Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

13" vs 15" dagligt användande

Jag har idag en Macbook pro 2019 (base model) och har blivit mer och mer sugen på att gå över till PC, mestadels för att jag vill ha möjligheten att kunna spela lättare spel åtminstone när jag är på resande fot, men också för att prova något nytt då jag kört på mac i 10år vad gäller laptop.

Jag har snöat in lite på Razer blade modellerna och tycker att både 13" och 15" verkar shyssta, men är lite kluven över att ha en större dator än 13". Jag använder min dator primärt hemma i soffan och sitter säkert 2-5h per dag med datorn i knät. Är 15" då alldeles för stort eller är det en vanesak typ som när man skaffar större telefon (generellt, inte specifikt för Razer)?

När jag har med datorn utanför hemmet så skulle jag gärna ha en 15" då det oftast handlar om att jag tar med mig datorn för skriva på och då vill jag kunna ha flera fönster uppe brevid varandra. Jag tror inte jag skulle störas nämnvärt på vikten av en större dator heller utan min stora oro är just kring att ha den i knät.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur blade är, men gamla MBP 15” tyckte jag funkade ok i knäet med kylplatta.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."