Corsair one pro artefakter inget svar från Corsair support

Permalänk
Medlem

Corsair one pro artefakter inget svar från Corsair support

Hej
Får se om jag kan nå Corsair via Sweclockers och samtidigt vill uppmärksamma andra. Det är så här att jag äger en väldigt dyr maskin Corsair one pro med I7 7700K samt 1080 som har börjat strula. Problemet uppstår i alla spel jag testat och nu är t.o.m permanent även när jag är i BIOS.

Min dator har börjat crasha efter några minuter i spel. Ibland behövdes det att starta om den då den hängde sig och ibland räckte det med att starta om spelet. Nu efter senaste crashen så har jag fått artefakter över hela skärmen även när jag laddar i BIOS. Jag har testat att skapa ticket på Corsair sida men ingen svarar på det nu i flera dagar (ticket nr: 818609). Det är så att även vattenpumpen låter på min dator.

Datorn betedde sig konstigt under en ganska lång tid så jag trodde att felet låg i SSD då de har en begränsat livcykel så jag köpte en ny SSD under Black Friday och bytte ut den men det verkar vara bortkastade pengar då det tyder på att grafikkortet är paj.

Det känns väldigt jobbigt att tänka på att nu en dator som inte går att byta delar på har gått åt skogen och ingen support, inget hjälp från Corsair.

OBS! att denna dator kostar närmare 25000kr som ny ! Så jag tror inte att jag kan rekommendera till någon att upprepa mitt misstag och köpa en pre build PC speciellt från Corsair då min förra Dell XPS ALLDRIG strullat och "gick i graven levande"

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Hej
Får se om jag kan nå Corsair via Sweclockers och samtidigt vill uppmärksamma andra. Det är så här att jag äger en väldigt dyr maskin Corsair one pro med I7 7700K samt 1080 som har börjat strula. Problemet uppstår i alla spel jag testat och nu är t.o.m permanent även när jag är i BIOS.

Min dator har börjat crasha efter några minuter i spel. Ibland behövdes det att starta om den då den hängde sig och ibland räckte det med att starta om spelet. Nu efter senaste crashen så har jag fått artefakter över hela skärmen även när jag laddar i BIOS. Jag har testat att skapa ticket på Corsair sida men ingen svarar på det nu i flera dagar (ticket nr: 818609). Det är så att även vattenpumpen låter på min dator.

Datorn betedde sig konstigt under en ganska lång tid så jag trodde att felet låg i SSD då de har en begränsat livcykel så jag köpte en ny SSD under Black Friday och bytte ut den men det verkar vara bortkastade pengar då det tyder på att grafikkortet är paj.

Det känns väldigt jobbigt att tänka på att nu en dator som inte går att byta delar på har gått åt skogen och ingen support, inget hjälp från Corsair.

OBS! att denna dator kostar närmare 25000kr som ny ! Så jag tror inte att jag kan rekommendera till någon att upprepa mitt misstag och köpa en pre build PC speciellt från Corsair då min förra Dell XPS ALLDRIG strullat och "gick i graven levande"

Kan inte butiken där du köpt datorn hjälpa dig?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Kan inte butiken där du köpt datorn hjälpa dig?

Jag kommer försöka göra det dock är det väldigt problematiskt för mig eftersom corsair kan hantera ärendet via att man skickar en produkt till de och till den butiken där jag köpte datorn ifrån måste jag komma med datorn och lämna in. Jag misstänker även att de kommer att hänvisa mig till produkt tillverkaren eftersom ett år av sedvanliga garantin har passerat och det återstår bara corsair one 2 åriga garantin... misstänker jag. Dock förstår jag inte riktigt varför kan man inte gå via corsair support när de påstor att ha en i världsklass?

Permalänk
Medlem

När skapade du support ticketen? Du vet att det är helg nu och de jobbar bara vardagar.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Jag kommer försöka göra det dock är det väldigt problematiskt för mig eftersom corsair kan hantera ärendet via att man skickar en produkt till de och till den butiken där jag köpte datorn ifrån måste jag komma med datorn och lämna in. Jag misstänker även att de kommer att hänvisa mig till produkt tillverkaren eftersom ett år av sedvanliga garantin har passerat och det återstår bara corsair one 2 åriga garantin... misstänker jag. Dock förstår jag inte riktigt varför kan man inte gå via corsair support när de påstor att ha en i världsklass?

I Sverige är det ju iaf så att butiken som sålt varan enligt lag är skyldig att sköta reklamationer i två år (och ett tredje år med omvänd bevisbörda, dvs det är under det tredje året köparen som tvingas påvisa att den inte orsakat felet själv), detta oavsett eventuell garanti som någon frivilligt utlovat.

Om du inte gjort något dumt med datorn som rimligen kan ha orsakat felet så borde det, utöver att själva återlämnandet möjligen är mindre praktiskt i ditt fall(?), inte vara några konstigheter att få utnyttja reklamationsrätten.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Idag åkte jag till media markt och lämnade in dator eftersom jag har fortfarande inte fått svar från corsair så jävla dåligt. Problemet är att de inte har några corsair one i lager så det blir tillgodo kvitto vilket är trist då bag inte kan köpa en dator som jag skulle vilja ha hos de... det var dock en hemsk upplevelse av corsair support. Inte ens här på SWEC har de hört av sig! Nej, det var dumt av mig att köpa en maskin av deras märke. Rekommenderas verkligen INTE till någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Uppdatering:
Idag åkte jag till media markt och lämnade in dator eftersom jag har fortfarande inte fått svar från corsair så jävla dåligt. Problemet är att de inte har några corsair one i lager så det blir tillgodo kvitto vilket är trist då bag inte kan köpa en dator som jag skulle vilja ha hos de... det var dock en hemsk upplevelse av corsair support. Inte ens här på SWEC har de hört av sig! Nej, det var dumt av mig att köpa en maskin av deras märke. Rekommenderas verkligen INTE till någon.

Tråkigt att du inte fått svar på din support-ticket, själv har jag bara bra erfarenheter från deras support. Visst kan man få vänta någon dag på svar men allt hänger ju på hur mycket de har att göra. Att @Corsair Johan inte svarar här beror en hel del på att han har mycket att göra och helt enkelt inte har tid att kolla här på forumet lika ofta som tidigare.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Du vet väl om att Corsair har ett egen support telefonnummer för just Corsair ONE?

https://www.corsair.com/eu/en/support

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Jag vet att de har ett eget support för corsair one produkterna som inte fungerade för mig, tyvärr. Jag har försökt nå den Johan på många sätt dock utan framgång. Förhoppningsvis så kommer det att lösa sig till slut dock har jag dragit slutsatser av denna erfarenhet.

Permalänk
Medlem

@parenek4 Jag är inne på min tredje Corsair One Pro Ti.. Köpte via Dustin men reklamerade direkt till Corsair som skötte det snyggt, fick betala 5000 kr i deposition för att få en ny maskin skickad till mig innan jag returnerade den defekta så jag slapp sitta utan.

Jag fick svar mer eller mindre direkt, dock ville dom prata med mig via telefon innan dom skickade ny dator båda gångerna och det var lite problem med tidsskillnaderna..

Mitt problem var inte grafikrelaterat utan snarare att maskinen var för högljudd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

@parenek4 Jag är inne på min tredje Corsair One Pro Ti.. Köpte via Dustin men reklamerade direkt till Corsair som skötte det snyggt, fick betala 5000 kr i deposition för att få en ny maskin skickad till mig innan jag returnerade den defekta så jag slapp sitta utan.

Jag fick svar mer eller mindre direkt, dock ville dom prata med mig via telefon innan dom skickade ny dator båda gångerna och det var lite problem med tidsskillnaderna..

Mitt problem var inte grafikrelaterat utan snarare att maskinen var för högljudd.

Kul för dig! Själv så skapade jag ärendet den 5:e December och så har jag fått svar av de igår kl.21:30 dock har redan hunnit att lämna till MediaMarkt. Vi får se vad de kommer att säga annars får jag då fortsätta på Corsair support ärendet.

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Tråkigt att du inte fick svar i tid, om det inte löser sig via MediaMarkt så hör av dig till mig via PM så ska jag hjälpa dig.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

@parenek4 Jag är inne på min tredje Corsair One Pro Ti.. Köpte via Dustin men reklamerade direkt till Corsair som skötte det snyggt, fick betala 5000 kr i deposition för att få en ny maskin skickad till mig innan jag returnerade den defekta så jag slapp sitta utan.

Jag fick svar mer eller mindre direkt, dock ville dom prata med mig via telefon innan dom skickade ny dator båda gångerna och det var lite problem med tidsskillnaderna..

Mitt problem var inte grafikrelaterat utan snarare att maskinen var för högljudd.

av mig så ville de ha reservation på 25000kr inte 5000kr som du beskriver.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av parenek4:

av mig så ville de ha reservation på 25000kr inte 5000kr som du beskriver.

Kan du skicka ditt ticketnummer i ett PM till mig så ska jag kolla upp detta?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

av mig så ville de ha reservation på 25000kr inte 5000kr som du beskriver.

Det låter bra saftigt.. jag kollade precis igen och det var 500 USD som reserverades. Hoppas @Corsair Johan kan hjälpa dig.

God jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Kan du skicka ditt ticketnummer i ett PM till mig så ska jag kolla upp detta?

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Skrivet av Ziwe:

Det låter bra saftigt.. jag kollade precis igen och det var 500 USD som reserverades. Hoppas @Corsair Johan kan hjälpa dig.

God jul!

Det var mycket pengar så jag vände mig till media markt. Och nu har det gått ett antal veckor och det inte händer ett skit. Jag skickade ärende nummer till Johan dock tror jag att media markt har själva skapat ett ärende hos Corsair.

Permalänk
Medlem

Fick ett preliminär datum från Media Markt på när dator förväntas vara klar... Det är 10 januari utan att vara säker, alltså... Helt otroligt...

Permalänk
Medlem

Uppdatering samt slutsats:
Idag efter lång väntan har media markt ring mig och sagt att datorn var klar. Äntligen!!! Det har "bara" gått 2 månader!
Vad ska man säga? Att jag är inte nöjd - är bara förnamnet... Corsair var otroligt sega på att svara i ärendet,det tog allt från 2veckor till några dagar att får ett svar. Den där Corsair Johan visade sig vara ett skämt och hade ännu sämre svarsfrekvenser, en gång i veckan i det bästa fall. Varför finns han i överhuvudtaget gör ju ingen nytta, jag konstatera bara fakta utifrån min erfarenhet, totalt värdelös support. Så tänk flera gånger innan ni handlar Corsair färdigbyggda datorer
Tack för mig.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av parenek4:

Uppdatering samt slutsats:
Idag efter lång väntan har media markt ring mig och sagt att datorn var klar. Äntligen!!! Det har "bara" gått 2 månader!
Vad ska man säga? Att jag är inte nöjd - är bara förnamnet... Corsair var otroligt sega på att svara i ärendet,det tog allt från 2veckor till några dagar att får ett svar. Den där Corsair Johan visade sig vara ett skämt och hade ännu sämre svarsfrekvenser, en gång i veckan i det bästa fall. Varför finns han i överhuvudtaget gör ju ingen nytta, jag konstatera bara fakta utifrån min erfarenhet, totalt värdelös support. Så tänk flera gånger innan ni handlar Corsair färdigbyggda datorer
Tack för mig.

Tråkigt att du känner så, jag svarade dig på PM och kollade med våran support-avdelning varför det dröjt och de väntade på svar från Mediamarkt angående din dator. Mer kunde vi inte göra förrän de svarat oss.

Ursäkta krånglet och dröjsmålet.

Skönt att du fått tillbaka datorn igen.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan