s och som funkar att spela, än att ha ett DRM-fritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Klart bättre att ha ett spel som går att ladda hem i 100+ Mbit/s och som funkar att spela, än att ha ett DRM-fritt.

Varför inte både och?
GoG är ju helt ok

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad som är på gång så skulle det inte förvåna mig alls om detta spel ingick till korten i 3000-serien, men vi får väl se. Jag skulle gärna spela det, testade bara originalet lite snabbt när det begav sig.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Klart bättre att ha ett spel som går att ladda hem i 100+ Mbit/s och som funkar att spela, än att ha ett DRM-fritt.

Äh ja? Vem har sagt något annat? Om ett spel inte fungerar att spela så gör ju DRM varken till eller från ;-D

Mitt svar var som ett tillägg till vad Printscreen skrev, och med det sagt kan jag även nämna att jag inte haft något problem med någon av de nämnda aktörerna, GOG inkluderat.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Äh ja? Vem har sagt något annat? Om ett spel inte fungerar att spela så gör ju DRM varken till eller från ;-D

Mitt svar var som ett tillägg till vad Printscreen skrev, och med det sagt kan jag även nämna att jag inte haft något problem med någon av de nämnda aktörerna, GOG inkluderat.

Mina största problem har nog varit med Origin, många timmar jag inte har kunnat spela mina spel där p.g.a. att Origin exempelvis inte låter mig starta spelet innan man laddat hem en patch som aldrig blir klar. Förvisso stora titlar nära sina releaser, men det saknas helt motstycke till såna problem hos Steam.

Steam kostar säkert mer, men ställer uppenbarligen högre krav på utvecklarna, vilket gör att det blir en bättre upplevelse för spelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Mina största problem har nog varit med Origin, många timmar jag inte har kunnat spela mina spel där p.g.a. att Origin exempelvis inte låter mig starta spelet innan man laddat hem en patch som aldrig blir klar. Förvisso stora titlar nära sina releaser, men det saknas helt motstycke till såna problem hos Steam.

Steam kostar säkert mer, men ställer uppenbarligen högre krav på utvecklarna, vilket gör att det blir en bättre upplevelse för spelaren.

Ja alltså, för mig krånglar säkert Steam allra minst, men jag tycker det är tråkigt med DRM som dels gör så att en del spel startar långsammare och till viss del får prestandaförluster (om än små).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja alltså, för mig krånglar säkert Steam allra minst, men jag tycker det är tråkigt med DRM som dels gör så att en del spel startar långsammare och till viss del får prestandaförluster (om än små).

Alltså, jag är emot DRM för att det straffar betalande kunder och att det tar resurser som kunde lagts på att utveckla spelet, men jag inser också att exempelvis Steams existens bygger på att de haft ett effektivt system för DRM. Ibland får man helt enkelt ta det onda med det goda.

Permalänk
Medlem

Inte hypad alls... Det gamla ser fan bättre ut.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem