Teamviewer 13 Deployment msi.

Permalänk
Medlem

Teamviewer 13 Deployment msi.

Hej, Behöver fåtag i v13 Host Msi för Teamviewer för att kunna utföra automatiskt avinstallation via script.. Då jag har version 14 så har jag inte längre möjlighet att ladda ner Msi filen för v13... Då teamviewer utförde större uppdateringar går det inte autouppdatera med deploy heller...

Någon vänlig själ som sitter på 13?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det går inte att ändra i url:en till 13? Går att göra för att ladda ner äldre versioner som inte är msi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu skriver du inte i vad för miljö du behöver avinstallera v13 versionen men om du sitter i en enterprise miljö och har access till klienter som har v13 installerat så borde du kunna remote titta i registret och ta reda på produktnyckeln för v13 versionen.
Om det är 64bit installer/applikation på 64bit os titta här: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall (Denna gäller även på 32bit os)
Om det är 32bit installer/applikation på 64bit os titta här: HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Använd sedan msiexec /x "produktnyckel" /qn för silent avinstallation. Så behöver du inte bry dig om att få tag på msi filen.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Hej, Behöver fåtag i v13 Host Msi för Teamviewer för att kunna utföra automatiskt avinstallation via script.. Då jag har version 14 så har jag inte längre möjlighet att ladda ner Msi filen för v13... Då teamviewer utförde större uppdateringar går det inte autouppdatera med deploy heller...

Någon vänlig själ som sitter på 13?

Version 13 finns ju på deras hemsida, duger inte den?

Permalänk
Medlem

Hej, Tack för era svar. Nej den som finns på hemsidan duger inte "Msi varianten" då den kräver inloggning och då jag har 14 så kan jag bara laddar ner version 14 av den filen efter inloggning...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bOfInK3n:

Nu skriver du inte i vad för miljö du behöver avinstallera v13 versionen men om du sitter i en enterprise miljö och har access till klienter som har v13 installerat så borde du kunna remote titta i registret och ta reda på produktnyckeln för v13 versionen.
Om det är 64bit installer/applikation på 64bit os titta här: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall (Denna gäller även på 32bit os)
Om det är 32bit installer/applikation på 64bit os titta här: HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Använd sedan msiexec /x "produktnyckel" /qn för silent avinstallation. Så behöver du inte bry dig om att få tag på msi filen.

Ska testa detta =).

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Hej, Tack för era svar. Nej den som finns på hemsidan duger inte "Msi varianten" då den kräver inloggning och då jag har 14 så kan jag bara laddar ner version 14 av den filen efter inloggning...

Kan du inte bara avinstallera 14?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Kan du inte bara avinstallera 14?

Självklart. Men jag vill slippa göra det på 100+ datorer.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Som sagt. Detta tar hem 14. Inte 13on.. Men ja löser det på annars vis.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Självklart. Men jag vill slippa göra det på 100+ datorer.

Ok men då får du faktiskt börja förklara dina problem lite bättre istället för att vi ska gissa oss till dem.

  • Hur stort är ditt nätverk

  • Hur många datorer har TeamViewer 13 och hur många har Teamviewer 14

  • Vad är det du ska göra?

I och med att du har fått svar på vart du hittar Teamviewer 13 Deployment MSI men det inte dög så är ju frågan något helt annat. Du kan väl i värsta fall virtualisera fram en burk med Teamviewer 13?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Ok men då får du faktiskt börja förklara dina problem lite bättre istället för att vi ska gissa oss till dem.

  • Hur stort är ditt nätverk

  • Hur många datorer har TeamViewer 13 och hur många har Teamviewer 14

  • Vad är det du ska göra?

I och med att du har fått svar på vart du hittar Teamviewer 13 Deployment MSI men det inte dög så är ju frågan något helt annat. Du kan väl i värsta fall virtualisera fram en burk med Teamviewer 13?

Jag har ju fått svar längre upp i tråden av bOfInK3n, och för 3dje gången så hittar man bara 13 Msi där om man !INTE! uppgraderat till 14.

Vi kan se tråden som avslutad.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9