Permalänk
Medlem

Wreckfest

Släpptes igår av utvecklarna till Flatout.

Rekommenderas starkt inte haft så kul med rallycross och demolition derby sedan just flatout. Stöder multipla usb enheter fler än 4 stycken vilket inte hör till vanligheterna.

Utmärkt känsla i den handfull bilar jag kört. Utmanande AI som är kul att brottas med och karriärläge som får en att vilja jobba lite.
Lyckas till och med få FWD att va kul är kanske största bedriften!

Minuskonto motorljudet är inte super hoppas det blir bättre alltefter man uppgraderar bilarna och byter ut motorer!
Kör med direktdrive ratt MMOS och det är något fuffens med styrningen. Går att kalibrera runt men att köra linjärt är inte vägen att gå med min ratt. Men har fått till ffb och allt så sjukligt bra jag tror knappast jag någonsin kommer testa på TX eller G29:an.

Enbart kört racen i första mästerskapet och nått till nivå 10 men hittills inte hittat en dålig bil eller en dålig bana. Rallycross här är helt underbart att snurra runt på. Dirt Rallys, och Dirts banor om än baserade på verkliga har noll körglädje och inga bra kurvor i jämförelse. Sen är det ett plus att det är 110 % okay köra som en gorilla. AIn gör sitt bästa för att sätta av dig också så gäller lära sig köra defensivt och med offensiva tacklingar ala Foppa och lista ut hur du lättast får bilen framför dig att rulla

Sen så önskar man ju alltid VR stöd dock hade de aldrig fungerat med den här virtuella ratten. Med mina inställningar så lever den sitt eget lilla liv så måste köra huv vyn så jag inte ser den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Hedersmedlem

Har spelat i några år men har inte provat den officiella releasen än. Synd att all spardata rensas när man uppdaterar, vet inte hur sugen jag är på att börja om med allting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt roligt spel. Kör en hel del multiplayer med familj och kompisar. Var väl inte helnöjd med reseten som var vid launch, men det går fortare än man tror att komma tillbaka. Återkommer med servernamn när min servermaskin är uppe och snurrar igen (trasigt nätagg just nu).

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Gör det. Har inte vågat mig online än

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Varit sugen på detta spel, men är det många som spelar online. vore intressant att se spelarpoolen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ja det är många om man hittar en bra server. När vi har kört server tillfälligt så har det ganska snabbt fyllts upp till max.
Vi kör helst på servrar som begränsar klasserna lite, typ bara C-klassbilar eller B-klassbilar, eftersom alla på servern då ligger på ungefär samma nivå och det blir lite tajtare racing då. Hur kul som helst, framför allt om man är ett gäng på discord samtidigt

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk

Riktigt kul spel! Har haft det sedan Early access typ 2014? Kul att dom lyckats polera det så pass att det rullar smärtfritt vid release, det kan man inte säga om alla spel direkt.

Permalänk
Medlem

Igår satte jag upp en server för C-klassbilar. Hinner dock inte köra så mycket själv ikväll, men den är igång iaf. Servern heter Planet Bigs, prova gärna!

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iBigs:

Igår satte jag upp en server för C-klassbilar. Hinner dock inte köra så mycket själv ikväll, men den är igång iaf. Servern heter Planet Bigs, prova gärna!

Kul, den ska jag hålla utkik efter Jag kör nästan uteslutande online. Vad har ni för användarnamn, så man vet om man hittar er? Jag heter samma som här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samma här - iBigs

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Installerade nyligen spelet igen, nu när det äntligen är släppt. Jaha, det är ju fortfarande helt jävla ospelbart. 10-14fps när man kör destruction derby och det spelar absolut ingen roll om jag kör på lägsta eller högsta grafiken, får precis samma prestanda. I folkrace-varianten ligger jag på 36-58fps...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Installerade nyligen spelet igen, nu när det äntligen är släppt. Jaha, det är ju fortfarande helt jävla ospelbart. 10-14fps när man kör destruction derby och det spelar absolut ingen roll om jag kör på lägsta eller högsta grafiken, får precis samma prestanda. I folkrace-varianten ligger jag på 36-58fps...

Låter konstigt. Jag kör en 6700k oklockad, rx 480 8gb samt 16gb 2666 någonting. Kör iofs med Freesync men den ligger alltid över 72 fps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Låter konstigt. Jag kör en 6700k oklockad, rx 480 8gb samt 16gb 2666 någonting. Kör iofs med Freesync men den ligger alltid över 72 fps.

Ja, det är indeed skitkonstigt men testat nästan allt. Går inte att få skitspelet att prestera som det borde, kanske inte ska vara förvånad när det tog typ fyra år att ta det från early access till "färdig" produkt och det fortfarande är skit. Borde aldrig pytsat in pengar till dessa amatörer...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, det är indeed skitkonstigt men testat nästan allt. Går inte att få skitspelet att prestera som det borde, kanske inte ska vara förvånad när det tog typ fyra år att ta det från early access till "färdig" produkt och det fortfarande är skit. Borde aldrig pytsat in pengar till dessa amatörer...

Alternativt är det ju något i din ända som är fel eftersom ingen eller väldigt få andra verkar ha samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

skulle va kul om man kan dra ihop några online från swec och ta några race?

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Släpptes igår av utvecklarna till Flatout.

Rekommenderas starkt inte haft så kul med rallycross och demolition derby sedan just flatout. Stöder multipla usb enheter fler än 4 stycken vilket inte hör till vanligheterna.

Utmärkt känsla i den handfull bilar jag kört. Utmanande AI som är kul att brottas med och karriärläge som får en att vilja jobba lite.
Lyckas till och med få FWD att va kul är kanske största bedriften!

Minuskonto motorljudet är inte super hoppas det blir bättre alltefter man uppgraderar bilarna och byter ut motorer!
Kör med direktdrive ratt MMOS och det är något fuffens med styrningen. Går att kalibrera runt men att köra linjärt är inte vägen att gå med min ratt. Men har fått till ffb och allt så sjukligt bra jag tror knappast jag någonsin kommer testa på TX eller G29:an.

Enbart kört racen i första mästerskapet och nått till nivå 10 men hittills inte hittat en dålig bil eller en dålig bana. Rallycross här är helt underbart att snurra runt på. Dirt Rallys, och Dirts banor om än baserade på verkliga har noll körglädje och inga bra kurvor i jämförelse. Sen är det ett plus att det är 110 % okay köra som en gorilla. AIn gör sitt bästa för att sätta av dig också så gäller lära sig köra defensivt och med offensiva tacklingar ala Foppa och lista ut hur du lättast får bilen framför dig att rulla

Sen så önskar man ju alltid VR stöd dock hade de aldrig fungerat med den här virtuella ratten. Med mina inställningar så lever den sitt eget lilla liv så måste köra huv vyn så jag inte ser den.

Har själv funderat på att köpa en ratt! Men är det värt det? Sitter just nu och kör med Xbox kontroller till alla racing spel.. funderar på att köpa en G920 begagnat, men är dock inte allts insatt i ”sim racing” så vet inte om det är en bra ratt att börja med heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

Har själv funderat på att köpa en ratt! Men är det värt det? Sitter just nu och kör med Xbox kontroller till alla racing spel.. funderar på att köpa en G920 begagnat, men är dock inte allts insatt i ”sim racing” så vet inte om det är en bra ratt att börja med heller?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut värt det för wreckfest. Behöver du inte Xbox One stöd sök efter en g29. I stort samma ratt men lite fler knappar och rev lights ger lite bonus.

Thrustmaster och fanatec har bra alternativ också i prisklassen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Absolut värt det för wreckfest. Behöver du inte Xbox One stöd sök efter en g29. I stort samma ratt men lite fler knappar och rev lights ger lite bonus.

Thrustmaster och fanatec har bra alternativ också i prisklassen.

Okej! Har även ett Xbox one så därför tänkte jag att g920 passar bättre! Vad har fanatec för någe i den prisklassen? Vet att thrustmaster har t300 modellen men vad har fanatec?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarreBarre:

Okej! Har även ett Xbox one så därför tänkte jag att g920 passar bättre! Vad har fanatec för någe i den prisklassen? Vet att thrustmaster har t300 modellen men vad har fanatec?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara kommentera om Logitechs och Thrustmasters prylar och där vinner T300 över allt som Logitech har att erbjuda, även med basicpaketet med plastpedlar osv så känns den hundra gånger bättre.

Fanatec har jag aldrig testat.

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Kan bara kommentera om Logitechs och Thrustmasters prylar och där vinner T300 över allt som Logitech har att erbjuda, även med basicpaketet med plastpedlar osv så känns den hundra gånger bättre.

Fanatec har jag aldrig testat.

Okej! Tror jag kommer börja med logitec ändå eftersom det är lite billigare.. sen om det är något för mig kan man ju alltid uppgradera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör osw ratt och de är endgame för min del. En annan prislapp dock. Gällande thrustmaster så heter xbox One varianten tx. T300rs är ps4. Håller absolut med den känns betydligt bättre. Standardpedalerna är verkligen skräp dock t3pa minst.

Skulle jag hotlappa och skita i känsla och ha skoj så är g29 snabbare än både osw och tx för min del

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Alternativt är det ju något i din ända som är fel eftersom ingen eller väldigt få andra verkar ha samma problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, så är det rimligtvis men att säga att det är få eller ingen är ju årets underdrift. Steam-forumen och deras egna är ju översvämmade med folk som har prestandaproblem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Grymt roligt spel. Speciellt på multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bra spel! Saknar lite arkadkänsla bara.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Kom en större patch idag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag kan bara inte tro hur snabbt de lyckades vända.
Det gick från katastrof till toppnivå skenbart över natten.

Permalänk

@haanuman: syftar du på nya patchen eller releasen av spelet?

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet 2013 eller nått sånt när det var Next Car Game och gillade inte spelet så mycket då, va inte så mycket FlatOut känsla i det.

Hur är spelet idag när det kommer till att uppgradera bilar etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag köpte spelet 2013 eller nått sånt när det var Next Car Game och gillade inte spelet så mycket då, va inte så mycket FlatOut känsla i det.

Hur är spelet idag när det kommer till att uppgradera bilar etc?

Det finns ett antal uppgraderingar till samtliga bilar, och nog tycker jag uppgraderingarna märks. Nu kör jag mest c-klassbilar eftersom den server jag är på endast tillåter dom.
Det blir lite tajtare racing när fältet inte är alltför uppdelat mellan c-, b- och a-klassbilarna.

Det finns också redan nu en hel del grejer i workshop, som skins och banor, och det verkar vara en hel del folk som kör multiplayer.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Köpte spelet häromdagen och det är fantastiskt!