Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Konsolgrävare

@Webhallen

Om man redan har bokat behöver man bry sig om detta då?
https://twitter.com/xboxse/status/1306863346130583555

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Webhallen

Hej! Nej det behöver du inte bry dig om Har du beställt hos oss redan behåller du din köplats för konsolen.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Webhallen:

Hej! Nej det behöver du inte bry dig om Har du beställt hos oss redan behåller du din köplats för konsolen.

// Staffan

Stort tack för snabbt svar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox Series X & S Cutouts

https://www.xbox.com/en-US/promotions/xbox-cutouts

Tips om ni vill planera/möblera om i tv bänken

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Nej det behöver du inte bry dig om Har du beställt hos oss redan behåller du din köplats för konsolen.

// Staffan

Kommer man kunna köra Microsofts prenumerationsgrej från er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjkw:

Kommer man kunna köra Microsofts prenumerationsgrej från er?

Det är exklusivt för elgiganten, källa Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Nej det behöver du inte bry dig om Har du beställt hos oss redan behåller du din köplats för konsolen.

// Staffan

När kan ni meddela med säkerthet ifall man kommer få konsollen eller inte på releasedagen?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Har elgiganten gått ut med någon information inför imorgon? Hittills känns elgiganten ganska ointresserad av xbox all access?

Kom på en fråga, jag som har xbox ultimate till 2022. Vad händer med detta ifall jag köper xbox konsol med all access?

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BlommaNN:

När kan ni meddela med säkerthet ifall man kommer få konsollen eller inte på releasedagen?

Vi jobbar på att få in exakt information så vi kan gå ut med exakt information Kan inte säga något exakt datum men det ligger högt upp på agendan.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av SilenceLotto:

Har elgiganten gått ut med någon information inför imorgon? Hittills känns elgiganten ganska ointresserad av xbox all access?

Kom på en fråga, jag som har xbox ultimate till 2022. Vad händer med detta ifall jag köper xbox konsol med all access?

An Xbox All Access purchase includes 24 months of Xbox Game Pass Ultimate. So, what happens if I have an existing Xbox Game Pass and/or Xbox Live Gold membership when I purchase a console with Xbox All Access?

If you're already an Xbox Live Gold or Xbox Game Pass member, any days remaining in your membership(s) will be converted to Xbox Game Pass Ultimate at a conversion ratio when you redeem the 24-month Xbox Game Pass Ultimate membership and added to your Xbox Game Pass Ultimate membership up to a maximum of 36 months. Xbox Game Pass Ultimate memberships are limited to 36 months.

If you’re already an Xbox Game Pass Ultimate member, wait until your existing membership has a prepaid balance that is less than 12 months before redeeming the 24-month Ultimate membership through Xbox All Access. You will be unable to redeem with more than 12 prepaid months of Xbox Game Pass Ultimate.

To check your prepaid balance, go to https://account.microsoft.com/services/. Note, once converted to Xbox Game Pass Ultimate, Xbox Live Gold and other Game Pass memberships cannot be unconverted. Learn more at https://xbox.com/gamepass.

Lägger till källa
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Khajiit has wares:

Du får All Access i totalt 36 månader, överskjutande tid annulleras.

An Xbox All Access purchase includes 24 months of Xbox Game Pass Ultimate. So, what happens if I have an existing Xbox Game Pass and/or Xbox Live Gold membership when I purchase a console with Xbox All Access?

If you're already an Xbox Live Gold or Xbox Game Pass member, any days remaining in your membership(s) will be converted to Xbox Game Pass Ultimate at a conversion ratio when you redeem the 24-month Xbox Game Pass Ultimate membership and added to your Xbox Game Pass Ultimate membership up to a maximum of 36 months. Xbox Game Pass Ultimate memberships are limited to 36 months.

If you’re already an Xbox Game Pass Ultimate member, wait until your existing membership has a prepaid balance that is less than 12 months before redeeming the 24-month Ultimate membership through Xbox All Access. You will be unable to redeem with more than 12 prepaid months of Xbox Game Pass Ultimate.

To check your prepaid balance, go to https://account.microsoft.com/services/. Note, once converted to Xbox Game Pass Ultimate, Xbox Live Gold and other Game Pass memberships cannot be unconverted. Learn more at https://xbox.com/gamepass.

Det du säger stämmer inte riktigt, men ditt citat är ju korrekt. Man kan inte aktivera mer än totalt 36 månader så koden du får med, med 24 månader, går inte att aktivera om du redan har över tolv månader kvar, man får helt enkelt vänta tills man har max tolv månader innan man kan aktivera den. Så det är inget som annulleras, man måste bara hålla koll på sin kod tills man kan aktivera den.

Permalänk
Konsolgrävare

Welcoming the Talented Teams and Beloved Game Franchises of Bethesda to Xbox

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant hur deras strategic blir kring exklusiviteter. Kommer spelen även komma till PS5 eller endast PC / XBOX?

Game pass kommer även det bli helt sjukt, tänkt att lira alla nya bethesda spel dag 1 @ gamepass.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det du säger stämmer inte riktigt, men ditt citat är ju korrekt. Man kan inte aktivera mer än totalt 36 månader så koden du får med, med 24 månader, går inte att aktivera om du redan har över tolv månader kvar, man får helt enkelt vänta tills man har max tolv månader innan man kan aktivera den. Så det är inget som annulleras, man måste bara hålla koll på sin kod tills man kan aktivera den.

Se på det, har ändrat mitt inlägg.
Var helt säker på det tidigare, undra om det är något som ändrats, eller jag läst fel samtliga gånger.

Permalänk
Avstängd

Jäklar, vad kostade det kalaset kan man tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khajiit has wares:

Se på det, har ändrat mitt inlägg.
Var helt säker på det tidigare, undra om det är något som ändrats, eller jag läst fel samtliga gånger.

Nja, det kan ju vara något med konvertering och att Gamepass + Live tid översteg 36 månader när det blev Ultimate.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Sometime:

Jäklar, vad kostade det kalaset kan man tro?

7,5 miljarder dollar 🤯

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

7,5 miljarder dollar 🤯

Jävlar! Dock är det ju väldigt mycket dom får!

Permalänk

Köp Xbox Series X eller Xbox Series S med 24 månaders Xbox Game Pass Ultimate och betala från 284kr/mån. Du får med över 100 otroliga spel och ett EA Play-medlemskap, och du betalar bara det månatliga beloppet med Xbox All Access.

Happ, blir ingen vidare besparing i Sverige med att välja All Access.

Med tanke på "från" så antar jag att detta gäller Series S.
284kr x 24mån = 6816kr
135kr x 24mån + 3595kr = 6835kr
Så en skillnad om 19kr...

Ska vi anta att All Access med Series X kommer kosta 370kr/mån?

Permalänk
Konsolgrävare

https://twitter.com/xboxuk/status/1308056874567241728

"Yes this means we will be adding Bethesda’s iconic franchises to Xbox Game Pass for console and PC."

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khajiit has wares:

Köp Xbox Series X eller Xbox Series S med 24 månaders Xbox Game Pass Ultimate och betala från 284kr/mån. Du får med över 100 otroliga spel och ett EA Play-medlemskap, och du betalar bara det månatliga beloppet med Xbox All Access.

Happ, blir ingen vidare besparing i Sverige med att välja All Access.

Med tanke på "från" så antar jag att detta gäller Series S.
284kr x 24mån = 6816kr
135kr x 24mån + 3595kr = 6835kr
Så en skillnad om 19kr...

Ska vi anta att All Access med Series X kommer kosta 370kr/mån?

Ja inte lika bra som USA. Men inte dyrare iallafall.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Inaktiv

Nu, dagen efter är det fortfarande ganska sjukt att tänka på. Uppköpet verkar i nutid inte förändra mycket men jag tänker själv exempelvis tillbaks till när Morrowind släpptes och Microsoft gett upp PC som spelplattform till förmån för Xbox. Fast forward till idag och det nästan känns som att Microsoft snubblade till, tappade 7,5 biljoner dollar och råkade köpa Zenimax. Zenimax var avskydd bland många men att de var i ett läge där de accepterade att bli uppköpt? Ganska sjukt faktiskt.

Finns lite konstigheter som att MS kommer behöva lansera tidsexklusiva spel till PS5 innan PC och Xbox (Deathloop men ska finnas fler exempel vad jag förstått) men också alla möjligheter som öppnats upp. John Carmacks kommentarer känns lovande, speciellt med hela Zenimax vs Carmacks/Oculus fallen tidigare.

Samt förstås, veckan är inte slut än. Är det fler som kan byta ägare?

Permalänk
Medlem

Så! Ett XSS med extra handkontroll beställt på Elgiganten Nu ser man framemot November!

Permalänk
Medlem

Då fick man även tag på en XSX via elgiganten. Så ett stycke PS5 från mediamarkt och så denna. Får se om man behåller sin bokning på Xbox, är fortfarande lite tveksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Så! Ett XSS med extra handkontroll beställt på Elgiganten Nu ser man framemot November!

Skrivet av Bankai:

Då fick man även tag på en XSX via elgiganten. Så ett stycke PS5 från mediamarkt och så denna. Får se om man behåller sin bokning på Xbox, är fortfarande lite tveksam.

Vilket fraktalternativ tog ni?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Beställde också via Elgiganten nyss, Klarna Faktura samt Expressfrakt 1-2 dagar. Leverans runt 10:e November tolkar jag det som?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Beställde också via Elgiganten nyss, Klarna Faktura samt Expressfrakt 1-2 dagar. Leverans runt 10:e November tolkar jag det som?

Beställde också, på mitt kvitto står det "Kommer in i lager 2020-11-03 " så kan nog stämma

Permalänk
Medlem

Köpte på Elgiganten med express frakt

Permalänk
Medlem

Då har man förhandsbokat Serie X från Webbhallen så fort dom sänkte priset från 10001 till 5695.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Livsnjutare 😎

Även jag kan ställa in mig i kön för att ha förbokat och betalt ✅
Jag valde Elgiganten mest för att de verkar få in dem i lager snabbare än Webbhallen och andra ÅF, annars är Webbis min favorit-butik...

Expressfrakt á 69kr är ju bara 1,21% utav totala priset så det är ingenting.
Hemleverans för 149kr är ~2,5% - men är man ens hemma när detta skulle inträffa är ju frågan ?
Enklare att bara hämta ut det själv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •