C30 T5 r design eller Lexus IS 250 f sport.

Permalänk
Medlem

C30 T5 r design eller Lexus IS 250 f sport.

Hej! Har funderingar på att köpa en annan bil. Har en Honda type r ep3 just nu.

Någon som har haft dessa bilar och kan ge omdöme, vad som gick sönder. Om de var något problem osv?
Vill åka skönt, ha lite tryck men viktigaste, det ska hålla. vill inte börja byta massa direkt. Hittade en c30 t5 09 för runt 90k få ägare 8k mil.
Lexus 250 hittade jag ingen prisvärd just nu. Med få ägare, lite mil osv.
Tips på andra bilar går också helt klart. Budget runt 90k

Permalänk
Medlem

Jag tycker att C30 är riktigt otrevliga inuti, man sitter obekvämt och inredet är i överlag fult. Nu har jag inte kört någon med en T5-motor, så jag kan inte uttala mig om dess prestanda, men komforten avsaknas.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Har själv ägt en Type R FN2 och har provkört en IS 250. Det blev en BMW 330i istället. Lexusen är fruktansvärt tråkig att köra. Den känns inte alls lika pigg som siffrorna föreslår. Chassi och automatlådan var verkligen inte inställt med körglädje i tanke. Väldigt tyst och komfortabel.. men ack så tråkig.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag tycker att C30 är riktigt otrevliga inuti, man sitter obekvämt och inredet är i överlag fult. Nu har jag inte kört någon med en T5-motor, så jag kan inte uttala mig om dess prestanda, men komforten avsaknas.

Testade du R design då? För testade en igår. Den var riktigt skön. Men de var c30, r design och t5.
Dock så min Saab 9-5 Vector är bekvämare. Men de är för jag inte ställde inte sättet riktigt.

Letar efter en bil runt 90-100k.

Lexusen är borta från mitt förslag. Satan va dyrt med reservdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Testade du R design då? För testade en igår. Den var riktigt skön. Men de var c30, r design och t5.
Dock så min Saab 9-5 Vector är bekvämare. Men de är för jag inte ställde inte sättet riktigt.

Letar efter en bil runt 90-100k.

Lexusen är borta från mitt förslag. Satan va dyrt med reservdelar.

Nej, det var en sömnig D3. Den lär ju ligga fint på vägarna, i alla fall. Frågan är hur länge den är rolig att äga. Tycker min gamla Saab 9-3 SS (iofs chippad), var mycket bekvämare än en C30. Men det går ju inte att jämföra, såklart.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Volvon är ju en Volvo! T5:orna är ju i princip skottsäkra motorer, och ljudet från en turbofemma är ju bland det bästa som finns

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Wizook:

Testade du R design då? För testade en igår. Den var riktigt skön. Men de var c30, r design och t5.
Dock så min Saab 9-5 Vector är bekvämare. Men de är för jag inte ställde inte sättet riktigt.

Letar efter en bil runt 90-100k.

Lexusen är borta från mitt förslag. Satan va dyrt med reservdelar.

Är det inte samma stolar som i s40/v50 i c30? I så fall är sätena i din Saab mycket bättre enligt mig. Men komfort är väl inte så hög prio om man kikar på bilar i den klassen. Och man vänjer sig med dåliga säten. Gick själv från saab 9-5 till Opel corsa

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte samma stolar som i s40/v50 i c30? I så fall är sätena i din Saab mycket bättre enligt mig. Men komfort är väl inte så hög prio om man kikar på bilar i den klassen. Och man vänjer sig med dåliga säten. Gick själv från saab 9-5 till Opel corsa

Ja min Saab 9-5 komforten är extremt bra i den.
Men ja de ska va samma. Finns olika stolar i dom beror på vilket paket de är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nej, det var en sömnig D3. Den lär ju ligga fint på vägarna, i alla fall. Frågan är hur länge den är rolig att äga. Tycker min gamla Saab 9-3 SS (iofs chippad), var mycket bekvämare än en C30. Men det går ju inte att jämföra, såklart.

Rolig kommer den nog inte vara. Honda type r ep3 en av dom roligaste bilarna som finns och den har jag just nu. Men testade hondan sen testade jag volvon. Saknar att ha komfort, att den är tyst men fortfarande går rätt bra. Kan chippa Volvon till 265hk rätt enkelt också. Vill ha lite tryck i bilen hehe.

Permalänk
Medlem

Precis införskaffat mig en C30 D5 R-design -10. Riktigt trevlig bil, både utvändigt och invändigt Sitter mycket bekvämt.
Men smaken är som baken

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB