SweGolfers - tråden om allt golfrelaterat

Permalänk
Desk Master
Skrivet av vargeEEEEn:

Wilson D7 är en mer "traditionell" klubba än P790 som är mer av den nya generationens klubbor med ihåliga huvuden. D7 är en riktigt fin modell och något som Wilson ärligt talat inte får tillräckligt mycket cred för, otroligt underskattat märke. Det viktigaste är att du gillar det du tittar ner på och gillar känslan i träffen!

Jag gillade dom starkt iaf. Tyckte medelslaget var bättre. P790 känns fantastiskt men endast du slår precis i sweetspotten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ruggigt taggad för denna säsong! Mormor ställde mig i kö för medlemskap samma dag jag ploppa ur morsans mage. Det har varit mycket blod svett och tårar under resan från knatte till junior. Sedan fyllde jag 18 och släppte golfen för vänner och den magiska brygden.

Nu är jag några år äldre och insett vilken fantastisk sport golf är. Den mental påfrestningen är inte att leka med och är övertygad att den format mitt psyke under alla dessa år som knatte. Evigt tacksam till mormor som jag delat fantastiska minnen med på golfbanan. Saknar henna varje gång jag lirar en sen sommarkväll i solnedgången. <3

Permalänk
Medlem

Golf är ju en materialsport Måste berätta om bästa klubborna någonsin. Titleist Vokey Design SM4 Wedges. Kör klassiska 60°, 56° och 52°. Mina första riktiga wedgar och kommer vara kvar i bagen tills skaften går av. Möjligt att jag kommer byta skaft och behålla samma klubbhuvuden. Känslan är ofattbar.

Taktiken ute på banan är att spela fram bollen så jag har 75m kvar. Sen börjar det roliga. Min kärlek för 50-100m kvar till pin är oanträffbar.

Vore kul att höra hur ni tänker när ni är ute på banan? Vad är taktiken? Styrkorna som ni anpassar spelet efter?

Superkul att det finns en tråd här på Sweclockers. Lycka till alla golfgalna tekniknördar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Wilson D7 är en mer "traditionell" klubba än P790 som är mer av den nya generationens klubbor med ihåliga huvuden. D7 är en riktigt fin modell och något som Wilson ärligt talat inte får tillräckligt mycket cred för, otroligt underskattat märke. Det viktigaste är att du gillar det du tittar ner på och gillar känslan i träffen!

Även D7 är faktiskt ihålig, dom har deras "power chamber" som dock är fylld med skum.
Nu är kanske inte håligheten lika stor som på P790 och i500, men ett hålrum har den.
https://www.dormy.com/se/d7-forged-5-pw?articleid=85136

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ernaw1:

https://imgs.2ndswing.com/images/clean-product/medium/T0066289.jpg

Golf är ju en materialsport Måste berätta om bästa klubborna någonsin. Titleist Vokey Design SM4 Wedges. Kör klassiska 60°, 56° och 52°. Mina första riktiga wedgar och kommer vara kvar i bagen tills skaften går av. Möjligt att jag kommer byta skaft och behålla samma klubbhuvuden. Känslan är ofattbar.

Taktiken ute på banan är att spela fram bollen så jag har 75m kvar. Sen börjar det roliga. Min kärlek för 50-100m kvar till pin är oanträffbar.

Vore kul att höra hur ni tänker när ni är ute på banan? Vad är taktiken? Styrkorna som ni anpassar spelet efter?

Superkul att det finns en tråd här på Sweclockers. Lycka till alla golfgalna tekniknördar!

Kul att du hittat wedgar du gillar! Jag skulle nog försöka köpa fler SM4-huvuden om du gillar de då wedgar är en av få klubbor i bagen som verkligen slits. Jag byter wedgar vartannat år, märker helt klart mot slutet att tendensen för flyers från ruff ökar markant och att launchen blir väldigt mycket högre och med mindre spinn än när de är nya.

Skrivet av MacAllan:

Även D7 är faktiskt ihålig, dom har deras "power chamber" som dock är fylld med skum.
Nu är kanske inte håligheten lika stor som på P790 och i500, men ett hålrum har den.
https://www.dormy.com/se/d7-forged-5-pw?articleid=85136

Just det, det har du helt rätt i! My bad!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernaw1:

https://imgs.2ndswing.com/images/clean-product/medium/T0066289.jpg

Golf är ju en materialsport Måste berätta om bästa klubborna någonsin. Titleist Vokey Design SM4 Wedges. Kör klassiska 60°, 56° och 52°. Mina första riktiga wedgar och kommer vara kvar i bagen tills skaften går av. Möjligt att jag kommer byta skaft och behålla samma klubbhuvuden. Känslan är ofattbar.

Taktiken ute på banan är att spela fram bollen så jag har 75m kvar. Sen börjar det roliga. Min kärlek för 50-100m kvar till pin är oanträffbar.

Vore kul att höra hur ni tänker när ni är ute på banan? Vad är taktiken? Styrkorna som ni anpassar spelet efter?

Superkul att det finns en tråd här på Sweclockers. Lycka till alla golfgalna tekniknördar!

Vad är det med just sm4 du gillar? Kör själv sm8 och älskar dem.

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Båda har sina styrkor och är väldigt olika, så har du möjlighet bör du spela båda. Vill du ha guidning kan jag lösa väldigt förmånlig greenfee. Jag trivs bäst på Lakes men det är för att den typen av golf passar mig bättre.

Det vore trevligt, hör av mig om det blir av!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernaw1:

https://imgs.2ndswing.com/images/clean-product/medium/T0066289.jpg

Golf är ju en materialsport Måste berätta om bästa klubborna någonsin. Titleist Vokey Design SM4 Wedges. Kör klassiska 60°, 56° och 52°. Mina första riktiga wedgar och kommer vara kvar i bagen tills skaften går av. Möjligt att jag kommer byta skaft och behålla samma klubbhuvuden. Känslan är ofattbar.

Taktiken ute på banan är att spela fram bollen så jag har 75m kvar. Sen börjar det roliga. Min kärlek för 50-100m kvar till pin är oanträffbar.

Vore kul att höra hur ni tänker när ni är ute på banan? Vad är taktiken? Styrkorna som ni anpassar spelet efter?

Superkul att det finns en tråd här på Sweclockers. Lycka till alla golfgalna tekniknördar!

Jag önskar att jag vore så bra 100m och under! Min drömdistans är konstigt nog runt 120-140m så jag kan använda min järn 9 eller järn 8. Har svårt att få till ett bra svingplan med mina wedgar och får ofta konstiga bollflykter med dom vilket gör att jag inte litar på mig själv.

Har personligen två favoritslag i övrigt
Drive ut på en bred fairway där jag kan smälla på utan att oroa mig över min kraftiga fade som blir när jag tar i med drivern.
Och sen runt green med min 58° när man får köra på känsla och försöka landa rätt, det är fantastiskt roligt när resultatet blir fint. Sänkte ett antal sådana slag runt green förra året, så dom går hett.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Kul att du hittat wedgar du gillar! Jag skulle nog försöka köpa fler SM4-huvuden om du gillar de då wedgar är en av få klubbor i bagen som verkligen slits. Jag byter wedgar vartannat år, märker helt klart mot slutet att tendensen för flyers från ruff ökar markant och att launchen blir väldigt mycket högre och med mindre spinn än när de är nya.

Mycket bra tips, tack! Har inte tänkt på att de faktiskt slits så mycket. Haft de i 5 år nu men har inte märkt om slitaget påverkar slaget. Skulle nog känna skillnad om jag provade sprillans nya!

Skrivet av Krippa75:

Vad är det med just sm4 du gillar? Kör själv sm8 och älskar dem.

Framförallt designen! När jag tittar ner på klubban får jag en trygg känsla. Handlar nog mest om att jag vant mig med samma wedgar såpass länge. Tycker om bollbanan också, beror väl på svingen också men jag får ett tryck i bollarna som göra att de stiger långsamt för att sedan droppa ner och stanna direkt. När jag provade min polares wedgar lyckades jag inte få till samma fjång i bollbanan.

Vore riktigt kul att prova sm8, kan tänka mig att de liknar sm4 men bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag önskar att jag vore så bra 100m och under! Min drömdistans är konstigt nog runt 120-140m så jag kan använda min järn 9 eller järn 8. Har svårt att få till ett bra svingplan med mina wedgar och får ofta konstiga bollflykter med dom vilket gör att jag inte litar på mig själv.

Har personligen två favoritslag i övrigt
Drive ut på en bred fairway där jag kan smälla på utan att oroa mig över min kraftiga fade som blir när jag tar i med drivern.
Och sen runt green med min 58° när man får köra på känsla och försöka landa rätt, det är fantastiskt roligt när resultatet blir fint. Sänkte ett antal sådana slag runt green förra året, så dom går hett.

Kul att närspelet känns bra, tycker själv det är superläskigt! Har problem med att lita på mig själv runt green så brukar köra en 9a och rulla in bollen när möjligheten finns.

Tror mycket handlar om just att lita på sig själv när man slår wedgar. Hade själv svårigheter förut med att jag blev rädd när jag tog fram wedgen och kände redan innan att misslyckandet skulle inträffa. Tränar mycket på att se slaget innan jag slår, där varje slag i huvudet är ett perfekt slag. Ger mig självförtroende!

Golf är ju en fruktansvärd mental sport, har börjat träna mer mentalt genom att försöka visualisera slag och händelser. Har gjort mig mycket bättre än vad jag trodde! Tror det ibland kan vara bättre att tänka hur man slår slagen istället för att stå och nöta de på riktigt. Även att ställa sig vid ett hål och spela det i huvudet!

Permalänk

Hallå. Jag såg precis ett kvinnligt proffs slå en boll med benen ståendes i vattenhindret och slog sedan ned bollen längre ut i dammen. JÄTTEKUL
Men då tänkte jag. Varför lär man sig inte slå åt andra hållet med en wedge för att kunna hantera sådana situationer?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RakatKadaver:

Hallå. Jag såg precis ett kvinnligt proffs slå en boll med benen ståendes i vattenhindret och slog sedan ned bollen längre ut i dammen. JÄTTEKUL
Men då tänkte jag. Varför lär man sig inte slå åt andra hållet med en wedge för att kunna hantera sådana situationer?

Grymt användbart slag att ha med sig, har fått använda mig av en upp och ned-vänd wedge många gånger. Den jag minns bäst var på Skaftö hål 11 med ca 60m kvar på vänstersidan och bollen hängandes i ruffkanten till diket, vänder på wedgen och svignar till, bollen landar en dryg meter bakom hål och spinner tillbaka för en enkel tap-in. Min vänsterspelande kollega höll på att böja en J7 över nacken på mig

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Nu är säsongsstarten nära!

Min hemmabana (Arlandastad GK) öppnar upp den ena 18håls sträckan nu på onsdag!

Får gärna bli ett par grader varmare så man iallafall har känsel kvar i fingrarna efter 3 hål

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Grymt användbart slag att ha med sig, har fått använda mig av en upp och ned-vänd wedge många gånger. Den jag minns bäst var på Skaftö hål 11 med ca 60m kvar på vänstersidan och bollen hängandes i ruffkanten till diket, vänder på wedgen och svignar till, bollen landar en dryg meter bakom hål och spinner tillbaka för en enkel tap-in. Min vänsterspelande kollega höll på att böja en J7 över nacken på mig

Hahahah den gamla upp och nedvända-metoden är sjukt tillfredställande om det fungerar
Men finns det något regelverk för att ha en felvänd klubba i sin bag?
Jag menar fotbollsproffs övar på deras andra fötter för att kunna nyttja den andra foten i vissa vinklar.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RakatKadaver:

Hahahah den gamla upp och nedvända-metoden är sjukt tillfredställande om det fungerar
Men finns det något regelverk för att ha en felvänd klubba i sin bag?
Jag menar fotbollsproffs övar på deras andra fötter för att kunna nyttja den andra foten i vissa vinklar.

Nej, det enda reglerna säger är att det är max 14 klubbor och att de ska vara innanför de specifikationer som satts, och vill du att en av de klubborna är en vänsterklubba är det helt okej! Finns ganska många med puttproblem som spelar åt höger men putter åt vänster tex.

Sen kanske man bör fundera på om man verkligen vill offra en av sina 14 klubbor på ett sådant specialfall, men det är en annan femma. Finns ju en och annan som har en "stenklubba" också när man är ute och harvar i skogen.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Nej, det enda reglerna säger är att det är max 14 klubbor och att de ska vara innanför de specifikationer som satts, och vill du att en av de klubborna är en vänsterklubba är det helt okej! Finns ganska många med puttproblem som spelar åt höger men putter åt vänster tex.

Sen kanske man bör fundera på om man verkligen vill offra en av sina 14 klubbor på ett sådant specialfall, men det är en annan femma. Finns ju en och annan som har en "stenklubba" också när man är ute och harvar i skogen.

Precis! Skrotklubba hade jag i bagen under mina första år som golfare, Gällivare-Malmbergets golfbana krävde nästan en sådan.
Den var inte fin, men samtidigt så blev inte mina finare klubbor fula heller!

/Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Hahahah den gamla upp och nedvända-metoden är sjukt tillfredställande om det fungerar
Men finns det något regelverk för att ha en felvänd klubba i sin bag?
Jag menar fotbollsproffs övar på deras andra fötter för att kunna nyttja den andra foten i vissa vinklar.

Som vargen säger är det maxantalet som sätter stopp. Jag personligen skulle inte välja en vänsterklubba över något annat i min bag faktiskt.

Däremot står jag och tränar vänsterslag med en högerklubba några gånger per säsong. Har fått plocka fram det slaget några gånger med tillräckligt bra resultat för att motivera det.

Permalänk
Medlem

En på klubben har vänsterklubba/klubbor i baggen, vet inte om det är 1 eller 2 wedgar.
Anledningen är dock att han har chipp yips och inte kan slå en chipp från sin normala högerfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

En på klubben har vänsterklubba/klubbor i baggen, vet inte om det är 1 eller 2 wedgar.
Anledningen är dock att han har chipp yips och inte kan slå en chipp från sin normala högerfattning.

Sånt är rätt skoj. Har en kompis som har två drivers i bagen. En med damskaft och en vanlig regular, han har ryggproblem så jävlas det så tar han damdrivern och svingar betydligt lösare

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Så där ja, teorin var ju inte direkt ett problem, nu ska jag gå en markörrunda för att skicka in scorekort, sen är jag "klar"
Ska ner till den lokala rangen nästa vecka och undersöka om jag fortfarande kan få iväg en boll hyfsat rakt

Golf 2021!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Nu lovar dom 14-15 grader i veckan som kommer. Gräset har redan börjat växa. Norra banan på Araslöv GK öppnade förra vecka efter sin vintervila. Greenerna rullade på fantastiskt jämt. Nu känns det som att vi nästan är igång på riktigt med säsongen. Sjukt taggad!

Boom!

Krasade plötsligt till vid revbenen på gymmet förra veckan. Grattis, ett sprucket revben! 3-7 veckor innan det läker. Provade att spela i onsdags ändå, det är ju bara smärtan som sätter gränsen för vad man kan göra. Det långa spelet var en riktig pina! Jag brölade iväg bollarna som Bryson, 250 meter kortare dock.
Att sätta sig och läsa puttarna gick hyffsat, men att resa sig igen hade inte gått utan puttern som stöd. Och då krävdes det även tre fyra djupa andetag för att få bort dimmsynen orsakad av smärtan.
Mäktade med tre par och en birdie.

Så. förbannat. olägligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nu lovar dom 14-15 grader i veckan som kommer. Gräset har redan börjat växa. Norra banan på Araslöv GK öppnade förra vecka efter sin vintervila. Greenerna rullade på fantastiskt jämt. Nu känns det som att vi nästan är igång på riktigt med säsongen. Sjukt taggad!

Boom!

Krasade plötsligt till vid revbenen på gymmet förra veckan. Grattis, ett sprucket revben! 3-7 veckor innan det läker. Provade att spela i onsdags ändå, det är ju bara smärtan som sätter gränsen för vad man kan göra. Det långa spelet var en riktig pina! Jag brölade iväg bollarna som Bryson, 250 meter kortare dock.
Att sätta sig och läsa puttarna gick hyffsat, men att resa sig igen hade inte gått utan puttern som stöd. Och då krävdes det även tre fyra djupa andetag för att få bort dimmsynen orsakad av smärtan.
Mäktade med tre par och en birdie.

Så. förbannat. olägligt.

Jag pajade revbenen förra sommaren, tog runt en månad innan det läkt tillräckligt för att kunna spela golf igen. Var sjukt jobbigt att nysa, skratta, lyfta något tungt etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nu lovar dom 14-15 grader i veckan som kommer. Gräset har redan börjat växa. Norra banan på Araslöv GK öppnade förra vecka efter sin vintervila. Greenerna rullade på fantastiskt jämt. Nu känns det som att vi nästan är igång på riktigt med säsongen. Sjukt taggad!

Boom!

Krasade plötsligt till vid revbenen på gymmet förra veckan. Grattis, ett sprucket revben! 3-7 veckor innan det läker. Provade att spela i onsdags ändå, det är ju bara smärtan som sätter gränsen för vad man kan göra. Det långa spelet var en riktig pina! Jag brölade iväg bollarna som Bryson, 250 meter kortare dock.
Att sätta sig och läsa puttarna gick hyffsat, men att resa sig igen hade inte gått utan puttern som stöd. Och då krävdes det även tre fyra djupa andetag för att få bort dimmsynen orsakad av smärtan.
Mäktade med tre par och en birdie.

Så. förbannat. olägligt.

Riktigt tråkigt att höra om skadan.

Själv ville mest inflika med att vår range har skottats så att det som fortfarande ligger kvar kan smälta lite snabbare! Japp, vår range öppnar snart..

Man får lite kortare säsong här uppe i norr tyvärr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Jag pajade revbenen förra sommaren, tog runt en månad innan det läkt tillräckligt för att kunna spela golf igen. Var sjukt jobbigt att nysa, skratta, lyfta något tungt etc.

O ja, skratta är inte kul. Det värsta är ju att ens kompisar i bollen skrattar ju åt mig hur jag rör mig, stånkar och stönar som en gubbe. Det blir ju att jag också skrattar åt situationen = aj.

Skrivet av Forsgren:

Riktigt tråkigt att höra om skadan.

Själv ville mest inflika med att vår range har skottats så att det som fortfarande ligger kvar kan smälta lite snabbare! Japp, vår range öppnar snart..

Man får lite kortare säsong här uppe i norr tyvärr!

Som sagt. Riktigt dåligt planerat... Det har kommit lite regn nu under helgen och idag så när det kommer värme som kommer det nog skjuta med med tillväxten av gräset.

Det är sjukt hur långt Sverige är egentligen. Visst hade vi mycket snö detta året. Det var nog ett vitt täck på runt 3-5 cm (som mest 35-40 cm hade jag) i en hel månad nästan. Så vi hade en riktig vinter i år. Fint med vinter, men tråkigt som golfare. Förra året spelade vi en runda iklädda shorts i mitten på mars.

Permalänk
Medlem

Hur gick premiären då grabbar?

Jag körde två rundor förra helgen, 30p och 35p. Riktigt nöjd med tanke på att det var de första rundorna och greenerna var ingen höjdare alls. Slagit på rangen 4-5 gånger senaste månaden så mycket träning har det inte blivit heller.

Det som svek mig mest var i vanlig ordning 50-100m när wedgarna ska in i spel, måste fortsätta nöta det för att få bättre bollträff.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Hur gick premiären då grabbar?

Jag körde två rundor förra helgen, 30p och 35p. Riktigt nöjd med tanke på att det var de första rundorna och greenerna var ingen höjdare alls. Slagit på rangen 4-5 gånger senaste månaden så mycket träning har det inte blivit heller.

Det som svek mig mest var i vanlig ordning 50-100m när wedgarna ska in i spel, måste fortsätta nöta det för att få bättre bollträff.

Kommer knappt ihåg golf-premiären för i år. Har ju redan hunnit med 10 ronder i år, första spelade vi på nyårsdagen . Sen blev det tjockt med snö hela februari så då tog det stopp.

Men nu i påsk blev det tre ronder (fick citodon av doktorn för att kunna sova bättre, gör det också möjligt att spela golf med spricka i revbenet).
Lyckades med konststycket att prestera min fjärde sämsta (hcp 33,8) och min fjärde bästa runda (hcp 18,1) dagarna efter varandra. Skillnaden mellan dagarna var att puttern sänktes betydligt mer. Sju puttar bättre. De andra tio slagen jag tappade var duffade järn.

Men annars är min akilleshäl just nu utslagen från tee och slag från fairway, enligt statistiken från Arccos tappar jag 6.1 slag per runda i de två momenten.
En tråkig detalj på min tredje runda jag spelade, den var ett slag sämre än bästa rundan i påsk. Men den innehöll 6 pliktslag efter ett antal bollar i vattnet på de två sista hålen. Hade jag bara hållit dom torra så hade det funnits chans på personbästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Hur gick premiären då grabbar?

Jag körde två rundor förra helgen, 30p och 35p. Riktigt nöjd med tanke på att det var de första rundorna och greenerna var ingen höjdare alls. Slagit på rangen 4-5 gånger senaste månaden så mycket träning har det inte blivit heller.

Det som svek mig mest var i vanlig ordning 50-100m när wedgarna ska in i spel, måste fortsätta nöta det för att få bättre bollträff.

Blev 2 varv på en 9-hålare i helgen. 17p per varv är helt okej start på året. Första varvet satt bollträffen men var inte speciellt rakt, andra varvet var allt tunnt, men spikrakt istället..

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Idag var jag på Indoor Golf Uppsala vid Gränbystaden och tränade med drivern. Inte nöjd med spinnen. Mitt proforce Axivcore Skaftet kändes mjukt för att vara ett x-stiff. Får hoppas på att mitt Proforce V2 75g stiff känns lite mindre "flexit".

Kul att jag hade min högsta Club speed någonsin idag. 113.4 mph. Igår hade jag min högsta ball speed någonsin. 165.3 mph med 111 mph club speed.

Permalänk
Inaktiv

Efter 30 min träning på att få en positiv club path så slog jag 10 slag med drivern för att få lite statistik.
Ett annat problem jag har dock är face angel, som är lite för mycket öppet.

Permalänk
Inaktiv

Nya skaftet (UST Proforce V2 7F4) levererar. 👊🔥