Program för att läsa chn filformat (DOS)

Permalänk
Medlem

Program för att läsa chn filformat (DOS)

Någon som vet om ett program som kan läsa *.chn formatet? Filen är med i ett DOS program i detta fall. Man kan tydligen bara skriva ut filen på papper, men man kan inte säga att det är många idag som sitter med 9/24-nålars skrivare precis.

Det finns ett demo av ett program som heter FileViewPro som ska kunna läsa filerna https://www.fileviewpro.com/en/file-extension-chn . Något program som är pålitligt och inte installerar en massa annat skit man inte vill har. Man vill ju inte riskera att behöva installera om hela datorn för en fil som man vill se texten i

Edit:
FileViewPro va inte det jag sökte i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det är väldigt sällan som en filändelse är unik, och bara en väldigt snabb sökning hittar mer än en handfull olika filformat som använder .chn som filändelse. Med andra ord, du måste nog tala om vilket program filen kommer ifrån om du ska få något vettigt svar.

Om du använder Linux så kan du alltid köra file på filen och se vad den tycker det är för format.

Permalänk
Medlem

Jag skulle först och främst testat öppna filen i en vanlig textredigerare och se ifall du kan få fram någon information därifrån.

Ibland skriver programmen ut vad det är för program som skapat filen.

Skickades från m.sweclockers.com