Permalänk
Medlem

Problem med Ps4 Pro

Har haft ett ps4 pro i några månader, köpte det eftersom att jag ville spela GOW 4. Efter jag spelat det slutade jag spela i några månader.

Har nyligen börjat spelat ganska mycket t.ex. spel som rdr 2 och apex ofta men har insett att den har blivit mycket mer laggigt och ''hackigt''. Alltså inte lika mycket FPS, köpte konsolen från elgiganten.

Finns det något jag kan göra eller finns det till och med möjlighet att kanske gå till butiken och fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakreos:

Har haft ett ps4 pro i några månader, köpte det eftersom att jag ville spela GOW 4. Efter jag spelat det slutade jag spela i några månader.

Har nyligen börjat spelat ganska mycket t.ex. spel som rdr 2 och apex ofta men har insett att den har blivit mycket mer laggigt och ''hackigt''. Alltså inte lika mycket FPS, köpte konsolen från elgiganten.

Finns det något jag kan göra eller finns det till och med möjlighet att kanske gå till butiken och fråga?

Har du kontakt Sony support? Provat ny hdmi kabel samt testat olika uttag i tven? Prövat på en annan skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Har du kontakt Sony support? Provat ny hdmi kabel samt testat olika uttag i tven? Prövat på en annan skärm?

Ska prova, tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Är du pc-spelare annars?
Så fall kan det helt enkelt vara så att ps4 inte presterar som du är van.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hej! GOW 4 går ju att köra i "performance mode" alltså 60fps. Likaså Apex körs väl i 60 fps. Däremot RDR2 är ju jämförelsevis laggfest för där kommer du inte över 30fps. Så det spelet borde kännas helt klart värst? Bortsett från din fps så vet jag inte om apex kanske lider av lite fryslagg ibland eller så, inte provat på min PS4 pro.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless