Permalänk

Kul tråd! Relativ nybörjare ännu, kör nästan bara cardio och försöker pressa miltiden från timmen och vidare nedåt. Riktigt spännande och kul!

Börjat köra lite med fria vikter nu, jävlar vad svårt det är att hålla rätt form! Min flickvän kör nästan bara formövningar med olympic lift och sånt där så jag har hållit mina experiment hemliga ännu (jag tränar på ett ’snålgym’ och hon på ett fancy med massa pass) eftersom jag inte vill skämma ut mig inför henne, haha! Fragilt ego man har... men sen hoppas jag tordas träna tillsammans.

Visa signatur

eGPU crew

Permalänk
Medlem

Själv väger jag kring 55kg och är 175 lång. Har väldigt svårt att gå upp i vikt och måste cykla eller gå konstant då jag inte äger någon bil.

För en person som tvingas vara fysiskt aktiv - Vad bör man äta för att bygga muskler? Kött är alldeles för dyrt där jag bor och pasta/bröd gör att jag blir orkeslös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

För en person som tvingas vara fysiskt aktiv - Vad bör man äta för att bygga muskler? Kött är alldeles för dyrt där jag bor och pasta/bröd gör att jag blir orkeslös.

Ät mer än du gör av med. Tänk tallriksmodellen!

Om du tycker att det är jobbigt att äta mycket är det oftast enklast att äta mer av fettrika grejer (smör, avokado, grädde, osv.) det är oftast enkelt att äta mycket av dessa.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Själv väger jag kring 55kg och är 175 lång. Har väldigt svårt att gå upp i vikt och måste cykla eller gå konstant då jag inte äger någon bil.

För en person som tvingas vara fysiskt aktiv - Vad bör man äta för att bygga muskler? Kött är alldeles för dyrt där jag bor och pasta/bröd gör att jag blir orkeslös.

Jag skulle rekommendera att börja logga all mat med någon app. Jag brukar använda Lifesum när jag vill gå upp eller ner i vikt. Det hjälper till att ge en förståelse för hur mycket man ska äta. För att bygga muskler krävs även protein. Ett bra riktvärde är 1.5-2 g protein /kg kroppsvikt.

Vad gäller mat för att gå upp i vikt varierar det vad som funkar för olika personer. Men generellt sett verkar mer energitäta livsmedel vara lättare att äta mycket av. Äter du sallad så ringla över en matsked olivolja för 120 kcal extra. Du bör ligga runt 2500 kcal/dag som behov för hålla vikten, så jag hade siktat på runt 3000 kcal. Ska I teorin ge ca 0.5 kg/vecka.

Men logga först vad du ligger på idag och sikta på ca 500 kcal mer per dag.

Permalänk
Medlem

Blev en cykeltur igår när jag vakna, inte bästa tiden men cyklar med en 1x11 MTB på 13kg~
Gjordes då på en 12h~ fasta.

Borde dock ta sträckan under timmen om en vecka eller två

Försöker även köra sex gympass i veckan (vilar söndag då jag inte jobbar den dagen, gymmar efter jobbet annars). Ligger på 116kg~ atm och ska ner till 100 först och senare kanske 90.
Vet såklart att kosten är viktigast. träningen är mest för att kunna göra saker enklare. Hade tappat vikten enklare utan gym men känns dumt att vänta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Wiktorion:

Jag tror nästan att hon skulle uppskatta om ni tränade ihop
Men valet är ditt! Köra på ett tag till på "snålgym" och sen får du överraska henne

____________________________________________________________________________

Igår blev det ett tidigt pass på gymmet. Jag skulle iväg över dagen så tog ett pass med överkroppen kl 6 på morgonen. Tidigaste jag varit där hittills.
Ska snart iväg och spänna benen!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk

I kväll är det dags för det sista passet innan en tvär kolhydratladdning inför videoinspelning på lördag, hinner/orkar inte göra på något särskilt utstuderat sätt (såsom salt- och vattenmanipulation) men har inte heller någon jättelåg fettprocent som gör det värt det. Men det brukar funka rätt bra att ha avstått kolhydrater nån vecka och sedan få i sig det, så ser man grövre ut. Blir dock rätt jobbigt då jag efter en urlång arbetsdag har tänkt köra ett mer eller mindre helkroppspass och inte tunga, korta set utan ganska många och långa per muskelgrupp, för att tömma glykogendepåerna desto mer. Ska bli gott att äta efteråt i alla fall.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Oh något jag anser mig själv vara lite vass på

Gör inte allt för komplicerat, börja basic! Börja med att ens få en rutin i det hela, att man ens tar sig till gymmet en eller två eller tre gånger i veckan och där man sen ökar successivt. Att ändra något plötsligt kommer aldrig att hålla i längden.
Sen måste fortfarande få i sig lite kolhydrater speciellt lite snabba kolhydrater innan ett pass typ en banan och nån riskaka, annars blir det inget ordentligt pass.

Ät mindre portioner flera gånger under dagen och läs lite om vad du äter. Potatis är till exempel mycket mat för liten mängd kolhydrater och gör mer kött/kyckling samt dra ner på ris etc.
Kör inte heller för mycket proteinpulver och fullkorniga produkter för det är galet jobbigt för tarmarna att ta upp och ni kan få ont i magen om ni inte ökar successivt.

Energi in ska vara lägre än Energi ut för att gå ner i vikt/deffa och sen tvärtom för att gå upp i vikt/bulka.

Det är väldigt svårt att bygga muskler och samtidigt gå ner i vikt för tänk dig att du ska bygga ett hus men du har inget material för allt går redan åt på annat som är prioriterat.

Som sagt börja basic - använd lite maskiner och kör 10-12 reps 3 set på 5-6 maskiner. Kör INTE tungt i början utan tänk efter >vilken muskel< som faktiskt jobbar och vad du faktiskt anstränger.
Och Nej, ingen glor och hånar dig om du känner dig osäker - våga fråga, kolla på internet hur man gör en övning och börja som sagt enkelt för du kommer att ha en helvetisk träningsvärk i en månad och sen tar det lång tid tills du slutar få träningsvärk och kanske bara blir lite öm dagen efter.

Detta nedan gjorde jag snabbt till några på mitt jobb

Helkroppspass, 2 gånger/vecka
Pass A
• Knäböj 3 set x 5-10 reps
• Bänkpress 3 set x 5-10 reps
• Raka marklyft 3 set x 5-10 reps
• Skivstångsrodd 3 set x 5-10 reps
Pass B
• Marklyft 3 set x 5-10 reps
• Militärpress 3 set x 5-10 reps
• Frontböj 3 set x 5-10 reps
• Chins/Latsdrag 3 set x 5-10 rep

Över- och underkropp, 4 gånger/vecka
Överkroppspass 1
• Bänkpress 5 set x 5 reps
• Chins/Latsdrag 4 set x 6-12 reps
• Uppåtlutad hantelpress 3 set x 6-12 reps
• Skivstångsrodd 4 set x 8-12 reps
• [Eventuell tricepsövning 3 set x 6-12 reps]
• [Eventuell bicepsövning 3 set x 6-12 reps]

Underkroppspass 1
• Knäböj 5 set x 5 reps
• Raka marklyft 4 set x 6-12 reps
• [Eventuell ytterligare benövning 3 set x 6-12]

Överkroppspass 2
• Militärpress 5 set x 5 reps
• Chins/Latsdrag 4 set x 6-12 reps
• Smalbänk/Dips 3 set x 6-12 reps
• Hantelrodd 3 set x 6-12 reps
• [Eventuell tricepsövning 3 set x 6-12 reps]
• [Eventuell bicepsövning 3 set x 6-12 reps]

Underkroppspass 2
• Marklyft 5 set x 5 reps
• Frontböj 5 set x 5 reps
• [Eventuell ytterligare benövning 3 set x 6-12 reps]

Några riktlinjer och förklaringar:
• Passen är uppbyggda med fyra olika rörelser: en knäböjning, höftfällning,
press och drag. I pass A gör du horisontella press och drag (bänkpress
och skivstångsrodd), och i pass B gör du vertikala press och drag
(militärpress och chins/latsdrag).
• För kortare träningspass så går det att ta bort raka marklyft från pass A,
och frontböj från pass B.
• Byt ut frontböj mot mer vanlig knäböj, om du vill. Och vice versa.
• Om chins är för tunga, gör latsdrag istället.
• Vila ungefär 2-3 minuter mellan arbetsseten. Upp till 5 minuter efter
extra krävande set.

Hur många reps och set ska du göra?
• Runt 3 set x 5-10 repetitioner är lagom för ett upplägg med fokus att öka
muskelmassan. Vill du premiera styrka kan du smyga dig ned till 5
repetitioner eller lägre, men den totala volymen kan då bli ganska låg.
• Programmet har i sin ursprungsform 3 set per övning, men om du har tid
och lust kan du öka detta upp till 5 set, eller ännu fler. Antingen för en
övning som du prioriterar, eller för alla övningar. Antalet set skulle du
även kunna periodisera, att du varannan vecka ökar på ett set av en eller
alla övningar, och efter två veckor med 5 set sänker du återigen till 3 set i
alla övningar.
• Obs! Ökningen i antal set gäller dock ej nybörjare i den första vändan de
kör igenom programmet! Är du nybörjare bör du hålla dig till 3 set hela
första vändan.
• Seten bör avbrytas en repetition före fail, samt före tekniken ser ut på
ett sätt som du inte vill. Eventuellt kan du välja att gå till fail i ett av
övningens set, men högst i två övningar per pass.
Hur väljer du vilken vikt du ska använda?

Om du är nybörjare:
• Om du är ny till styrketräning så är det en bra idé att börja väldigt lätt.
Med stången, om du är ny till övningarna, och öka med mellan 2,5 kg
och 5 kg de första passen. Efter några pass siktar du på att öka 2,5 kg per
pass. Målet ska vara att klara av 10 perfekta repetitioner.
• När du inte längre klarar 10 repetitioner så fortsätter du att öka vikten
och sänka repetitionsantalet. Öka vikten med 2,5 kg per pass tills du inte
längre klarar 5 repetitioner i alla set.
• Då kan du ta av så mycket utan vikten (ungefär 15-20 %) att du enkelt
klarar 10 repetitioner igen. Öka till att göra 4 set per övning, och börja
återigen lägga på 2,5 kg per pass och gör 10:or så länge du kan.

Om du är erfaren:
• Du kan välja mellan att göra raka set (alla på samma vikt) eller mer av
en pyramid. Fortfarande gäller att sträva efter perfekta repetitioner.
• Raka set - Eftersom du är erfaren så kan du under uppvärmningen känna efter, och
välja en vikt och repetitionsantal som du tror blir bra för dagen. Du
kanske väljer 100 kg, och satsar på att klara 3 x 10 reps, där det första
setet har ett par reps kvar till fail, och det sista setet är till (eller nära)
fail. Eller så väljer du 100 kg men gör: 11, 9, 8 reps.
• Pyramid - Arbeta dig stegrande upp, och gör dina 5 till 10 repetitioner på den
tyngsta vikt du kan med bibehållen perfekt teknik (eller så nära du
kommer för dagen). Sänk därefter vikten med 10-20 % och gör 2-3 set
till.

Permalänk
Medlem

Har två småbarn 1+3 år som jag använt som ursäkt för att inte hinna ta mig till gymmet. Detta insåg jag var rent självbedrägeri då man ALLTID har tid att lägga 60 min på något. Lunchen på jobbet, efter nattning, tidig morgon. 60 min motsvarar ju ett avsnitt på netflix av random show.

Jag har tränat mycket sedan innan så tog ca. ett år att reparera 3 års förfall. 😅

183cm 85kg.
Matchvikten är 83kg men kör bulk nu.

Träning 3-4 ggr i veckan.
Mån: bröst, biceps, framsida axlar
Ons: ben, mage
Fre: rygg, triceps, baksida axlar

Kör 3-4 övningar per muskelgrupp 3 set med 6-10 reps.

Varierar övningarna med ett rullande schema.

Var jag ligger nu:
Bänkpress 6-10 x 90kg
Benpress 5-7 x 160kg
Latsdrag 6-8 x 110kg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur jag kan göra mina skulderblad mer flexibla?

Problemet som jag har är när jag ska göra squats så gör det fruktansvärt ont i armarna, jag har testat alla möjliga grepp och positioner, inget hjälper.

Jag kan helt enkelt inte rotera axlatna/skulderbladen tillräckligt långt bak.
Jag misstänker att detta kommer av för mycket bänkpress och dårlig hållning över tid. Jag har alltid varit rädd för att göra squats med tanke på skade risken, så därför har jag inte startat föraren nu.

Jag har sett att det finns speciella squat bars för folk som inte är rörliga nog men det är dessvärre inget jag har tillgång på idag.

Är det någon som har tips på hur jag kan lösa detta?

Övrig info,

25 år+
187 cm.
93 kg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kul med en träningstråd Själv tränar jag mest kickboxning. Hållit på nu i över 6 år. Tränat, tävlat och även varit tränare. Hänger nu på Kalvhagen STHLM sedan jag flyttade till Stockholm.
Annars blir det mest träna hemma med hantlar, curlsstång och chinsstång.

188cm. 74kg. Deffat ner från 77kg nyligen för att se vad jag ligger på.
Har inte så mycket siffror på vad jag tar för vikter direkt men har smeknamnen "Duracellkaninen" och "Den jobbiga jäveln" på min klubb då jag aldrig blir trött.

Standardveckan blir typ
Måndag: Vila.
Tisdag: Kickboxning kväll
Onsdag: Kickboxning lunch
Torsdag: Kickboxning kväll
Fredag: Träna hemma eller vila om det varit hårda pass
Lördag: Kickboxning Morgon
Söndag: Träna hemma eller kickboxning beroende på planer. Tränade jag fredag kanske vila.

Sen varierar det beroende på planer som dyker upp. Händer att jag springer, men tycker löpning är pisstråkigt. Efter 1,5 mil vill jag dö av tristess. Springer väl okej snabbt. Milen tar 50 minuter om jag pressar mig.
Jag tävlar inte längre i kickboxning för det är för mycket tid som behövs läggas ner för att gå en match. Plus att jag inte är tävlingsmänniska.

Lite reklam. Det är gratis att testa på kickboxing på Kalvhagen Vi finns även i de vanliga träningsapparna. Jag kör Bruce själv nu för att testa.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Lite stats och info om mig med tanke på förra inlägget där jag ändå hävdar att jag är någorlunda vass på det här ämnet
Alltid varit aktiv med diverse sporter under hela min livstid så gillar att röra på mig - rättare sagt är besatt av träningen

  • 28 år

  • 95kg

  • 180cm

  • Mindre än 10% kroppsfett

  • Tränat gym i 6-7 år typ

  • Tränar idag endast gym 5-6 gånger i veckan + 20-30min cardio efter varje pass

Typisk vecka ser ut såhär
Mån - Rygg/Biceps + cardio
Tis - Bröst/Triceps + cardio
Ons - Ben/Vader
Tors - Vila
Fre - Axlar/Mage + cardio
Lör - Armar/Stretching + cardio
Sön - Vila

Bänkpress: 160kg
Squat: 180kg
Marklyft: 220kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Oh något jag anser mig själv vara lite vass på

• Seten bör avbrytas en repetition före fail, samt före tekniken ser ut på
ett sätt som du inte vill. Eventuellt kan du välja att gå till fail i ett av
övningens set, men högst i två övningar per pass.
Hur väljer du vilken vikt du ska använda?

Om du är nybörjare:
• Om du är ny till styrketräning så är det en bra idé att börja väldigt lätt.
Med stången, om du är ny till övningarna, och öka med mellan 2,5 kg
och 5 kg de första passen. Efter några pass siktar du på att öka 2,5 kg per
pass. Målet ska vara att klara av 10 perfekta repetitioner.
• När du inte längre klarar 10 repetitioner så fortsätter du att öka vikten
och sänka repetitionsantalet. Öka vikten med 2,5 kg per pass tills du inte
längre klarar 5 repetitioner i alla set.
• Då kan du ta av så mycket utan vikten (ungefär 15-20 %) att du enkelt
klarar 10 repetitioner igen. Öka till att göra 4 set per övning, och börja
återigen lägga på 2,5 kg per pass och gör 10:or så länge du kan.

Om du är erfaren:
• Du kan välja mellan att göra raka set (alla på samma vikt) eller mer av
en pyramid. Fortfarande gäller att sträva efter perfekta repetitioner.
• Raka set - Eftersom du är erfaren så kan du under uppvärmningen känna efter, och
välja en vikt och repetitionsantal som du tror blir bra för dagen. Du
kanske väljer 100 kg, och satsar på att klara 3 x 10 reps, där det första
setet har ett par reps kvar till fail, och det sista setet är till (eller nära)
fail. Eller så väljer du 100 kg men gör: 11, 9, 8 reps.
• Pyramid - Arbeta dig stegrande upp, och gör dina 5 till 10 repetitioner på den
tyngsta vikt du kan med bibehållen perfekt teknik (eller så nära du
kommer för dagen). Sänk därefter vikten med 10-20 % och gör 2-3 set
till.

Tycker det är jättebra att du nämner sånt. Hoppas någon får hjälp av det.
Folk brukar köra på samma vikt så jävla länge och sen undrar de varför de gymmat i sex månader utan några resultat.
Även värt att slänga in tips om hur viktigt det är att hålla emot när man släpper ut muskeln https://en.wikipedia.org/wiki/Eccentric_training

Kör själv så att jag ökar vikten när jag klarar 4x12 av en övning. Så säger vi att jag bänkar 100kg 4x12 ggr, så blir det 105kg nästa pass med målet 4x8-12. Sen köra sista settet typ hela vägen till noll där det är realistiskt (t.ex hantlar eller maskin där det är enkelt att gå ner ett steg fort mellan varje rep).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Brukar vara ute och springa för att få bättre kondition och försöka bränna bort en del fett.
Mitt mål är att klara en mil under en timme innan snön kommer.
Det här är mitt senaste pass. Man kan säga halvvägs till mitt mål.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

@Snorlena:
Har också mil-på-timmen målet just nu! Slåss mest mot smärtan i sidan (håll? mjälthugg?) för orken finns verkligen att lasta på lite extra tempo men sen måste jag oftast sakta ned...

dock skall sägas att på gårdagens halvmil vred jag upp tempot rejält och kom in på ett par minuter under halvtimmen. Nu gäller det bara att sätta ihop ett och ett...

Visa signatur

eGPU crew

Permalänk
Administrativ avgift

Körde detta i fredags, inga underbara siffror men det ger träningsvärk, körde tyvärr inga pullups efter passet då jag var alldeles för slut i kroppen sen i tisdags. Nästa vecka blir det mån - ons - fre

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@andra94

Vilken app använder du?

OT: Fint namn du fått från @Jacob i samband med en viss kampanj

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Efter ett par dagar av vila blev det bröst, axlar och rygg idag. Blev sugen på biceps så fick bli lite smått på dem.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Administrativ avgift

@Bussović: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.stronglifts... dock är den bara till för stronglifts , men pro så kan du lägga till lite övningar som passar.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Pga massa recensioner så har jag inte hunnit träna på drygt en vecka nu. Börjar klia i kroppen men hinner förhoppningsvis till gymmet imorgon innan jobbet.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Rätt gött att dra till ett mindre gym där det sällan är folk där tiderna som jag brukar vara där på.
Idag var dock en kollega där!
En 74årig man som snart helt ska sluta köra buss.
Han tog tyngre vikter än mig på flertalet av maskinerna

Till mig då: blev armar och mage idag. Kändes gött att få öka på vikten på diverse maskiner och vikter.
Tricepsen var lite skakis efteråt vilket kändes gött.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Magen hade träningsvärk när jag vaknade upp idag. Inte extremt men det märktes av särskilt när jag skulle sätta mig upp. Samma när jag körde bänkpress idag, smått jobbigt att sätta sig upp.
Men det är la gött änna!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Idag lyckades jag äntligen komma iväg till gymmet och köra lite. Var ett segt pass så orkade inte riktigt pressa så värst mycket, men skönt att i alla fall ta mig dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

För en person som tvingas vara fysiskt aktiv - Vad bör man äta för att bygga muskler? Kött är alldeles för dyrt

Whey, lots of it

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Blev knappt en timme på gymmet idag. Körde ganska lugnt dessutom. Mest tricepsen som fick sig en rejälare omgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Ryggen borde kännas go imorgon.
Armarna skakis efter bl.a bänkpressen.
Bra pass idag med andra ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Lite mysigt på gymmet idag.
Jag drog dit efter jobbet så jag var på plats 8.30.
Där hängde tydligen ett gäng pensionärer.
Tre herrar och en dam.
Herrarna drog iväg en efter en så till slut var det bara jag och damen kvar.
När vi båda vilade mellan varsin övning passade jag på att fråga hur läget är.
Så det blev några minuter samtal innan vi körde vidare.
Sedan var det dags för henne att dra. Hon nickade mot mig och gick ut. Stod utanför och samtalade med en av herrarna och en dam jag inte sett innan. Innan hon helt gav sig iväg kom hon tillbaka till rummet jag var i, sade och vinkade hejdå till mig

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussović:

Lite mysigt på gymmet idag.
Jag drog dit efter jobbet så jag var på plats 8.30.
Där hängde tydligen ett gäng pensionärer.
Tre herrar och en dam.
Herrarna drog iväg en efter en så till slut var det bara jag och damen kvar.
När vi båda vilade mellan varsin övning passade jag på att fråga hur läget är.
Så det blev några minuter samtal innan vi körde vidare.
Sedan var det dags för henne att dra. Hon nickade mot mig och gick ut. Stod utanför och samtalade med en av herrarna och en dam jag inte sett innan. Innan hon helt gav sig iväg kom hon tillbaka till rummet jag var i, sade och vinkade hejdå till mig

Grattis till gym-damen, alltid trevligt att träffa @Bussović.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Blev en cykeltur igår när jag vakna, inte bästa tiden men cyklar med en 1x11 MTB på 13kg~
Gjordes då på en 12h~ fasta.
https://i.imgur.com/qplr1iI.jpg?1
Borde dock ta sträckan under timmen om en vecka eller två

Försöker även köra sex gympass i veckan (vilar söndag då jag inte jobbar den dagen, gymmar efter jobbet annars). Ligger på 116kg~ atm och ska ner till 100 först och senare kanske 90.
Vet såklart att kosten är viktigast. träningen är mest för att kunna göra saker enklare. Hade tappat vikten enklare utan gym men känns dumt att vänta.

Det är bra, kan bara ge ett tips: (Inte sluta med 'dålig' mat men minska på utvalda saker)
Gör dig van att äta lite mindre än du gör nu, skippa större mängder kolhydrater som ris, potatis och vit bröd, sen all sockerdricka (cola fanta etc) tar du bort helt och kör loka/Ramlösa, jag märker stor skillnad efter 1 månads bruk av sockerdrickor och mycket bröd att man är svullen, sen ramlar byxorna av månaden efter man varit utan... (Men springer ändå inte och svälter)

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Det är bra, kan bara ge ett tips: (Inte sluta med 'dålig' mat men minska på utvalda saker)
Gör dig van att äta lite mindre än du gör nu, skippa större mängder kolhydrater som ris, potatis och vit bröd, sen all sockerdricka (cola fanta etc) tar du bort helt och kör loka/Ramlösa, jag märker stor skillnad efter 1 månads bruk av sockerdrickor och mycket bröd att man är svullen, sen ramlar byxorna av månaden efter man varit utan... (Men springer ändå inte och svälter)

Ska alltså gå ner under redan ganska låga 1000-1500~ kcal. Hur lågt tänkte du? 400 kcal om dagen är protein för att gymma och kunna bygga så kan inte gå lägre än så

Dock intressant att du nämner ris och potatis som sämre men helt glömmer pasta? Det är ju inte helt ovanligt att man ser folk äta tusen kalorier i bara pasta till middag.

Skulle jag gå ner lägre än nuvarande 200-300g kolhydrater (oftast potatis kokt eller ungsstekt) om dagen så skulle jag aldrig orka träna eller ens jobba. Har också märkt att jag lyfter en 20%~ mer om jag ätit potatis senaste 48h~. Och att det mättar jävligt bra som de flesta vet, vilket gör att man kommer långt på en 100-150g per portion.

Loka/ramlösa smakar imo vidrigt och är för mig en gåta varför de ens har kunder i detta land. De flesta orter har kranvatten som är flera gånger godare

Tål inte gluten heller så bröd käkas inte så ofta

Tacksam för tips, men kan vara värt att kolla vad personen redan gör innan man säger sånt =D

Cyklade förövrigt över fem mil igår, vilket är rekord för mig. Till och från jobbet, men lär dröja tills jag gör om det.
Inga problem att vara svettig på jobbet, men fan var tungt det var hem med en motvind på 10-15m/s :/

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.