Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafiken i Warcraft III: Reforged en besvikelse

Permalänk
Medlem

Helt klart ville jag köra nya versionen med uppdaterad grafik men avstår nog ett tag o ser vad som händer. Man har ju Orginalet som tur på CD-ROM tom.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dakkie:

Oj ... ja detta kan dom nog inte snacka sig ur. Detta är inte vad som utlovades vill jag påstå.

Blizzards fans köper allt de gör så de kan behandla dem som skit det gör inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xze-:

Någon som har lyckats göra en refund nu när spelet har släppts?

Gjorde refund dagen efter (läste på en hel del på jobbet innan jag kom hem och satte igång med processen) och det gick igenom enligt deras hemsida och Mail. Jag installera spelet men tryckte aldrig på ”play” , kanske det som var min räddning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bitfenix Prodigy = Asus Maximus VI impact = Asus 760 DC2 = Samsung 840 Evo 240GB = WD RE 3 TB

Permalänk
Medlem

Ptjaa... Det är väl egentligen inga nyheter att blizzard är en skugga av sitt forna jag. Dom flesta legendariska studios slutar så. Eldsjälarna som skapade företagen, och i förlängning dess spel, från grunden rör sig vidare när allt blir en stor byråkrati. Kvar blir ekonomer och utvecklare varav majoriteten knappt var född när första spelet släpptes.

Är själv en ung utvecklare, så inget ont med det, men det är svårt att leverera samma sak helt utan de där veteranerna som skapade alltihop för 20 år sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Fast fansen ville väl inte att campaignen skulle göras om...?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är vad jag har hört också men intressant har jag inte sett några som faktiskt verkar ha framfört åsikten att behålla det gamla. Som mest har jag sett folk som vill kunna ha valet mellan nytt och gammalt. Det är möjligt att Blizzard dessutom har cherrypickat åsikter för att motivera ett kostnadsbeslut.

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

Bli$$ard

UI ser förjäkligt ut med. Borde kunna ha jämnat ut den och göra den mer effektiv istället med högre upplösning.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Minns ju hur SC1-"remastern" såg ut och spelade.

Dom gjorde ju ett kanonjobb med den? Dom flesta är väldigt nöjda?

Permalänk
Medlem

Här e ju orsaken, de outsourcade jobbet istället..."If you guys clearly want to see what LemonSky did for Warcraft 3 reforged"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Inte så förvånande dock efter att Valve sprang iväg med Dota2. Men håller med dig principiellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Valve sprang aldrig iväg med Dota 2, Blizzard och Valve gav Icefrog erbjudanden, i Blizzards erbjudande stod det klart att Icefrog ej skulle ha fria tyglar och forma Dota 2 som han ville, Blizzard hade planer på förändring och se hur det gick med HotS.
Valve la i princip fram en påse pengar och sa kör i vind.

Om Blizzard inte hade haft ett kontroll behov så är det mycket möjligt att alla idag hade spelat Dota 2 genom Battle.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Tycker sällan det finns något skäl att förboka nft.

Säg det till Cyberpunk 2077 förboknings arméen.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Vilket fiasko. Till och med jag var lite småhajpad. Här fick de verkligen en jättefin chans, en på miljarden skulle jag säga, att sona gamla synder, men nej. De skiter i fansen, precis som vanligt. Särskillt äcklig är klausulen om att Blizzard äger även användargenererat innehåll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag ser vekligen inte vad som är så konstigt eller uppseendeväckande med custom-content klausulen. För övrigt finns den klausulen i nästintill alla spel idag, inte för att varken företagen eller moddarna bryr sig men den finns där.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Shit, blizz ligger verkligen efter när det kommer till refunds alltså.

Eller så ligger de så långt före att de gått "full circle" så att säga.

Permalänk
Medlem

Blizzard har gått åt helvete sen activision kom in i bilden. Förvänta sig folk något annat än skit?

Nu är det inte längre vi ska göra det bästa vi kan hur lång tid det än tar. Istället är det hur kan vi tjäna mest pengar på att lura kunden

Varför tror ni bungie destiny bröt sig ur skiten? För det var ohållbart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Some of the scrapped features are:
- Remade cutscenes in the style of the culling as it was showcased during Blizzcon.
- New voice actors.
- New story elements to connect Warcraft 3s story directly to WoW.
- Changed campaign maps (Only ~3 were changed in the end)
- New UI (As showcased during Blizzcon)
- The world editor is largely the same and still adheres to a 2002 engines limitation such as Map dimensions, texture limit, unit limit etc.

And this is not the worst of it, in addition to all of the above-mentioned, they killed the original Warcraft 3 and forced users who own that game to use the Reforged launcher which lacks many features such as custom campaigns, local play, offline play and all the battle.net 1.0 features.
So not only did they make a bad game, they also made a good game bad. Congratulations."

Vet inte om allt det här stämmer, tagit från metacritic, låter ju inte helt okej det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Här e ju orsaken, de outsourcade jobbet istället..."If you guys clearly want to see what LemonSky did for Warcraft 3 reforged"

https://i.redd.it/mpfmdj49wqd41.png

Skrivet av Querth:

"Some of the scrapped features are:
- Remade cutscenes in the style of the culling as it was showcased during Blizzcon.
- New voice actors.
- New story elements to connect Warcraft 3s story directly to WoW.
- Changed campaign maps (Only ~3 were changed in the end)
- New UI (As showcased during Blizzcon)
- The world editor is largely the same and still adheres to a 2002 engines limitation such as Map dimensions, texture limit, unit limit etc.

And this is not the worst of it, in addition to all of the above-mentioned, they killed the original Warcraft 3 and forced users who own that game to use the Reforged launcher which lacks many features such as custom campaigns, local play, offline play and all the battle.net 1.0 features.
So not only did they make a bad game, they also made a good game bad. Congratulations."

Vet inte om allt det här stämmer, tagit från metacritic, låter ju inte helt okej det här

Blizzard har sett möjligheten att tjäna pengar på naiva fans.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatannossrep:

Du citerar dock en viktig del: "No refunds are permitted except with respect to any statutory warranties or guaranties that cannot be excluded or limited by law."

EU har lag att du får lov att lämna tillbaka mjukvara 14 dagar efter att den blev tillgängligt för dig så länge du inte använt den. Sen är det väl så att du måste i princip stämma Blizzard om de vägrar (lycka till med det). Det skulle dock ge dålig PR om människor klagar och EU kommer förr eller senare ta de i örat om tillräckligt många lämnar in klagomål. Förhoppningsvis hedrar Blizzard därför lagen. Sen om du har startat spelet så suger det väl för dig, men då kanske man lär sig läxan att vänta en dag tills recensionerna kommer ut. Eller så börjar man göra det man egentligen ska göra, det vill säga att vägra förhandsboka spel.

Känns dock som att man måste använda en licens för att se om grafiken faller en själv in i smaken.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Inte så förvånande dock efter att Valve sprang iväg med Dota2. Men håller med dig principiellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller LoL som är långt större än Dota 2 på spelarbasis.

Å andra sidan var DoTA enda anledningen till att jag någonsin köpte Warcraft och det var jag säkert (killgissning!) inte ensam om. Känslan är iaf för mig att de gråter över förlorade intäkter som de nu iaf minimerat chansen till att få in (gissar att mängden hobbyutvecklare som vill jobba gratis åt Activision är få) samtidigt som de stävjar eventuella nya ideer från att uppstå. Alla skapelser de inte direkt tjänar pengar på kanske får ses som otillbörlig konkurrens i deras ögon.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Shit, blizz ligger verkligen efter när det kommer till refunds alltså.

Fast inte helt så, då jag själv gjorde ett felköp hos dem förra året, köpte fel DLC, samt ett Mount.

Skrev till dem o förklarade vad som hade hänt , och inom 3 dagar hade jag fått pengarna tillbaka, kanske hade jag tur bara.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Querth:

"Some of the scrapped features are:
- Remade cutscenes in the style of the culling as it was showcased during Blizzcon.
- New voice actors.
- New story elements to connect Warcraft 3s story directly to WoW.
- Changed campaign maps (Only ~3 were changed in the end)
- New UI (As showcased during Blizzcon)
- The world editor is largely the same and still adheres to a 2002 engines limitation such as Map dimensions, texture limit, unit limit etc.

And this is not the worst of it, in addition to all of the above-mentioned, they killed the original Warcraft 3 and forced users who own that game to use the Reforged launcher which lacks many features such as custom campaigns, local play, offline play and all the battle.net 1.0 features.
So not only did they make a bad game, they also made a good game bad. Congratulations."

Vet inte om allt det här stämmer, tagit från metacritic, låter ju inte helt okej det här

wtf?
Men snacka om katastrof, jag har bara kollat in det lite snabbt och tyckte det verkade okej, men det där är verkligen tragiskt.

Activision har ju avskedat hundratals personer så det är inte konstigt att saker går utför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Jag ser vekligen inte vad som är så konstigt eller uppseendeväckande med custom-content klausulen. För övrigt finns den klausulen i nästintill alla spel idag, inte för att varken företagen eller moddarna bryr sig men den finns där.

Att "Alla andra" gör något är en dålig ursäkt, och ett missat tillfälle att särskilja sig på ett positivt sätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Som gammal map-creator till wc3 så tror jag inte användaravtalet kommer han ngn större betydelse i praktiken förutom för top 0.1% men bara principen gör mig förbannad. Kollade in lite av de nya funktionerna i world Edit när reforged släpptes och det finns en del nya native funktioner som skulle gjort livet så mkt lättare för 8-12 år sedan. Men men vad ska man förvänta sig av dagens blizzard...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att det har en större betydelse då det oftast är just de där 0,1% av modarna som är seriösa med det de gör och skapar de bästa mapparna. Ska du lägga ned tusen timmar på ett projekt för att du vill skapa och se om folk kommer gilla din spel design så vill du i alla fall ha möjligheten att i framtiden kunna skapa ett fristående spel och ta ditt märke till nästa nivå.

Är själv ingen jurist men så vitt jag kan se så får Blizzard alla möjliga rättigheter till allt du lägger in i deras klient, vilket innebär att dem kan kapitalisera på dina resurser utan tillåtelse, låsa ut dig från utvecklar verktygen om dem anser att du bryter mot deras interna user guidelines, blockera din map från battlenet utan anledning. Om du använder kickstarter eller patreon för att finansiera utvecklingen av en map så måste du vara tydligen med vem eller vad pengarna tillhör, då jag även skulle kunna se Blizzard få rätten över kapital som är kopplat till en map.

Mardrömsscenarion åsido, bara det grundliga att Blizzard äger din map och dess märke är all anledning du behöver som spelskapare att undvika wc3 i framtiden. Det finns ett fåtal exempel på spel som började som en enkel map i wc3 som sedan blev fristående, har inte hela listan i minnet men jag vet att Warlocks gick indie för några år sedan, och har sett en del diskussioner på Hiveworkshop där skapare har övervägt att gå fristående.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Jag bara inväntar att de släpper "Reforged 2.0" där de faktiskt gjort något bra

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Efter Hong Kong fiaskot så bestämde jag mig för att bojkotta företaget.

Permalänk
Medlem

Trist att alla custom maps nu ägs av Blizzard samt att alla maps som innehöll annat IP blivit bortplockade.

De är nog ännu sura att de lät DotA gå till Valve.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Shit, blizz ligger verkligen efter när det kommer till refunds alltså.

Eller så ligger de exakt där de vill ligga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Efter Hong Kong fiaskot så bestämde jag mig för att bojkotta företaget.

Spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Har hur kul som helst i Custom Maps delen, nytt liv och full fart! Toppen

Fräckt, jag tror det var typ 2006 eller kanske ännu tidigare som var det senaste gången jag lirade warcraft om man exkluderar wow då. Men vi körde aldrig vanliga banor utan det var tower defense eller typ dota eller liknande. Finns det många custom maps eller moddar eller vad det nu heter? Finns det tower defense också?

Jag hade ärligt talat missat att de skulle göra en refresh så för mig så blev det ingen besvikelse eftersom jag inte ens kände till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del Warcraft III när det släpptes, först på ladder, men sedan allt mer via tower defense och original-dota. Jag hade verkligen sett fram emot trean efter att ha spelat båda föregångarna när de släpptes. Efter Diablo 2 har jag tappat allt hopp om Blizzard som utgivare av bra spel. SC2 blev det sista spelet än så länge, för min del. Resten har jag prövat och avskrivit ganska snabbt.

Kanske är det därför jag aldrig fick någon hype för det här släppet. Rent generellt är det svårt att gå i gång på gamla klassiker som skall mjölkas på nytt, med minimala förbättringar. Men WC3 var ändå ett av mina gamla "gems".

Det är inte bara för att spelutbudet är bredare idag som jag väljer bort Blizzard. Det är för att de kroniskt väljer att göra det mesta fel. Fattas bara att de anställer Todd Howard som CEO eller utvecklingschef.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon310216:

Deras Heroes of the storm är ju ett urkasst spel så de hoppas väl på att något nytt MOBA ska utvecklas till wc3 av communityn som blizzard sedan ska håva in pengar från.

Njae, det är faktiskt ett fantastiskt roligt spel som jag har plöjt ned tusentals timmar i. Snabbare och rappare än Dota/LoL och fantastiskt för casual spelande. Hade det släppt samtidigt som de båda andra tror jag säkert att det skulle ha fått sig en trogen skara spelare. Men sena som de var har de ju tvingats slå underifrån från dag ett (och så pass nydanande att det skulle klara av det är det inte).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.