Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Rob93:

Det klickar gott i bägge ändar ja.
Jag har testat med en sticka, bägge två, ingen skillnad.

Testat varje sticka enskilt i varje slot?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Hittade en sida där jag la mina grejer i en kundvagn typ men det varnade att de här B360 chipset ibland behöver uppdatera BIOS med en CPU som är äldre än den jag har, Intel i5 9400F tror jag det var jag hade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Freedom is Power.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rob93:

Hittade en sida där jag la mina grejer i en kundvagn typ men det varnade att de här B360 chipset ibland behöver uppdatera BIOS med en CPU som är äldre än den jag har, Intel i5 9400F tror jag det var jag hade.

Moderkortet behöver minst BIOS 1101 för att det ska fungera med 9000-serien. Men eftersom Webhallen säljer moderkortet och processorn som ett paket så borde moderkortet vara uppdaterat, att sälja paket som inte är kompatibla vore ju väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Moderkortet behöver minst BIOS 1101 för att det ska fungera med 9000-serien. Men eftersom Webhallen säljer moderkortet och processorn som ett paket så borde moderkortet vara uppdaterat, att sälja paket som inte är kompatibla vore ju väldigt märkligt.

Det håller jag med om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Freedom is Power.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Rob93:

Hittade en sida där jag la mina grejer i en kundvagn typ men det varnade att de här B360 chipset ibland behöver uppdatera BIOS med en CPU som är äldre än den jag har, Intel i5 9400F tror jag det var jag hade.

Tänkte lite på det men då borde den röda LEDn lysa på moderkortet. Kolla så inga pins är böjda i sockeln.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Tänkte lite på det men då borde den röda LEDn lysa på moderkortet. Kolla så inga pins är böjda i sockeln.

Hmm.. ugh.. det var några pins böjda i den sockeln. Hur fasen ska jag böja dem till rätta? Räcker det med tålamod och något lämpligt redskap för att fixa det eller är nytt moderkort smidigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Freedom is Power.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Rob93:

Hmm.. ugh.. det var några pins böjda i den sockeln. Hur fasen ska jag böja dem till rätta? Räcker det med tålamod och något lämpligt redskap för att fixa det eller är nytt moderkort smidigast?

Skickades från m.sweclockers.com

Tålamod, stadig hand och typ en tandpetare. Kolla YouTube hur andra gör först.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär