Windows 10 Home - Virus?

Permalänk
Medlem

Windows 10 Home - Virus?

Hej på er!

Installerade idag om datorn då jag upptäckte att det fanns ett konto som stalk på datorn(c:\users\stalk)
Googlade lite och läste lite om den "wormen" man kan råka ut för som därmed kallas "stalk"
Blev rädd och installerade om datorn från scratch dvs att jag körde secure erase genom bios på min ssd
Hämtade hem Windows 10 Media Creation tool och lade över setupen på USB genom följande: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Inga konstigheter allting kör som vanligt och jag matar in licensen jag haft sen tidigare osv osv allting aktiveras och körs precis som vanligt
Lik förbannat nu när jag startar datorn efter installationen ligger den förbannade "stalk" under c:\users?!
Körde därför net user för att kolla vilka användare som finns på datorn genom cmd
mycket riktigt hittas stalk som användare enligt länk jag bifogat Bild på kontot

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/wdaguti...
Även här finns en länk där dom beskriver vad det är, men varför heter det stalk och varför döps jag till de när jag inte ens döpt mig till de?

Tack på förhand så länge hoppas någon har varit med om liknande!

Visa signatur

Intel Core i5 9600K 3.7 GHz 9MB, Arctic Freezer 33 eSports ONE Röd, ASUS PRIME Z390-A, BALLISTIX 16GB DDR4, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition

Permalänk

inte så att du registrerat ditt konto med ett kontonamn som börjar på stalk?

mitt kontonamn blir nämligen kortat till 5 första bokstäverna i kontonamnet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Du, man tackar för hjälpen!
Det är nämligen exakt vad det är haha
Nu kan jag vara lugn.....

Visa signatur

Intel Core i5 9600K 3.7 GHz 9MB, Arctic Freezer 33 eSports ONE Röd, ASUS PRIME Z390-A, BALLISTIX 16GB DDR4, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition

Permalänk
Medlem

För övrigt, pinsamt inlägg
Precis som mina andra, men det är bara för att jag rent av är dum i huvudet

Visa signatur

Intel Core i5 9600K 3.7 GHz 9MB, Arctic Freezer 33 eSports ONE Röd, ASUS PRIME Z390-A, BALLISTIX 16GB DDR4, PowerColor Radeon RX 6700 XT 12GB FIGHTER, be quiet! Pure Power 10 700W, 970 EVO 500GB, Fractal Design Define R5 Limited Gold edition