The Witcher 3 slår spelarrekord efter Netflix-succé

Permalänk
Medlem

Har inte sett netflix serien själv men har fått flera förfrågningar om spelen av bekanta efter att de har sett serien.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Kul att du gillar spelet så mycket. Tyvärr kunde jag inte få mig att spela färdigt spelet, kommer ihåg att jag kom till The Red Baron och hans spädbarn eller nått.

För ensidig och tråkig combat och progression för att hålla upp mitt intresse tyävrr :(.

Prova köra spelet på svåraste nivån. Tråkigt på enklare nivåer när man bara kan left clicka sig igenom spelet. På svåraste måste man hålla koll på alchemy och crafting vilket gör det roligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Prova köra spelet på svåraste nivån. Tråkigt på enklare nivåer när man bara kan left clicka sig igenom spelet. På svåraste måste man hålla koll på alchemy och crafting vilket gör det roligare.

Skickades från m.sweclockers.com

Körde faktiskt på Death March och det var ganska lätt efter dem första 2 timmarna när man fått in timingen. Mina problem med spelet var som sagt hur själva stridssystemet är utformat och hur progression/rpg fungerar.

Många action och action-rpgs har bättre utformat kombat även om det skiljer mycket mellan spelen, tex Nioh, GoW, DmC, KoA, etc.

Progression är typ mestadels +5% melee attack. Kom igen, bättre kan dem. Vad sägs om att låsa upp nya attacker (det finns typ en snurr-attack man kan låsa upp och thats it), förmågor, riktiga uppgraderingar till hästen, range attacker som inte är värdelösa, större variation i vapen, kunna ha pets och liknande.

Med det sagt så kan jag förstå varför så många hyllar spelet då det är en fin värld med mycket atmosfär. För mig personligen är gameplay ca 80% av ett spel, annars kan jag lika gärna kolla på en serie istället. Tyvärr har spelutvecklingen generellt gått mot just "Interactive Movie" hållet...