Teamgroup lanserar SSD-enheter i samarbete med Asus TUF Gaming

Permalänk
Melding Plague

Teamgroup lanserar SSD-enheter i samarbete med Asus TUF Gaming

Häftiga typsnitt, kamouflage och RGB-belysning står i fokus när enheterna Cardea II och Delta sjösätts i samråd med Asus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara hört bra saker om Teamgroups RAM från Wendell från Level1, funderar på att ha deras grejer till nästa bygge.

Permalänk
Medlem

Personligen är jag skeptisk till RGB på SSDs då jag vet att det tidigare funnits modeller som överhettats till den grad att de slutat fungera på grund av belysningen (speciellt vit belysning var värst i det fallet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Personligen är jag skeptisk till RGB på SSDs då jag vet att det tidigare funnits modeller som överhettats till den grad att de slutat fungera på grund av belysningen (speciellt vit belysning var värst i det fallet).

Inget jag är sugen på. Men just i det vita fallet så berodde det på att de använda onödigt många lysdioder istället för att använda material som bredde ut ljuset.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Vilken av "Delta" är den mest "premium"?
Artikeln får det att verka som att det är delta S med 12V till sina led, men om man följer "standard" så är ju 12V till icke adresserbar och 5V till adresserbar, och alltså är Delta mest premium av sata-diskarna

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Första stycket i artikeln fick mig först att tro att det rörde sig om U.2 2.5" SSD, då det faktiskt hade varit en intessant produkt i något perspektiv men detta var ju rätt mycket mer "meh". Är iofs inte en RGB snubbe.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Häftiga typsnitt, kamouflage och RGB-belysning

Precis det jag letar efter när ska köpa lagring...

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Hedersmedlem

Teamgroup - roligt namn ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Teamgroup - roligt namn ;).

Asiater :> Teamgroup för tankarna till något helt annat. Här i PG-utförande.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Teamgroup - roligt namn ;).

De har kanske sett att många företag i engelskspråkiga länder heter något med Team eller Group, så då tänkte de att vi använder bägge två så låter det ännu coolare!

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD