Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ipad 2 kan inte installera appar. För gammalt iOS

Permalänk
Medlem

Ipad 2 kan inte installera appar. För gammalt iOS

Hej!
Jag har fått från mitt jobb en gammal ipad 2 som jag tänkte ha att spela musik (Spotify) på. Försöker jag installera Spotify på App Store står det att jag behöver iOS 10. OK tänkte jag, det var ju illa och försöker installera en webbläsare och får samma besked. Är det så illa att det bara är att kasta ipad'en då? Den duger ju inte mycket till om man inte kan installera appar.

Finns det något sätt att få in åtminstone Spotify på den? Kan inget om ipad/iphone.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@Eazy:

Ladda ner iTunes på datorn så kan du hämta appen där och sedan borde den gå att hämta på iPad

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Den tar inte iOS 10 eller?

Tänk på att Ipad 2 är stengammal idag.. Köpte en sån till frugan för många år sen och den höll väldigt länge men är lite väl gammal nu för tiden....

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Du kan nå gamla versioner av appar i "Purchased"-listan i App Store. Det bygger på att du laddat ner appen med ditt Apple ID på någon annan enhet.

https://support.apple.com/en-us/HT201377

Permalänk
Medlem

Har prövat att ladda ner med en gammal itune men det verkar som det inte finns en äldre version att ladda ner från itunes. Har spotifyappen i "Purchased"-listan men försöker jag installera så står det att det bara funkar till ios10. Känns kört...

Är van från androidvärlden att kunna ha en enhet från hedenhös och det går oftast att få till. Är bara att googla upp en apk med rätt version och installera. Finns det inget likvärdigt till ipad/iphone?

Känns ju lite surt att bara kasta en fungerande enhet bara för att den är gammal. Men det är väl så i vårt slit och slängsamhälle.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Har prövat att ladda ner med en gammal itune men det verkar som det inte finns en äldre version att ladda ner från itunes. Har spotifyappen i "Purchased"-listan men försöker jag installera så står det att det bara funkar till ios10. Känns kört...

Är van från androidvärlden att kunna ha en enhet från hedenhös och det går oftast att få till. Är bara att googla upp en apk med rätt version och installera. Finns det inget likvärdigt till ipad/iphone?

Känns ju lite surt att bara kasta en fungerande enhet bara för att den är gammal. Men det är väl så i vårt slit och slängsamhälle.

Tyvärr är iPad 2 från innan hedenhös

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tyvärr är iPad 2 från innan hedenhös

Ja, 8 år är gammalt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Har spotifyappen i "Purchased"-listan men försöker jag installera så står det att det bara funkar till ios10. Känns kört...

Trycker du på molnet? Enligt ett inlägg här gick det att ladda hem en gammal fungerande spotify för 9 mån sedan. Risken är att de rensat ut de gamla versionerna.

Skrivet av Eazy:

Är van från androidvärlden att kunna ha en enhet från hedenhös och det går oftast att få till. Är bara att googla upp en apk med rätt version och installera. Finns det inget likvärdigt till ipad/iphone?

Det närmsta du kommer är nog att signa .ipa med Cydia Impactor. Men utan ett utvecklarkonto tror jag bara appen fungerar i 7 dagar eller liknande.