Nvidia Geforce RTX 2060 Super och RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Den stora frågan är är det här något som tidigare RTX 2060 och 2070 ägare kan gråta åt när de inte fick sin SUPER-version istället (i skillnad på prestanda)?

Ja, som 2070 ägare har man lite anledning att gråta. Å andra sidan så får man ju också skylla sig själv som inte förväntade sig detta av Nvidia.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

@Raymond: Sitter också på ett 970 men detta har fortfarande krut i sig men måste erkänna att man har börjat titta på nya kort. Kliar faktiskt lite i fingrarna eftersom man kan få ett Sapphire Vega 56 Pulse för drygt 3100kr. +75% prestanda för ett kort i samma prisklass som när jag köpta 970 måste ju ändå ses som helt värt det. Fast det är ju inte samma steg upp som när jag gick från ett hd 5850 till gtx 970.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EvonS:

Hur kan man benämna dessa som "utmärkta" produkter förresten? 2070S till samma MSRP som över 3 år gamla GTX 1080? Har inte prestandan höjts mer på den tiden till samma pris? Och ung likvärdig 1080ti ibland bättre ibland sämre som släpptes snart 2.5 år sedan? Bra product kan jag acceptera.. men utmärkt? nää

Du måste se det i relation till vad som finns i marknaden idag, inte i relation till någon önskedröm om hur du önskade att marknaden såg ut.

Att founders-kortet (som utmärkelsen egentligen också handlar om) inte får något prispåslag jämfört med partnerkort ökar ju också prisvärdheten, jämfört med tidigare founders-kort som varit dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PinguHEHE:

Det jag är sugen på att veta, är ifall 2080 Ti kommer får ett sänkt pris pga detta. Vad tror ni?

Än så länge är 2080Ti snabbast (om man inte räknar med Titan som ingen har råd med) varför det inte finns någon anledning att sänka det priset. Däremot kan man tycka att de BORDE göra det eftersom de är alldeles för dyra kontra prestandan man får.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Du måste se det i relation till vad som finns i marknaden idag, inte i relation till någon önskedröm om hur du önskade att marknaden såg ut.

Att founders-kortet (som utmärkelsen egentligen också handlar om) inte får något prispåslag jämfört med partnerkort ökar ju också prisvärdheten, jämfört med tidigare founders-kort som varit dyrare.

Relation till marknaden ser ut? Hur resonerar du nu? Att det är nästintill monopol med lite doft av duopol ute i hörnet betyder inte per automatik att det då är bra bara för att alternativ inte finns! Så det är helt ok då med ett rejält prispåslag och lite bluff för att få utmärkt av dig? Att mosvarande kort nu kostar 30-40% mer än förra generationen? Oavsett att det presterar bättre vilket det bör göra och det rejält då det är närmare 3 år sen förra generationen. Men att tillverkningskostnaden endast kanske är några procent högre. Så det är ok då att kräma ut mer från konsumenterna för att man kan?
Du är en dröm för Nvidia bl a!

Handlar inte om önskedrömmar utan jag ser realistisk på vad som händer på marknaden. Där en dominant höjer sina marginaler relält och ändå så applåderar massan! Sjukt ju! Att de nu ger lite mer prestanda för samma slant som extremt övervärderade 2070 t ex betyder inte per automatik att det är prisvärt nu och bra! De släpper nu först den egentliga ersättaren för 1070 (2070S) och de tar rejält betalt för det också.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Känns lite märkligt att komplett tar 9900:- (jag betalde 8800:-) för det kort jag har MSI GeForce RTX 2080 Duke OC när det går att köpa ett GeForce RTX 2080 Super direkt från nvidia för 8200:-

det finns bara två RTX2080 som är billigare än Superkortet på komplett

gissar på sommarea på RTX minus super

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något, hårdvarumässigt...
2070 har fått rätt chip.
2060 börjar nå var den skulle varit från början, dvs det kort som felaktigt fick namnet RTX 2070.
Med $100 lägre riktpris (över hela linjen) skulle de till och med kunna bli köpvärda...

Ett (bokstavligen) ganska talande inlägg i frågan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Nu börjar det likna något, hårdvarumässigt...
2070 har fått rätt chip.
2060 börjar nå var den skulle varit från början, dvs det kort som felaktigt fick namnet RTX 2070.
Med $100 lägre riktpris (över hela linjen) skulle de till och med kunna bli köpvärda...

Ett (bokstavligen) ganska talande inlägg i frågan:
https://youtu.be/oh0G38YO-1A

Han slår huvudet på spiken Paul. Det roliga är nu läser man "äntligen har nvidia sänkt priset" nej det har dom inte dom ger mer prestanda för samma peng. Men dom har inte sänkt priset. Dom har höjt priset på 2060s.

Jävla myglande också med 2070, skulle hetat 2060 från början, nu helt plötsligt stödjer 2070S SLI oj va konstigt helt plötsligt är det korrekt chip för ett xx70.

Synd om alla som köpte det första 2070 kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Jag sitter med ett gtx 970 som går på sista versen. Letar nytt och för mig är det en bra boost med antingen ett 2060s eller 2070s, priserna kan man alltid gnälla över men nu är det som det är och ska man ha nytt kort detta år är det bara gilla läget.

AMD kikade jag på med priserna deras måste ner omgående om de ska konkurrera med nvidia, de ligger efter innan ens release tack vare super korten. Synd...

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter i samma sits med 970
Skulle köpa 1080ti men när jag skulle slå till så började priserna skena iväg spikrakt uppåt och det blev aldrig av.
Sen kom rtx korten med absurda priser/prestanda jämnfört med 10- serien
Men nu med super korten ser det bättre ut, får se priserna i handeln Blir nog ett 2070s om det hamnar runt 5500kr
Kommer bli en dyr månad då för ska också gå över till ryzen...

Permalänk
Medlem

Frågan är vad 2080 kommer reas ut för? Blir det samma pris som 2070. Skulle köpa 2070 på rea eller vänta på rean på gamla 2080. Tycker det är tråkigt att Nvidia in sänker instegspriset på kort med RT kärnor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

@Jink: har ett rtx 2070 i kartong ouppackat! men att byta ut mitt 1060 gtx mot ett rtx 2070 skulle göra en jävla skillnad ändå!

Men nu gjorde jag ett ångerköp på mitt RTX 2070 kort! och inväntar nya RTX 2070 korten! känns surt att sitta med ett RTX 2070 kort som presterar som dem nya RTX 2060 korten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

@Jink: har ett rtx 2070 i kartong ouppackat! men att byta ut mitt 1060 gtx mot ett rtx 2070 skulle göra en jävla skillnad ändå!

Men nu gjorde jag ett ångerköp på mitt RTX 2070 kort! och inväntar nya RTX 2070 korten! känns surt att sitta med ett RTX 2070 kort som presterar som dem nya RTX 2060 korten!

Jag hade gärna gjort det samma, men har suttit med mitt 2070 i över en månad nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Han slår huvudet på spiken Paul. Det roliga är nu läser man "äntligen har nvidia sänkt priset" nej det har dom inte dom ger mer prestanda för samma peng. Men dom har inte sänkt priset. Dom har höjt priset på 2060s.

Jävla myglande också med 2070, skulle hetat 2060 från början, nu helt plötsligt stödjer 2070S SLI oj va konstigt helt plötsligt är det korrekt chip för ett xx70.

Synd om alla som köpte det första 2070 kortet.

Gnälligt värre.

2060S är både uppbyggt och presterar som ett 2070; med ett riktpris som sänkts med $100.

2070S är uppbyggt som ett 2080 och presterar ganska nära densamma, med ett riktpris som sänkts med $200.

Korrekt chip? När senast erbjöd Nvidia ett kort baserat på ett i sammanhanget gigantiskt 545 mm2-chip för $499?

Varför är det synd om de som köpte 2070? Ja om de köpte elektronik i tron om att elektronik inte utvecklas (och i praktiken "blir billigare") så får man nog säga att det är synd om dem...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Jink: komplett har ju 60 dagars ångerköp kanon det faktiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av EvonS:

Relation till marknaden ser ut? Hur resonerar du nu? Att det är nästintill monopol med lite doft av duopol ute i hörnet betyder inte per automatik att det då är bra bara för att alternativ inte finns! Så det är helt ok då med ett rejält prispåslag och lite bluff för att få utmärkt av dig? Att mosvarande kort nu kostar 30-40% mer än förra generationen? Oavsett att det presterar bättre vilket det bör göra och det rejält då det är närmare 3 år sen förra generationen. Men att tillverkningskostnaden endast kanske är några procent högre. Så det är ok då att kräma ut mer från konsumenterna för att man kan?
Du är en dröm för Nvidia bl a!

Handlar inte om önskedrömmar utan jag ser realistisk på vad som händer på marknaden. Där en dominant höjer sina marginaler relält och ändå så applåderar massan! Sjukt ju! Att de nu ger lite mer prestanda för samma slant som extremt övervärderade 2070 t ex betyder inte per automatik att det är prisvärt nu och bra! De släpper nu först den egentliga ersättaren för 1070 (2070S) och de tar rejält betalt för det också.

Först och främst en disclaimer. Jag är moderator på forumet, men jag är inte med i redaktionen, och det jag skriver här ska alltså inte tolkas som att jag representerar Sweclockers redaktion eller moderatorerna för den delen. Egen åsikt!

Kan börja med att jag håller med. Gamla RTX 2070 var överprissatt i förhållande till prestanda, både själva GPU:n och även "founderspåslaget" gjorde att RTX 2070 FE var en rätt ovärd produkt.

Men jämfört med detta är en RTX 2070 Super FE en betydande förbättring. Först nu ser vi ett xx70-kort som matchar förra generationens xx80 Ti-kort till lägre pris. Samtidigt slår kortet Radeon VII på fingrarna i spel. Radeon VII har fortfarande så klart mer VRAM vilket kan vara viktigt för vissa, men det känns inte som att det är värt de extra pengarna just nu. Samtidigt så är kortet betydligt mer energieffektivt än nuvarande konkurrens.

RTX 2060 Super levererar samtidigt något bättre prestanda och mycket lägre strömförbrukning än Vega 64 till samma pris. Pris/prestanda är väl ungefär lika med RTX 2060 - högre prestanda till högre pris, så det är inte så upphetsande på den fronten, men RTX 2060 har jag redan känt var den enda vettiga produkten i RTX-portföljen innan super. Ett starkare kort till en högre kostnad är inte en revolution, men däremot ett logiskt tillskott till produktportföljen. Samma resonemang där som med FE-korten.

Det här är en gäsp-lansering, ja, men både jämfört med Nvidias tidigare produkter och med konkurrerande produkter så är ändå produkten så pass mycket bättre att jag tycker att det är berättigat att kalla produkten för utmärkt.

Man gör nog också bra i att inte stirra sig blind på topp-korten från Nvidia. Nvidia har upptäckt att folk är villiga att betala mer för grafikkort och skapar då toppmodeller för att möta den här efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Gnälligt värre.

2060S är både uppbyggt och presterar som ett 2070; med ett riktpris som sänkts med $100.

2070S är uppbyggt som ett 2080 och presterar ganska nära densamma, med ett riktpris som sänkts med $200.

Korrekt chip? När senast erbjöd Nvidia ett kort baserat på ett i sammanhanget gigantiskt 545 mm2-chip för $499?

Varför är det synd om de som köpte 2070? Ja om de köpte elektronik i tron om att elektronik inte utvecklas (och i praktiken "blir billigare") så får man nog säga att det är synd om dem...

Skickades från m.sweclockers.com

Återigen dom har inte sänkt priset. Gissar att du menar på FE, övriga kort har 100$ lägre MSRP.

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2070-with-8gb-vram-la...

Men visst välj att se detta som god gest från Nvidia så kommer nästa xx70 kosta 699$. Förmodligen utan stöd för SLI.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 1080ti för kanske 1.5 år sedan, kostade över 9000, det var billigt just då och ett mirakel att man ens fick ett kort skickat till sig, beställde flera som aldrig levererades för det inte kom in tillräckligt många till återförsäljarna, jag kunde inte vänta (renderar på grafikkort) så att få samma prestanda för mycket mindre pengar hade jag uppskattat. Så verkar vara ett ganska vettig uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Frågan är vad 2080 kommer reas ut för? Blir det samma pris som 2070s. Skulle köpa 2070 på rea eller vänta på rean på gamla 2080. Tycker det är tråkigt att Nvidia in sänker instegspriset på kort med RT kärnor

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är den stora frågan samtidigt som man kan undra vad tredjepartskort hamnar på. Nuvarande 2080 lanserades väl för typ 10k så om 2080S lanseras till samma prislapp blir dessa 2080 som reas ut för 8k ändå ett helt OK köp även om de blir lite dyra i förhållande till 2070S som lär hamna på kring 7k.

Vad jag förstår är det tänkt att Superkorten ska ersätta icke-super men det kanske bara är rykten? Hur som helst får man fråga sig vad man tycker är mest prisvärt då glappen ändå blir rätt stora med 2070S för 7k, 2080 för 8k och 2080S för 10k.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Återigen dom har inte sänkt priset. Gissar att du menar på FE, övriga kort har 100$ lägre MSRP.

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-2070-with-8gb-vram-la...

Men visst välj att se detta som god gest från Nvidia så kommer nästa xx70 kosta 699$. Förmodligen utan stöd för SLI.

Sluta gissa och läs vad jag skriver istället.

2060S är, både tekniskt och prestandamässigt, ett prissänkt 2070.
2070S är, både tekniskt och (nästan) prestandamässigt, ett prissänkt 2080.

Några goda gester finns inte, its all about business. På köpet får du och andra mer prestanda för den aktuella pengen. Visst är det förjävligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Sluta gissa och läs vad jag skriver istället.

2060S är, både tekniskt och prestandamässigt, ett prissänkt 2070.
2070S är, både tekniskt och (nästan) prestandamässigt, ett prissänkt 2080.

Några goda gester finns inte, its all about business. På köpet får du och andra mer prestanda för den aktuella pengen. Visst är det förjävligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får mer prestanda för samma pengar, men dom har inte sänkt priset. Det är ju prisnivåerna över hela serien som varit skit med Turing, 399$ hade varit en prissänkning. Det är prisnivåerna det är fel på inte prestandan.

Permalänk
Medlem

Bankar mitt huvud mot väggen att jag inte köpte ett Sapphire Puls VEGA 56 kort som fyndvara på NoN för någon vecka sedan. Skulle betalat 2590:-
Men ville avvakta AMDs nya kort.
Skulle ha köpt och behållit det i kartongen då man har 90 dagar öppetköp som medlem.
Så lätt att vara efter klok....

Permalänk

Jag köpte för 2 veckor sedan ett MSI RTX 2060 Ventus OC helt nytt oanvänt för 3450. Det känns som att detta borde vara ett rimligt pris för den prestanda man får? Eller är det nya 2060 Super mer värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Den stora frågan är är det här något som tidigare RTX 2060 och 2070 ägare kan gråta åt när de inte fick sin SUPER-version istället (i skillnad på prestanda)?

Ja, jag fällde nog en liten tår åtminstone. Tur att jag fick kortet hyfsat billigt. Å andra sidan spelar det inte så jättestor roll. När mitt 2060 blir förlegat och måste uppdateras så kommer det säkert bli till en ny generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Du får mer prestanda för samma pengar, men dom har inte sänkt priset. Det är ju prisnivåerna över hela serien som varit skit med Turing, 399$ hade varit en prissänkning. Det är prisnivåerna det är fel på inte prestandan.

Då är det en prissäkning. $399 är just vad tekniken, som tidigare kostade $499, kostar.

Namnet, siffran, har dock inte blivit billigare men vem bryr sig?

Dvs titta på vad du får, inte vilket namn produkten råkar ha. Ett namn säger inte ett dyft om vare dig teknisk kapacitet eller vilket prisvärde en produkt ger.

Bara för att dra ett extremt exempel på hur taffligt namn-tankesättet är... Om nvidia skulle ta ett, säg, lätt trimmat 1650-kort och döpa om det till 2080Ti och sälja det för $599 så skulle man med ett namn-fokuserat tänk dra slutsatsen att nvidia har sänkt priset på 2080Ti. Strålande nyheter och fantastiskt prisvärde, eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trots släppet av Nvidias super-serien så ser jag knappt någon diskussion angående hur detta kommer påverka eventuella Nvidia GPU-köp i framtiden.

Ska man som konsument förvänta sig att det kommer en Super serie 6 månader efter att 30xx-serien släpps? Kommer ett xx80 Ti alltid att komma med release? Kommer det att komma en Ti Super-serie till varje kort? När ska man slå till eller vänta på eventuella släpp? Spontant så uppfattar jag situationen som krånglig och hade varit väldigt skeptisk ifall jag funderat att uppgradera till High-end där xx70 och 80 befinner sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Sluta gissa och läs vad jag skriver istället.

2060S är, både tekniskt och prestandamässigt, ett prissänkt 2070.
2070S är, både tekniskt och (nästan) prestandamässigt, ett prissänkt 2080.

Några goda gester finns inte, its all about business. På köpet får du och andra mer prestanda för den aktuella pengen. Visst är det förjävligt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja hur svårt kan det vara och greppa egentligen? Nvidia har med 2000 serien höjt sin vinstmarginal rejält. De brandade om efterföljaren till 1060 6gb till 2070 istället för 2060 8gb... och tog hutlöst betalt för det. De hade liggandes högvis med RT cores som var lite defekta och inte kunde användas i de profesionella korten mm.. vad göra med dem? JO vi kränger skiten till spelarna, kör mördande reklam över hur fantastiskt det är och fläskar på priserna därefter! Vad de inte sa/sager var att det drar ner prestandan hopplöst mycket och inte är aktuellt eg för spelvärlden än på ett par år..

Argumentet om 2060s och 2070s håller inte. 2070 är och har aldrig varit ett riktigt 2070 utan som jag nämnde ett 2060 som rebrandats. 2070s är egentligen den riktiga 2070 som hållits tillbaka för de har inte behövt släppa det tidigare pga sin ledande ställning.

Så visst är det fördjävligt! Nvidia har kört ruskigt fulspel senaste åren. Mycket Intel över det hela…..

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Inaktiv

2080 Super skulle kanske vara intressant som ersättare för ett 1070 i mitt ena system. Men är nog inte sugen på att betala vad det kostar. Ett 1070 får kämpa rätt hårt i 3440x1440 för att ens hålla stabila 60 FPS. Men som 1080Ti-ägare i ett annat system noterar jag att 1070 Super börjar närma sig iallafall.

Budgeten lär nog i slutändan hamna på en 3900X + moderkort och kanske RAM och lagring i väntan på någon intressantare grafikuppgradering från någondera företag.

Synd på papperslansering med för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Då är det en prissäkning. $399 är just vad tekniken, som tidigare kostade $499, kostar.

Namnet, siffran, har dock inte blivit billigare men vem bryr sig?

Dvs titta på vad du får, inte vilket namn produkten råkar ha. Ett namn säger inte ett dyft om vare dig teknisk kapacitet eller vilket prisvärde en produkt ger.

Bara för att dra ett extremt exempel på hur taffligt namn-tankesättet är... Om nvidia skulle ta ett, säg, lätt trimmat 1650-kort och döpa om det till 2080Ti och sälja det för $599 så skulle man med ett namn-fokuserat tänk dra slutsatsen att nvidia har sänkt priset på 2080Ti. Strålande nyheter och fantastiskt prisvärde, eller hur?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det gör det om man läser mer än det som står på framsidan av kartongen, xx70 har tidigare varit ett 04 chip, ex 1070 GP104. Med Turing blev det ett 06 samma som 2060 har. Med 2070 = TU106.

Gissa vad 2070S blev.... TU104 dvs där det skulle varit från allra första början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Trots släppet av Nvidias super-serien så ser jag knappt någon diskussion angående hur detta kommer påverka eventuella Nvidia GPU-köp i framtiden.

Ska man som konsument förvänta sig att det kommer en Super serie 6 månader efter att 30xx-serien släpps? Kommer ett xx80 Ti alltid att komma med release? Kommer det att komma en Ti Super-serie till varje kort? När ska man slå till eller vänta på eventuella släpp? Spontant så uppfattar jag situationen som krånglig och hade varit väldigt skeptisk ifall jag funderat att uppgradera till High-end där xx70 och 80 befinner sig.

Baserat på timingen så tror jag tror det är något tillfälligt för att möta AMDs nya kort (och Radeon VII).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gashemi:

Jo det gör det om man läser mer än det som står på framsidan av kartongen, xx70 har tidigare varit ett 04 chip, ex 1070 GP104. Med Turing blev det ett 06 samma som 2060 har. Med 2070 = TU106.

Gissa vad 2070S blev.... TU104 dvs där det skulle varit från allra första början.

TU104 är ju också bara ett namn på ett chip... så du kommer inte fram till något nytt där.