Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Arrabbiata ("stark" tomatsås) är den enda såsen jag vill ha på min kebab
https://i.imgur.com/9vMWJyL.png

Har också testat det, rätt nice. Men det är ju bara om man orkar baka pizza hemma och har valmöjligheten s.a.s...

Vet inte vad de andra snackar om att du är från stockholm osv, arrabbiata är en klassisk italiensk starksås och man behöver inte vara från stockholm för att gilla det.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hur är det med kebabpizzor utanför sverige?
Jag har också märkt att vissa enbart har kebab och kebabsås på, medans andra är kebab + en jävla massa sallad och feferoni etc. Vilket är "rätt" ?

Vad menar du med kebabpizza utanför sverige, var har du sett det? Har varit i 40 länder själv och bara sett det en gång, i södra Frankrike i Perpignan. Det stod "nyhet" på den dessutom, det var kanske åtta år sen och har aldrig sett en kebabpizza utomlands sedan dess.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Vet inte vad de andra snackar om att du är från stockholm osv, arrabbiata är en klassisk italiensk starksås och man behöver inte vara från stockholm för att gilla det.

Anledningen är att det är allmänt känt att stockholmare vill ha röd sås istället för vit sås på kebab. På västkusten är röd sås på kebab helt förbjudet

Exempelvis Matkoma har gjort en video om just detta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Anledningen är att det är allmänt känt att stockholmare vill ha röd sås istället för vit sås på kebab. På västkusten är röd sås på kebab helt förbjudet

Exempelvis Matkoma har gjort en video om just detta
https://www.youtube.com/watch?v=fEUqi3hwacQ

Aldrig förstått detta, alla ställen i Stockholm ger mig alltid röd och vit sås (dvs, två olika såser, en tomatbaserad och en vitlöksbaserad). Får man bara en sås så är det vitlökssåsen man får.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Har man inte provat Saffets kebab, så har man inte provat i min mening "riktigt" kebab och framför allt kebabsås. Det finns många ställen som har najs kebab men ingen kommer i närheten av en riktigt Saffets kebab. Tyvärr är alla restaurangerna stängda.

En extra stor specialmeny med pommes, extra lök och en halvliter "kebabsås" ja den är vit men ingen vitlök. Finns rödsås också men det skall det i min mening inte vara på.

Saffets verkar förövrigt vara.på väg tillbaka men det går långsamt..
Finns en .se adress att läsa på om man är intresserad.

Kebabrulle så gillar jag Pizzeria Morella på Råsundavägen.

Typisk.. nu är jag sugen på kebab!

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Medlem

Beställde en kebabtallrik idag, trots att jag inte var bakfull utan bara av tradition, så ska året inledas - blandad nötköttskebab och kycklingvariant. Med blandad sås också. Stark och mild i ljuv kombination.

Permalänk
Föredetting

Jag föll i min egen fälla och plockade hem en kebabtallrik med pommes från Pizzeria Pandora i Riksten. Både röd och vit sås, ganska gott om kött, klent med grönsaker till, men klart godkänd. Dyr nog för att man inte ska vilja köpa den speciellt ofta, men man blir inte besviken de gånger man köper en.

Vaknade nyss efter att ha somnat i matkoman den framkallade, kändes som ett sådär lagom arbetarklassigt slut på arbetsveckan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Vad menar du med kebabpizza utanför sverige, var har du sett det? Har varit i 40 länder själv och bara sett det en gång, i södra Frankrike i Perpignan. Det stod "nyhet" på den dessutom, det var kanske åtta år sen och har aldrig sett en kebabpizza utomlands sedan dess.

Dåligt formulerat av mig, det var två frågor, en var om det ens fanns utanför landet. När jag pratar med britter och även en holländare om det fanns kebabpizzor så sa dom "Självklart har vi det" men det är ju möjligt att deras syn på kebabpizza är HELT annat än vad vi är vana vid.

Min andra fråga var ang. våra egna kebabpizzor i sverige.
Dom flesta är en pizza med en jävla massa kebabkött och kebabsås på.
Men ibland, när man går till en pizzeria, så får man något helt annat, man får en pizza med LITE kebab på men en jävla massa feferoni, sallad och tomater och kebabsås.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit i denna tråden och ämnet har säkert lyfts tidigare men jag bidrar med en verbal handgranat.
Stockholmare vet inte vad redig(välkommen till Småland) kebabsås är för nåt! XD

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Märks att du är från Stockholm

Inte mitt fel att kebabsås och vitlökssås är äckligt. Är jättenöjd med att ha hittat någon sås jag gillar till kebab så att jag slipper köra ketchup :^)
Hade dock gärna gillat såna såser. Och andra såser på typ creme fraiche och även mayonnaise osv. Vet inte vad det är, tror att det är någon syrlig eller sur smak eller nåt jag inte vet hur jag ska beskriva det som jag bara hatar. Hade dock som sagt gärna gillat alla denna sortens såser och grejer, det hade vart så mycket enklare att beställa grejer då utan att riskera få någonting på som gör det oätbart

Permalänk
Avstängd

God pizza, glad över att denna kunde Svenska dom andra som jag har försökt beställa Kebabpizza har bara sagt "säg nummer" och när man förklara så fattar dom inte, så jag har alltid fått beställa en simpelt pizza.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
SpelClockers

Angående vad för såser det finns.. Dessa såser är jag uppväxt med och där jag bor finns dessa:

Mild sås/kebabsås = den är vit och mild
Vitlökssås = den är vit med vitlök
Stark sås = Den är lite röd/rosa beroende på pizzeria
Blandad sås = halva milda såsen och halva den starka såsen
Rhode island sås = den är rosa-ish
Tomatsås = röd sås som är baserad på tomat.
Currysås = den är gul med curry

Så jag blir otroligt förvirrad varje gång när jag de fåtal gånger ska äta pizza i Sthlm och det bara är röd och vit sås på menyn..

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Aldrig förstått detta, alla ställen i Stockholm ger mig alltid röd och vit sås (dvs, två olika såser, en tomatbaserad och en vitlöksbaserad). Får man bara en sås så är det vitlökssåsen man får.

Precis, vi i Stockholm har röd starksås och vit vitlökssås. På västkusten har de någon slags märklig vit kebabsås och inget annat.

(Den där länkade videon från matkoma är faktiskt ganska informativ, även om den är låååååång)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Precis, vi i Stockholm har röd starksås och vit vitlökssås. På västkusten har de någon slags märklig vit kebabsås och inget annat.

(Den där länkade videon från matkoma är faktiskt ganska informativ, även om den är låååååång)

Det är yoghurt och/eller majonnäs i såserna på västkusten oftast. Såsen i stockholm är likadan på varje ställe och fruktansvärt fantasilös. Har tagit med mig säkert 10-12 olika stockholmare jag känner på resor ner till västkusten. Alla säger samma sak, att de helst hade sett västkustskebab i sthlm efteråt.

Finns egentligen bara ett ställe som kan mäta sig öht, oavsett om det är rätt eller fel sås. Meat on a stick.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Såldes inte Alcamo för typ 4-5 år sedan? de va grymt i början av 2000 talet iaf..
De som sålde Alcamo har väl något annat ställe som också är bra om jag inte missminner mig.
Tyvärr är man ju för sällan i JKPG för att äta god kebabpizza utan de händer väl bara runt Bilsportsmässan för min egen del.

Milano på Alcamo är ju en klassiker som sagt, saknar god kebabpizza i Karlstad...
De är OK men inte närheten så bra som de kan vara.

Norrstrands Pizzeria? Är ju fan bäst!

Permalänk
Inaktiv

-Alla dessa Pizzor. Det finns några få enstaka Pizzerior som hör och häpna erbjuder såser sidan om och även ej mikrad kebabkött! Förmodar att 99% av er ej kan skilja på mikrad kött och äkta kött, som SSD och NVME.
Fortsätt käka mikrad kött era dummerjönsar. Man kan även få en liten plastbehållare med valfri sås som ni personligen får hälla över pizzan. Hos oseriösa aktörer känner ni absolut också på smaken att det är oftast är mikrad kebabkött ni får i pizzan m.m.
Min personliga Favorit är Alfta Pizzan Ciao, Ciao med Bea. Kebabrulle hos Maria i umeå, men kebabrullen är tyvärr ej lika som den var förut.

Finns få seriösa aktörer så vitt jag vet. Tipsa gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon19889:

-Alla dessa Pizzor. Det finns några få enstaka Pizzerior som hör och häpna erbjuder såser sidan om och även ej mikrad kebabkött! Förmodar att 99% av er ej kan skilja på mikrad kött och äkta kött, som SSD och NVME.
Fortsätt käka mikrad kött era dummerjönsar. Man kan även få en liten plastbehållare med valfri sås som ni personligen får hälla över pizzan. Hos oseriösa aktörer känner ni absolut också på smaken att det är oftast är mikrad kebabkött ni får i pizzan m.m.
Min personliga Favorit är Alfta Pizzan Ciao, Ciao med Bea. Kebabrulle hos Maria i umeå, men kebabrullen är tyvärr ej lika som den var förut.

Finns få seriösa aktörer så vitt jag vet. Tipsa gärna.

Är du go eller... Alla pizzerior jag har gått till så ser man ju hur gubben står o skär kebab som vanligt xD

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon19889:

-Alla dessa Pizzor. Det finns några få enstaka Pizzerior som hör och häpna erbjuder såser sidan om och även ej mikrad kebabkött! Förmodar att 99% av er ej kan skilja på mikrad kött och äkta kött, som SSD och NVME.
Fortsätt käka mikrad kött era dummerjönsar. Man kan även få en liten plastbehållare med valfri sås som ni personligen får hälla över pizzan. Hos oseriösa aktörer känner ni absolut också på smaken att det är oftast är mikrad kebabkött ni får i pizzan m.m.
Min personliga Favorit är Alfta Pizzan Ciao, Ciao med Bea. Kebabrulle hos Maria i umeå, men kebabrullen är tyvärr ej lika som den var förut.

Finns få seriösa aktörer så vitt jag vet. Tipsa gärna.

Bästa kebab med bröd som någonsin existerat serverades av Brantbrinks Pizzeria i Tullinge. Den lokala surserben var ensam i hela Botkyrka kommun att få godkänt när de var runt och inspekterade pizzerior, han hade minsann oxfilé på sin oxfilépizza.

Kebaben han använde må ha varit fryst och därefter uppvärmd i pizzaugnen, men fy satan vad bra hans såser var. Sedan gjorde han bröd av pizzadeg till det vid beställning. Sedan han la ner pizzerian har jag skurit ner på pizza- och kebabätandet med 95%, på gott och ont.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Bästa kebab med bröd som någonsin existerat serverades av Brantbrinks Pizzeria i Tullinge. Den lokala surserben var ensam i hela Botkyrka kommun att få godkänt när de var runt och inspekterade pizzerior, han hade minsann oxfilé på sin oxfilépizza.

Kebaben han använde må ha varit fryst och därefter uppvärmd i pizzaugnen, men fy satan vad bra hans såser var. Sedan gjorde han bröd av pizzadeg till det vid beställning. Sedan han la ner pizzerian har jag skurit ner på pizza- och kebabätandet med 95%, på gott och ont.

Oxfilépizza har jag aldrig haft, måste jag pröva! Hade ju en väldigt fin oxfilé igår kväll, som var rödvinsmarinerad.
Den hade kunnat nominerats till Nobelpris i mat om ett sådant fanns!

Btw är inte all kebab på sådana hak från en fet rulle de har hängandes som de skär av bitar efter beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Precis, vi i Stockholm har röd starksås och vit vitlökssås. På västkusten har de någon slags märklig vit kebabsås och inget annat.

(Den där länkade videon från matkoma är faktiskt ganska informativ, även om den är låååååång)

Lilla Valentina i Vallentuna har riktig sås (inte det röda snusket), dock så är själva kebaben inte dunder, men bra sås!

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem

Till er som håller på och svamlar om vad som ska vara på eller ej. Ta en tur till Berlin fest sämsta stället där slår ut alla ställen i Sverige med hästlängder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Det är yoghurt och/eller majonnäs i såserna på västkusten oftast. Såsen i stockholm är likadan på varje ställe och fruktansvärt fantasilös. Har tagit med mig säkert 10-12 olika stockholmare jag känner på resor ner till västkusten. Alla säger samma sak, att de helst hade sett västkustskebab i sthlm efteråt.

Finns egentligen bara ett ställe som kan mäta sig öht, oavsett om det är rätt eller fel sås. Meat on a stick.

Jag har käkat västkustkebab jag också. Visst är den god, men jag föredrar den stockholmska. Brukar alltid beställa med mig extra mycket sås och sedan kan man blanda efter behag. Det gör att varje portion blir unik; ibland med rött, ibland med vitlök.

Skrivet av trbo:

Lilla Valentina i Vallentuna har riktig sås (inte det röda snusket), dock så är själva kebaben inte dunder, men bra sås!

Snusk? Snusk?! Det du kallar riktig såg är inte annat än en blandning av vitsås, rödsås och lantismjäll!
(Jag vet att många föredrar den såsen, men jag måste stå upp för mina rödsås! Den där "riktiga" såsen ger inte ens ordentlig kebabmage! Bara det bevisar att den är falsk!)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Slår ett slag för Hasses kebab i Uppsala, där grönsaker, röd/vit sås finns som självservering, bara att ladda på hur mycket man vill!

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HappySatan:

Precis, vi i Stockholm har röd starksås och vit vitlökssås. På västkusten har de någon slags märklig vit kebabsås och inget annat.

(Den där länkade videon från matkoma är faktiskt ganska informativ, även om den är låååååång)

Nja, vi har stark, mild och vitlök generellt, ibland mellan-sås också. Stark och mild är oftast lite rosa-orangea och smakar ganska likt förutom styrkan då, medan vitlök är vit. Mellan är just mellan stark och mild. Sen finns det ju lite mer fancy ställen som har mer autentiska såser beroende på land/kök: sesam, hummus, etc.

Skrivet av Zoxx0:

Det är yoghurt och/eller majonnäs i såserna på västkusten oftast. Såsen i stockholm är likadan på varje ställe och fruktansvärt fantasilös. Har tagit med mig säkert 10-12 olika stockholmare jag känner på resor ner till västkusten. Alla säger samma sak, att de helst hade sett västkustskebab i sthlm efteråt.

Finns egentligen bara ett ställe som kan mäta sig öht, oavsett om det är rätt eller fel sås. Meat on a stick.

Det är säkert vanligt med yogurt och majo i dem men såserna är ju alltid tunnare än vad yogurt- eller majonnäs-baserade såser brukar vara så jag vet inte riktigt om det är korrekt att säga att de är baserade på de. En gammal kollega till mig hade en pizzeria och han sa att alla kebabsåser var baserade på A-fil, men hans pizzeria var inte i Göteborg utan i Borås och jag tror såserna skiljer sig mellan städerna. Går man till ett svenskt gatukök snarare än en pizzeria eller ett kebabställe, eller till en pizzeria i vissa mindre städer, så brukar de ha en ganska speciell rosa-orange kebabsås som är lite tjockare och som liksom är lite prickig av kryddor. Jag tror att det är denna som är baserad på A-fil och den är inte alls lika god som den vanliga kebabsåsen.

Skrivet av Levandebild:

Oxfilépizza har jag aldrig haft, måste jag pröva! Hade ju en väldigt fin oxfilé igår kväll, som var rödvinsmarinerad.
Den hade kunnat nominerats till Nobelpris i mat om ett sådant fanns!

Btw är inte all kebab på sådana hak från en fet rulle de har hängandes som de skär av bitar efter beställning?

Konstigt att du missat oxfilé på pizza, det har jag käkat sen åttiotalet. Dock brukar det inte direkt vara den godaste oxfilén man ätit utan tunna lite torra skivor. Men det finns ju undantag, Cyrano är en kedja häromkring som började som en fransk bistro men nu är mer av en pizzeria med fransk touch. De har en pizza med just vinmarinerad oxfilé som är riktigt bra, och deras pizza med Bresaola är också grym. Deras kebabpizza är dock inget att ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonicsonic:

Norrstrands Pizzeria? Är ju fan bäst!

Nej dom har ju ajvar relish på kebabpizzan 😣

Ceylan på skoghall ska det vara 😉 annars är nya flamingo gott också om man inte orkar sig ut till skoghall!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

shish kebab? Lammkött? Ingen annan? 😜😁👌❤️❤️❤️

Ceylan ä bäst på ön. Den kebaben ska förtäras med beasås!

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Blir faktiskt genuint kränkt över att folk faktiskt vill hellre ha dasspapperskartongs-liknande äckel nötkebab istället för riktigt god GYROS!!!!!!!!! SKÄMS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonKG:

Blir faktiskt genuint kränkt över att folk faktiskt vill hellre ha dasspapperskartongs-liknande äckel nötkebab istället för riktigt god GYROS!!!!!!!!! SKÄMS!

Gyros är gyros, inte kebab. Blir kränkt av folk som kallar slemmigt fläsk-snusk med grillkrydda för kebab. SKÄMS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Konstigt att du missat oxfilé på pizza, det har jag käkat sen åttiotalet. Dock brukar det inte direkt vara den godaste oxfilén man ätit utan tunna lite torra skivor. Men det finns ju undantag, Cyrano är en kedja häromkring som började som en fransk bistro men nu är mer av en pizzeria med fransk touch. De har en pizza med just vinmarinerad oxfilé som är riktigt bra, och deras pizza med Bresaola är också grym. Deras kebabpizza är dock inget att ha.

Mjo, det är rätt illa faktiskt. Men jag har levt för safe helt enkelt, har "varierat" mellan typ fyra olika sorter (där just kebabpizzan är den vanligaste förekommande) när jag beställt och inte vågat vidga vyerna riktigt. Men idag tog jag mig i kragen och kröp utanför min safe zone. Beställde en variant nu så ska se hur det blir. Men fransmännen kan pizza alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är säkert vanligt med yogurt och majo i dem men såserna är ju alltid tunnare än vad yogurt- eller majonnäs-baserade såser brukar vara så jag vet inte riktigt om det är korrekt att säga att de är baserade på de. En gammal kollega till mig hade en pizzeria och han sa att alla kebabsåser var baserade på A-fil, men hans pizzeria var inte i Göteborg utan i Borås och jag tror såserna skiljer sig mellan städerna. Går man till ett svenskt gatukök snarare än en pizzeria eller ett kebabställe, eller till en pizzeria i vissa mindre städer, så brukar de ha en ganska speciell rosa-orange kebabsås som är lite tjockare och som liksom är lite prickig av kryddor. Jag tror att det är denna som är baserad på A-fil och den är inte alls lika god som den vanliga kebabsåsen.

Bara för det är yoghurt eller majo betyder så klart inte att det bara är det i dem. En vanlig ingrediens är tydligen Fanta, vilket så klart gör den lösare. A-fil låter horribelt.

Hur som helst är de ofta baserade på mejeriprodukter. Gräddfil, creme fraiche, yoghurt, etc med majo som 'andra ingrediens'.

Skrivet av Viktorph:

Gyros är gyros, inte kebab. Blir kränkt av folk som kallar slemmigt fläsk-snusk med grillkrydda för kebab. SKÄMS!

Finns oftast inte Gyros och Kebab separat på pizzeriorna på västkusten. Det jag sett är att det kallas fläsk och nötkebab, där nöt är mer likt de grå baconbitarna som finns här i Sthlm. Kebab betyder bara "kött på pinne" i princip, så vad man nu har för kött på pinnen är irrelevant.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |