Undersökning: Samsung frågar SweClockers (avslutad)

Permalänk
Melding Plague

Undersökning: Samsung frågar SweClockers (avslutad)

Efter Samsung Unpacked är mobiljätten intresserad av att höra vad SweClockers gemenskap tycker om dess mobila utbud. Vad tycker du om Samsungs mobiltelefoner?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
Grundare

Tack alla som ställer upp och svarar i undersökningen!

Den är alltså begränsad till maximalt 500 svar och länk till undersökningen finns även i forumet https://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner. Begränsningen beror på att det blir omöjligt att ta vara på och få en överblick över alla fritextsvar. Passa på att berätta hur du tycker att svaren som inkommer ska användas (sista frågan)!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Tycker det var en bra enkät, även fast man är iPhone användare

Permalänk
Medlem

Såja, då har jag fått gnälla om Samsungs dåliga batteritid idag med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Önskar att de släpper en med Windows 10

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Shitpommfrit:

Tycker det var en bra enkät, även fast man är iPhone användare

Samma här. De här frågorna är inget jag går och funderar på i vardagen, men det var uppfriskande att stanna upp lite och fundera på alternativen som finns och varför man suttit fast vid samma tillverkare år efter år (som jag gjort).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

För mig är det tre saker som är avgörande för nästa telefon
1. Inget mer IOS fängelse
2. God säkerhet då jag får känslig information i mail
3. Batteritid.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv

Det är svårt att se vad Samsung gör fel. Det är dock lätt att klaga på problem som har varit kända på mobiltelefoner sedan början av 1970 talet. Bättre batteritid, mottagning och knappar. Tydligare interface, lägre vikt, mer hållbar, billigare etc..
Dessa önskemål har mobiltillverkare nu vetat om ca 45år och kommer ej som en överraskning, frågan är dock vad för annat de skulle kunna göra? Mer integrering emot annan hårdvara så tror jag mycket på öppna standarder som inte ens låser sig in till Android utan även fungerar på Apples mobiler.

*edit*
Det jag skulle vilja ha är mycket fokus på fodral, jag tycker de flesta fodral till mobiler inte är optimala och jag tror många skulle kunna tänkas betala mycket för ett riktigt bra fodral.
En googling SAMSUNG Clear View Cover Fodral till Samsung Galaxy S10 är inte helt fel, samsung var före mig.. Men jag vill ha kreditkort och körkort i fodralet.

Permalänk

@anon159643: Hade gärna haft en Samsung-telefon om de inte hade haft så förbannat mycket bloatware.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Johan86c: Hade gärna haft en Samsung-telefon om de inte hade haft så förbannat mycket bloatware.

De kunde ha en rensningsfunktionen. Syftet med bloatwaren är självklart att försöka mobilen bättre för vissa användare, men det passar ej alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är svårt att se vad Samsung gör fel. Det är dock lätt att klaga på problem som har varit kända på mobiltelefoner sedan början av 1970 talet. Bättre batteritid, mottagning och knappar. Tydligare interface, lägre vikt, mer hållbar, billigare etc..
Dessa önskemål har mobiltillverkare nu vetat om ca 45år och kommer ej som en överraskning, frågan är dock vad för annat de skulle kunna göra? Mer integrering emot annan hårdvara så tror jag mycket på öppna standarder som inte ens låser sig in till Android utan även fungerar på Apples mobiler.

Instämmer. Det enda jag inte gillar på jobbtelefonen (S8) är fingeravtrycksläsaren, som är mycket sämre än min OnePlus 5T. Det som får mig att välja bort Samsung är priset, då man får kanske 90% av prestandan till 50?% av priset från "uppstickare" som Nexus 5x, OnePlus 3/5 (vid den tidpunkten, såklart)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Fråga 18..... Varför svarade vi på enkäten egentligen?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Märkligt att inte kamera var en självständig kategori på första sidan.

Permalänk
Medlem

Knasiga frågor. Kunde inte riktigt svara på vissa, så då sket jag i det

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Snapdragon i Europa tack, vill inte ha Exynos som har varit sämre varje år sen S7an fast vi betalar mer.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Active Serien till Sverige igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

1: Mindre bloatat UI, känns som om allting kräver fler "tryck" på samsung jämfört med många andra tillverkare.

2: En "compact-version" av flaggskeppen. 5" tycker jag är för stort, men vill ändå ha vettig hårdvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samsung plz, kan vi få åtminstone en telefonmodell som är under 5" och inte har totalgimpade specs. Tack!

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av ELF:

Fråga 18..... Varför svarade vi på enkäten egentligen?

Förstår vad du menar! Poängen är att fråga 18 blir ett jättebra underlag att visa upp, diskutera och göra någonting bra utav utifrån oss som faktiskt är med och svarar på enkäten. Mitt mål är att vi inte bara ska släppa in företag att sitta och extrahera massa information. Det blir mycket bättre om man kommer tillbaka och påvisar resultat av något slag kring det totala bidraget från SweC community. Både för denna enskilda gång men också om vi ska göra mer sådana här saker. Det rullar in bra förslag, fortsätt så! Kul!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag hade villat ha en 8 tum skärm med home knapp.
Sen undra jag hur mycket den skulle kosta med 16GB hårddisk (10+).

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Jag vill att varje toppmodell får undervattenhus, som tål minst 60 m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

En av de viktigaste sakerna tror jag är att fortsätta utveckla desktopmiljön som man får i dockat läge, redan idag med S8, S9, S10. Inom tio år kommer man sannolikt inte längre få en laptop till de flesta kontorsjobb, åtminstone inte de som bara kräver Office-paketet, utan det kommer vara mobiltelefoner med dockor förutsatt att utvecklingen fortsätter i nuvarande takt.

Det kommer öppna upp en helt ny kanal av försäljning för mobiltillverkare och jag tror inte många fler än Samsung och Apple är positionerade för att ta stora delar av den som det ser ut idag. Att Apple dessutom ser ut att byta till ARM-processorer för MacBooks tror jag kan vara ett steg för dem att få en mer homogen miljö för att stödja det här i framtiden utöver det mer diskuterade kring batteritider. Så den som vill vara med på det tåget bör börja lägga stora utvecklingsresurser på det redan nu.

Permalänk
Medlem

Viktigaste enligt mig är att de dumpar sitt skin och kör rent android med garanterade uppdateringar i 3 år. Att man inte får uppdateringar i tid är ett stort svek när telefonerna kostar så mycket. Speciellt när man köper en mycket billigare kina telefon (Oneplus) som uppdaterar i tid.

Permalänk
Medlem

Vill ha en telefon i klass med Galaxy Nexus igen, den var både prisvärd och snabb som satan för sin tid med bra skärmpanel och RENT och UNDERBART android out of the box och efter man låst upp bootloadern och rootat och lite sådant smått och gott så kunde telefonen följa med ett bra tag, min telefon hade upp till Android 7.1.2 installerat från inofficiella håll innan den pensionerades.

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus_i9250-4219.php

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Geeks
Grundare

470 svar inne nu på bara ~2,5 timmar men riktigt hög kvalitet - wow vilket engagemang! Vi stänger ner enkäten vid 500.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fadelol:

En av de viktigaste sakerna tror jag är att fortsätta utveckla desktopmiljön som man får i dockat läge, redan idag med S8, S9, S10. Inom tio år kommer man sannolikt inte längre få en laptop till de flesta kontorsjobb, åtminstone inte de som bara kräver Office-paketet, utan det kommer vara mobiltelefoner med dockor förutsatt att utvecklingen fortsätter i nuvarande takt.

Det kommer öppna upp en helt ny kanal av försäljning för mobiltillverkare och jag tror inte många fler än Samsung och Apple är positionerade för att ta stora delar av den som det ser ut idag. Att Apple dessutom ser ut att byta till ARM-processorer för MacBooks tror jag kan vara ett steg för dem att få en mer homogen miljö för att stödja det här i framtiden. Så den som vill vara med på det tåget bör börja lägga stora utvecklingsresurser på det redan nu.

Mycket bra tanke. Jag tänker när jag är besök hos någon, bara plugga i mobilen och sedan utnyttja en stor skärm, tangentbord + mus. Och vops så har man ens bookmark och annat.

Det jag dock vill ha är öppna standarder så att alla mobiler fungerar med utrustning som har detta stöd.
Tekniker som skulle kunna fungera. Bluetooth på mus + tangentbord, WIDI till skärmen. Problem 3 prylar att parkoppla, det känns osmidigt...

Permalänk
Medlem

Av konkurrensskäl väljer jag att inte svara för att inte stödja Samsung.
Samsung, Apple & Huawei har för stora marknadsandelar.
För många konsumenter existerar tyvärr bara de märkena.
Det behövs mer konkurrens från fler aktörer på mobilmarkanden för att det ska utvecklas ännu bättre produkter!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Johan86c: Hade gärna haft en Samsung-telefon om de inte hade haft så förbannat mycket bloatware.

Samsung har väldigt lite bloatware idag. Om du inte håller med mig, ge gärna ett exempel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Mycket bra tanke. Jag tänker när jag är besök hos någon, bara plugga i mobilen och sedan utnyttja en stor skärm, tangentbord + mus. Och vops så har man ens bookmark och annat.

Det jag dock vill ha är öppna standarder så att alla mobiler fungerar med utrustning som har detta stöd.
Tekniker som skulle kunna fungera. Bluetooth på mus + tangentbord, WIDI till skärmen. Problem 3 prylar att parkoppla, det känns osmidigt...

Jag tänker att all kringutrustning kommer att vara förkopplad till dockan likt något moderna laptopdockor som Dells WD15. Mobilen sitter i dockan likt dagens Dex-docka. Dockan kan sedan ha gränssnitt för att administrera och koppla kringutrustning via trådlösa standarder, eller USB-gränssnitt och HDMI för icke trådlösa kringutrustningar. Alternativt att det utvecklas stöd för någon typ av touch-synkronisering för koppling av trådlösa enheter som blir betydligt enklare att använda än de som finns idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Samsung har väldigt lite bloatware idag. Om du inte håller med mig, ge gärna ett exempel.

UPDAY som konstant återaktiverar sig själv vid varje uppdatering på telefonen?