Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Inaktiv

Gillar det. Gillade förvisso Battlefield 1 också, men inte på samma sätt. Fattade inte riktigt lådsystem och tjafs. Känns som de har förenklat allt lite nu så att även dåliga spelare (som jag) kan få fler vapen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Trist. Det var TTD som behövde fixas, inte TTK.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

@gujukal:

Det går i nuläget inte att stänga av TXAA. Spelet fungerar inte utan det, men de kanske patchar det senare har de sagt. Vet dock inte var jag läste det.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

@Pvt_Rinzler: Okej, läste att det är mer än bara anti aliasing som TAA settingsen så det är tydligen svårt att ha en funktion som stänger av det. Ökar man reolution scale till typ 150% så ser det rätt mycket mindre suddigt ut men prestandan sjunker rätt bra.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

@sadin: Okej, läste att det är mer än bara anti aliasing som TAA settingsen så det är tydligen svårt att ha en funktion som stänger av det. Ökar man reolution scale till typ 150% så ser det rätt mycket mindre suddigt ut men prestandan sjunker rätt bra.

Kolla här https://mobile.twitter.com/JJikABF/status/1038736437133422592

Stäng av dx12 innan du ligger in configen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har inte spelat tillräckligt för att säga bu eller bä ännu. Men mina tankar än så länge är positiva. Det liknar såklart Battlefield 1 mer än de andra spelen i serien och är väldigt långt från min personliga favorit BF2, men det räknade jag inte med heller.

Ljudet är i mitt tycke nog det bästa jag hört i spelväg. Grafiken är smått fantastisk likaså. Såhär inledningsvis tycker jag vapenkänslan även den är bra. Jag vet däremot inte om jag är så förtjust i att alla kan återuppliva då det känns som det blivit "delat ansvar=inget ansvar" dvs ingen gör det. Menyerna tycker jag inte alls om då det krävs alldeles för många klick för ändra t.ex. vapentillbehör.

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ebmaister:

Jag vet däremot inte om jag är så förtjust i att alla kan återuppliva då det känns som det blivit "delat ansvar=inget ansvar" dvs ingen gör det. Menyerna tycker jag inte alls om då det krävs alldeles för många klick för ändra t.ex. vapentillbehör.

Enbart alla inom en squad kan återuppliva varandra medan medics kan återuppliva vem som helst. Men ja, förstår vad du menar. Var också kluven kring det i början. Men när jag gav mig på att lira Medic en hel del insåg jag snabbt att varken möjligheten att återuppliva inom squads eller att alla får ett medkit när de spawnar påverkar medics nämnvärt. Medics behövs i allra högsta grad fortfarande, dels för att ge liv och återuppliva men även deras möjlighet att slänga ut rök är inte att förakta.

Menyerna är under all kritik, ja. Det är nog ingen förutom möjligen DICE själva som tycker de är bra. DICE verkar ha stora problem med hur man ska designa sånt av någon anledning och BF5 är inget undantag Hur svårt kan det vara 2018? Men delar av det ordnas väl. Viktigast är ju tack och lov själva gameplayen

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Utöver den enormt fabricerade PK "önsketänk/EAT my belifs" propaganda historian i kampanjen så är grafiken jäkligt snygg i singelplayer uppdragen, säger bara WOW med allt och DXR på ultra!

Multiplayern är rätt rolig! Känns som dom belönar skills mer nu och har tagit bort mycke COD liknande egenskaper som man tidigare anammat. Löpa runt med kniven är borta, grenadespam e borta, rpgspam e borta, 100000HP är borta, känns mer som default mode är Hardcore. HUD och annat är mindre skymmande, mindre ammo vilket försvårar för folk som trycker på samma ställe hela tiden osv.

Flerspelarläget har förbättrats en hel del! Bra kartor också!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

känns mer som default mode är Hardcore.

DICE håller med, så till den grad att de minskade skadan på alla vapen i default conquest och döpte om det som var default conquest innan ändringen till "conquest core" faktiskt

Vet inte varför, när de som jag nämnt tidigare i tråden finns annat att experimentera med i första hand. Rekyl, samt fixa "superkulor" (nätkodrelaterat problem) främst tycker jag. Sikten till vissa vapen gör dem för effektiva på håll också. Men icke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Enbart alla inom en squad kan återuppliva varandra medan medics kan återuppliva vem som helst. Men ja, förstår vad du menar. Var också kluven kring det i början. Men när jag gav mig på att lira Medic en hel del insåg jag snabbt att varken möjligheten att återuppliva inom squads eller att alla får ett medkit när de spawnar påverkar medics nämnvärt. Medics behövs i allra högsta grad fortfarande, dels för att ge liv och återuppliva men även deras möjlighet att slänga ut rök är inte att förakta.

Menyerna är under all kritik, ja. Det är nog ingen förutom möjligen DICE själva som tycker de är bra. DICE verkar ha stora problem med hur man ska designa sånt av någon anledning och BF5 är inget undantag Hur svårt kan det vara 2018? Men delar av det ordnas väl. Viktigast är ju tack och lov själva gameplayen

Haha, förklarar ju en del varför det var så sällan man blev återupplivad då!
Jag missade också helt att det är medics som delar ut nya medkits.

Detta visar ju tydligt att jag helt enkelt måste spela mer!

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Medlem

@guvvan: Blev väldigt hackigt med den configen. Hittade dock bf5 reshade som ökar sharpness vilket hjälper en hel del.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Tycker det är bra, men mycket beror på kartorna. Norge-banan är värdelös på grund av att den är för öppen och därmed dukar upp ett smörgåsbord för alla snipers.

Optimeringen är dock verkligen under all kritik och kräver alldeles för mycket i jämförelse med hur snyggt det är. Något jag anser vara konstigt med tanke på hur Battlefront 2 flöt.

Battlefront? Menar du Star Wars Battlefront då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Nä, battlefieldserien började gå utför iom BF3 och det har knappast blivit bättre sedan dess.

Håller inte alls med dig! Jag tyckte att BF höjde sig rejält i och med BF 3! Det enda spelet som till viss del har sänkt Battlefield serien tyckte jag var Battlefield 2142, där de försökte göra en framtidsskinn på mästerverket BF 2...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Chubbi:

Det är nice, dock skulle man behöva hotta upp datorn lite för att få det flyta bättre

Får man fråga vad du har för specs på datorn?

Jag har en i7 4790K (ej överklockad), GeForce GTX 1060 3 gb, 16 gb ram.... Jag kan spela på High med 80-100 FPS...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Samma här, vill gärna se ett 2143 med Titan mode och hela faderullan. Men jag vill ha vapen utan unlocks som i Battlefield 2 där man låser upp ett nytt vapen men finns inga attatchments osv, rent och snyggt så alla spelar på lika villkor. Förstår verkligen inte varför de har valt att gå den här vägen som de gjort med BF3 och framåt. usch.

Tycker det skapar mycket motivation, dvs att få massa poäng så man kan låsa upp vapen, tillbehör till vapen etc! Tycker uppdaterings och belöningssystemet är helt klockrent!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 4.0:

@aki04: Tar nog ett tag för de flesta att komma in i. Personligen har jag inte spelat BF sen BF3 som jag spealde en hel del, och det tog ganska lång tid för mig att komma in i det. Känns som "hatet" har lugnat sig lite nu.

Mitt största klagomål är väl att det är så effektivt att prona och gömma sig i buskar, och att spela aggresivt på riktigt är otroligt svårt. Jag spelade mestadels Assault i BC2 och BF3, men i BF V spelar jag mycket mer Recon. Känns lite som det är lite rock-paper-scissor när det kommer till infantri-kriget, där campande support spelare gör det otroligt svårt för aggresiva infantri spelare men samtidigt så äter man upp de campande support spelarna som recon om man vet vad man gör.

Lite för squad baserat också, ett FPS har mycket teamplay även utan att få det nertryckt i halsen. Hade gärna sett bättre spawnpoints t.ex när squaden är död osv.

Hade gärna sett några riktigt bra TDM kartor också. Tänk Noshahr Canals TDM från BF3 typ, helst med typ 48 spelare också.

Noshahr Canals TDM är den multiplayerbanan samt det game mode på BF 3 som jag lirat allra mest! Jädrans vad man fick kills och poäng när man körd det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Tycker faktiskt att denna version av BF varit den bästa på länge. 3 var ok, fyran en katastrof men detta har varit riktigt kul att spela.

4:an katastrof? Skojar du eller? 4:an var ju mer av en uppdatering/förfining av 3:an tycker jag? Hur kan du tycka 3:an var ok med 44:an katastrof när de är snarlika?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Får man fråga vad du har för specs på datorn?

Jag har en i7 4790K (ej överklockad), GeForce GTX 1060 3 gb, 16 gb ram.... Jag kan spela på High med 80-100 FPS...

Skickades från m.sweclockers.com

Hade i5 4670k, 970strix ddr3 minnen 8gb

Köpte nya grejer nu på bf Amd ryzen 5 2600x evga 1070 ddr4 minnen som körs i 3000mhz, nytt moderkort osv
Flyter på bra, kommer funka i några år, spelar bara BF så

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Noshahr Canals TDM är den multiplayerbanan samt det game mode på BF 3 som jag lirat allra mest! Jädrans vad man fick kills och poäng när man körd det!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, exakt. Hade inte spelat FPS överhuvudtaget sen BF3 så jag värmde upp lite med det inför BF5. Jag låg väl på ca 1300 SPM på Noshahr Canals 64 players TDM och på kanske 1000SPM på 32 players och jag ligger väl på ca 300-400 på TDM i BF V, och då är väl rentav poängen man får i BF V högre för samma saker. Säger väl en del om hur extremt långsamt TDM i BF V är. Sen har ju folk alltid någon jävla förkärlek till de stora byggnaderna som katedralen och kyrkan så att spelat baseras totalt runt ett objekt när kartan är typ 30 gånger större men det är ingen någonstans.

Skrivet av Soldierofwar1985:

Får man fråga vad du har för specs på datorn?

Jag har en i7 4790K (ej överklockad), GeForce GTX 1060 3 gb, 16 gb ram.... Jag kan spela på High med 80-100 FPS...

Skickades från m.sweclockers.com

Beror lite på hur kräsen man är, jag har en bättre dator och lirar på Mid 1080p och skulle hellre gå ner till Low än upp till High.

Jag har 5820k och ett 980TI, även 16GB men det är DDR4.

Permalänk

@4.0:

På stora banor med 64 spelare ligger min FPS på mellan 67-72. Då kör jag på High. Tycker ni jag borde gå ner till Low för att få högre FPS? Eller är 67-72 FPS tillräckligt?

Permalänk
Hedersmedlem

*OT/korspostning raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

4:an katastrof? Skojar du eller? 4:an var ju mer av en uppdatering/förfining av 3:an tycker jag? Hur kan du tycka 3:an var ok med 44:an katastrof när de är snarlika?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker faktiskt 3.an var bättre än BF4, varför vet jag inte riktigt? BF4 gav mig ingen motivation... Älskade BF2 som jag spelade i närmare 7 års tid. Gillade även 2142.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Tycker faktiskt 3.an var bättre än BF4, varför vet jag inte riktigt? BF4 gav mig ingen motivation... Älskade BF2 som jag spelade i närmare 7 års tid. Gillade även 2142.

Lirade också 2:an i cirka 6-7 års tid! Fantastiskt spel var det! Gillade också BF2142 men såg det mest som ett Skin till BF 2. Men men - båda dessa spel var riktiga mästerverk tyckte jag.

Lirade en del BF V igår - gillar spelet som fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni med GTX 1070, hur mycket fps får ni? På ultra i 1440p ligger jag endast på runt 45-55 fps beroende på bana, low runt 75-85 fps. Tycker det känns lågt..

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Ni med GTX 1070, hur mycket fps får ni? På ultra i 1440p ligger jag endast på runt 45-55 fps beroende på bana, low runt 75-85 fps. Tycker det känns lågt..

Har du Future Frame Rendering på eller av? När det är avstängt så försämras fps:en rejält.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: På, japp det har jag märkt. Tycker jag borde få typ 15-20% mer fps eller nåt, märkte för något halvår sen efter någon windows uppdatering att prestandan var märkbart sämre i BF1. Borde kanske omformatera datorn :S

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Ni med GTX 1070, hur mycket fps får ni? På ultra i 1440p ligger jag endast på runt 45-55 fps beroende på bana, low runt 75-85 fps. Tycker det känns lågt..

Vad får du för FPS om du går ned till 1080x1920?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Kan kolla sen, verkade dock som att future fram rednering var av när allt var på low latency. Satte på future frame rednering och får nu mellan 95-120 fps med low. Runt 65-80 fps på ultra i 1440p. Detta är på 32 player server.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av gujukal:

@Soldierofwar1985: Kan kolla sen, verkade dock som att future fram rednering var av när allt var på low latency. Satte på future frame rednering och får nu mellan 95-120 fps med low. Runt 65-80 fps på ultra i 1440p. Detta är på 32 player server.

Vad för du för FPS om du kör 64 spelare då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Den gråa banan med en kyrka i mitten ligger jag på runt 75-85 fps med 64 spelare när det händer mycket, allt på low förutom texture, mesh och taa som är på högsta. Kanske inte kan förvänta sig mer av ett gtx 1070. Lite besviken på grafiken i bf5 dock, kändes nästan som det var snyggare i bf1 :S

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~