Battle for Azeroth snabbast säljande expansionen till World of Warcraft

Permalänk
Medlem

Inte alls sugen på att lägga ut 400 + månadskostnad

Hade exp kostat 300 och att man får 30 dagar på köpet hade jag kunnat testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Dom brukar väl ha ganska simpla lösningar på sådana problem? Buffar attackerna med lite procent tills dom är i linje med andra. Nu spelar jag ju inte längre men om Feral DPS är långt efter andra så kommer nog en sån buff snart.

Det kom en buff till AoE idag, inte för att det hjälpte mycket.
Problemet är mest att Feral inte gör något bra längre, varken ST, AoE eller utility, finns absolut ingen anledning längre att spela Feral över Rogue.

Många vill se en total redesign av klassen.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreddyK:

Det kom en buff till AoE idag, inte för att det hjälpte mycket.
Problemet är mest att Feral inte gör något bra längre, varken ST, AoE eller utility, finns absolut ingen anledning längre att spela Feral över Rogue.

Många vill se en total redesign av klassen.

Något tråkigt är att alla klasser ska vara lika och ingen får vara unik, feral t.ex hade sjukt bra aoe dmg i lvl80.

Nu känns feral som en sämre version av rogue och som tur var övergav jag min feral för just rogue denna expansionen eftersom ja tänkt köra pvp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Jag håller inte med!

Blizzard har officiellt gått ut med att de satsar på en djupare story än tidigare och det har de verkligen lyckats med! Jag har aldrig haft en sån underhållande questing som denna expansionen.

The Pride of Kul Tiras quest chain var den bästa som jag har spelat. (Någon skar lök i slutet av den) :,)

Det ända jag kan hålla med om är att blizzard dummade ner vissa klasser för mycket.

(PS. allt sånt här är väldigt personligt såklart)

Du menar väl "enda"? Ända är en rumpa, sjärt, röv.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

WTF. Att folk aldrig ger upp!

skulle du må bättre då? Konstig kommentar.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Detta är bara rent skitsnack från Blizzard när de tappat 2/3 av alla spelare.
Så bäst säljande=NEJ
Snabbast säljande=JA

Finns vissa orsaker till detta ska inte gå in på dem utan måste ändå ge Blizzard beröm för hur bra de lyckats med expansionen denna gången jämfört med tidigare.
Är det någon som funderar på att börja köra så skulle jag rekommendera spelet.

EDIT: måste bara älska clickbait artiklar <3

Hur är det clickbait när artikeln heter "BFA snabbast säljande expansionen till WoW" och inte "BFA bäst säljande expansionen"?

Hur är det clickbait när artikeln aldrig påstår att det är den bäst säljande expansionen?

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du menar väl "enda"? Ända är en rumpa, sjärt, röv.

Haha tack! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Något tråkigt är att alla klasser ska vara lika och ingen får vara unik, feral t.ex hade sjukt bra aoe dmg i lvl80.

Nu känns feral som en sämre version av rogue och som tur var övergav jag min feral för just rogue denna expansionen eftersom ja tänkt köra pvp.

Ja Feral var underbar i WotLK speciellt i ICC när man stackade ArmPen och hade runt 80% crit.

Edit: Jag blev lite tveksam på hur mkt crit man hade, men jag har ett suddigt minne av att det var nån guildmate som en gång påpekade att 77% av mina attacker var crits under en clear av ICC.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Inte alls sugen på att lägga ut 400 + månadskostnad

Hade exp kostat 300 och att man får 30 dagar på köpet hade jag kunnat testa.

Skulle de inte ändra betalmodellen till endast månadsavgift utan att man behövde köpa spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Vad har reaktionerna på nya expansionen varit? Mer positivt/negativt än föregående expansions. Jag har inte fått något grepp om det även om det brukar vara positiva tongångar första veckorna.

Genomgående positivt än så länge vad jag har sett men personligen tycker jag att den är direkt svintråkig. Hade inte ens orkat levla till 120 om det inte vore för att jag var på ett LAN specifikt för BFA-launchen.

Det är nog inte spelets fel dock, det är nog snarare mitt. Har ledsnat på MMOs. Grindande är inte riktigt min grej

Permalänk
Avstängd

Må vara snabbast säljande, men kan den få upp siffrorna till 12+ mil subs?

Varje expansion är ju precis samma sak som tidigare fast ett nytt landskap.

När man väl är max lvl så finns det inget att göra i landskapet. Och nej World Quests är knappast innehåll som man vill göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AdoringFan:

Må vara snabbast säljande, men kan den få upp siffrorna till 12+ mil subs?

Varje expansion är ju precis samma sak som tidigare fast ett nytt landskap.

När man väl är max lvl så finns det inget att göra i landskapet. Och nej World Quests är knappast innehåll som man vill göra.

De tog bort papperskartongerna vilket fick deras trognaste kunder att bli väldigt besvikna och istället fick de köpa spelet "snabbt" online.

Blizzard skäms för sina dåliga resultat så de går inte ut med dem längre så vi vet inte hur många spelare det är men en bra bit under 12m gissar jag på.

Det är lite som att säga att man är starkast på hela gymmet om man går dit och är helt ensam där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De tog bort papperskartongerna vilket fick deras trognaste kunder att bli väldigt besvikna och istället fick de köpa spelet "snabbt" online.

Blizzard skäms för sina dåliga resultat så de går inte ut med dem längre så vi vet inte hur många spelare det är men en bra bit under 12m gissar jag på.

Det är lite som att säga att man är starkast på hela gymmet om man går dit och är helt ensam där.

Vid launch hade WOD 10 miljoner spelare, samma gäller Legion. Skulle bli mäktad förvånad om inte BFA ligger på samma nivå.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Vid launch hade WOD 10 miljoner spelare, samma gäller Legion. Skulle bli mäktad förvånad om inte BFA ligger på samma nivå.

https://cdn1.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6995089/wo...

Här ser du när Blizzard slutade föra statistik vilket innebär att vi inte vet något om legions siffror om jag inte har missat något och den informationen finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://cdn1.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6995089/wo...

Här ser du när Blizzard slutade föra statistik vilket innebär att vi inte vet något om legions siffror om jag inte har missat något och den informationen finns?

Vet mycket väl om Blizzards egna statistik och att dom själva valde att sluta upp med den. Vid launchen av Legion så gick Blizzard ut och sa att den var lika lyckad som WOD när det gällde antalet spelare, och kan inte tänka mig att den siffran är sämre nu i och med BFA launchen, som nog är en av dom bästa launcherna någonsin.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Vet mycket väl om Blizzards egna statistik och att dom själva valde att sluta upp med den. Vid launchen av Legion så gick Blizzard ut och sa att den var lika lyckad som WOD när det gällde antalet spelare, och kan inte tänka mig att den siffran är sämre nu i och med BFA launchen, som nog är en av dom bästa launcherna någonsin.

Tydligen var de det falska nyheter vad jag kan se här(googlade lite snabbt).
https://www.polygon.com/2016/10/4/13167592/world-of-warcraft-...

Om du har någon källa får du så klart posta den så vi kan se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Skulle de inte ändra betalmodellen till endast månadsavgift utan att man behövde köpa spelet?

Vad jag vet så kan du spela spelet gratis (helt utan att betala någonting för något) upp till level 20, med vissa restriktioner och expansioner upp till näst senaste. Betalar du sedan månadsavgift kan du spela spelet fullt ut med alla utom senaste expansionen som man måste köpa för att få tillgång till.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Vad jag vet så kan du spela spelet gratis (helt utan att betala någonting för något) upp till level 20, med vissa restriktioner och expansioner upp till näst senaste. Betalar du sedan månadsavgift kan du spela spelet fullt ut med alla utom senaste expansionen som man måste köpa för att få tillgång till.

Kan ju även spela som ett svin och samla guld, har en i guilden som betalar gamecard varje månad med ingame guld som farmas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det hade varit intressant att veta hur många nya spelare wow får. Missförstå mig inte, 3,4 miljoner sales på ett vadå, 12 år gammalt spel är fantastiskt. Är det gamla spelare som kommer tillbaka? Är det nya spelare som vill testa?

Jag har själv slutat med Wow eftersom att tiden helt enkelt inte finns längre. Marknadsföringen för BFA var fantastisk och jag har varit extremt sugen på att hoppa in och börja lira igen.

Wow kommer finnas kvar längre. När classic släpps och körs parallellt med nya expansioner kommer Wow som franchise att fortsätta generera enorma summor pengar för Blizzard en lång tid framöver.

#wowrygg* Hette det på min tid. För myket grind, för svårt med 15-man+ Just grejen att UBRS krävde 15-man , 15-man..
Sen satt man där till Nefarian. Som en barnlek när alla gjorde det de skulle. Min guild hade faktiskt fortfarande KD+ på alla första bossar samt HH's Hell hounds alltså. Jag var faktiskt MT, tro mig jag vet att jag hade aggro

Nefarian var en barnlek dock, Nef på 3:e försöket, Magmadar på första =Doorf werdian pro tank. Gehennas samtidigt med garr och baron geddon.

Första bossen I UBRS var lättare än Lucifron för mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

När man väl är max lvl så finns det inget att göra i landskapet. Och nej World Quests är knappast innehåll som man vill göra.

Varit max lvl sen 17:e och har massor att göra. + att det kommer mer nu i september så vet inte riktigt vart du får det ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

#wowrygg* Hette det på min tid. För myket grind, för svårt med 15-man+ Just grejen att UBRS krävde 15-man , 15-man..
Sen satt man där till Nefarian. Som en barnlek när alla gjorde det de skulle. Min guild hade faktiskt fortfarande KD+ på alla första bossar samt HH's Hell hounds alltså. Jag var faktiskt MT, tro mig jag vet att jag hade aggro

Nefarian var en barnlek dock, Nef på 3:e försöket, Magmadar på första =Doorf werdian pro tank. Gehennas samtidigt med garr och baron geddon.

Första bossen I UBRS var lättare än Lucifron för mig.

Det var ju 100 år sen nu men krävde verkligen UBRS 15 man??? Letade lite lätt men hittar bara 5 manna UBRS. http://wowwiki.wikia.com/wiki/Upper_Blackrock_Spire_(original...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tycker de ska satsa på ett nytt mmo.
Hots world

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det var ju 100 år sen nu men krävde verkligen UBRS 15 man??? Letade lite lätt men hittar bara 5 manna UBRS. http://wowwiki.wikia.com/wiki/Upper_Blackrock_Spire_(original...

10 man för LBRS 15 för upper. Försök inte Man körde dock ofta upper med 10 man om man hade bra gear och skill.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Spelar och har kalaskul, bra expansion där jag framförallt gillar att man vågar röra om i grytan och ta ett steg tillbaka till en lite "enklare" expansion där allt inte är super mega episkt utan berättelserna är lite mer personliga. Det sociala är givetvis avgörande och anledningen till varför jag alltid kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det var ju 100 år sen nu men krävde verkligen UBRS 15 man??? Letade lite lätt men hittar bara 5 manna UBRS. http://wowwiki.wikia.com/wiki/Upper_Blackrock_Spire_(original...

Du läste inte ens hela sidan du länkade "Upper Blackrock Spire was originally the 15-man part of Blackrock Spire; in Patch 1.10.0 it was converted into a 10-main RAID; in Patch 4.0.3a it was converted into a 5-man dungeon."

Permalänk
Medlem

Kollade lite när polaren spelade igår, räckte för att dämpa det lilla suget att testa som jag hade.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bankai:

Varit max lvl sen 17:e och har massor att göra. + att det kommer mer nu i september så vet inte riktigt vart du får det ifrån.

Läs om det som skrevs, ordentligt.

Det är bara sorgligt hur MMO spel har förvandlats till såkallade "simpleton" cashgrabs.

Ni gör samma sak hela tiden och betalar gladeligen ~1600 kr/ år för det + pengen för expansionen.

Det är liksom ingenting nytt.

WoW i MMO genren, har blivit vad Call of Duty/Battlefield är i FPS genren.

Glöm inte bort Warfronts och Öarna, som är helt PVE?

PVP Expansion BTW....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Hur surt måste det vara att starta med detta när folk har lirat sedan 2004. Har varit lite sugen tidigare men har alltid strandat för att ALLA andra har spelat i åratal.

I WoW hjälper det föga att ha spelat länge, många är t.om i underläge för de tror saker fungerar som de gjorde för tio år sen.
Det är nästan helt värdelöst att kunna vad som hände i en tidigare expansion eller hur klasser fungerade då.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

När kommer nästa expansion till diablo 2? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Och ändå så känns det så dött, sätt 5-6 personer när jag har questat och hittat 5 dungeons (som en healer). Det känns inte som 3,7 miljoner som kör spelet, känns mer som >100.