Permalänk
Medlem

@makatech: Inte för att det är någon direkt vinst vad jag kan se men det finns (eller har funnits iaf) plugins till Plex för att dra in ViaPlay.

Jag är själv en person som oftast inte gör något förrän det behövs. T ex jag har haft planer på att bygga om hela mitt hemnät i flera år med att sätta in en bättre brandvägg ... meeeen pga att det inte kommer ge någon direkt ökad funktionalitet eller kapacitet så drar jag på det. Det hade dock varit väldans smutt.
Finns det inte tillräckligt med vinst så tycker jag det är svårt att motivera det.
Är du nöjd och glad över att köra X och Y, kör på X och Y. Känner du däremot att X kanske skulle kunna fungera såhär eller sådär istället, ja då kan det vara värt att lyfta på ett par stenar. Betyder inte att man behöver gå "all in". Man kan låna, köpa beggat, använda prova-på-månader osv.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hmmm, really?? Ja, Netflix kan man väl klara sig utan om man nu inte gillar deras material eller produktioner. Men Spotify, att inte abonnera på någon musiktjänst alls i dagens läge? Blir lite väl mycket martyrstuk för min del, nej tack om det nu inte är så att ni faktiskt tillsammans har riktigt, riktigt bra mediabibliotek, då kan jag förstå det men inte annars. Eller köper ni all musik ni lyssnar på?

En dum fråga men det går att köpa filmer online som man enkelt kan spara rakt ner i sitt Plex mediabibliotek?

Jag köper absolut all musik och film.
Jag har dock inte bråttom så man kommer åt det billigt i längden.

När det kommer till streamat material är jag så trött på den sämre kvalitén man får på bild och ljud.
Sedan är mitt största problem med tjänsterna att slutar jag betala försvinner tillgången.

Känns skönare att betala en gång och så vet man att de finns.

Av samma anledning är jag bakåtsträvare när det kommer till spel också.
Samla på hög i hyllan.

Blir en sådan här hög varannan eller var tredje månad.

@GreyWilk Tack för fin uträkning

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Flikar in här och "lånar" tråden lite snabbt bara, istället för att skapa en ny.
Behöver man oroa sig något om man delar Plex-servern till vänner & familjemedlemmars konton?
Finns det någon risk att det kan komma något kravbrev eller liknande i lådan för att dom streamar innehåll från min server? Tänkte t.ex Bredbandsleverantören kan se någonting eller dylikt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Flikar in här och "lånar" tråden lite snabbt bara, istället för att skapa en ny.
Behöver man oroa sig något om man delar Plex-servern till vänner & familjemedlemmars konton?
Finns det någon risk att det kan komma något kravbrev eller liknande i lådan för att dom streamar innehåll från min server? Tänkte t.ex Bredbandsleverantören kan se någonting eller dylikt.

Eftersom §7 förbjuder diskussion kring piratkopierat innehåll så antar jag att det är semesterbilder du vill dela. Mig veterligen finns ingen bredbandsleverantör som aktivt monitorerar efter t.ex. video-streaming.

Permalänk
Medlem

Tror ni att intresset för Plex kommer minska i popularitet kraftigt nu när olika iptv tjänster blir allt populärare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Eftersom §7 förbjuder diskussion kring piratkopierat innehåll så antar jag att det är semesterbilder du vill dela. Mig veterligen finns ingen bredbandsleverantör som aktivt monitorerar efter t.ex. video-streaming.

Du har rätt att privatkopiera, vi betalar pengar för lagring som går till upphovsrättsskyddat material för detta ändamål. Det du privatkopierar har du rätt att låna ut till nära och kära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Flikar in här och "lånar" tråden lite snabbt bara, istället för att skapa en ny.
Behöver man oroa sig något om man delar Plex-servern till vänner & familjemedlemmars konton?
Finns det någon risk att det kan komma något kravbrev eller liknande i lådan för att dom streamar innehåll från min server? Tänkte t.ex Bredbandsleverantören kan se någonting eller dylikt.

https://support.plex.tv/articles/206225077-how-to-use-secure-...