Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Spelet är ett riktigt mästerverk! Jag har en överklockad i7 4790k överklockad till 4,7 Ghz. Det tillsammans med ett GeForce GTX 1060 3 gb gör att jag kan ligga på 90-125 FPS även när det är stora banor med 64 spelare. Dock har jag på medium/Low grafik men i ärlighetens namn ser JS inte så stor skillnad på det jämfört med High/ultra.

Har du en i5 processor eller? i5 6600k ska vara väldigt bra har jag hört....

Skickades från m.sweclockers.com

Verkligen snyggt! Hade varit kul med ett fett RTX också..
Ja, i5 flaskan rejält. Kör det nog det mesta på ultra, resten high. 60-90 fps. En i7 hade gjort det superlent!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Verkligen snyggt! Hade varit kul med ett fett RTX också..
Ja, i5 flaskan rejält. Kör det nog det mesta på ultra, resten high. 60-90 fps. En i7 hade gjort det superlent!

Tycker att BF5 är riktigt snyggt
Har testat spelet med min 3770k,8086k och i7 920 skall "testa med 5820k/6700k när man orkar " men spelet flyter på riktigt fint med 920 och 980Ti så pendlar jag mellan i 60-100Fps i 1440p Ultra . Även provat med 1080Ti och funkar även bra med hehe
Tycker att det är riktigt bra med tanke på åldern på processorn

Men när spelet kom så tyckte jag att det flöt på riktigt dåligt på alla mina burkar mot vad det gör nu.

Men jag är såld på spelet, mycket roligare än vad jag hade i BF4-BF1.
Föredrog Battlefield 3 och bad company 2 men Battlefield 2 slår allt enligt mig haha

Ändrade stavfel ..
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Att 4:an var en katastrof kanske är att ta i men jag tyckte dock inte att det var lika kul som 3:an. Dock Känns BF5 mer som de äldre spelen på något sätt? Svårt att förklara men upplägget känns inte lika dumförklarat. Dock saknar jag fortfarande gamla Commandern från BF2 samt en riktig Airstrip där man faktiskt startar från marken med planen.

Ja du har en poäng där. Har bara kört BF V några timmar det är bra vapenkänsla i spelet, vilket kanske är det viktigaste men det jag förstår heller inte varför dom inte kan försöka återgå till rötterna. Det kan omöjligt vara så svårt att få in Commandern från BF2. En airstrip på båda sidorna var också riktigt bra. Det viktigaste av allt är dock att man kunde köra alla MP banor med bots. Perfekt att öva på och mycket roligare än en singleplayer-kampanj.

Det var nog dom tre saker viktigaste sakerna som dom inte lyckats få till i de senaste titlarna.

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Verkligen snyggt! Hade varit kul med ett fett RTX också..
Ja, i5 flaskan rejält. Kör det nog det mesta på ultra, resten high. 60-90 fps. En i7 hade gjort det superlent!

Dra ned det mesta på Low/medium och se om detta boostar upp din FPS. Så stor skillnad gör det inte Low jämfört med Ultra och det är dessutom skönare att kunna lira med 100 + FPS än med 50-60 FPS...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Dra ned det mesta på Low/medium och se om detta boostar upp din FPS. Så stor skillnad gör det inte Low jämfört med Ultra och det är dessutom skönare att kunna lira med 100 + FPS än med 50-60 FPS...

Skickades från m.sweclockers.com

Njuter för mycket av grafiken..

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Njuter för mycket av grafiken..

Jag njuter också fast den är på Low...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Robban75: Ja bara skillnaden mellan dx11 och dx12 gör dx11 tråkigt

Permalänk
Skrivet av Raketfile:

@Robban75: Ja bara skillnaden mellan dx11 och dx12 gör dx11 tråkigt

Jag kör DX 12 men fattar inte vad skillnaden är! Någon som kan förklara?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag tycker bfV känns som Call of duty.
1Skott i stortån så är man stendöd.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag tycker bfV känns som Call of duty.
1Skott i stortån så är man stendöd.

Nej så tycker inte jag utan man har gjort rejält bra med vapnena och dess skada.
Däremot känns inte BFV som WW2.
Det är ww2 skin i generic.shooter med forson och förtörelse.
Gamla battlefield 1942 fångade ww2 kännslan mycket bättre om man ska jämföra med tidigare bf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Däremot känns inte BFV som WW2.

Håller helt med.
Skyller på det udda valet (samt bristen på) av banor och bristen på amerikanare, ryssar, japaner m.fl, samt bristen på deras typiska vapen/fordon etc.

Jag har rätt kul i BF:V (fast nu efter ~120 timmar blir jag mer och mer sugen på att gå tillbaks till SW:BF2), men det känns inte som WW2.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Håller helt med.
Skyller på det udda valet (samt bristen på) av banor och bristen på amerikanare, ryssar, japaner m.fl, samt bristen på deras typiska vapen/fordon etc.

Jag har rätt kul i BF:V (fast nu efter ~120 timmar blir jag mer och mer sugen på att gå tillbaks till SW:BF2), men det känns inte som WW2.

Tycker helt motsatsen! Känns precis som WW2. BF2 känns bara buggigt och enkelspårigt.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Håller helt med.
Skyller på det udda valet (samt bristen på) av banor och bristen på amerikanare, ryssar, japaner m.fl, samt bristen på deras typiska vapen/fordon etc.

Jag har rätt kul i BF:V (fast nu efter ~120 timmar blir jag mer och mer sugen på att gå tillbaks till SW:BF2), men det känns inte som WW2.

Tanken är väl att det ska släppas gratis expansion packs som följer krigets utveckling.

Japaner och amerikaner finns inte ännu eftersom vi inte hunnit dit tidsmässigt Men det kommer ju släppas kartor senare.

Det är en omöjlighet att inte wake island kommer senare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Tanken är väl att det ska släppas gratis expansion packs som följer krigets utveckling.

Jo det är nog tanken. Problemet är att jag gissar att när Dice väl fått tummen ur och släppt resterande arméer så har jag (och många andra) redan hunnit tröttna på spelet. Det är möjligt att BF:V känns mer som ett WW2-spel om 1-2 år, men det är långt ifrån säkert att jag ens spelar då.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@PlogarN97
@MinscS2

Jag tycker iaf det känns som WW2. För mig är det ljuden, vapnen osv som gör att det verkligen känns som WW2. (myser fortfarande varje gång en spitfire flyger förbi över en osv). Men miljöerna gör det också alldeles utmärkt faktiskt utan att det står "Omaha Beach", "Stalingrad" eller "Bastogne" på laddskärmen...

Banorna (slagen) i BF5 är ju inte påhittade utan skedde ju i någon mån, men filmer och spel har inte behandlat dem tidigare direkt. De är ju fortfarande WW2 slag för det, miljöerna känns tidsenliga osv...Så jag ser på den saken iaf. Gör mig sugen att faktiskt läsa på en del kring fler konflikter under WW2 om jag ska vara ärlig.

Sen är det klart att jag ser fram emot amerikanare, ryssar eller japaner osv. Och det hade vart superkul att lira i Bastogne eller Stalingrad även i BF5. Men tycker inte såna miljöer ska vara ett krav varje gång det är WW2 som står på menyn bara för att det spelar på nostalgisträngarna hos folk.

Ska jag vara ärlig tycker jag det är rentav lite respektlöst mot de som slogs och dog under andra slag att folk 2018 blir upprörda/bekymrade över att deras konflikter skildras istället för de gamla slagdängorna vi set tjugo-elva gånger tidigare.

Mina två cents ang. den biten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa multiplayer ännu, men jag har dragit två kapitel på kampanjen. Måste säga att jag är extremt positivt överraskad av kampanjen, den har bjudit på en riktigt bra upplevelse än så länge!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

@Zemlan

Att BF:V inte känns som WW2 är en subjektiv, men rätt vanlig åsikt. Jag tycker som sagt att spelet är bra men det är något som saknas, något som jag inte riktigt kan sätta fingret på, som gör att det helt enkelt inte känns som WW2 för mig.

Sen håller jag inte med om att är "respektlöst" - det är väl fullt normalt att tycka lite olika?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

@Zemlan

Att BF:V inte känns som WW2 är en subjektiv, men rätt vanlig åsikt. Jag tycker som sagt att spelet är bra men det är något som saknas, något som jag inte riktigt kan sätta fingret på, som gör att det helt enkelt inte känns som WW2 för mig.

Sen håller jag inte med om att är "respektlöst" - det är väl fullt normalt att tycka lite olika?

Oja, klart det är subjektivt och att man kan tycka olika! (Sorry för långt inlägg igen men sån är jag xD)

Därför jag försökte vara tydlig med att allt, inklusive att det nästan känns lite respektlöst att klaga över att samma konflikt inte görs om igen och igen i varje spel - är min åsikt bara.

Tycker det är super att lite nytt utforskas helt enkelt. Vi vet ju hur trötta många var på WW2 under förra generationen liksom. Är ju kanske bra om lite annat utforskas nu när det återkommer? Vidga vyerna lite liksom.

Men var kanske klumpigt skrivet av mig. Var inte så att jag försökte trampa på några tår direkt, eller framstå som otrevlig/spydig egentligen. Mer "food for though" så att säga. Lite av en oro från min sida att WW2 kanske förminskas lite väl mycket bland folk där ute.

Har stor respekt för de som var med och slogs i WW2 och gillar starkt att lite fler konflikter skildras lite också. När man inte ser spel som WW2 spel för vissa ikoniska saker saknas glömmer man allvaret i kriget lite känner jag helt enkelt.

Menar inte nödvändigtvis att du är skylldig till detta förstås hoppas jag du inser för du kan ju inte riktigt sätta fingret på varför du inte får WW2 känsla egentligen osv. Utan mer en allmän oro jag ville förmedla egentligen i kontrast till dina inlägg. Är ju inte ens fel ATT tycka det. Bara jag som har svårt för det, men det är ju inte fel att tycka så givetvis.

Men nu svamlar jag. Hoppas du förstår annars får jag be om ursäkt om jag återigen framstår som otrevlig eller ngt

Sen så...ju lite samma visa vid varje nytt BF liksom, när det pratas om innehåll allmänt egentligen. Folk är oroade över brist på innehåll osv. Tyvärr blir det ju så för annars hade det ju behövts alla världens nationer och femtio banor vid nytt släpp till sist för att slå tidigare spels innehåll. Blir ju ohållbart tyvärr. Man får bita ihop, försöka lira lite annat parallellt om det blir för tjatigt antar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Jo det är nog tanken. Problemet är att jag gissar att när Dice väl fått tummen ur och släppt resterande arméer så har jag (och många andra) redan hunnit tröttna på spelet. Det är möjligt att BF:V känns mer som ett WW2-spel om 1-2 år, men det är långt ifrån säkert att jag ens spelar då.

Kommer nog ta lång tid innan man hittar tröttna på BF V... Det är ett riktigt mästerverk!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Oja, klart det är subjektivt och att man kan tycka olika! (Sorry för långt inlägg igen men sån är jag xD)

Därför jag försökte vara tydlig med att allt, inklusive att det nästan känns lite respektlöst att klaga över att samma konflikt inte görs om igen och igen i varje spel - är min åsikt bara.

Tycker det är super att lite nytt utforskas helt enkelt. Vi vet ju hur trötta många var på WW2 under förra generationen liksom. Är ju kanske bra om lite annat utforskas nu när det återkommer? Vidga vyerna lite liksom.

Men var kanske klumpigt skrivet av mig. Var inte så att jag försökte trampa på några tår direkt, eller framstå som otrevlig/spydig egentligen. Mer "food for though" så att säga. Lite av en oro från min sida att WW2 kanske förminskas lite väl mycket bland folk där ute.

Har stor respekt för de som var med och slogs i WW2 och gillar starkt att lite fler konflikter skildras lite också. När man inte ser spel som WW2 spel för vissa ikoniska saker saknas glömmer man allvaret i kriget lite känner jag helt enkelt.

Menar inte nödvändigtvis att du är skylldig till detta förstås hoppas jag du inser för du kan ju inte riktigt sätta fingret på varför du inte får WW2 känsla egentligen osv. Utan mer en allmän oro jag ville förmedla egentligen i kontrast till dina inlägg. Är ju inte ens fel ATT tycka det. Bara jag som har svårt för det, men det är ju inte fel att tycka så givetvis.

Men nu svamlar jag. Hoppas du förstår annars får jag be om ursäkt om jag återigen framstår som otrevlig eller ngt

Sen så...ju lite samma visa vid varje nytt BF liksom, när det pratas om innehåll allmänt egentligen. Folk är oroade över brist på innehåll osv. Tyvärr blir det ju så för annars hade det ju behövts alla världens nationer och femtio banor vid nytt släpp till sist för att slå tidigare spels innehåll. Blir ju ohållbart tyvärr. Man får bita ihop, försöka lira lite annat parallellt om det blir för tjatigt antar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med dig!

Jag lirar dessa spel parallellt:
COD BO 2
COD BO 3
COD WW2
PUBG
Fifa 19
Madden 19
BF 1
Star Wars Battlefront 1
Star Wars Battlefront 2
Mortal Kombat X

Permalänk
Medlem

- Alltså, har du testat nya BF V?!
- Näe, bra?
- Så jävla fett, du kan vara typ en vanlig soldat som hoppar in i ett flygplan, bomba och peppra hål i allt. Sen när du blir nerskjuten kan du hoppa ut med fallskärm från låg höjd. Ser du en fiende som håller på att reparera sitt fordon så headshot:ar du bara honom med din guldpläterade automatkarbin, sen lassar du fordonet fullt med dynamit. Kör in mot fiendeflaggan, plockar några roadkills på vägen, hoppar ut och spränger allt i luften.
- Wow, låter precis som det var i WW2.
- Ja, och du, du kan välja karaktär och utseende. Du kan vara en tjej om du vill...
- VAAA?! Det låter helt OREALISTISKT!!

Hehe, nåväl, det ser väldigt bra ut, bra musik och ljudeffekter. Tillräckligt med olika uppdrag och upplåsningar i klasserna för att hålla intresset uppe. Rätt polerat överlag. Spelar du med vänner/bra lag så är det riktigt kul. Sen finns det saker som inte skulle passerat alfa-test (varför är ex jag som tysk fallskärmssoldat i ett plan full av britter?). Grand Operations…känns väldigt krystat…utkomsten mellan dagarna känns inte som den betyder något. Om jag som tysk har stoppat engelsmännen vid Narviks stränder, varför skall jag då fly upp i fjällen, osv. Utkomsten borde rimligtvis bli andra kartor, anfallare blir försvarare,….något som känns mer rimligt.

Nu är det Battlefield 1940…fortsätter de att addera content som täcker andra skeenden i kriget och rättar ut lite frågetecken kommer jag i a f fortsätta lira.

OBS! Tips om någon missat det: Options > Video > Advanced > Future Frame Rendering…slå på den här, jag hade den avslagen och grafikkortet jobbade bara typ 70% istf 100%.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Hade varit najs om man hade fått välja vilken typ av sikte man vill ha som i BF1 " Ett kryss eller ett upp och nervänt V "
Helt underbart spel!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Zemlan
Ingen skada skedd.

Skrivet av Furze:

Nu är det Battlefield 1940…fortsätter de att addera content som täcker andra skeenden i kriget och rättar ut lite frågetecken kommer jag att fortsätta lira..

Hmm, "Battlefield 1940" jag gillar hur det låter. (även om t.ex. Tigrar inte var ute i krig -40).
Tror du slagit huvudet på spiken över varför spelet känns lite "off". Håller i övrigt med dig, så länge Dice fortsätter utveckla spelet och förhoppningsvis fixa lite buggar (jag tillhör dom som fortfarande oftast inte kan höra fiendens fotsteg ö.h.t.) så kommer jag fortsätta spela.
Har redan spelat BF:V 6 gånger så länge som BF:1.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Någon mer som råkat ut för detta.
Mitt i en match när jag ska starta efter att jag dött.
Får jag detta meddelande.(Det är på domination.)
The deploypont you selected is no longer available.
Så kommer jag inte in i spelet igen.
Har nog hänt 4 gånger.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Någon mer som råkat ut för detta.
Mitt i en match när jag ska starta efter att jag dött.
Får jag detta meddelande.(Det är på domination.)
The deploypont you selected is no longer available.
Så kommer jag inte in i spelet igen.
Har nog hänt 4 gånger.

Jo, titt som tätt. Förstår om det händer på en squad-kamrat, men det är på huvudspawn. Brukar funka att spawn:a på en squad-kamrat som inte är i strid dock.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

@Zemlan
jag tillhör dom som fortfarande oftast inte kan höra fiendens fotsteg ö.h.t.

Åh fan, det låter inge vidare. Ofta är det fotsteg eller någon som pratar "på ett främmande språk" i närheten som gör att man kan fixa en fint bakhåll

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Gejmat bf1942 och bf2, spelar både cs:go overwatch och lite olika battlegrounds spel. Men det här, jag ser potential till att ha kul men det är som att spela för första gången i sitt liv.

Springer mest runt och dör utan att ha en aning om vem fan som dödade mig och var ifrån, känner mig som en pleb som aldrig har hållt i en datormus i hela mitt liv och för första gången på 15 år så blir jag fan irriterad.

Ruskigt svårt att komma in i skulle jag säga, känner mig handikappad. I övrigt verkar det ganska najs förutom att jag är sämst i världen.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

@sleepyoh: Håller med. Jag hade riktigt svårt att bara gå över från BF3 till BF V i början. Man får spela extremt defensivt i BF V som jag upplever det, och man måste verkligen se till att vara med på slänga sig ner snarare än hoppa när det viner om skallen. Men det kommer

Förövrigt, vilken är den sämsta CPUn för någon som är riktigt FPS kräsen och vill rentav konstant ligga på 120 FPS+? Oöverklockad känns det som att man behöver en 6700k typ. Min 5820k hänger helt ärligt inte med till 100% oöverklockad.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett roligt spel som tack vare en skinstore blir billigare för oss som inte bryr sig så mycket om looks. Saknar dock saker som möjligheten att stänga av AA (pga att jag har svårt för blur, får gärna se sämre ut men skarpare) samt att Recon saknar lite syfte alt. är dåligt balanserad i BF5. Lättare att snipa som assault med semi-auto och 3x scope.

ps. vet att det finns en workaround för att stänga av TAA men den funkar mindre bra och skapar problem med annat.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

@Fade: Lättare möjligtvis men knappast så att Recon saknar syfte. Personligen har jag alltid varit en stor Assault spelare i BF serien och även mestadels hållt mig till AK/M4A1/Famas osv i CS, men i BF V gick jag över till mestadels Recon eftersom jag tyckte det var mycket enklare än tidigare BF jag spelat och att det var så svårt att spela aggresivt på riktigt.

Recon är betydligt svårare att vara OK med, men bolt actions är riktigt jävla bra om du vet vad du gör. Behärskar du inte en bolt action däremot så fyller u inte Recon någon funktion rentav.