Raidmax MX-902F är RGB-höljen som monteras på primärminnen

Permalänk
Melding Plague

Raidmax MX-902F är RGB-höljen som monteras på primärminnen

Det blåser upp till storm på marknaden för fejkade minnesmoduler och RGB-höljen, i samband med att Raidmax äntrar scenen med egna RGB-höljen i aluminium.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förlåt, men varför ska man titta i datorn när man har byggt klart den förutom om man ska lokalisera fel eller byta ut något?

Ja, jag vet, jag är inte kundgruppen. Men har aldrig fattat varför det är så speciellt med RGB i datorn.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

@Xyze: gör du ett snyggt och rent datorbygge så gör belysningen det lite mysigare att titta på. Det blir en inredningsdetalj.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Dröjer väl inte länge innan dessa "fejk" moduler kostar lika mycket, eller lite, som vanliga minnen med dom gyllene priserna för några år sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Det är bra med rgb-höljen, då kan alla köpa samma minne och de som vill ha rgb köper sitt kitt till.

Jag själv tycker rgb och allt vad det heter är coolt på grymma maskiner, ju äldre man blir ju mer krav ställer man på vad en grym maskin är. För mig är det lite som att komma med en volvo 240 med nyonljus känns lite sådär, kommer man med en Bugatti för 20 miljoner och samma neonljus så skulle jag ej skämmas lika mycket.

*edit*
Ta denna 300 000kr spelriggen, jag skulle ej skämmas det minsta över att äga en sådan trots alla leds:
https://www.youtube.com/watch?v=r-3iathMo7o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Förlåt, men varför ska man titta i datorn när man har byggt klart den förutom om man ska lokalisera fel eller byta ut något?

Ja, jag vet, jag är inte kundgruppen. Men har aldrig fattat varför det är så speciellt med RGB i datorn.

Be inte om ursäkt!
Du har helt rätt.

Jag kan ge dig ett roligt exempel... och tänk dig tillbaka till AMD:s storhetstid

True Story

Min vän har en samma torn som mig, men med mycket sämre hårdvara, men har satt in gröna LEDrör som lyser grönt. (tror inte det fanns RGB då)

Jag har samma torn som min vän, fast med väldigt mycket bättre hårdvara, men jag har inga LEDrör.

Våra barn kollar med stora ögon på båda burkarna, och säger " wow, kolla vilken värsting dator" den lyser.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Våra barn kollar med stora ögon på båda burkarna, och säger " wow, kolla vilken värsting dator" den lyser.

Lite som varför Call of Duty och Justin Bieber är populära.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är bra med rgb-höljen, då kan alla köpa samma minne och de som vill ha rgb köper sitt kitt till.

Jag själv tycker rgb och allt vad det heter är coolt på grymma maskiner, ju äldre man blir ju mer krav ställer man på vad en grym maskin är. För mig är det lite som att komma med en volvo 240 med nyonljus känns lite sådär, kommer man med en Bugatti för 20 miljoner och samma neonljus så skulle jag ej skämmas lika mycket.

*edit*
Ta denna 300 000kr spelriggen, jag skulle ej skämmas det minsta över att äga en sådan trots alla leds:
https://www.youtube.com/watch?v=r-3iathMo7o

Montera neonljus på en 20 miljoners Bugatti skulle jag skämmas för!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Avstängd

Jag är för :), men tyvärr kommer man ej att se blinget pga fet kylare i vägen

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Förlåt, men varför ska man titta i datorn när man har byggt klart den förutom om man ska lokalisera fel eller byta ut något?

Ja, jag vet, jag är inte kundgruppen. Men har aldrig fattat varför det är så speciellt med RGB i datorn.

Det är nog helt olika från person till person, men för mig är datorn en stilfull och mycket elegant inredningsdetalj i hemmet. Jag möblerar om och byter stil då och då, och vill då att färgerna i datorn också skall kunna matcha, för att inte tala om jul, nyår, födelsedagar och andra festliga tillfällen där RGB i datorn verkligen är körsbäret på pajen så att säga.

För mig handlar det om mode, stil, elegans, och smakfullhet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Monterar man plast i byst och läppar så ska såklart datorn också vara med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Förlåt, men varför ska man titta i datorn när man har byggt klart den förutom om man ska lokalisera fel eller byta ut något?

Ja, jag vet, jag är inte kundgruppen. Men har aldrig fattat varför det är så speciellt med RGB i datorn.

Jag förstår hur du tänker, men det argumentet är lite samma som "varför lägga tusentals kronor på armbandsur med en massa detaljer när man kan se vad klockan är på en Casio för 200 kr?". Och personligen håller jag med om att alla regnbågseffekter som kidsen håller på med både i datorn och på tangentbord och skärmar är långt ifrån estetiskt tilltalande.

Men när man har en dator som är vacker som ett smycke så kan man inte låta bli att bara titta och njuta då och då. Särskilt om man har svettats själv för att få ihop bygget. Exempel:

Dold text

Och RGB.. tja, det är ju bra för att sälja en pryl till tusentals kunder som vill ha olika färgnyanser på sina prylar.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Förlåt, men varför ska man titta i datorn när man har byggt klart den förutom om man ska lokalisera fel eller byta ut något?

Ja, jag vet, jag är inte kundgruppen. Men har aldrig fattat varför det är så speciellt med RGB i datorn.

Man kan göra så mycket mer med RGB än bara regnbågsspya.

Permalänk

Ingen som kan starta en omröstning och kolla vilka som har fönster? Har haft den sen typ 25 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det är nog helt olika från person till person, men för mig är datorn en stilfull och mycket elegant inredningsdetalj i hemmet. Jag möblerar om och byter stil då och då, och vill då att färgerna i datorn också skall kunna matcha, för att inte tala om jul, nyår, födelsedagar och andra festliga tillfällen där RGB i datorn verkligen är körsbäret på pajen så att säga.

För mig handlar det om mode, stil, elegans, och smakfullhet.

Mode, stil, elegans och smakfullhet med en lysande dator som inredningsdetalj?!?? Hahahahahahaha 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lisj:

Mode, stil, elegans och smakfullhet med en lysande dator som inredningsdetalj?!?? Hahahahahahaha 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Det är mycket trångsynt och i längden fördummande att skratta åt andra som inte har exakt samma smak som en själv. Det hoppas jag du är vuxen nog att förstå. Om du själv inte gillar RGB och inte vill ha det så stäng av det, så är problemet löst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ungarna älskar när det lyser, passar dessa på deras minnen och min budget kommer det garanterat köpas.

Permalänk
Medlem

Jag är 33 år å tycker de är kul med rgb, betydligt löjligare å lipa över att folk tycker om de. Låt folk göra som dom vill. Rgb är ju helt valfritt å ha igång så förstår inte hur man kan störa sig på de.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Jag är 33 år å tycker de är kul med rgb, betydligt löjligare å lipa över att folk tycker om de. Låt folk göra som dom vill. Rgb är ju helt valfritt å ha igång så förstår inte hur man kan störa sig på de.

Jag är 34 och håller med. Folk måste ha rätt gråa liv när de orkar sitta och störa sig på andras stilval. Om jag tycker att det skapar ett gentilt uttryck att ha rött och lita i datorn till mina röda, lila, och svarta möbler i vardagsrummet så är det väl för i helvete inget som andra ska lägga sig i?? Folk beter sig som om det faktum att det finns RGB-produkter innebär att just deras dator måste se ut som ett tivoli på natten, när så inte är fallet.

RGB är så mycket mer mer än "Regnbågs-preset", men det är klart att man inte begriper när man inte har provat.

Bland mina kamrater så är det ytterst få som lämnar det på "standardregnbågen" utan det handlar snarare om att man vill matcha ett visst tema.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Jag är 51 år,jag gillar med rgb.
Har t.o.m datorn på skrivbordet så jag kan se den.
Visst är det 1 inredningsdetalj.
Nu är jag ju singel,så ingen tjej som klagar på min inrednings smak.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Det fina med RGB är som många redan nämnt att man kan använda det efter smak eller inte alls. För bara några år sedan fanns det ju olika ramminnen av samma modell fast med olika färg istället för som nu när de som vill ha färg köper samma

Skrivet av Mange43:

Jag är 51 år,jag gillar med rgb.
Har t.o.m datorn på skrivbordet så jag kan se den.
Visst är det 1 inredningsdetalj.
Nu är jag ju singel,så ingen tjej som klagar på min inrednings smak.:)

Skaffar du tjej så är det bara att måla chassit vitt och sedan repa det lite så kan du kalla det shabby chic och den stilen verkar gå hem hos flickorna runt 20-30 i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Jag är 33 år å tycker de är kul med rgb, betydligt löjligare å lipa över att folk tycker om de. Låt folk göra som dom vill. Rgb är ju helt valfritt å ha igång så förstår inte hur man kan störa sig på de.

Jag är 51 år å tycker med att det är väldigt bra och ger mig nöjet att skräddarsy belysningen på mitt hem.
RGB är oslagbart där.
Skulle väl inte kalla det kul direkt.
jo ibörjan var det jätteroligt, jag skulle ju ljuga om jag skrev annat, det vart kul som f*n i början.

Det är väldigt användbart i huset.

Jag lipar inte över att folk tycker det är roligt med RGB i burken, men jag tycker det är en onödig kostnad.
Det är ju trots allt...bara en burk

Jag vet om att det är lätt att se sitt egetbygge/nyköp av dator som sin woow och så sitter man där o tittar. Och bytar färger från grön till röd, från röd till lilla etc etc etc etc

Men det kommer en dag, man b stänger av allt RGB i burken, det händer alla, sen sätter man på det efter nån vecka när man får besök

Jag gläds med er som tycker det är roligt med RGB i chassit.
Jag gläds än mer med er, som fyller upp hemmet med RGB t e x bakom lister, bakom skärmarna.
Listan kan göras hur lång som helst.. RGB i hemmet det är kul, speciellt med dimmerfunktion då det går att dimma upp/ner.

I burken, inte lika kul.

Och såklart går det att stänga av precis som du säger.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

@jOnÄTÄn:
haha,ja!!!
Glömmer aldrig för många år sen min förra fru asa hem 4 stolar,skavad färg o sånt.
såg för jävliga ut enligt mig,Men var bara att gilla läget.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd

1 grej som stör mig,som jag inte får rätt på.
Programmet MSI mystic light till mitt grafikkort stöds inte.
För att jag har 1 asus moderkort.
Någon med tips om detta?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

1 grej som stör mig,som jag inte får rätt på.
Programmet MSI mystic light till mitt grafikkort stöds inte.
För att jag har 1 asus moderkort.
Någon med tips om detta?

Har du ett ASUS moderkort så bör Asus AURA sync fungera även till grafikkortet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har rgb i tvättstugan för att tvättmaskinen ska gå fortare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

@Ozzed:
Funkar inte får medelandet no aura card.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Jag märker att många klagar på folk som inte gillar RGB. Ett forum är inte en plats där alla kramas och ska gilla precis lika. Båda läger måste få säga sitt. Att sitta och säga att någon lipar över RGB är inget annat än fjanteri. Sluta vara så känslig över att någon inte har samma åsikt som dig.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilstar:

Jag märker att många klagar på folk som inte gillar RGB. Ett forum är inte en plats där alla kramas och ska gilla precis lika. Båda läger måste få säga sitt. Att sitta och säga att någon lipar över RGB är inget annat än fjanteri. Sluta vara så känslig över att någon inte har samma åsikt som dig.

Det finns dock en betydande skillnad. Vi som gillar RGB sitter inte och säger att alla borde ha det och att alla måste älska det, medans ni som inte gillar RGB ofta framstår som att ni tycker att det är dumt att valmöjligheten finns, och Jo, tycker man det är dumt att RGB överhuvudtaget finns som valmöjlighet, då är man jävlar i mig löjlig och borde sluta lipa över det. Vill du inte ha, köp inte/stäng av, punk slut!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det finns dock en betydande skillnad. Vi som gillar RGB sitter inte och säger att alla borde ha det och att alla måste älska det, medans ni som inte gillar RGB ofta framstår som att ni tycker att det är dumt att valmöjligheten finns, och Jo, tycker man det är dumt att RGB överhuvudtaget finns som valmöjlighet, då är man jävlar i mig löjlig och borde sluta lipa över det. Vill du inte ha, köp inte/stäng av, punk slut!

Sluta nu, om man inte gillar RGB ventilerar sin åsikt så är det alltid någon som tar det personligt. Jag har aldrig sett ett inlägg där jag har sett någon skriva att det är dumt som tillval. Du får gärna länka till tråd. Min personliga åsikt är att det börjar bli för mycket av crazen. Det ska vara vara ljus som pulserar i olika färger på moderkort, minnen, fläktar, chassi, bakom skärmarna, under bordet, i stolen och lurarna. Tror mig. Någonstans där ute sitter någon med just den uppsättningen och kokar över min personliga åsikt.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0