Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Intressant..
Jag ligger och pendlar mellan 90-140FPS i 1440p med typ allt förutom Textures avstängt/low

Kan tillägga att efter att jag uppdatera drivers till grafikkortet så gick fick jag detta, Innan jag uppdaterade så hade jag problem att hålla 100FPS.

Låter som dem behöver släppa en till patch som fixar felet, har inte hunnit kolla min 5960x men brorsans 5820k får runt 100fps medans innan var det som på mina klipp och min far får ungefär samma fps som jag , något högre med Ryzen 3900x.
Har kört 2 rundor på ground war och fpsn är bättre än vad den var på betan MEN flytet känns inte bra som det är på Realism eller de vanliga S&D men fick lite BF3 minnen av folk som sitter och kampar alla tak
Får runt 80-110 medans under betan var det 60-80 ungefär.
Edit: Någon mer som har felet att Menyn blir svart och att allt försvinner?
Den kommer tillbaks om man joinar en server men annars inte och att alla vapen man låst upp finns inte om man inte gör det.
Edit 2: Updaterade till de senaste drivrutinerna för grafikkortet strax innan spelet släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Tänkte mest på att du sa att din 4770k jobbar mot 100% , borde inte min 920 göra det med?

Du kör 1080p med ett 1080ti?

Jag kör 1440p med ett 2080 och jag gissar att det pressar min processorn mer. ligger normalt mellan cpu 70-100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Du kör 1080p med ett 1080ti?

Jag kör 1440p med ett 2080 och jag gissar att det pressar min processorn mer. ligger normalt mellan cpu 70-100%

Kör i 1080p1440p och4k men har spelat in i både 1080p och 1440 så det borde väl pressa min mer

Stavfel
Permalänk
Medlem

Har inte haft några prestandaproblem i multiplayer (har inte spelat sp). 1440p, GTX 1080 och i7-3770K@4.5GHz.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med "muslagg"?
I menyerna kan pekaren fastna och sedan flyga runt lite som den vill.
Ingame känns det som att sensen dras ner till jävligt nära noll.... Och sen kan det flyta på lite bättre en stund men sen är lagget tillbaka.

Någon som har någon lösning på detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Har ett 1070 och en i7 7700 i en laptop och jag klarar ändå runt 80fps i snitt med allt max förutom texture, som jag har på normal (behövs endast i Ground war. annars klarar jag allt max i TDM osv) i 1440p

nu till en sjukt irriterande grej. Jag har chat disabled men ser ändå när folk loggar in på battlenet och den chatten försvinner fan ta mig inte. sitter flera spel i rad där det står '' putte is playing WoW''.....

hjälp

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

För att vara en snål skit, nästan 600 spänn för pc versionen? 399:- är rimligt för pc...

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

nu till en sjukt irriterande grej. Jag har chat disabled men ser ändå när folk loggar in på battlenet och den chatten försvinner fan ta mig inte. sitter flera spel i rad där det står '' putte is playing WoW''.....

hjälp

Osäker på om det går att stänga av ens. Såg någon tråd om det på reddit, men fungerade tydligen bara för singleplayer.

Edit; Här stod det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Beaver:

Kommer det komma på Steam eller är det bara battlenet som gäller?

Battlenet som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ölvestig:

Osäker på om det går att stänga av ens. Såg någon tråd om det på reddit, men fungerade tydligen bara för singleplayer.

Edit; Här stod det.

sjukt irriterande. har liksom en chat ''sparad'' uppe i mitt högra hörn som visar när folk på mitt bnet börjar logga in i andra spel...

men tack. ska testa göra som det stod på reddit

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Har ett skumt, sjukt drygt FPS-problem - Själva FPS'en är hög nog och ligger mellan 100-140, men däremot är det ett sjukt stuttrande/jittrande på skärmen och känslan är att det pumpas ut typ 15 FPS - skärmen rycker och hackar när jag tittar runt osv. Bara lirat SP än så länge. Har en 7700k@5GHz, 2080ti, massa RAM. Provat att ställa allt på Low/Disabled samt semi-uppskruvat, fortfarande samma elände. Senaste drivrutinerna, togglat Fullscreen/Windowed Borderless. Blir en smula frustrerad.

Permalänk
Medlem

Vad händer???

Skaffade mig MW nu idag, började spela och upptäckte att det är något som inte stämmer.
Har senaste drivrutinerna på grafikkortet.
Är det fler som har det så här eller är det bara jag?
Sjukt irriterande
Har inte detta problemet på gta v.
Spec på datorn;

Har inte ändrat några inställningar, men visar ändå.

Dold text

Så här kan det se ut, för att sedan se helt normalt ut.
Har testat att starta om utan vidare resultat.
Ber om ursäkt i förväg för många bilder, men vill visa olika scener.

Dold text
La till spoiler-taggar för bättre översikt /mod
Visa signatur

CPU: Intel Core i5-4670 @ 3.4GHz |Mobo: MSI B85M-G43 |RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB |Grafik: ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: CM Storm Scout II Gaming Ghost White |Hårddisk: Kingston SSDNow V300 120GB |Nätagg: Corsair CX 500M, 500W |Monitor: Acer 24" LED G246HLBbid

Permalänk
Medlem

https://gyazo.com/c5f7feb5fe24c200f87520d500a6d546

Hur får jag bort detta ifrån chatten? konstant uppe hela tiden under varje match...

har disable chat och mute voice chat widget

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

https://gyazo.com/c5f7feb5fe24c200f87520d500a6d546

Hur får jag bort detta ifrån chatten? konstant uppe hela tiden under varje match...

har disable chat och mute voice chat widget

I Settings / General så kan du scrolla ner lite så har du Chat Disable eller Enable.
Stänge av min för smått jobbigt när någon man känner på battle.net och man försöker spela XD
Du måste dock starta om spelet för det ska funka

Permalänk
Medlem

ADS lagget borta redan första dagen så blev att spela och tycker spelet är helt ok!
En del banor är verkligen dåliga och är för lätta att campa på! Man blir oftast skjuten av campande spelare. Så spelet blir lite väl segt ibland.
Ska spela lite mer idag och lyckas nå lvl 37 och börja lvl den nya snipern man får då!:)

EDIT: Får se hur länge man orkar med skiten! Är ju rent camp i alla matcher man spelar! Känns som alla bara står och stirrar. Folk klagar på taktik! Svårt när alla bara står stilla! Får se hur länge man orkar! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Någon som upplevt att spelet crashar? Brorsan har problem med det, han har senaste drivisarna och tempsen ser bra ut. han har provat reparera spelet också..

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cryqer:

Någon som upplevt att spelet crashar? Brorsan har problem med det, han har senaste drivisarna och tempsen ser bra ut. han har provat reparera spelet också..

Japp, crashar ibland utan något error meddelande (PC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

För att vara en snål skit, nästan 600 spänn för pc versionen? 399:- är rimligt för pc...

Har inte testat själv men här kostar det 372 kr med dagens växelkurs.

https://kr.shop.battle.net/en-us/product/call-of-duty-modern-...

Läste någon tråd om att det inte skulle vara några problem och att folk även hört med deras support som sagt att det var OK.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Har inte testat själv men här kostar det 372 kr med dagens växelkurs.

https://kr.shop.battle.net/en-us/product/call-of-duty-modern-...

Läste någon tråd om att det inte skulle vara några problem och att folk även hört med deras support som sagt att det var OK.

Bara så ingen annan försöker, bara för att man har blizzard balance som täcker det så fungerar det ändå inte rakt av.
Något sorts regionstrick behövs förmodligen.
Kom SMS från blizzard att konto blev blockerat på studs men det verkar fungera ändå.

Permalänk
Medlem

Vad kör detta spel med för magi egentligen. Aktiverade vsync @ 60hz (för kampanjen) och upplever inget muslagg? Blev shockad. Gör man samma i dom flesta andra FPS så äre sirap i musen.
Vet inte varför jag skrev detta blev bara så paff !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Bara så ingen annan försöker, bara för att man har blizzard balance som täcker det så fungerar det ändå inte rakt av.
Något sorts regionstrick behövs förmodligen.
Kom SMS från blizzard att konto blev blockerat på studs men det verkar fungera ändå.

Blev ditt blizzardkonto blockat?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Blev ditt blizzardkonto blockat?

Den sade det via SMS men kontot fungerar som det ska.
Testade nu igen men även fast det finns tillräckligt med pengar på kontot så säger den
"You don’t have enough Blizzard Balance to cover the cost of this purchase.
Purchase additional Blizzard Balance or redeem a Blizzard Balance Card and try again."

Funderade på vpn men har mullvad och de erbjuder inte en korea koppling

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segafreaktwo:

ADS lagget borta redan första dagen så blev att spela och tycker spelet är helt ok!
En del banor är verkligen dåliga och är för lätta att campa på! Man blir oftast skjuten av campande spelare. Så spelet blir lite väl segt ibland.
Ska spela lite mer idag och lyckas nå lvl 37 och börja lvl den nya snipern man får då!:)

EDIT: Får se hur länge man orkar med skiten! Är ju rent camp i alla matcher man spelar! Känns som alla bara står och stirrar. Folk klagar på taktik! Svårt när alla bara står stilla! Får se hur länge man orkar! xD

Vilket gamemode kör du då? Upplever jävla massaa camping i Ground War men spelar själv huvudsakligen S&D samt Gunfight.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Själv kör jag nästan uteslutande Team Deathmatch, efter ca 8 tim spelande totalt tycker jag spelet har ett tempo som skiljer rejält från de föregående spelen, tyvärr på till det sämre enl. mig.

Det känns också "svårare" i MP trots att jag är hyffsat duktig på föregångarna.
Man blir skjuten direkt, folk siktar som Robin Hood och ser en som om man hade en "saftblandare" på huvudet vart man än i världen vänder.

Banorna är röriga och grötiga, grafiken är medelmåttig, och försämras på distans vilket är sjukt störande. Detta syns mes i hur upplösningen blir lägre längre bort och aliasing uppstår på alla objekt.
Spelet verkar skala ner ordentligt på allt som inte är inom 20m avstånd.
Förra COD'en (Black ops 4) som använde den äldre spelmotorn uppvisade inte alls detta i samma grad.

Prestandan är annars bra tycker jag och ligger konstant över 100fps med min 6700k och 1080 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DG77:

Det känns också "svårare" i MP trots att jag är hyffsat duktig på föregångarna.
Man blir skjuten direkt, folk siktar som Robin Hood och ser en som om man hade en "saftblandare" på huvudet vart man än i världen vänder.

Att det känns svårare är för att det är svårare. Du matchas med spelare som är "lika bra" som dig. Vilket gör att varje match blir en jäkla svettig uber-seriös runda för att man ska får några kills överhuvudtaget.

Detta gillar jag inte alls utan jag tycker såfall att det ska vara implementerat i någon form av "ranked mode".

Mer kan man läsa här:
https://www.dexerto.com/call-of-duty/modern-warfare-fans-upse...

Den artikeln länkar även till denna videon: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=MpW-NCUMnz8

Vad jag har förstått så är skill-based matchmaking (SBMM) aktiverat på allt utom Ground war.

*OBS*
Inget ovanför är verifierat av Infinity ward men mycket pekar på att det är sant

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Zentix: Nu har jag inte spelat cod sedan mw3 och blops 1 (räknar inte med senaste blops) men borde det inte vara bra? Eller är det för man vill spela mot bättre motstånd? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte spelat sedan MW2 för sedan tyckte jag att de drog ner spelet i skiten..

Detta spel tycker jag är lite roligt just för sådant som folk skriver ovanför, det är lite svårt och man måste vara med. Lyssna på fotsteg kanske använda dead silence och UAV blocker. Tycker just att det blev mycket enklare att spela när man hade kommit till lvl 24 och man kunde blockera UAV.
Om någon campar vad spelar det för roll? Man får hitta en lösning bara..

Tycker också att det är roligt att 90% av alla attachments har något negativt så man behöver tänka lite på hur man vill spela och vad man kan vara utan. Däremot kan jag tycka att vapnen behöver lite av en rework, det är lite svårt att spela med vissa vapenklasser.

Banorna är också bra tycker jag, mycket roligare när man kan har lite lager och man kan vara på tak bland annat. Inte bara tre gångar som man kan välja mellan. Allt handlar om att få in kartorna i ryggmärgen och hitta tips och trix som man kan använda sig av.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Den sade det via SMS men kontot fungerar som det ska.
Testade nu igen men även fast det finns tillräckligt med pengar på kontot så säger den
"You don’t have enough Blizzard Balance to cover the cost of this purchase.
Purchase additional Blizzard Balance or redeem a Blizzard Balance Card and try again."

Funderade på vpn men har mullvad och de erbjuder inte en korea koppling

Har du bara testat med balance cards och inte vanligt kreditkort?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt bra hittills. Ett helt annat gameplay från andra COD och det tog ett tag för mig att ställa om.

HQ och SnD är dom spellägena som fungerar bäst, och tyvärr passar inte mapsen alls Domination som annars brukar vara ett riktigt bra spelläge.

Gillar att man måste vara mycket mer metodisk och att vikten är på HUR man rör sig över banorna och inte ATT man rör sig.

Spelet ser även väldigt bra ut och presterar otroligt fint. Imponerad över optimeringen på PC.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Har du bara testat med balance cards och inte vanligt kreditkort?

Vanligt kreditkort är inte ett alternativ, den tar bara balance...