Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av p1ersson:

Var kan man anmäla sig till nyhetsbrev? (för 10% rabatt) Hittar ej på mistore.se.

Längst ner på sidan kan man anmäla sig till nyhetsbrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Skummat genom denna tråden flertalet gånger nu. Även sett över flera recensioner. Nu är skärmen beställd från Mi Store!
Kan tipsa er andra om ifall ni anmäler er till deras nyhetsbrev innan så får ni 10% på ert nästa köp. Med andra ord betalade jag 4041:- för skärmen! Och gratis frakt på det

Hoppas bara min burk orkar driva skärmen. Men det visar sig. Återkommer med mina tankar och upplevelser i helgen förhoppningsvis

Tack för tipset! Beställde en jag med nu. Med 10% rabatt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

det blev en beställning ändå, från mi store. får hoppas att jag inte vill returnera den, verkar ju lite halvknas med att de hävdar att man inte får öppna produkten för distansköp. det lär de ju inte kunna få igenom. hur som helst så hoppas jag att jag slipper bråka om något sådant.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, blev en beställning här med (när jag hittat var man beställde nyhetsbrevet. Tack EmilM)

Skrivet av Nordinho:

Skummat genom denna tråden flertalet gånger nu. Även sett över flera recensioner. Nu är skärmen beställd från Mi Store!
Kan tipsa er andra om ifall ni anmäler er till deras nyhetsbrev innan så får ni 10% på ert nästa köp. Med andra ord betalade jag 4041:- för skärmen! Och gratis frakt på det

Hoppas bara min burk orkar driva skärmen. Men det visar sig. Återkommer med mina tankar och upplevelser i helgen förhoppningsvis

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

det blev en beställning ändå, från mi store. får hoppas att jag inte vill returnera den, verkar ju lite halvknas med att de hävdar att man inte får öppna produkten för distansköp. det lär de ju inte kunna få igenom. hur som helst så hoppas jag att jag slipper bråka om något sådant.

Det var någon som hörde av sig till dom och hänvisade till kunsumentköprätten och mycket riktigt var de OK, så dom har bara skrivit konstigt. Klart man som online köp måste få testa varan
Så du är safe

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Får verkligen inte tag i någon nyhetsbrevs kod jag, testat anmält 3 mailadresser på nyhetsbrevet men inget händer.
Testat avbryta köp och bockat i nyhetsbrev etc men inget funkar. Hur har ni gjort?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rudeez:

Får verkligen inte tag i någon nyhetsbrevs kod jag, testat anmält 3 mailadresser på nyhetsbrevet men inget händer.
Testat avbryta köp och bockat i nyhetsbrev etc men inget funkar. Hur har ni gjort?

Skickade ett PM till dig. 😊

Permalänk
Medlem

Skärmarna verkar ju gå åt som smör! Har kikat på deras hemsida hela veckan, tvekat om jag ville köpa nu eller inte. Men vipp så verkar de vara slut åter igen! Ingen i Skåne-området som har ångrat sitt köp?
Också - är det någon som har provat att montera den på en gasfjäder-arm? Förstår inte riktigt skillnaden mellan en stationär arm och en med gasfjäder, men det finns ju vissa ruskigt billiga. Känns lite osäkert med gasfjäder om skärmen väger någorlunda...

Visa signatur

|Razer blade 15 Advanced 2018 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av karre89:

Skärmarna verkar ju gå åt som smör! Har kikat på deras hemsida hela veckan, tvekat om jag ville köpa nu eller inte. Men vipp så verkar de vara slut åter igen! Ingen i Skåne-området som har ångrat sitt köp?
Också - är det någon som har provat att montera den på en gasfjäder-arm? Förstår inte riktigt skillnaden mellan en stationär arm och en med gasfjäder, men det finns ju vissa ruskigt billiga. Känns lite osäkert med gasfjäder om skärmen väger någorlunda...

Verkligen en rejäl åtgång på dessa skärmar. Min ligger och väntar på uthämtning nu. 😊

Jag har kikat på massor med armar och blir inte klok. Köpte denna på Amazon men fick skicka tillbaka den då den inte kunde hålla min 27" utan att lägga sig snett. Den verkar dock vara likadan som andra (bara annat märke) som andra har nämnt i tråden så jag kanske fick ett dåligt exemplar.

Jag beställde igår detta som är gasfjäder och ska hålla lite mer vikt (8 kilo) men får det nog på måndag eller tisdag så jag kan inte uttala mig om det är bättre. Jag kan återkomma så snart jag provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Verkligen en rejäl åtgång på dessa skärmar. Min ligger och väntar på uthämtning nu. 😊

Jag har kikat på massor med armar och blir inte klok. Köpte denna på Amazon men fick skicka tillbaka den då den inte kunde hålla min 27" utan att lägga sig snett. Den verkar dock vara likadan som andra (bara annat märke) som andra har nämnt i tråden så jag kanske fick ett dåligt exemplar.

Jag beställde igår detta som är gasfjäder och ska hålla lite mer vikt (8 kilo) men får det nog på måndag eller tisdag så jag kan inte uttala mig om det är bättre. Jag kan återkomma så snart jag provat.

Jag kör denna som jag köpte på Amazon.de för någon vecka sedan. Funkar med min Xiaomi 34" och en dell 25"
Köpte den på kampanj och gav ca 400:-.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag kör denna som jag köpte på Amazon.de för någon vecka sedan. Funkar med min Xiaomi 34" och en dell 25"
Köpte den på kampanj och gav ca 400:-.

Tack för input! Jag satt och kikade på just denna som du har och tänkte att jag skulle ta den istället. Precis när jag skulle avboka den andra så fick jag mail att den var dispatched så jag fick inte avboka den. Typiskt!

Vi får se hur den jag köpte beter sig, kanske skickar tillbaka den också och då kör jag nog på din modell.

Permalänk
Medlem

har fått hem min nu och pillat runt lite i menyerna. saknar verkligen en nippel för att kontrollera den med, jag trycker på fel knappar hela tiden. märkte direkt att min vana att ha webbläsare i fullskärm är slösaktigt på en sådan här skärm. försökte hitta döda pixlar och lyckades inte hitta några. möjligt att det finns någon ändå men inte vad jag kunde se i alla fall.

har spelat lite smått i wow och overwatch och rent subjektivt tycker jag att det flyter på riktigt bra. jag har haft en MG279Q innan. olika människor är väl olika känsliga för sådant, men jag tycker att det är bra i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

har fått hem min nu och pillat runt lite i menyerna. saknar verkligen en nippel för att kontrollera den med, jag trycker på fel knappar hela tiden. märkte direkt att min vana att ha webbläsare i fullskärm är slösaktigt på en sådan här skärm. försökte hitta döda pixlar och lyckades inte hitta några. möjligt att det finns någon ändå men inte vad jag kunde se i alla fall.

har spelat lite smått i wow och overwatch och rent subjektivt tycker jag att det flyter på riktigt bra. jag har haft en MG279Q innan. olika människor är väl olika känsliga för sådant, men jag tycker att det är bra i alla fall.

Kul att höra! Väntar ivrigt på att få komma loss från jobbet och hämta ut min som kom till stan idag!
Men med min vanliga tur så är den garanterat transportskadad eller stendöd 😅

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Hur är denna skärm för bild och videoredigering?
Ni som har den, har ni kunnat bilda er någon uppfattning kring det ännu?
Är lite sugen på denna skärm till min sekundära datorsetup. 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Hur är denna skärm för bild och videoredigering?
Ni som har den, har ni kunnat bilda er någon uppfattning kring det ännu?
Är lite sugen på denna skärm till min sekundära datorsetup. 🙂

Vilken nivå pratar vi om? Jag har testat att klippa lite film, men på amatörnivå. Den breda ytan är verkligen underbar och man får plats med mycket mer än vad jag trodde från början.
Om du undrar hur den är med färger osv kan jag inte hjälpa dig 🙂

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Vilken nivå pratar vi om? Jag har testat att klippa lite film, men på amatörnivå. Den breda ytan är verkligen underbar och man får plats med mycket mer än vad jag trodde från början.
Om du undrar hur den är med färger osv kan jag inte hjälpa dig 🙂

Framförallt färger. Den ska ju ha 121% av sRGB så det är ju bra. Men nivå är hemmabruk, inget annat.
Däremot är jag lite petig. Jag kalibrerar givetvis mina skärmar med en bra kalibrator. För pengen verkar denna skärm
bra och jag är lite sugen på formatet.

Jag har ett antal 4K-skärmar redan, bland annat en Dell 43" med 3840x2160. Den här skärmen är som sagt till min "sekundära" setup och jag tror 3440x1440 är ganska lagom till 34". Jag har även en AOC 32" med 3840x2160 och det kan vara lite litet ibland.
Om man ska tänka på ögonen så kan nog denna upplösning tillsammans med storleken och uppdateringsfrekvensen bli bra.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är sjukt nöjd med skärmen. Jag upplever inga döda pixlar, ingen bleeeding eller sådant som folk pratar om. Perfekt storlek också för mina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Framförallt färger. Den ska ju ha 121% av sRGB så det är ju bra. Men nivå är hemmabruk, inget annat.
Däremot är jag lite petig. Jag kalibrerar givetvis mina skärmar med en bra kalibrator. För pengen verkar denna skärm
bra och jag är lite sugen på formatet.

Jag har ett antal 4K-skärmar redan, bland annat en Dell 43" med 3840x2160. Den här skärmen är som sagt till min "sekundära" setup och jag tror 3440x1440 är ganska lagom till 34". Jag har även en AOC 32" med 3840x2160 och det kan vara lite litet ibland.
Om man ska tänka på ögonen så kan nog denna upplösning tillsammans med storleken och uppdateringsfrekvensen bli bra.

hardware unboxed har information om färger i sin recension. kanske hjälper.

Permalänk
Medlem

Jag fick min i måndags, beställde den från Mediamarkt för 4500 (där den för övrigt fortfarande finns i lager). Inga döda pixlar, men såg lite bleed uppe i högra hörnet. Det var dock från en rätt taskig vinkel och inget jag upplevt när jag suttit framför skärmen. Tycker inte att OSD-navigeringen är så hemsk, tycker det kändes värre på min gamla ASUS VG248Q..

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

https://youtu.be/1hMAw8xCd0Y?t=499

hardware unboxed har information om färger i sin recension. kanske hjälper.

Har sett den där recensionen, verkar helt ok för pengarna
Det blev en beställning från Netonnet. Kostar visserligen några kronor mer än på
Mi Store med deras 10% rabatt, men å andra sidan kör jag förbi Netonnet varje dag efter jobbet så skulle det vara
något problem eller jag inte är nöjd är det bara att lämna in den. Inga fraktkostnader tillbaka..
Kan vara värt några hundringar, jag brukar ha otur med skärmar

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Har upptäckt en pytteliten repa på min skärm nu. Men tyvärr så är det inget som går att lämna in för reparation enligt MiStore, då det är ett skönhetsfel. :/
Nästa gång får det bli att beställa från netonnet eller liknande som har bättre villkor för reparation och returer.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Har upptäckt en pytteliten repa på min skärm nu. Men tyvärr så är det inget som går att lämna in för reparation enligt MiStore, då det är ett skönhetsfel. :/
Nästa gång får det bli att beställa från netonnet eller liknande som har bättre villkor för reparation och returer.

Om det inte gått 14 dagar, och den är i nyskick, kan du ju alltid ångra köpet?

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av FubbHead:

Om det inte gått 14 dagar, och den är i nyskick, kan du ju alltid ångra köpet?

Det har tyvärr gått längre än så

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

hur har ni gjort med plasten över loggan på baksidan? ska man ta bort den? verkar vara svårt att ta bort, blir lite orolig att man inte ska det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

hur har ni gjort med plasten över loggan på baksidan? ska man ta bort den? verkar vara svårt att ta bort, blir lite orolig att man inte ska det.

Har inte ens märkt att det finns. Den får nog sitta kvar i mitt fall ändå. Ingen som ser det bakom skärmen 😊

Permalänk
Medlem

Sådärja, då har min skärm skickats från Netonnet. Borde få den imorn innan helgen, om jag har tur.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Hur känns det att spela på denna skärmen? Hänger den med eller blir det mycket eftersläp?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

hur har ni gjort med plasten över loggan på baksidan? ska man ta bort den? verkar vara svårt att ta bort, blir lite orolig att man inte ska det.

Den ska bort. Inga probelm man får ta något lite vasst under bara för att få bort dne :)=

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Hur känns det att spela på denna skärmen? Hänger den med eller blir det mycket eftersläp?

Bättre i spel än överlag i windows

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Bättre i spel än överlag i windows

Vad är det som är dåligt i Windows då?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |