Permalänk
Medlem

Köpråd Mate 20 X

Hej!

Är väldigt sugen på denna luren.
Måste såklart importera då den inte säljs i Sverige.

Tänkte köra internationella versionen från wondamobile men behöver lite råd.

Kan man köra kinesiska versionen eller ska man köra internationella? Drawback kinesiska?

Förutom wonda finns det ngn annan bra sida man kan köra som är legit?

Skillnaden med vanliga Mate 20. Förutom storleken.. Är enda skillnaden att det LCD på Mate 20? Är den drawbacken nog för att föredra Mate 20 X ist som har OLED?

Tackar

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

Spec på alla 4 telefoner i mate 20 "familjen".
https://www.digitaltrends.com/mobile/huawei-mate-20-pro-vs-ma...

Utöver att skärmen är LCD (vilket enligt mig inte spelar så stor roll på en telefon) så har vanliga mate 20 lägre upplösning på kamerorna och finns i versioner med 4 och 6GB ram.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är någon skillnad på vilka band de olika versionerna kör på... tänker på när det kommer till täckning/kompatibilitet med 4G nätverket. Värt att kolla upp.

Annars tror jag att mjukvaran skiljer sig åt lite också. Har hört att man exempelvis inte kan byta launcher på den kinesiska mjukvaran. Du lär absolut vilja köra på den internationella.

https://www.eglobalcentral.eu/ har jag handlat på förr. Vet att de hade ett ganska bra erbjudande på Mate 20 X för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Amazon

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harr:

Amazon

Skickades från m.sweclockers.com

Fanns inga bra deals där.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X