De bästa bilspelet någonsin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

GT3 på riktigt med Perel https://youtu.be/WKNxJXFipBg
Perel recension av ACC v1.1 https://youtu.be/DbXgxVO1drA
GT4 körd av Aris i urklipp från livestream https://youtu.be/2q_1lVufzXk
De nya Engelska banorna är suveräna och nästan som gjorda för GT4
Som sagt ACC är bästa simulatorn av banracing

Beror ju på vad man värderar.
Jag kör i princip enbart iracing. Är det det bästa på physics grafik etc..Nää.
Men vr och online racing är de världsklass på.
Finns bra ligor i acc också men det är så mycket mer än det. Jag kan bestämma mig att köra lite gte på en onsdag kväll och vet 3 timeslots som jag kan köra med över 100+ spelare min nivå med bra racing.
Inte alltid men oftast.
Gillar känslan på bromsarna i iracing bättre också. Kunde alldrig komma underfund med bromsarna i vare sig ac eller acc

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

1. Gran Turismo 4
2. RBR/Dirt
3. BeamNG.drive (ish)

Visa signatur

Stationär: i5-10400F丨ASUS B460M-PLUS丨16GB RAM丨ASUS GeForce GTX 1060丨nVME 1TB

Laptop : Crapple MacBook Pro 13" 2019

Permalänk
Medlem

Jag kör på Simgrids servrar som är bättre än de öppna servers som finns i grundläget. Bromsarna är svåra men ska gå att lära sig
Det blir mycket träning på trailbraking som jag fortfarande inte är bra på. (Svagare broms ju mer rattutslag man vrider på) gör att man kan bromsa till apex i teorin.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Gran Turismo 2 och 3 till PS2 🙂

Fina minnen. Dock är ju 2:an till ps1 men du kan ju ha kört det på ps2 pga bakåtkompabilitet.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Svaret är rent objektivt 100% NFS:MW, Need For Speed: Most Wanted. Har absolut inget att göra med min egna nostalgi Dvs originalet från 2005 då för förtydligande, inte skamfläcken till reboot som senare kom till världen.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

Fina minnen. Dock är ju 2:an till ps1 men du kan ju ha kört det på ps2 pga bakåtkompabilitet.

Så kan det nog ha varit ja, minnet sviker en

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ttiinnoo:

Death Rally är nog det bästa bilspelet jag spelat, oj vad timmar man spenderade på det när det var nytt.
Annars är nog Ignition en av mina starka kandidater.

Ja death rally funkar än idag. Varvade nästan spelet på 2 timmar för 2 veckor sedan. För några månader sen fick man det gratis på steam så då fanns inga ursäkter längre att inte återuppleva gamla minnen. Musiken är helt otroligt bra 🙂

Ett annat spel som jag la många timmar på var street rod i början på 90-talet då man fick lära sej att meka med en motor å trimma in den. Riktigt bra spel för sin tid 😀

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

De bilspel jag haft roligast med:

Flatout 1&2, samt Nfs MW(2005).

Sedan har man lagt oberäkneliga timmar på :
Nfs hot pursuit 2
WRC Extreme 2
GRID
Dirt 3
Dirt Rally 1&2
Assetto Corsa
(Och om man får räkna med dem, alla mario kart)

Suget skiftar verkligen mellan arkad och realism

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ridge Racer 2, tjusningen för mig var att det var väldigt lätt att sladda i det, så man kände sig som en världsmästare i drifting trots att nästan vem som helst skulle kunna göra det ungefär lika bra

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Måste nog vara Micro Machines på NES. Har nog inte spenderat fler timmar på något annat bilspel

Permalänk
Medlem

Kalla mig gammal men Carmageddon utan tvekan är enligt mig världens bästa racingspel.

Kommer så väl ihåg det första från 97 när jag var 5 och spelade skiten ur mig på det samt 2an som vart ännu bättre.

Annars har jag också gillat FlatOut serien när det begav sig 2004.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto 5, hands down.

Permalänk
Medlem

Bilspelen jag har lagt mest timmar på är utan tvekan:
1: Need for Speed: Hot Pursuit
2: Ignition (Fantastiskt svenskutvecklat bilspel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Kalla mig gammal men Carmageddon utan tvekan är enligt mig världens bästa racingspel.

Kommer så väl ihåg det första från 97 när jag var 5 och spelade skiten ur mig på det samt 2an som vart ännu bättre.

Annars har jag också gillat FlatOut serien när det begav sig 2004.

Finns till iPad om du har det och vill få lite nostalgi

Lite tradigt med touch-kontroller men man vänjer sig.

Permalänk
Medlem

Oj, detta var svårt.
Det började med Supercars till Amigan och Namco Speedway. Sedan lite Ridgeracer till PSX en.
Efter det så har jag för mig att Need For Speed Serien tog över mitt intresse.
Need For Speed Hot Pursuit och Need For Speed Underground 2 slukade många timmar.
Kommer ihåg när jag första gången startade upp Gran Turismo med en kompis, vi tappade hakan efter introt och resten är historia.
Körde mycket Destruction Derby och Flat Out under salongsberusade kvällar, otroligt kul.
På senare år har det blivit en del Racedriver GRID, Project Cars och Forza Horizon
Är ordentligt sugen på kommande Gran Turismo 7 (om man får tag i en PS5:a senare i år).

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Medlem

På PC: Hotshot Racing
På konsol: Mario Kart 8

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

1, Grand Prix Legends fortfarande det spel med bäst force feedback känsla OM man har en rätt inställd ratt (och då både rattens prg och GPL.ini filen).
2, Richard Burns Rally.

Följande spel i ingen direkt ordning.
Rally trophy (GTR spel motorn).
Need for Speed: Porsche Unleashed enda NFS spelet med ok kör känsla i!
Art Of Rally.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Rally trophy (GTR spel motorn)

Njae verkar väl osannolikt? Snarare grunden till vad som blev Flatout-motorn gissar jag då det är Bugbear som gjort båda

Du kanske tänker på GT Legends som använde GTR2-motorn

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jepp det har du helt rätt i, glömde helt bort GT Legends!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!