Problem med HDMI kabel för samsung 49'

Permalänk
Desk Master

Problem med HDMI kabel för samsung 49'

Hej,

Jag kan inte använda min repeater och 2 hdmi kablar i mitt datorbygget. Skärmen vill inte visa något och jag är helt beroende av att kunna använda nån sorts kopplinglösning.

Funkar dock felfritt med den hdmi kabeln som jag fick med boxen, så frågan är nu vad skall jag använda för att få detta att fungera? Alltså vad för kabel skall införskaffas och skall även en ny repeater skaffas?

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Förklara vad du vill koppla ihop och varför du behöver en repeater, ska du ha extremt långa kablar ?.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Desk Master

@mrqaffe: Jag vill ha en kabel från grafikkortet (HDMI) som går i en REPEATER som går in i en annan hdmi kabel som går till skärmen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

@mrqaffe: Jag vill ha en kabel från grafikkortet (HDMI) som går i en REPEATER som går in i en annan hdmi kabel som går till skärmen

Bytt plats på kablarna? Om den med boxen fungerar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khezan:

@mrqaffe: Jag vill ha en kabel från grafikkortet (HDMI) som går i en REPEATER som går in i en annan hdmi kabel som går till skärmen

Vilken typ av signal och hur långt ska du dra kabel eftersom du verkar övertygad om att du måste ha en repeater ? Och vilken repeater är det ? Klarar repeatern den bandbredd du vill använda ? Du får ge konkret fakta om det du vill göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Desk Master

@mrqaffe: Jag måste ha en skarv av något slag för skärmstativet skall kunna nedmonteras för transport.

Det är en 49 tums samsung skärm 3840x1080p. 144 Hz. Jag har en Exibel repeater från Chlas olsson

Denna:

https://www.clasohlson.com/uk/Exibel-HDMI-Repeater/38-8248

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khezan:

@mrqaffe: Jag måste ha en skarv av något slag för skärmstativet skall kunna nedmonteras för transport.

Det är en 49 tums samsung skärm 3840x1080p. 144 Hz. Jag har en Exibel repeater från Chlas olsson

Denna:

https://www.clasohlson.com/uk/Exibel-HDMI-Repeater/38-8248

Den repeatern du länkar stödjer 1920 x 1080 60 Hz enligt vad som står på sidan men jag förstår inte vad du behöver den till, en repeater använder man för att kunna dra iväg signalen långt men du verkar vilja kunna koppla ihop 2 korta kablar ? varför använder du i så fall inte en skarv/passande kabel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Borde fungera bättre än en repater som inte stödjer det du vill köra igenom den, det finns även skarvkablar.
Förstår fortfarande inte riktigt vad du vill göra, är det till systemet på bilden så hade jag nog gjort det med ett fast monterat hdmiuttag för att få en kabelgenomgång, tex Neutrik har såna kontakter som skapar en skarv genom en lådvägg.
NAHDMI-W-B

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Desk Master

@mrqaffe: Ja det är systemet på bilden, problemet är det att kabeln går genom skärmstödet därav den lite skeva lösningen som krävs.

Rött är kablar som skall gå, grön är skarven elr vad som nu kan fungera

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Khezan:

@mrqaffe: Ja det är systemet på bilden, problemet är det att kabeln går genom skärmstödet därav den lite skeva lösningen som krävs.

Rött är kablar som skall gå, grön är skarven elr vad som nu kan fungera

https://i.imgur.com/6Vu0hrW.jpg

Du kan nog få till en skarv med nått liknade Neutrikkontakten som du bygger fast i bordet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Desk Master
Skrivet av mrqaffe:

Du kan nog få till en skarv med nått liknade Neutrikkontakten som du bygger fast i bordet.

Vill bara uppfölja med att konstatera att problemet är löst då jag bytte till en vanlig adapter istället för repeater. Om någon kommer över ett liknande problem.

Tack för hjälpen, mvh

Visa signatur