Xiaomi Rednote 4X Appkraschar & halvdan batteri

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Xiaomi Rednote 4X Appkraschar & halvdan batteri

Go' kväll

Har andra halvans telefon här där flertalet appar slutat funkar (FC, Force close) efter en uppdatering (verkar det som)
Bla Viber, Skype, Whatsapp, Handelsbanken medflera. Ibland öppnas dem inte alls utan det blir en vit skärm alt kommer det meddelandet "app har tvingats stänga" (tror jag översättningen blir)

Google ger mig flera förslag om att rensa cache som ett första försök i Inställningar, Check = Funkar ej.
Andra försöker är att ominstallera vilket inte heller riktigt vill. En återställning är vår absolut sista utväg då det tar tid att konfigga om den.

Ang den rätt höga batterianvändningen är det bäst stänga av synk?

Tips, idéer?

Version; MIUI 9.6.x 2018-05-05

Permalänk
Medlem

@tcntad: Trist, men det verkar som att en total återställning är på sin plats.
När en telefon strular efter en uppdatering är det nästan det enda som hjälper.

Det tar tid att konfigurera om den ja, men är tiden det tar inte värt det mot tiden du nu ska spendera på att felsöka och ha en icke fullt fungerande telefon?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SCORPIUS:

@tcntad: Trist, men det verkar som att en total återställning är på sin plats.
När en telefon strular efter en uppdatering är det nästan det enda som hjälper.

Det tar tid att konfigurera om den ja, men är tiden det tar inte värt det mot tiden du nu ska spendera på att felsöka och ha en icke fullt fungerande telefon?

Ja, det är trist. Verkade inte vara en stor uppdatering heller. Många skriver att det inte hjälper problemet men för tillfället har hon min OP3T.

Det blir sista utväg om ingen har en idé