Permalänk
Medlem

Bra pris? Latitude e6540

Hej!

Är det här ett bra pris på följande dator:

i7-4800mq
16gb 1600mhz ddr3
256gb ssd
1920x1200 fullHD LED Backlight
Radeon 8790 2gb

Ett års garanti.

för 3200kr?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Hedersmedlem

@Pantsoff

Nja, den är väl runt 5-6 år gammal, hur mår batteriet? Vad ska du ha datorn till?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Kent: Inget speciellt ska jag ha den till. Slösurfa hemma, eventuellt spela lite (annars streamar jag från stationära).
Tänkte att processorn är ju 4 kärnor och 8 threads, kan väl inte vara helt vanligt i laptops? Ser att dom flesta är bara massa i5or med två kärnor och kanske HT.

Fick massa artefakter igår när jag startade ett 3d program... Hoppas bara det är drivrutiner och inget annat! Har bytt kylpasta nu iaf, den gamla var inte rolig!

Jag skrev inte det, men jag har redan köpt datorn. När jag köpte den var den listad med 1366x768 display, samt inget dedikerat grafikkort. Men den hade både och

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Tänkte att processorn är ju 4 kärnor och 8 threads, kan väl inte vara helt vanligt i laptops? Ser att dom flesta är bara massa i5or med två kärnor och kanske HT.

Nu för tiden är det rätt vanligt, t.ex. i5 8250U som är ganska vanlig har 4 kärnor med HT.

Men hur som helst, Latitude är en av Dells serier för företag. De brukar hålla rätt bra kvalité, och att hitta ett nytt batteri borde inte vara något problem om det skulle behövas. Om priset är bra eller inte kan jag inte uttala mig om, men det viktigaste är ju att du själv är nöjd.

Permalänk
Medlem

@perost: Okej, ja jag kollar mest datorer som ligger i 4000 eller 5000 serien. Har inte så stora krav egentligen då jag har lagt det mesta av spelandet på hyllan. Sen är det ju roligt att byta kylpasta, uppgradera till SSD och annat småpill

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

@Pantsoff: Varken bra eller dåligt skulle jag säga. Möjligen går ju att argumentera för att du fick mycket prestanda för pengarna, och dessutom en dator där man inte försökt få ner vikt och tjocklek till varje pris. Jag har haft en bunt Latitude (8-9 stycken) och har med något undantag alltid varit väldigt nöjd eftersom ergonomin är så god.