Fractal Design R6, backplate, toppen varm

Permalänk

Fractal Design R6, backplate, toppen varm

Hej,
Har en ny Noctua DH-15 med två fläktar som blåser luft ut genom fläkten bak, en Ryzen 2700x och använder de tre fläktarna som kom med caset (dvs 2 i fronten, en för CPU en för GPU).

Mitt chassi är Fractal Design R6C TG, alltså en panel med tempered glass, en annan heltäckande. Jag har monterat "ner" hårddiskvaggan eller vad man kalla det för maximalt luftflöde.

Temperaturerna är helt okej, kunde väl vara lite bättre men max är ca 80 för grafikkortet efter 2h+ av BF5 och CPU når runt 77 C som max.

En fråga jag har är dock att sidan som är heltäckt blir väldigt varm, i toppen av chassiet och baksidan av backplaten, alltså utanpå själva chassit. Om ni tänker er här:

där gul är då tänkt att vara på "andra sidan" av det ni ser. Alltså utsidan av sidan.

Är detta normalt? Något jag bör vara orolig över? Det finns ju ingen fläkt som tar hand om den värmen, alstras den där då tills jag slutar spela?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem

"väldigt varmt" är subjektivt, personligen skulle jag nog klassificera metall med temp 40+ som "för varmt" för att hålla i. Så länge utrustningens sensorer inte rapporterar högre temperaturer än vad du skriver hade jag inte oroat mig.
Du kan ju prova att ta bort topplocket och se om det gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com