SweClockers guide till TV-modeller från 2018

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TvAnton:

de har nu ändrar hemsidan men Oled 65” B7 skulle sänkas med 7000kr innan det försvann
55” med 1000kr

Elgiganten har släppt sina BF erbjudanden!
dok släpper de inte priser förens 22 ikväll men de har glömt ta bort den lilla detaljen att de står hur mycket man sparar på varje produkt så man kan ju lista ut det ändå!

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday/black-friday/#

hur är LG E8 Oled vs Sony AF8 (tyvärr ingen som har AF8 65” på res ännu)

Skickades från m.sweclockers.com

Oh bra tips!

Blir nog en https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/OLED65B8/lg-65-4... om priset närmar sig 20k

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

jag är sämst.. eller nåt.. måste skriva av mig..

jag velar alltid när det handlar om mycket pengar, ska köpa mig en 65".

var inställd på att köpa en philips oled 873. Sen övergick det till en LG C8.
Efter att ha läst på och blivit bajsnödig över inbränning så började jag spana in LCD, efter massa googling bestämde jag mig för en Sony xf9005.

gick till HIFI klubben och tittade på apparaten och tänkte, hur f*n kan denna modell fått så bra omdömmen, den såg ju hemsk ut bara man tog ett kliv åt sidan.
Så bestämde mig återigen för en Oled.

nån helg senare åkte jag förbi både mediamarkt och elgiganten och spanade in apparater.
Kom fram till att oled fortfarande var bäst, men att xf9005 faktiskt såg riktigt bra ut i butiken. Sneglade även mot en LG SK9500 för att ha en backup.
Men bestämde mig för en xf9005 igen.

googlar lite, läser lite, kollar lite youtube och uppmärksammar detta med blooming, och kommer fram till att jag kommer störa mig för mycket på detta.
Bestämmer mig för en Oled.

drar det här med damen som säger att Oled är för dyrt - gör om gör rätt.

läser fler reviews och kollar youtube (detta var igår), alla säger att bloomingen ser värre ut på deras inspelning än vad den gör IRL. och apparaten har ju faktiskt fått väligt bra betyg så jag minns tillbaka att jag gillade den på mediamarkt, så bestämmer mig återigen för en xf9005.

går till mediamarkt idag igen innan jag trycker på köpknappen. men denna gång vet jag att jag ska leta efter blooming, vilket jag inte visste sist.
så istället för deras demofilm tar jag fram youtube och letar fram saker som är lite mörkare, försöker hitta saker med undertexter.
Kom fram till - hur f*n kan denna TV fått så bra omdömmen? blooming stör mig nåt så fruktansvärt. kan inte lägga 16k på denna apparat.

så har återigen bestämt mig för en LG oled c8, meddelat damen som sa - okej.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Tror Sony XF90 kommer nå 15 papp. I så fall tar du den.

Alternativt nått som är med marginal billigare, NU8 kanske går att hitta för 12-13.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev ju bättre än väntat. ElGs 65Q6FN (litet snäpp bättre än NU8) för 10 papp är rätt galet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag är sämst.. eller nåt.. måste skriva av mig..

jag velar alltid när det handlar om mycket pengar, ska köpa mig en 65".

var inställd på att köpa en philips oled 873. Sen övergick det till en LG C8.
Efter att ha läst på och blivit bajsnödig över inbränning så började jag spana in LCD, efter massa googling bestämde jag mig för en Sony xf9005.

gick till HIFI klubben och tittade på apparaten och tänkte, hur f*n kan denna modell fått så bra omdömmen, den såg ju hemsk ut bara man tog ett kliv åt sidan.
Så bestämde mig återigen för en Oled.

nån helg senare åkte jag förbi både mediamarkt och elgiganten och spanade in apparater.
Kom fram till att oled fortfarande var bäst, men att xf9005 faktiskt såg riktigt bra ut i butiken. Sneglade även mot en LG SK9500 för att ha en backup.
Men bestämde mig för en xf9005 igen.

googlar lite, läser lite, kollar lite youtube och uppmärksammar detta med blooming, och kommer fram till att jag kommer störa mig för mycket på detta.
Bestämmer mig för en Oled.

drar det här med damen som säger att Oled är för dyrt - gör om gör rätt.

läser fler reviews och kollar youtube (detta var igår), alla säger att bloomingen ser värre ut på deras inspelning än vad den gör IRL. och apparaten har ju faktiskt fått väligt bra betyg så jag minns tillbaka att jag gillade den på mediamarkt, så bestämmer mig återigen för en xf9005.

går till mediamarkt idag igen innan jag trycker på köpknappen. men denna gång vet jag att jag ska leta efter blooming, vilket jag inte visste sist.
så istället för deras demofilm tar jag fram youtube och letar fram saker som är lite mörkare, försöker hitta saker med undertexter.
Kom fram till - hur f*n kan denna TV fått så bra omdömmen? blooming stör mig nåt så fruktansvärt. kan inte lägga 16k på denna apparat.

så har återigen bestämt mig för en LG oled c8, meddelat damen som sa - okej.

Om du vrider extended dynamic range till max (fake HDR om det är icke HDR signal, vilket butikslägena har) och kör dimming/boost på max (även detta är på max i butik) tillsammans med ljusstyrka på max och sedan kör full vit undertext så kommer du få problem med blooming, på mer "normala" inställningar är det ett icke problem. Enda gången du kan producera kraftig bloom är med just fullt flås på ljusstyrkan i en zon med bara en pytteliten del av zonens pixlar tända men då pratar vi en ljusstyrka som en OLED aldrig kommer upp i. (>1000cd/m2) och du kommer ha ont i ögonen after 10 minuters tittande om det inte är fullt solljus bredvid tv'n.

Väl injusterad så kan du få pyttelite bloom på en helt svart bild med kritvit undertext i HDR läge, icke HDR med fake HDR avslaget är det icke existerande. Med fake HDR påslaget så beroende på inställning kan du tvinga fram det.

Edit: xf9005 har en mycket hög ljusstyrka, så hög att med Dolby Vision material så kan det bli riktigt jobbigt om man kör max dynamic range och speciellt om materialet man tittar på kombinerar en allmänt ljussvag bild med skitstarka hotspots, då gör det på riktigt ont i ögonen, därför kör jag själv som mest mellan läget på just dynamic range men det blir väldigt avhängt på just källmaterialet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag är sämst.. eller nåt.. måste skriva av mig..

jag velar alltid när det handlar om mycket pengar, ska köpa mig en 65".

var inställd på att köpa en philips oled 873. Sen övergick det till en LG C8.
Efter att ha läst på och blivit bajsnödig över inbränning så började jag spana in LCD, efter massa googling bestämde jag mig för en Sony xf9005.

gick till HIFI klubben och tittade på apparaten och tänkte, hur f*n kan denna modell fått så bra omdömmen, den såg ju hemsk ut bara man tog ett kliv åt sidan.
Så bestämde mig återigen för en Oled.

nån helg senare åkte jag förbi både mediamarkt och elgiganten och spanade in apparater.
Kom fram till att oled fortfarande var bäst, men att xf9005 faktiskt såg riktigt bra ut i butiken. Sneglade även mot en LG SK9500 för att ha en backup.
Men bestämde mig för en xf9005 igen.

googlar lite, läser lite, kollar lite youtube och uppmärksammar detta med blooming, och kommer fram till att jag kommer störa mig för mycket på detta.
Bestämmer mig för en Oled.

drar det här med damen som säger att Oled är för dyrt - gör om gör rätt.

läser fler reviews och kollar youtube (detta var igår), alla säger att bloomingen ser värre ut på deras inspelning än vad den gör IRL. och apparaten har ju faktiskt fått väligt bra betyg så jag minns tillbaka att jag gillade den på mediamarkt, så bestämmer mig återigen för en xf9005.

går till mediamarkt idag igen innan jag trycker på köpknappen. men denna gång vet jag att jag ska leta efter blooming, vilket jag inte visste sist.
så istället för deras demofilm tar jag fram youtube och letar fram saker som är lite mörkare, försöker hitta saker med undertexter.
Kom fram till - hur f*n kan denna TV fått så bra omdömmen? blooming stör mig nåt så fruktansvärt. kan inte lägga 16k på denna apparat.

så har återigen bestämt mig för en LG oled c8, meddelat damen som sa - okej.

Jag sitter i samma sists, men för mig står det mellan 65" QLED/ 55" OLED. Jag har en budget på MAX 18 000:-

Antingen så blir det Samsung QE65Q8FNAT (kostar 14 490:- istället för 31 900:-) eller så blir det en LG OLED C7/C8 (kostar mellan 12 900 - 13 900:-)

Frågan är om jag ska värdera storlek eller bildkvalité... Det känns som att 65" OLED är så fruktansvärt dyra, tyvär, annars så hade det varit ett givet val..

Permalänk
Skrivet av ipac:

Blev ju bättre än väntat. ElGs 65Q6FN (litet snäpp bättre än NU8) för 10 papp är rätt galet.

Frågan är Vad Q6FN är för serie, Hur kan det vara en budgetvariant av QLED med den prissättningen?
65" Q7FN och 65" Q6FN har typ haft samma pris före denna vecka.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Skrivet av issue:

jag är sämst.. eller nåt.. måste skriva av mig..

jag velar alltid när det handlar om mycket pengar, ska köpa mig en 65".

var inställd på att köpa en philips oled 873. Sen övergick det till en LG C8.
Efter att ha läst på och blivit bajsnödig över inbränning så började jag spana in LCD, efter massa googling bestämde jag mig för en Sony xf9005.

gick till HIFI klubben och tittade på apparaten och tänkte, hur f*n kan denna modell fått så bra omdömmen, den såg ju hemsk ut bara man tog ett kliv åt sidan.
Så bestämde mig återigen för en Oled.

nån helg senare åkte jag förbi både mediamarkt och elgiganten och spanade in apparater.
Kom fram till att oled fortfarande var bäst, men att xf9005 faktiskt såg riktigt bra ut i butiken. Sneglade även mot en LG SK9500 för att ha en backup.
Men bestämde mig för en xf9005 igen.

googlar lite, läser lite, kollar lite youtube och uppmärksammar detta med blooming, och kommer fram till att jag kommer störa mig för mycket på detta.
Bestämmer mig för en Oled.

drar det här med damen som säger att Oled är för dyrt - gör om gör rätt.

läser fler reviews och kollar youtube (detta var igår), alla säger att bloomingen ser värre ut på deras inspelning än vad den gör IRL. och apparaten har ju faktiskt fått väligt bra betyg så jag minns tillbaka att jag gillade den på mediamarkt, så bestämmer mig återigen för en xf9005.

går till mediamarkt idag igen innan jag trycker på köpknappen. men denna gång vet jag att jag ska leta efter blooming, vilket jag inte visste sist.
så istället för deras demofilm tar jag fram youtube och letar fram saker som är lite mörkare, försöker hitta saker med undertexter.
Kom fram till - hur f*n kan denna TV fått så bra omdömmen? blooming stör mig nåt så fruktansvärt. kan inte lägga 16k på denna apparat.

så har återigen bestämt mig för en LG oled c8, meddelat damen som sa - okej.

Känner igen mig här... Men frågan är om du stått och tittat på 4K OLED slingor som är filmade med en kamera som kostar 1miljon. och sånt material lär du väl inte se så mkt av själv hemma?, Eller är det lika stor skillnad på tex TV4 HD ?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk

Är det bara jag eller har Elgigantens Black Friday sida ballat ur? Inget är nedsatt för mig längre. Tidigare idag var allt nedsatt. Riktigt fult!

https://www.elgiganten.se/cms/black-friday/black-friday/

EDIT: De verkar hålla på att ändra lite layout och så på hemsidan. Nu syns det igen.

Permalänk

Kan någon förklara för mig vilken kategori av TV Samsung The Frame är, och om det är 2017 eller 2018-modellen som är nedsatt på Elgiganten?

Den modellbeteckningen är annorlunda mot de i guiden. Tyvärr.

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/UE55LS03NXXC/sam...

Permalänk
Bildexpert 📺

@Othello123: "The Frame" beskrivs här, halvvägs ned:
https://www.sweclockers.com/artikel/26529-infor-black-friday-...

Dvs, det är 2018-modellen du tittar på. Den kan jämföras med NU8 fast utan ljusstyrkan.

Av någon anledning bara Samsung kan svara på kör "The Frame" med helt egna nuffror och kombinationer av bokstäver och siffror. Allt för att göra det lättare då för köparen... Förtydligade detta i guiden.

Permalänk
Medlem

Just nu kostar LG C7 och LG C8 lika mycket på MediaMarkt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55c7v-55-oled-tv... c7

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55c8pla-4k-oled-... c8

Bör inte C7:an gå ner ett par tusenlappar åtminstone? Om C7:an nu skulle sänkas till låt oss säga 10990:-, är den då ett bättre köp än C8:an för 13900:-?

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@Othello123: "The Frame" beskrivs här, halvvägs ned:
https://www.sweclockers.com/artikel/26529-infor-black-friday-...

Dvs, det är 2018-modellen du tittar på. Den kan jämföras med NU8 fast utan ljusstyrkan.

Av någon anledning bara Samsung kan svara på kör "The Frame" med helt egna nuffror och kombinationer av bokstäver och siffror. Allt för att göra det lättare då för köparen... Förtydligade detta i guiden.

Sweet, tack för uppdateringen!

Permalänk
Medlem

@defnics: Tycker jag personligen absolut ja. Små skillnader som inte är värda 3-4 000 kr om allt jag har läst om detta är rätt. Men lägger in en brasklapp då jag aldrig ägt en OLED:

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Lite såhär inför har jag kollat på 2(3) enheter.
Philips 55pus850312
Https://www.komplett.se/product/993790/tv-ljud-bild/tv-video/...

Samsung

QE55Q6FNAT Samt QE55Q7FNAT.

Egentligen satsade jag o tjejen på TV+ soundbar med en budget för 10 lax. Börjar dock tveka på om jag kommer märka enorma skillnader mellan enheterna? Q7>Q6>Philips. Svårt att hitta recensioner på phiilpsen.

Vad tror ni? Hoppas att andra butiker släpper fler val för oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

@tellus82: har du denna själv eller pratar du generellt om apparater med local dimming?
Men du tror att injusterad så skulle jag vara mer än nöjd med denna apparat?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

@Laxpudding

"En elektronisk skillnad ska vara att B8-modellen inte klarar av 120 Hz-material via smart-systemet på grund av ”Alpha 7”-processor som används. Övriga 2018-modeller har då en ”Alpha 9”-processor. En begränsning som inte är särskilt avgörande då ingen tjänst erbjuder 120 Hz-material i dagsläget."

Med risk att omedlbart drabbas av bestraffning från TV gudarna så tycker jag du missar något här och det är möjligheten att från en PC köra med 120 hz t.ex. för spel. Det gör rätt stor skillnad. Nu inser jag dock att kategorin som kör PC spel på en OLED i 120 hz nog är rätt liten. Även om den nog ändå är större än kategorin "Idioter som baxar upp en 55" OLED på skrivbordet" vilken vad jag känner till bara innehåller en person

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@tellus82: har du denna själv eller pratar du generellt om apparater med local dimming?
Men du tror att injusterad så skulle jag vara mer än nöjd med denna apparat?

Jag har en xf9005, en 49". Huruvida just du kommer vara nöjd med den väl injusterad är helt omöjligt att svara på men vad det gäller blooming så har jag personligen noll problem med det, enda gången jag kan skönja den är med HDR och dynamic range uppskruvat till max och ljusstyrka likaså och eftersom jag aldrig kör det då mina hornhinnor svider efter 2 minuter i det läget så blir det för mig ett icke problem, allra helst eftersom jag aldrig använder undertexter på svenskt eller engelskt tal.

Om du däremot vill ha TV'n just så ljusstark som det bara går och dessutom kör undertexter som dessutom ligger kodade som maximalt vita så kommer du av naturliga skäl få problem med denna TV, eller rättare sagt, då får du problem med alla utom OLED, problemet du råkar ut för där blir istället att OLED rent generellt inte är i närheten så ljusstark till att börja med.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av defnics:

Just nu kostar LG C7 och LG C8 lika mycket på MediaMarkt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55c7v-55-oled-tv... c7

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55c8pla-4k-oled-... c8

Bör inte C7:an gå ner ett par tusenlappar åtminstone? Om C7:an nu skulle sänkas till låt oss säga 10990:-, är den då ett bättre köp än C8:an för 13900:-?

Det beror väl helt på hur mycket priset går ner men skillnaderna blir väl mindre och mindre i takt med att tekniken blir mer mogen. För egen del är det snarare större storlekar som driver köpsuger men så är jag rätt extrem också

Permalänk
Medlem

Slog till på en OLED65C8 innan MediaMarkt fick slut på den för 22990kr. Dock var den slut och blev då som beställningsvara. Oavsett gick köpet igenom och nu väntar jag som en liten 8-åring på leverans. Dock är det väldigt oklart när det kommer just levereras. Om jag kollar på "Mitt konto" och sedan "Mina kvitton" så står TV:n som "Beställningsvara" men samtidigt som "Leverans påbörjad". Är det någon som vet vad detta betyder och/eller har varit med om en liknande beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Om du vrider extended dynamic range till max (fake HDR om det är icke HDR signal, vilket butikslägena har) och kör dimming/boost på max (även detta är på max i butik) tillsammans med ljusstyrka på max och sedan kör full vit undertext så kommer du få problem med blooming, på mer "normala" inställningar är det ett icke problem. Enda gången du kan producera kraftig bloom är med just fullt flås på ljusstyrkan i en zon med bara en pytteliten del av zonens pixlar tända men då pratar vi en ljusstyrka som en OLED aldrig kommer upp i. (>1000cd/m2) och du kommer ha ont i ögonen after 10 minuters tittande om det inte är fullt solljus bredvid tv'n.

Väl injusterad så kan du få pyttelite bloom på en helt svart bild med kritvit undertext i HDR läge, icke HDR med fake HDR avslaget är det icke existerande. Med fake HDR påslaget så beroende på inställning kan du tvinga fram det.

Skillnaden är väl just i kontrasten. Hög ljusstyrka med låg kontrast funkar väl bra typ för Excel men mindre bra för filmer och liknande. Inte direkt uppdaterad kring LCDer numera med har för mig att denna TV har rätt få zoner (jämfört med betydligt dyrare modeller bör sägas), så valet står mellan att antingen dra ner ljusstyrkan för att få bättre svärta eller dra upp den och då får problemen med halo/blooming. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edeke:

Slog till på en OLED65C8 innan MediaMarkt fick slut på den för 22990kr. Dock var den slut och blev då som beställningsvara. Oavsett gick köpet igenom och nu väntar jag som en liten 8-åring på leverans. Dock är det väldigt oklart när det kommer just levereras. Om jag kollar på "Mitt konto" och sedan "Mina kvitton" så står TV:n som "Beställningsvara" men samtidigt som "Leverans påbörjad". Är det någon som vet vad detta betyder och/eller har varit med om en liknande beställning?

Vild gissning - Mediamarkts kundtjänst kanske vet?

Permalänk
Medlem

Ni som har oled, hur är det med 24p stutter ? Är dom ryckiga vid typ panoreringar i filmer ?

Permalänk
Medlem

Slog till på en 55pus850312. Ska ändå hålla utkik efter andra erbjudande. Prisa gud för fria returer och 60 dagar öppet köp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av link77:

Ni som har oled, hur är det med 24p stutter ? Är dom ryckiga vid typ panoreringar i filmer ?

Vad de har för processor/programvara kommer skilja sig mellan tillverkarna. Det är olika grad hur väl det kommer fungera även om allt kommer klassas judder-fritt. Om du menar "OLED stutter" så är det något som förekommer p.g.a. hur tekniken fungerar, men motverkas med motion interpolation. När det gäller judder behöver du antingen testa dig fram när du fått apparaten eller haft koll på detaljerade recensioner så du vet hur funktionerna påverkar det hela. Så frågar du ägarna, så är det nog något som kommer skilja beroende på vad de kör för tillverkare och vad de kör för inställningar på tvn.

Permalänk
Medlem

ska man köpa LG C8 för 22990kr på MM eller köpa B8 på Elgiganten för 20990kr är det värt 2000kr mer för årets modell?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inser att TV-apparater i Sverige är för dyra. Till och med på budgetmodeller kan det skilja så mycket som 1000-1500:- om du köper från amazon.de i jämförelse med svenska butiker. Är det någon som vet hur man filtrerar bort produkter på amazon.de som inte levereras till Sverige? Rätt frustrerande att klicka runt och se att var å varannan modell inte skeppas hit.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Amazon skeppar väl inte den typen av varor överhuvudtaget till Sverige. De på marknadsplatsen kan givetvis ta vad de vill i frakt. Finns gott om saker som är flera tusenlappar dyrare när det gäller Amazon i Tyskland, inkl TVs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TvAnton:

ska man köpa LG C8 för 22990kr på MM eller köpa B8 på Elgiganten för 20990kr är det värt 2000kr mer för årets modell?

Skickades från m.sweclockers.com

C och B är inte årsmodell. Det är siffran efter som visar det, 8 är i det här fallet 2018. Annars hade de hetat C7 och B7 (2017).

Kolla artikeln på första sidan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

C och B är inte årsmodell. Det är siffran efter som visar det, 8 är i det här fallet 2018. Annars hade de hetat C7 och B7 (2017).

B8 innehåller dock förra årets modell av bildprocessorn, så det finns ju viss sanning i det han sa ändå

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av improwise:

Med risk att omedlbart drabbas av bestraffning från TV gudarna så tycker jag du missar något här och det är möjligheten att från en PC köra med 120 hz t.ex. för spel. Det gör rätt stor skillnad.

Det står i LG-inledningen vid input lag-rutan att alla LG OLED 2017 och 2018, samt SK8 och SK9-modellerna hanterar 1080p/120 Hz via HDMI. B8 skiljer sig på att dess smart-system inte hanterar 120 Hz-material – ifall sådant nu skulle dyka upp någon framtida tjänst.

HDMI och 1080p/120 Hz fungerar fortfarande i B8 så jag förtydligade det i texten eftersom detta verkar missuppfattas.